Saako hirviseurueen johtaja yksin käydä metsästämässä luvan hirviä esimerkiksi keskellä viikkoa ilman muita seurueen jäseniä?
Hirven metsästys.
14
1256
Vastaukset
- EpäreiluKANSA
Hirvimetsästys kaikille suomen kansalaisille,eikä vain eliitille haiseville kerhoille. Suomen menettely muistuttaa vanhaa UK ylimistön lakeja
missä ainoastaan varakkailla on oikeudet metsästää isompaa riistaa.Jopa
jänistenkin ampuminen oli ennen risaperseille kiellettyä.Ylimistön terrorismia alemiarvoisia kohtaan.Suomi on tunnettu maa "kastieroistaan",vieläkin.
Aiheen johdannon vastaus ei ole tiedossani,eikä paljoa perkele kiinnosta.- hirweetä
no tuo nyon paskapuhetta että hirwen pyynti ois vaan varakkaitten etuoikeus monellakkaa ole maata ku kynsien alla ja muuta ku tuulen huuhtoma perse. silti net pittää issoenta mölinää porukassa ja tekkee kaatoja...näin ainaski meän porukassa.
Saa mutta tietääkseni pitää muistiinpanoihin laittaa ylös. Tartteeko johtajan iteltään kysyä lupaa peltopyyntiin? Pyyntitilanne joka tapauksessa niin pitää kirjata ylös. Ja tuo toinen vastaus on silkkaa paskaa, mua köyhempää ei pitäjästä löydy ja silti hirviä metsästän :D
Hirviseurueen jahtipäällikkö voi käydä itsekseen metsällä. Tietysti seurueen kokouksessa voidaan valita varsinainen jahtipäällikkö ja kaikki muut varapäälliköiksi niin silloin jokainen voi käydä halutessaan itsekseen metsällä. Pöytäkirjassa pitää tietty olla maininta henkilövalinnoista jolloin ei tule epäselvyyksiä tai väärinkäsityksiä.
- alexandesstupp
Vittuako se muille mun metsästys kuuluu? Ai niin ,kuuluuhan se kateellisille saamattomille kommmunistikyylille.
- Iha_hirviä_juttu
Jos henkilö menee yksin metsälle, niin voi. Muut kuin hirviseurueen johtaja tarvitsevat metsästyksen johtajan luvan, heidän myöskin tulee pitää jahtivouti ajan tasalla liikkeistään ja olennaisista tapahtumista (esim. metsästysalue, kaato). Hirviseurueen johtajan luvalla voi käydä metsällä esim. koiran kanssa, vahtimalla pellosta, houkuttelemassa ampumaetäisyydelle, jälkiä seuraamalla/ampumalla makuulta tai syönnökseltä lähteviä hirviä. Jos henkilöitä useampi kuin yksi, niin aina joko varajohtaja tai itse jahtivouti on oltava mukana.
- Mpiteeni
Hirvijohtajan ei tulisi leikkiä johtajaa ja tehdä päätöksiä yksin.Hyvät tavat ja porukkahenki säilyy parhaiten,yhteisillä päätöksillä.Itse ainakin johtajana kysyisin porukan mielipiteen yksin metsästykseen.Johtaja vaan valvoo,että metsästys sujuu turvallisesti lakeja sekä asetuksia noudattaen ja kirjaa tapahtumat
- Köyhämies
Niinpä! Ainakin meidän seurassa hirven metsästys on porukka jahtia, ei jahtipäällikön tai muunkaan jäsenen yksinmetsästys kuulu meidän seurueen tapoihin. Porukalla metsästetään ja aina tilanteen mukaan miehiä osallistuu jahtiin. Monellakin on aika harhaluulo tai sitten tahallinen "tietämättömyys" hirven metsästyksestä. Olen itse ihan tavallinen pientuloinen kansalainen, mutta on aina ollut mahdollista olla mukana metsästyksessä, ei tämä ole pelkästään ns. herrojen touhua. On kyllä olemassa niitäkin porukoita jossa on vaan näitä yläluokkaan kuuluvia, mutta enpä ole kateellinen, tosin aika vähän semmoisia porukoita on, nekin porukat sallittakoon. Tämä kuin mikä muukin metsästys tahansa on harrastus ja porukka touhua. Turhia juonittelijoita tai kadehtijoita ei siellä kaivata. Porukalla tehdään talkoita ja myös metsästetään.
Mutta näinhän se on, aina löytyy arvostelijoita ja kaiken sanojia, varsinkin näin syksyisin. Tietämättömät ja arvostelijat, lähtekää mukaan seuratoimintaan niin sitten ainakin teillä on kokemusta vaikkapa hirven metsästyksestä. - azz
Kyllä metsästyksen johtaja joutuu, joskus tekemään omia päätöksiä.Ei se
huutoäänestys voi aina toimia.Olen ollut 11 vuotta päällikönä ja homma on toiminut.
Olen joskus joutunut laittaan miehe parinviikon lomalle . Kyllä vähäinen kuri täytyy olla. On niitäkin asioita ,joista sovitaan porukalla ja päätetään niistä pidetään kiinni. - Potkittu
azz kirjoitti:
Kyllä metsästyksen johtaja joutuu, joskus tekemään omia päätöksiä.Ei se
huutoäänestys voi aina toimia.Olen ollut 11 vuotta päällikönä ja homma on toiminut.
Olen joskus joutunut laittaan miehe parinviikon lomalle . Kyllä vähäinen kuri täytyy olla. On niitäkin asioita ,joista sovitaan porukalla ja päätetään niistä pidetään kiinni.Hirvikokouksessa laadiaan metsästys-säännöt,Päälikön tehtäväksi jää hulehtia että sääntöjä ja metsästyslakia noudatetaan.Seurasi johtokunta päätää esityksestäsi,kuultuaan jäsentä onko jäsen loman tarpeessa.Yleensä syyllinen ja syytön joutuvat lomalle.Olet ollut sen verran kauan päälikkönä että suositteen Kurssitusta.
On syyttömän asia pyytää poliisi tutkintaa,onhan kyseessä luvanvaraiset eläimet,on eri asia nostaako syytön asiasta oikeusjutun seuraa tai syylistä vastaan.Syytön yleensä arvostaa metsästyskavereitaan ja jättää syyteen nostamatta ja pitää seuran
henkissä.
- hirweetä
nomitä witun väliä ku joku ne hirwet käy kummiski kaatamassa.kuha homma toimii. -tun nipottamista
- Kaljaton
Hirvikokouksissa päätetään,jahtipäälikön osallistumisesta metsästykseen,yleensä tehtäviä riitää jopa kotiin vietäviksi.Hirvikokous on merkittää kokous,tässä määrätään pelisäännöt syksyn metsästykseen,jahti ja metsästystavat huomioiden.Kokouksessa määrätään tasaarvoiseti miten metsästetään.Hyvä-veli verkostoa kannattaa varoa ja vanhoja päätöksiä,rohkeasti vain oma mielipide julki.Seuran-puheenjohtaja on yleesä laatinut kokous listan,lue lista jos mielestäsi jotain puutuu,vaadi korjausta esitettyyn listaan,muotoon ynm.
- Köyhämies
En tiedä olenko oikeassa seuraavassa mielipiteessäni. Eli jos on yksityinen seurue, tarkoitan että on joku yksityinen henkilö joka on perustanut hirviporukan, vuokrannut maat hirveneläimen metsästykseen ja myös koonnut porukan. Niin ehkä tässä tapauksessa hän voi ikään kuin porukan omistajana sitten käydä vaikka itse metsästämässä, muiden ollessa vaikkapa työssä. Eli kysymyksessä ei olisi rekisteröity seura jonka puitteissa metsästys tapahtuu. Mutta moraalisesti pidän tätä menettelyä kyllä aika epäreiluna muita porukkaan kuuluvia kohtaan.
Jos metsästys tapahtuu rekisteröidyn seuran puitteissa, niin näkisin että porukanjohtajalla ei ole oikeutta lähteä yksin muiden tietämättä metsästämään esim. väliviikolla. Tulkitsen asian vähän salametsästykseksi. Mutta jos porukka antaa valtuudet tähän toimintaan niin silloin asia on tietysti toinen, jos metsästyksen alkupalaverissä tai kokouksessa näin on hyväksytty antaa tietty erivapaus jahtipäällikölle.
Mutta kaiken lopuksi, kuten jo alussa sanoin niin en tiedä olenko ollenkaan oikeassa, tämä on vain minun mielipiteeni ja arveluni asiaa. Oma kantani on että metsästyksen, varsinkin hirvenmetsästyksen on oltava porukka tapahtuma, jo koska metsässä saattaa tapahtua mitä vain ja tarvitaan porukka voimaa tilanteissa.
Itsevaltius ei kuulu mielestäni ollenkaan tähän metsästys lajiin. - ffuuyy
http://mvlehti.net/2015/11/18/tajukangas-miksi-afgaanipakolaisten-maara-rajahti-kasiin/
Otatteko nämä seuroihin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 165193
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2182706- 311951
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella351907Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon301738Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731707Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme81274Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641237- 1601235
- 301035