Tyhjää ja hiljaista

on tämän pojan elämä. Vaimon viiden vuoden taistelu sairauden kanssa päättyi menehtymiseen n. kuukausi sitten. Tavallaan toivoi, että pääsisi pois, koska kivut oli kovat, mutta luopuminenkin tuntuu vaikealta ja suru, sekä ikävä valtaa mielen, kun yli 30v taival on nyt ohitse ja lopullista.

Ajattelin kysyä niiltä, ketkä ovat kokeneet läheisen menetyksen, että mistä tai miten olette saaneet elämän halut takaisin, vai saako sitä koskaan?

T Surullinen Mettis

61

244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myötätunto menetyksen vuoksi, muutahan tässä ei osaa sanoa.
      Nyt kun tilanne on tuore ja päällä, siinä on tunnemyllerrys sen verran turbulenssissa, että ei ole järkevää yrittää ylittää tilannetta pakonomaisesti. Aika, olkoon se vaikka pitkäkin, ei paranna ihmisen haavoittuneisuutta ehkä kokonaan ja asiaahan ei pysty unohtamaankaan...
      Mutta aika on sellainen käsite, että se lieventää ja laimentaa eli tasapainottaa tunteet ja sitä huomaa, että elämänhalu on se paras halu kuitenkin.
      Kuukaudessa ei käänny mikään kelkka, asian kanssa on vaan pyrittävä elämään ja hyväksymällä olemassa oleva.

• Kiitos !
        Täytyy myöntää, että tunnekuohuja on ja ehkä aika tasoittaa, mutta tuskinpa haavat häviää.

• Muuta-asenne

Mitkä ihmeen "!haavat"? Eikö hyviä muistoja yhteisestä matkasta jäänyt?

• Muuta-asenne kirjoitti:

Mitkä ihmeen "!haavat"? Eikö hyviä muistoja yhteisestä matkasta jäänyt?

Tottakai hyviä muistoja on paljon, haavoilla tarkoitin lähinnä nykytilannetta, eli olen jotenkin haavoittunut menetyksen johdosta, koska itsestä on puolet kuollut ja en osaa elää niinkuin ennen.

• Seonsurullisinta

No siinäpä se perusvirhe taas möllöttää. Miten kahdesta eri persoonasta voi tulla yksi? Se on oma moka, jos ei nyt osaa, pysty tai kykene aloittamaan omaa elämäänsä. Aikuinen ihminen! Vai; aikuinen ihminen?

• kylmätotuus
        Seonsurullisinta kirjoitti:

No siinäpä se perusvirhe taas möllöttää. Miten kahdesta eri persoonasta voi tulla yksi? Se on oma moka, jos ei nyt osaa, pysty tai kykene aloittamaan omaa elämäänsä. Aikuinen ihminen! Vai; aikuinen ihminen?

Nimim. "Seonsurullisinta" lienet tunnevammainen tai narsisti, jolla ei ole mitään kokemusta aidosta parisuhteesta!

Valitan,että olet jäänyt niin paljosta vaille!

• Repäisepäsiitä

Mistä sinä kuvittelet tuntevasi ja tietäväsi minut noin hyvin? Lienet "tunnevammainen tai narsisti" joka ei tajua persoonallisuusasioista hevon peetä. Monen muun lailla, mutta helpottaako se? Tyhmyys kasvaa joukoissa.

Siinä olet kyllä aivan oikeassa, että olen jäänyt paljosta paitsi, kiitos parisuhteen kipeitten kahleitten eli toisen osapuolen mustasukkaisuuden.

Nm. Aidosti yhdessä ja samassa avioliitossa jo 35 vuotta.

• kylmätotuus
        Repäisepäsiitä kirjoitti:

Mistä sinä kuvittelet tuntevasi ja tietäväsi minut noin hyvin? Lienet "tunnevammainen tai narsisti" joka ei tajua persoonallisuusasioista hevon peetä. Monen muun lailla, mutta helpottaako se? Tyhmyys kasvaa joukoissa.

Siinä olet kyllä aivan oikeassa, että olen jäänyt paljosta paitsi, kiitos parisuhteen kipeitten kahleitten eli toisen osapuolen mustasukkaisuuden.

Nm. Aidosti yhdessä ja samassa avioliitossa jo 35 vuotta.

Nimim. "Repäisepäsiitä" olisit lähtenyt epätyydyttävästä parisuhteesta omille teillesi!
        Se, että siihen itse jämähdit, on oma syysi.
        Toisen mustasukkaisuus on pelkkä veruke. Todellisuudessa parisuhteesta useimmiten voi häipyä, jos oma rohkeus muutokseen vaan riittää.
        On aivan sama lähteekö liitosta nainen tai mies.

Mustasukkaisuus on yksi narsismin piirre. Olitko siis narsistin uhri?
        Jos mustankipeyttä pidetään kuuluvana aitoon parisuhteeseen, niin ollaan pahasti hakoteillä.
        Edes yhteiset lapset eivät voi olla syynä 35-vuotta kestäneeseen "aitoon" avioliittoon.

Pallo jalassa ei ole kenenkään pakko elää Suomessa, vaan valinnan voi tehdä aivan itse.

Kahdesta ihmisestä ei voi milloinkaan tulla yhtä.
        Se tosiasia on syytä tajuta, ennenkuin kenenkään kanssa "lyöttäytyy yksiin".

Aloitukseen nämä asiat eivät taaskaan liity mitenkään!

• Ihan.kivat.villasukat.on

Täyttä asiaa!
        35 vuotta parisuhteen vankina ja katkeruus purkautuu sitten aina johonkin suuntaan. Nyt tänne palstoille. Ei ole sairas se joka alistaa, (koska siitä voi erkaantua) vaan sairas on se joka siihen suostuu ja jää.

• Revisiitä

Toota, miten sen kertoisi. Virallinen suhteeni tosin on edelleen avio, mutta kuljen omat tieni ja polkuni juuri niin kuin itse haluan. Joten olen rohkea ja tehnyt oman muutokseni enkä ole jämähtänyt mihinkään. Joten pallokin on ehkä vain kommentoijan päässä.

Narsismi on muotisana, suurin osa ihmisistä ei tiedä eikä tajua aiheesta mitään eikä varsinkaan siitä, että persoonallisuushäiriöitä on muunkin laisia ja nimisiä vaikka millä mitalla.

" ... koska itsestä on puolet kuollut ja en osaa elää niinkuin ennen. ... " Tämä on suoraan aloittajan kommentista ja mielestäni se tarkoittaa että hänestä on no. tullut yksi ja sama edesmenneen kanssa. Voisitko tarkastella tosiasioita tarkemmin?

• hytinäx1

Revisiitä nimimerkille
        Siis miten voi kulkea omia polkujaan niinkuin haluaa jos vierellä on toinen joka haluaa kulkea juuri samoja polkuja kanssasi. Miksi olet aviossa? Voisit vapauttaa hänet joka siinä vierelläsi aivan vaan tottumuksesta elelee. Hänkin ehkä voisi tehdä juuri niitä juttuja mitä oikeastaan haluaa mutta nyt ei voi kun sinä kontrolloit.

Sehän on aivan eri asia kun hän,joka olisi halunnut sen toisen olevan siinä vierellään, mutta jota ei koskaan siihen vierelleen enää saa. Tottakait silloin ei osaa elää niinkuin ennen. Silloin on pakko tehdä lopusta elämästään erilainen.

• CamelBootsitjalassa

"Hytinäx" on ilmeisesti perjantaihumalassa vai onko joku muu ymmärtämisen vaje?

Selvennökseksi: minä kuljen omia polkujani ja siippani kulkee omiaan. Aina välillä polkumme kohtaavat tukikohdassamme. Hän on vapaa kuin taivaan lintu, ja niin olen minäkin. Juo tai luule vähemmän, ymmärrät enemmän.

• hytinäx1

No eipä nimimerkki revisiitä 6.11 2015 kl 21:35 kirjoituksessaan mitään selittänyt että puolisokin kulkee avioliitossa omia teitään. Näinhän sitä väärinkäsityksiä voi sattua kun oleellista asiaa ei heti kerralla sanota vaan sitten kun joku sanoo mielipiteensä aletaan korjaamaan omaa mokaa, vai kuinka CamelBootsitjalassa/revisiitä?

• hyiii-mikä-elämä-
        CamelBootsitjalassa kirjoitti:

"Hytinäx" on ilmeisesti perjantaihumalassa vai onko joku muu ymmärtämisen vaje?

Selvennökseksi: minä kuljen omia polkujani ja siippani kulkee omiaan. Aina välillä polkumme kohtaavat tukikohdassamme. Hän on vapaa kuin taivaan lintu, ja niin olen minäkin. Juo tai luule vähemmän, ymmärrät enemmän.

Mitä tommonen elämäki oikein on, pyh,
        -
        hyiiii,,,, ku elämä on kauheeta
        -,
        haluisi ikioman kumppanin, mutta kun sen saa, kohta se juoksee kaikki naapurin puutteessa olevat naimassa,
        ja kehuu olevansa vapaa kuin taivaan lintu,
        ja avioliitto kestää ja kestää kunnes kuolema erotti, hyiii,
        miksi ihminen ei ikinä opi elämään oikeeti onnellista elämää,
        sitä ihmettelen,,,

• Pistejapamaus

Siksi, että he ovat laisiasi.

• Irtipäästäminen on vaikeinta ja sit tulee oman elämä jatkuminen , aika auttaa vuosien kuluttua , koitahan pitää huolta ittestäs.

• Näinhän se on, että irtipäästäminen on vaikeaa.
        Monikin on antanut saman neuvon, että huolehdi itsestä, muista syödä ja älä jää yksin murheinesi.

• Tasoon.itsensä.kanssa

Oikeita, suuntaa antavia neuvoja. Pitää yrittää jatkaa arkea kuin on elänyt aiemminkin, oman jaksamisen puitteissa tietenkin ja ole ylpeä miehenä, että olit rinnalla loppuun asti.
        Moni ihminen kuihtuu, kun antaa pelkän surun vallata maailman kuvansa ja sokeutuu todelliselle elämälle. Kaikkia tunteita pitäisi koettaa elää rinta rinnan toistensa lomitse.

• Hyvä mies, rahtusen voin kuvitella miltä sinusta tuntuu kun kuukausi on kulunut vaimosi kuolemasta. Tunteet voi myllertää surusta murheeseen, suuttumukseen, kaikki ovat mahdollisia, jopa fyysinen kipu. Loppujen lopuksi jokaisella on aivan omat keinonsa selvitä surusta, yksin ei surunsa kanssa pidä jäädä, kertominen ja asiaan palaaminen helpottaa, vertaisryhmällä saattaa olla iso merkitys. Täällä vastikään oli aloitus asiasta, siinä puhuttiin Eläkeliiton järjestämästä kurssista. Itse olin aikoinani syöpäjärjestöjen järjestämällä viikonloppukurssilla Valamon luostarissa. Se oli tosi hyvä viikonloppu.Helpottaa tavata samassa elämäntilanteessa olevia.
      Omaa surutyötäni tein kirjoittamalla hullun lailla ja juoksemalla koiran kanssa pitkin metsiä. Pikku hiljaa löysin suuren kiitollisuuden, oli suuri onni, että sain pois menneen puolisoni rinnalla elää pitkän ja rikkaan elämän.
      Surullinen pohjavire sydämeen jää. Yhteiset muistot ovat aarteita ja rikkautta kun uusi elämän vaihe alkaa.
      Aika auttaa monin tavoin, voimia sinulle.

• lämpöiset-ajatukset-

suureen suruusi sinne jonnekki,
      --
      Otan osaa suureen suruusi,
      -- menetin oman puolison vajaat kolmevuotta sitten pitkällisen sairauden murtamana,
      suurin suru oli siitä, kun hänen lähtönsä viimeset parivuotta oli hyvin vaikeaa aikaa,
      se tuska kalvaa vieläki mun sydämessä,
      -- yksin elän, teitenki aamulla kun herää , eikä kukaan kaipaa on pahinta,
      mutta kun vaan nousee, laittaa aamupalaa, ja pikkuhiljaa heräilee päivän tapahtumiin, siitä se sitten sujuu taas,
      harrastukset kodin ulkopuolella pitää ihmisen elämässä kiinni,
      näkee muita ihmisiä,
      pikkuhiljaa niistä muodostuu tuttuja,
      voi jutellakki niitä näitä,
      kaikesta huolimatta elämä jatkuu,
      vaikka omallakohdalla onkin sepelvaltimo tauti joka vie voimia,
      - se tietää että itsekkin kuljen jo kohti lopullista määränpäätä,
      kuitenkin saan tekniikasta apua syd.tahdistimen muodossa,
      kukaan ei tiedä aikaa milloin on lopullisesti lähdettävä,
      siihen asti kuljetaan pystyssäpäin, vaikka mieli musta maassa mataa,
      -- kohtalotovereita on paljon,
      sinun kohdalla voi tapahtua ihme,
      löydät vielä kummpanin rinnallesi, jos luoja suo,
      olet vielä nuori vasta 61
      nyt surusi on suuri
      aika auttaa, parantaa, vaikka onki vanha klisee, se on totta silti,
      se pikkuhiljaa alkaa helpottamaan, suru kestää useita vuosia,
      mutta surun kanssa voi elää, se jokatapauksessa lievittyy,
      lopulta kauniit muistot jää,
      meilläki oli myrskyisä avioliitto,
      kesti puolisataa vuotta hiukan yli, siis elämän mittainen, nuoruuden rakkaus,
      siitä huolimatta muistelen vain hyviä ihania asioita mitä teimme yhdessä,
      hän oli /on elämäni tärkein ihminen, on edelleen tärkein tuolla pilvenpäällä,
      -
      lämmin osaanottoni suureen suruusi

• Pirrepäs

Osanottoni Mettis.

• Katsopa aloitusta: Tukea vanhemmalla iällä eronneille.
      Sieltä saa ohjeita rahankin kerjäämiseen.
      Kai sieltä saa muutakin lohtua.
      Älä kuitenkaan odota paljoa.
      Ne on vanhoja ihmisiä sielläkin :)

H.

• Miloin kuolema on sua kohdannut, veikö halut vai mitenkävi?Otit uuven naisen ja ei menny sekään putkeen vai? Kerro ihan vaan rohekasti ja anonyymisti ;)

• siilimuori2 kirjoitti:

Miloin kuolema on sua kohdannut, veikö halut vai mitenkävi?Otit uuven naisen ja ei menny sekään putkeen vai? Kerro ihan vaan rohekasti ja anonyymisti ;)

"siilimuori2"

Toista tarkentaen.
        Nyt en tajunnut ajatustasi.

H.

• hunksz kirjoitti:

"siilimuori2"

Toista tarkentaen.
        Nyt en tajunnut ajatustasi.

H.

Aloitus oli kohdistettu heille jotka ovat kokeneet läheisensä menetyksen, siis vertaistukea. Siis siitä näkökulmasta jos on kokemusta annahan palaa.

• Provoilija

@hunksz Heinäkenkä juoks lahteen,
        kenkä kastu, nenä vuoti, räki, yski,
        oivalsi HEUREKA
        pitäs laskea kahteen ennenkuin juoksee Juokslahteen.

• siilimuori2 kirjoitti:

Aloitus oli kohdistettu heille jotka ovat kokeneet läheisensä menetyksen, siis vertaistukea. Siis siitä näkökulmasta jos on kokemusta annahan palaa.

"siilimuori2"

Jassoo...vai niin...
        Minusta sekin on törkeä provo.
        Eihän aikuinen tuollaisia palstalle tosissaan kirjoita.
        Jos kirjoittaa, niin hävetköön.

H.

• hunksz kirjoitti:

"siilimuori2"

Jassoo...vai niin...

H.

Onko näin?
        Tiedätkös tai meneekö ymärrykseen et tällainen palstakin voi olla jollekin se ainoa henkireikä missä voi keskustella asioistaan. Onko liikaa pydetty jos edes yrittää käyttäytyä asiallisesti? Ihan niin kuin ihminen ihmiselle? Se on katos niin et mitä sulla ehkä on sitä ei ole kaikilla.

• Hänen elämänvoimansa kumpuaa kiusaamisesta. Suotakoon hänelle vaatimaton ilonsa.

• siilimuori2 kirjoitti:

Onko näin?
        Tiedätkös tai meneekö ymärrykseen et tällainen palstakin voi olla jollekin se ainoa henkireikä missä voi keskustella asioistaan. Onko liikaa pydetty jos edes yrittää käyttäytyä asiallisesti? Ihan niin kuin ihminen ihmiselle? Se on katos niin et mitä sulla ehkä on sitä ei ole kaikilla.

"siilimuori2"

Jassoo...vai niin...

Toistin ihan asiallisesti.
        Ei, en usko palstan olevan lähi-mainkaan viimeinen oljen-korsi.
        Aloitus on silkkaa pashaa.

Chat closed.

H.

• hilma-maria kirjoitti:

Hänen elämänvoimansa kumpuaa kiusaamisesta. Suotakoon hänelle vaatimaton ilonsa.

"hilma-maria"

Lainaan tähän pikkuisen siilimuoria:

"Tiedätkös tai meneekö ymärrykseen et tällainen palstakin voi olla jollekin
        se ainoa henkireikä missä voi keskustella asioistaan"

:):)

H.

• Heikunkeikku

"hunksz"
        Olet todella kylmä ihminen.
        Tunteeton.

• Varmaan joku koulukiusattu joka makselee nyt takaisin.

• siilimuori2 kirjoitti:

Varmaan joku koulukiusattu joka makselee nyt takaisin.

Siis oikeasti: tuollaisia empatiakyvyttömiä ihmisiä on. Varmaan helpottavaakin kun ei kykene tuntemaan.

• Heikunkeikku kirjoitti:

"hunksz"
        Olet todella kylmä ihminen.
        Tunteeton.

"Heikunkeikku"

Elä höpsi iso ihminen :)
        Huumorin-tajuinenhan minä.

Minäpä kirjoitan aloittajalle lohtu-riimin:

"Tässä lepään rakas en muuta voi
        viime vuode sentään on yhteinen.

Olen onnessain etteivät letkut voi
        viedä sisäänsä sanojani sulle.

Viime sanoja joilla ma enää voin
        luoda rakkautta tulevaisuutta sinulle.

Ota nainen uus ja painele menoon
        joka huviin, hoitoon risteilyyn.

Ehkä silloin sä istahtaa taaskin voit
        kuolin-vuoteen viimeiseen syleilyyn."

https://www.youtube.com/watch?v=L0k5w8F_Cms

H.

• hunksz kirjoitti:

"Heikunkeikku"

Elä höpsi iso ihminen :)
        Huumorin-tajuinenhan minä.

Minäpä kirjoitan aloittajalle lohtu-riimin:

"Tässä lepään rakas en muuta voi
        viime vuode sentään on yhteinen.

Olen onnessain etteivät letkut voi
        viedä sisäänsä sanojani sulle.

Viime sanoja joilla ma enää voin
        luoda rakkautta tulevaisuutta sinulle.

Ota nainen uus ja painele menoon
        joka huviin, hoitoon risteilyyn.

Ehkä silloin sä istahtaa taaskin voit
        kuolin-vuoteen viimeiseen syleilyyn."

https://www.youtube.com/watch?v=L0k5w8F_Cms

H.

Ei toi oikeastaan kauhean vilpitön ole :)

H.

• Provoilija
        hunksz kirjoitti:

Ei toi oikeastaan kauhean vilpitön ole :)

H.

@hunksz on Heinäkenkä-sukua. Ei siltä voi parempaa odottaa.

• heihnäkenkhä
        Provoilija kirjoitti:

@hunksz on Heinäkenkä-sukua. Ei siltä voi parempaa odottaa.

Ihanko laphalainen?

• Provoilija
        heihnäkenkhä kirjoitti:

Ihanko laphalainen?

Herra hunksz Heinäkenkä putos kuin Jämpsän äijä taivahasta.

• kylmätotuus
        hunksz kirjoitti:

"siilimuori2"

Jassoo...vai niin...

H.

Nimim." hunksz" kaikenlaisia "epäterveitä" kirjoituksiasi olen lukenut, mutta nyt tuli pohjanoteeraus.
        Kirjoituksesi 5.11.2015 kl.9:48 on jotain sellaista, etten olisi ikinä uskonut joutuvani moista lukemaan.

Voit todella pahoin ja pahoinvointiasi levität koko palstalle kaikin voimin.
        Lähes jokaista kirjoittajaa olet mollannut.
        Itse kieriskelet tyhjänpäiväisessä olemattomassa omahyväisyydessäsi loruinesi.

Olen yittänyt ymmärtää käytöstäsi, mutta nyt sille tuli stoppi.

Voit ottaa kantaa kirjoitukseeni tai olla ottamatta.
        Hampaaton olet kuitenkin.

Jos osaisit, niin häpeäisit kirjoituksiasi,mutta et osaa sitäkään!

• Viittaa.laitokseen

Hunkzsihan on hoidossa koko aika, jossain laitoksessa mahdollisesti rullatuolissa, juonut jalat altansa, istuu ja äyskäilee. Äijä (pahan ilkinen ämmä) on netissä vain tiettyyn kellon aikaan ja vaikenee heti iltapäivällä. Klo 9 avautuu hänen maailmansa kun saa netti luvat.

• kylmätotuus kirjoitti:

Nimim." hunksz" kaikenlaisia "epäterveitä" kirjoituksiasi olen lukenut, mutta nyt tuli pohjanoteeraus.
        Kirjoituksesi 5.11.2015 kl.9:48 on jotain sellaista, etten olisi ikinä uskonut joutuvani moista lukemaan.

Voit todella pahoin ja pahoinvointiasi levität koko palstalle kaikin voimin.
        Lähes jokaista kirjoittajaa olet mollannut.
        Itse kieriskelet tyhjänpäiväisessä olemattomassa omahyväisyydessäsi loruinesi.

Olen yittänyt ymmärtää käytöstäsi, mutta nyt sille tuli stoppi.

Voit ottaa kantaa kirjoitukseeni tai olla ottamatta.
        Hampaaton olet kuitenkin.

Jos osaisit, niin häpeäisit kirjoituksiasi,mutta et osaa sitäkään!

"kylmätotuus"

Kiitoksia liero.
        On aina mukavaa saada onnitteluja, kun on tehnyt ennätyksensä.

En minä voi pahoin.
        Olen oikein iloinen jo perus-luonteeltani.
        Harvaa kirjoittajaa minä moitin, monia kirjoituksia kylläkin.
        On hyvä pitää keskustelua yllä ja saada ihmiset ainakin ajattelemaan enemmän, kuin pulisemaan.
        Palaan hampaisiini loppu-vuodesta.
        En näe toistaiseksi aihetta hävetä sen enempää kuin heidän, jotka minua voimakkaasti arvostelevat ja minulle irvistelevät.
        Jopa kuolleita vanhempiani ivaten.

H.

• kylmätotuus
        hunksz kirjoitti:

"kylmätotuus"

Kiitoksia liero.
        On aina mukavaa saada onnitteluja, kun on tehnyt ennätyksensä.

En minä voi pahoin.
        Olen oikein iloinen jo perus-luonteeltani.
        Harvaa kirjoittajaa minä moitin, monia kirjoituksia kylläkin.
        On hyvä pitää keskustelua yllä ja saada ihmiset ainakin ajattelemaan enemmän, kuin pulisemaan.
        Palaan hampaisiini loppu-vuodesta.
        En näe toistaiseksi aihetta hävetä sen enempää kuin heidän, jotka minua voimakkaasti arvostelevat ja minulle irvistelevät.
        Jopa kuolleita vanhempiani ivaten.

H.

Nimim. "hunksz" tehdäänpäs nyt pari asiaa selväksi.

Ymmärtääkseni tällä keskustelupalstalla pitäisi vallita tasa-arvoisuus.
        Jokaisella on oikeus ilmaista oma mielipiteensä joutumatta henkilönä jyrätyksi.
        On ala-arvoista käytöstä nimitellä ihmisiä kerta toisensa jälkeen.

Tänään nimesit minut lieroksi.
        Olisin odottanut sinun keksivän paremman nimen, koska olet jo eräälle toiselle nimimerkille antanut saman korkonimen.
        Sovitaanko, että olen vaikka "liero2"?!
        Minusta kyllä tuntuu siltä, että ammuit erehdyksessä harhaan. Älä tuhlaa vähäisiä paukkujasi ohiammuntoihin! Saatat pian huomata, että lippaasi on typötyhjä, eikä varapatruunoitakaan ole jäljellä, joten joudut kiertämään sakkorinkiä useaan kertaan.
        Tuohon tasa-arvoon ei vaikuta se, onko täällä pällistellyt 10 vuotta, tai vain vajaan vuoden.

Toisekseen minä pyrin kirjoittamaan mielipiteitä, joiden takana pystyn myös seisomaan.
        Toisinkokevat voivat avoimesti esittää kritiikkinsä.
        Monet mielipiteeni ja kirjoitukseni eivät varmaan kaikkia miellytä, eikä se ole tarkoituksenikaan.
        Eihän se mitään keskustelua olisikaan, jos kaikki vain nyökyttelisivät suurille viisauksilleni.
        Väetellä pittää, mutta vua asijoesta!
        "Herjoomine" tae halaveeromine ei ou mittää mieljpitteevaehtoo. Se o jottae iha muuta. Lähinnä tulloo mielee, että se o silikkoo ilikööttä.

Hunksz on aivan turhaa yrittää hyppiä silmilleni tavalla, jota harrastat toisia kohtaan.
        Olet aivan hampaaton, usko pois!

Tässäpä tärkeimmät.
        Vielä eräs ohje sinulle. Vilkaise joskus peiliin ja katso tarkkaan, mitä siellä näet! Toivottavasti et hiilihangosta vilaustakaan.

• se-joka-ei-kirjautunut
        kylmätotuus kirjoitti:

Nimim. "hunksz" tehdäänpäs nyt pari asiaa selväksi.

Ymmärtääkseni tällä keskustelupalstalla pitäisi vallita tasa-arvoisuus.
        Jokaisella on oikeus ilmaista oma mielipiteensä joutumatta henkilönä jyrätyksi.
        On ala-arvoista käytöstä nimitellä ihmisiä kerta toisensa jälkeen.

Tänään nimesit minut lieroksi.
        Olisin odottanut sinun keksivän paremman nimen, koska olet jo eräälle toiselle nimimerkille antanut saman korkonimen.
        Sovitaanko, että olen vaikka "liero2"?!
        Minusta kyllä tuntuu siltä, että ammuit erehdyksessä harhaan. Älä tuhlaa vähäisiä paukkujasi ohiammuntoihin! Saatat pian huomata, että lippaasi on typötyhjä, eikä varapatruunoitakaan ole jäljellä, joten joudut kiertämään sakkorinkiä useaan kertaan.
        Tuohon tasa-arvoon ei vaikuta se, onko täällä pällistellyt 10 vuotta, tai vain vajaan vuoden.

Toisekseen minä pyrin kirjoittamaan mielipiteitä, joiden takana pystyn myös seisomaan.
        Toisinkokevat voivat avoimesti esittää kritiikkinsä.
        Monet mielipiteeni ja kirjoitukseni eivät varmaan kaikkia miellytä, eikä se ole tarkoituksenikaan.
        Eihän se mitään keskustelua olisikaan, jos kaikki vain nyökyttelisivät suurille viisauksilleni.
        Väetellä pittää, mutta vua asijoesta!
        "Herjoomine" tae halaveeromine ei ou mittää mieljpitteevaehtoo. Se o jottae iha muuta. Lähinnä tulloo mielee, että se o silikkoo ilikööttä.

Hunksz on aivan turhaa yrittää hyppiä silmilleni tavalla, jota harrastat toisia kohtaan.
        Olet aivan hampaaton, usko pois!

Tässäpä tärkeimmät.
        Vielä eräs ohje sinulle. Vilkaise joskus peiliin ja katso tarkkaan, mitä siellä näet! Toivottavasti et hiilihangosta vilaustakaan.

Kuinka osasitkin noin hyvin kirjoittaa ajatukseni (vaikka et lainannut kirjaimiani:))) ko. narrista, koska herra olisi jo liikaa hänen nimim. edessä.

Itse yritin muotoilla myös jotain tuollaista sanomaasi, niin eikös "joku" ehtinyt puolustamaan, että hän on hyvä...paras kirjoittaja täällä?? Samalla tämä "joku" ehdotti, että kysyisin mielipidettä maisterilapsiltani, minkä tulkitsin ivaksi, että olen maininnut joskus moisen asian.

Olenhan minä tietoinen, että täällä kaikki kirjoitettu jää näille "joillekin" muistiin "maailmantappiin" ja parhaat jopa tallentavat niitä muistinsa (tietsikalle) virkistykseksi, että varmasti muistavat jopa sanamuodon tarkasti!

Hämmästyttävintä oli, kun eräs "korvesta" kirjoitti tallentavansa blogiinsa "hullun päiväkirjaa", johon hän oli kerännyt aineistonsa tältä palstalta?

Jaa, en ole kirjautunut? Kristiina23

• ent.siivoojaparka
        se-joka-ei-kirjautunut kirjoitti:

Kuinka osasitkin noin hyvin kirjoittaa ajatukseni (vaikka et lainannut kirjaimiani:))) ko. narrista, koska herra olisi jo liikaa hänen nimim. edessä.

Itse yritin muotoilla myös jotain tuollaista sanomaasi, niin eikös "joku" ehtinyt puolustamaan, että hän on hyvä...paras kirjoittaja täällä?? Samalla tämä "joku" ehdotti, että kysyisin mielipidettä maisterilapsiltani, minkä tulkitsin ivaksi, että olen maininnut joskus moisen asian.

Olenhan minä tietoinen, että täällä kaikki kirjoitettu jää näille "joillekin" muistiin "maailmantappiin" ja parhaat jopa tallentavat niitä muistinsa (tietsikalle) virkistykseksi, että varmasti muistavat jopa sanamuodon tarkasti!

Hämmästyttävintä oli, kun eräs "korvesta" kirjoitti tallentavansa blogiinsa "hullun päiväkirjaa", johon hän oli kerännyt aineistonsa tältä palstalta?

Jaa, en ole kirjautunut? Kristiina23

Tuskin sinun kirjoituksiasi kukaan välittää tallentaa tietsikalle erikseen sen kummemmin (ellei ny johonkin hullun päiväkirjaan) kuin että tallessahan ne on täällä kaikki palstakirjoitukset.
        Mitä outoa sinä näet siinä, että joku kehuu sinun moittimaasi nikkiä? Onko sinun mielipiteesi siis aina se ainoa oikea?

• Halit, Mettis, osaanottoni myös.
      "Aika tulee olemaan jatkossa paras ystäväsi" sanoi joku minulle mieheni hautajaisissa. Suurempaa totuutta ei ole kukaan koskaan lausunut. Tunteet tasoittuu, menetyksen kanssa oppii elämään, vaikka ei se kokonaan koskaan unohdu. Eikä tarvikkaan unohtua; kyllä rakkaita ja tärkeitä ihmisiä saa muistella jälkeenpäin ja mitään kiirettä avaamaan uusia polkuja ei ole. Kaiken tulee ottaa oma aikansa ja kuinka kauan, se on täysin yksilöllistä. Pidä huolta itsestäsi ja älä käännä selkää perheelle, ystäville, sukulaisille, elämälle. Sinä ja sinun surusi ette ole yksin.

• Paloma sanoi totuuden, aika on armollinen. Menetimme poikamme syövälle, ajattelin että en selviä mitenkään surustani. Nyt tulee keväällä kuusi vuotta kuolemastaan, ajattelen häntä päivittäin mutta alan hyväksyä tosiasian.
      Jokainen käsittelee surunsa tavallaan, itse eristäydyin ehkä liikaakin. Pääasia että selviytyy pahimmasta ajata.
      Toivon että löydät valoa elämääsi.

• Heikunkeikku

Otan osaa suruusi.
      En löydä sanoja, joilla voisin lohduttaa.
      Kuukausi vaimosi kuolemasta on niin lyhyt aika, että voin kuvitella olosi olevan huono, surusi suuri.
      Muistan aikoinaan mieheni muistotilaisuudessa, kun mieheni työkaveri tuli juttelemaan. Hänen vaimonsa oli kuollut joitakin vuosia aikaisemmin. Hän sanoi minulle, että vaikken nyt sitä uskoisi, niin kuitenkin AIKA on se, joka tuo helpotusta. Vilpittömästi hän sen minulle sanoi. Kuuntelin häntä hiljaa ja itsekseni ajattelin, että hänen sanansa Eivät kosketa minua. Minulla on oma suruni, oma henkilökohtainen suruni, jota muut ihmiset Eivät VOI käsittää. Olin täysin varma, että aika EI tuo muutoksia suruuni. En edes tahtonut, että niin tapahtuisi. Elin muissa maailmoissa.
      Nyt kun mieheni kuolemasta on myös vuosia, niin tämä edesmenneen mieheni työkaveri kyllä tiesi mistä puhui. Hän oli oikeassa. Minäkin olen sitä mieltä, että Aika on se, joka tuo tullessaan lohdutuksen ja hyväksymisen.

Vilpittömät osanottoni Mettis.

• nuormieli

Voimia sinulle, tuli tippa silmään kun luin työn "Tyhjää ja hiljaista", meillä jokaisella on oma tapamme tehdä surutyötä, vain aika parantaa haavat, arvet jää mut aikojen saatossa nekin häviävät kuin ukkos-pilvet kesäisen taivaan kannelta.

• nuormieli

Piti tietenkin kirjoittaa tuon eikä "työn" mut tippa-silmässä oli aito.

• eppu2

Osanottoni.
      Suru on ystävä, vain sen kanssa hetken kulkien, voimme selvitä jatkamaan elämää.
      Suru loittonee, muistot jäävät. Tulee hetkiä, jolloin ajattelee, kumpa hän täällä kulkisi vielä.
      Anna itsellesi aikaa, niin aika antaa Sinulle lohtua.
      Toimittele arkirutiineja, niitä mitä ennenkin teit.
      Minä uskon, että tapaamme rakkaamme jälleen. Sillekin on aikansa, niinkuin kaikelle.
      Voimia.

• "eppu2"

Toivokaamme kk:n tekevän sinulle sopivan aloituksen.
        Et sitten ällöile tollee siinä.

Minä teen vasta ensi vuonna.
        Minä olen silloinkin raakasti ohjaava.

H.

• hunksz kirjoitti:

"eppu2"

Toivokaamme kk:n tekevän sinulle sopivan aloituksen.
        Et sitten ällöile tollee siinä.

Minä teen vasta ensi vuonna.
        Minä olen silloinkin raakasti ohjaava.

H.

hunksz

No nythän on jotain mitä odottaa..
        Et sitten kuole ennen sitä, tai menehdyn ikävään. Joutuu kirjoittamaan ällön sururiimirunon.
        :)

YP.

• miten.niin
        Ancelina kirjoitti:

hunksz

No nythän on jotain mitä odottaa..
        Et sitten kuole ennen sitä, tai menehdyn ikävään. Joutuu kirjoittamaan ällön sururiimirunon.
        :)

YP.

Pitäisikö aloittajan kuulua sisäpiiriin?

• mami65

Osanotto suureen suruusi.

• 1eero

Suru on surettava niin lohduttomalta ette todeksi usko se omakohtainen yksin olet sen kanssa näin itse koin vajaa parivuotta sitten. Aika vain aika päivittäin tulee mieleen koe ne vaikka herkältä tuntuu haikeus yksin olo mutta elämä jatkuu opit päivä kerrallaan sen hyväksymään.

• elämä-jatkuu-

jokatapauksessa suuren surun jälkeenki, jaksamista,
      anna aikaa, sure surusi , elämä jatkuu, suru lievittyy ajanmyötä,

--
      Tässä lohtua suureen suruusi,
      tämä kappale meni toiseen ketjuun, piti tulla tähän,
      -

https://www.youtube.com/watch?v=UC_6RR-IuSM

• Tuntuupa mukavalta, että minutkin on huomioitu näin lämpimin ajatuksin ja olen kiitollinen kaikille vastanneille. En nyt jaksa kaikille vastata, mutta kaikki tuki ja osanotto lämmittää mieltä ja ehkä tästä vielä selviää.
        Aina moititaan ihmisiä välinpitämättömyydestä, mutta minua on muistettu tuttujen ja tuntemattomienkin taholta erityisen hyvin.
        Lämpimät kiitokset kaikille teille vastanneille.

T. Mettis

• eikolmattax
        metsämies61 kirjoitti:

Tuntuupa mukavalta, että minutkin on huomioitu näin lämpimin ajatuksin ja olen kiitollinen kaikille vastanneille. En nyt jaksa kaikille vastata, mutta kaikki tuki ja osanotto lämmittää mieltä ja ehkä tästä vielä selviää.
        Aina moititaan ihmisiä välinpitämättömyydestä, mutta minua on muistettu tuttujen ja tuntemattomienkin taholta erityisen hyvin.
        Lämpimät kiitokset kaikille teille vastanneille.

T. Mettis

Itselläni työ ja läheiset olivat suuri apu. Pari vuotta meni, monista asioista en muista mitään. Oudolta tuntui kun toinen oli tavoittamattomissa ikuisesti. Kohta on 11 vuotta mieheni kuolemasta. Tavallaan oli helpompaa neljä vuotta sitten, kun miesystävä menehtyi, hänkin äkkiä. Molemmat suhteet olivat onnellisia ja muistot kantavat läpi loppuelämän. Osanottoni, ota hetki kerrallaan.

• RealistiN

"Aika on se, joka parantaa haavat
      niin kauan kyyneleet vuotaa saavat.
      Ne kuivuvat myöhemmin itsestään
      ja vaihtuvat hiljaiseen ikävään."

Tämä teksti oli yhdessä adressissa minkä sain kaksi ja puoli vuotta sitten, niin totta. Anna aikaa surullesi ja itsellesi, ei tarvitse olla pirteä ja iloinen muiden mieliksi.

• att2

On turha valittaa, näet kuinka kansa on apinan tasolla, ruotsissa vielä alhaisempi taso paviaani.

Näet kokonaisuuden 2015 totuuden Aika parantaa, muistan koko elämäni 2 vuotiaasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4036
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      184
      2449
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1597
    4. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1167
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      23
      1117
    6. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      894
    7. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      892
    8. Junan kylkeen autolla

Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      73
      851
    9. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      101
      829
    10. Oletko päättänyt

Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa
      Ikävä
      72
      810
    Aihe