Luetteko te sudoja vai raamattua?

Linuks_sudo_apt-get

Minä päätän päiväni aina raamatun lukemiseen, mutta siellä periksessä varmastikin luetaan sudo apteekkeja, joita pitää kunnon linukshihhulin osata pari, kolmesataa ulkoa!
Varsinaisesti linukshihhuliksi pääsee, kun osaa ulkoa vähintäin 400 sudo apt-get loitsua - näinhän se oli. Mutta nykyisin taitaa linuksyhteisökin olla luopumassa siitä vaatimuksesta, koska se on monille liikaa.
Pääseekö teidän linuks-kerhoon nykyään, jos osaa vain 200 sudo apt-get loitsua?

44

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Höpöhöpöhöö

Kari lukee kuin piru Raamattua.

• Vastaa_äläkä_sökötä

Mielestäni kysymys oli kaikin puolin asiallinen!

• älä-kari-sökötä
        Vastaa_äläkä_sökötä kirjoitti:

Mielestäni kysymys oli kaikin puolin asiallinen!

Mielestäni kysymys oli kaikin puolin asiaton!

• Mika_kärähti

2 minuuttia ja vastaus tuli heti! Kukahan se mahtaakaan päivystää täällä päivät pitkät.......†

• Et_Mika_hämää_enää

Debian Mika kärähti että pätkähti - Jauhot suuhun ja luu kurkkuun!

• debianxfce
      • Kammottava__linuks

Ooooohh.......kammottavaa.........† En kerennyt kuin pari klikkausta edetä, niin jo alkoin pahoinvointi iskeä.......†

• Windows_nolo
        Kammottava__linuks kirjoitti:

Ooooohh.......kammottavaa.........† En kerennyt kuin pari klikkausta edetä, niin jo alkoin pahoinvointi iskeä.......†

https://www.youtube.com/watch?v=8w0TnEVGIyo

Sopivaa musiikkia päivien päättyessä

• debianxfce

• Mini_Malisti

Sanaa tietty luetaan heti ekaks aamulla - iltasella sitten voi tutkailla vaikka sitä, että mistä on kde tehty :)
        C:/> kdialog --getopenfilename /usr/share/sounds/ '*.ogg'

• Mini_Malisti

• debianxfce1

• debianxfce1 kirjoitti:

"

...lisää demoja -> https://techbase.kde.org/Development/Tutorials
        "

Kde ja gnome tarvitsevat taivaan apua, että niistä tulisi jotain. Waylandi ei niitä mössöjä pelasta.
        http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=linux_desktop_vitals&num=1

Aika lailla päällekkäin ovat viivat muistinkulutusta lukuunottamatta, mutta muistiahan nykykoneissa riittää. Jos on huomattavan vanha kone, tai muuten vain vähän muistia, niin sitten käytetään LXDE:tä tai ihan pelkkää ikkunamanageria.

Eli aika pitkälle makuasia, mitä työpöytäympäristöä käyttää.

• 1.debianxfce

"Eli aika pitkälle makuasia, mitä työpöytäympäristöä käyttää."

Mitä enemmän softaa sen hitaampi ja enemmän bugeja. Siksi esim i3 desktop on hyvä. Oli kone sitten nopea tai hidas. Debian testing xfce on hyvä niin vanhaan kuin uuteen koneeseen.

• 1.debianxfce kirjoitti:

"Eli aika pitkälle makuasia, mitä työpöytäympäristöä käyttää."

Mitä enemmän softaa sen hitaampi ja enemmän bugeja. Siksi esim i3 desktop on hyvä. Oli kone sitten nopea tai hidas. Debian testing xfce on hyvä niin vanhaan kuin uuteen koneeseen.

Gnome 3:ssa ei ole havaittavaa hidastelua vaatimattomallakaan nykykoneella, jolloin enemmästä nopeudesta ei ole hyötyä. Bugiseksikaan sitä ei voi sanoa. KDE voi olla vähän hitaampi kuin muut.

• 1.debianxfce

"Gnome 3:ssa ei ole havaittavaa hidastelua vaatimattomallakaan nykykoneella, jolloin enemmästä nopeudesta ei ole hyötyä. Bugiseksikaan sitä ei voi sanoa."

Käyttöliittymä kuin win8, ruutu täynnä kuvakkeita ja mitään ei löydä. Työpöytäkuvakkeiden teko ei onnistu ilman ohjeita. Sinä mun gnome3 kokemus ja huono sellainen.

• 1.debianxfce kirjoitti:

"Gnome 3:ssa ei ole havaittavaa hidastelua vaatimattomallakaan nykykoneella, jolloin enemmästä nopeudesta ei ole hyötyä. Bugiseksikaan sitä ei voi sanoa."

Käyttöliittymä kuin win8, ruutu täynnä kuvakkeita ja mitään ei löydä. Työpöytäkuvakkeiden teko ei onnistu ilman ohjeita. Sinä mun gnome3 kokemus ja huono sellainen.

Tjaah, potilaalla on vaikeuksia hahmottaa, että muilla voi olla eri mieltymyksiä, hmm…

• debian_xfce

"Tjaah, potilaalla on vaikeuksia hahmottaa, että muilla voi olla eri mieltymyksiä, hmm…"

Mielenterveyspotilas Tri.kerkko.Koni peilaa omaaa henkistä tilaansa kirjoituksissaan. Ei sitä kiinnosta kirjoittaa tietotekniikkapalstoille tietotekniikasta kuten näkyy lähes joka viestissä:
        http://www.suomi24.fi/profiili/Tri.Kerkko.Koni

• kari_satukirjailija

Miksi kari opettelet muistamaan raamatun ulkoa?

• Kari_tuhoo

Se opettelee siitä valheita.

• Linuks_lukihäiriö

Eihän "kari" suinkaan sanonut opettelevansa raamatun ulkoa, vaan että hän päättää päivänsä raamatun lukemisella!
        Tekeekö linuks myös lukihäiriöitä?

• ubutubu

Tässä on paljon maukkaamman koodi tulosta:

http://www.theinquirer.net/IMG/095/296095/blue-screen-of-death-bsod-270x167.png?1434517074

• Ei_työpöytää

Minä luen diebiania varten sudokomentoja jotta saisi edes työpöydän tuon tekstin lisäksi, melko naurettava tekele.

• jallu-höpöttää

Höpö höpö höpö höpö höpö höpö höpö.

• Älä_jallu_höpötä
        jallu-höpöttää kirjoitti:

Höpö höpö höpö höpö höpö höpö höpö.

Älä Jallu höpötä vaan mene ja kokeile niin tiedät.

• jallu-vaan-höpöttää
        Älä_jallu_höpötä kirjoitti:

Höpö höpö höpö höpö höpö höpö höpö höpö höpö.

• jallu-höpöttää
        Älä_jallu_höpötä kirjoitti:

Diebianista en tiedä, mutta Debian menee nykyisin paikalleen ja käynnistyy työpöydälle ihan suoraan. Jallu on tainnut kokeilla jotain 90-luvulta olevaa Debian-versiota.

• Älä_jokella

Diebianista en tiedä, mutta Debian menee nykyisin paikalleen ja käynnistyy työpöydälle ihan suoraan. Jallu on tainnut kokeilla jotain 90-luvulta olevaa Debian-versiota.

Täällä ei ole muita jalluja kuin sinä, kertoohan se sinun nimimerkkisin kun sanot olevasi Jallu joka höpöttää.

• meitä-et-hämää2
        Älä_jokella kirjoitti:

Täällä ei ole muita jalluja kuin sinä, kertoohan se sinun nimimerkkisin kun sanot olevasi Jallu joka höpöttää.

Sinä olet jallu! Sinä höpötät!

• Älä_jokella
        meitä-et-hämää2 kirjoitti:

Sinä olet jallu! Sinä höpötät!

Kummasti se vaan sinun nimerkki on Jallu eikä minun joten älä jokella Jallu.

• debianxfce1

"Ei_työpöytää "
        Debianissa on kymmenkunta desktoppia, jotka kaikki voi valita asennuksessa tai myöhemmin. Muissa linuxdistroissa on tehty erilliset asennuslevyt.

d-i.debian.org/daily-images/amd64/daily/netboot/mini.iso

Tuo ratkaise kaikki windowspulmat ja on linuxeista helpookäyttöisimpiä nopeampia ja stabiilempia kuin ubuntut ja minitit, jossa on turhaa softaa softan päällä.

• Tepianxfce
        debianxfce1 kirjoitti:

"Ei_työpöytää "
        Debianissa on kymmenkunta desktoppia, jotka kaikki voi valita asennuksessa tai myöhemmin. Muissa linuxdistroissa on tehty erilliset asennuslevyt.

d-i.debian.org/daily-images/amd64/daily/netboot/mini.iso

Tuo ratkaise kaikki windowspulmat ja on linuxeista helpookäyttöisimpiä nopeampia ja stabiilempia kuin ubuntut ja minitit, jossa on turhaa softaa softan päällä.

Niinhän minä jo heti sanoin jo että pitää sudo loitsuilla rakentaa työpöytä, siinä siis ei ole edes työpöytää.

• jallu-höpöttää
        Tepianxfce kirjoitti:

Niinhän minä jo heti sanoin jo että pitää sudo loitsuilla rakentaa työpöytä, siinä siis ei ole edes työpöytää.

Höpöhöpö edelleen, sieltä se valitaan asennusohjelman valikosta.

• Heippa_Jallu

Höpöhöpö edelleen, sieltä se valitaan asennusohjelman valikosta.

Hei Jallu, vai että ilman työpöytää asennusvalikosta tekstipohjaisessa aloituksessa, onko jutuissasi mielestäsi jotain tolkkua?

• jallu-höpöttää
        Heippa_Jallu kirjoitti:

Hei Jallu, vai että ilman työpöytää asennusvalikosta tekstipohjaisessa aloituksessa, onko jutuissasi mielestäsi jotain tolkkua?

Niin, aikanaan tekstipohjainen valikko kysyi, mitä osia halutaan asentaa. Sieltä sai valita työpöydän, web-palvelimen, jne. Nykyäänhän on saatavissa myös graafinen asennin.

• OpiksiJaOjennukseksi

Vaihda se raamattu johonkin opettavaiseen ja kehittävään kuten tähän http://dy.fi/luc

• Kannattaa kirjoittaa sudo -i niin pääset rootiksi, jos joutuu monta komentoa suorittamaan pääkäyttäjänä. Jos niin todella teet, niin sinun tulisi jo tietää tämä.

On myös mahdollista käyttää alias-komentoa, mikäli haluaa antaa "loitsuille" jonkin paremman nimen.

• eipäs_sudotella

Raamatun lukeminen ei vaadi sudottelua. Turha ja liian usein toistettu sudottelu kertoo huonosta unixin tai linuxdistron hallinnasta.
      Tavallisen käyttäjän ei pitäisi koskaan päästä edes sudottelemaan. Järjestelmänvalvojan (rootin) tehtävänä on jakaa tavallisille käyttäjille sovellusten käyttöoikeudet sellaisena ettei turhaa sudottelua (käyttöoikeuksien korotusta) edes tarvittaisi.
      Tavalliselle käyttäjälle EI EDES pitäisi kuulua järjestelmänvalvojan (rootin)oikeuksia, ei edes tilapäisesti.

Säilyttäkää unixin tai linuxdistron turvallisuus ja pitäkää SELVÄ ero järjestelmänvalvojan ja tavallisen käyttäjän välillä.

• 1debianxfce

"Turha ja liian usein toistettu sudottelu kertoo huonosta unixin tai linuxdistron hallinnasta."

Puppua, milläs muuten asennat custom kernelin ja amdn tai nvidian valmistaman näytönohjaimen ajurin, jos et roottina. Kyllä esim. pelikoneen käyttäjä joutuu paljon sudottelemaan.

• peli_ryhmä
        1debianxfce kirjoitti:

"Turha ja liian usein toistettu sudottelu kertoo huonosta unixin tai linuxdistron hallinnasta."

Puppua, milläs muuten asennat custom kernelin ja amdn tai nvidian valmistaman näytönohjaimen ajurin, jos et roottina. Kyllä esim. pelikoneen käyttäjä joutuu paljon sudottelemaan.

Kärsi siten tietoturva ongelmista. Näytönohjaimen tai muun puuttuvan ajurin asentaa järjestelmänvalvoja (root) jos se puuttuu tietokoneesta.
        Tavallisella käyttäjälle ei pitäisi edes kuulua tälläiset ajuriasennukset. (järjestelmämuutokset)
        Tavallisen käyttäjän oikeudet pitää rajoittaa omaan kotikansioon (Home) ja mahdollisesti siihen asennettavat sovellukset.

Ja ainahan järjestelmänvalvoja (root) voi perustaa pelaajien käyttäjäryhmän (group) ja panna tähän ryhmään pelioikeuksia tarvitsevat. Ne käyttäjät jotka eivät tarvitse pelioikeuksia eivät sitten kuulu tähän ryhmään.

Ryhmäkäytännöillä nämä hommat pitää hoidella eikä jaella kaikille käyttäjille vapaata sudottelua.
        Pääsääntö on se, että jokainen käyttäjä kuuluu johokin ryhmään. MIKSI ihmeessä kaikkien käyttäjien pitää kuulua samaan ryhmään joilla on kaikki järjestelmänvalvojan (rootin) oikeudet?
        Näin minä olen hommat hoitanut eikä valituksia ole kuultu.

• Muri

Kun luet ahkerasti raamattua,niin onko selvinny mm. se,ketä Jumala joutui tottelemaan ja uhraamaan poikansa? Vaatiko uhria Saatana, Pyhä henki, Allah? Joka tapauksessaJumalan valta on hyvin mitätön. Ajatelkaa tuhansia vuosia kestäneitä uskonsotia, rikoksia, onnettomuksia yms.

• Johtuu varmaan siitä, että Raamatun mukaan jumalia on useita, samaten poikalapsia, jotka olivat melkoisia häntäheikkejä, ja harrastivat esiaviollista seksiä.

"Kun ihmiset alkoivat lisääntyä maan päällä ja heille syntyi tyttäriä, jumalien pojat huomasivat, että ihmisten tyttäret olivat kauniita, ja he ottivat näistä vaimoikseen keitä halusivat." 1. Moos 6:1-2

Ja tekeehän se Jumalakin virheitä, tekevälle sattuu paremmissakin piireissä.

"Kun Herra näki, että ihmisten pahuus lisääntyi maan päällä ja että heidän ajatuksensa ja pyrkimyksensä olivat kauttaaltaan pahat, hän katui, että oli tehnyt ihmisen, ja murehti sitä sydämessään." 1. Moos 6:5-6

Jeesus oli luonteeltaan myös kovin ambivalentti...

Joh. 14:27 "Rauhan minä (Jeesus) jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille.", Matt. 26:52 "... Pistä miekkasi tuppeen; sillä kaikki, jotka miekkaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat."

Matt. 10:34 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa,vaan miekan.".... Luuk. 12:49-51 "Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!... Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta."

Mutta onhan joka tapauksessa Raamatun kristillinen sanoma jotain sellaista, mitä ehdottomasti jo lasten TÄYTYY oppia ja omaksua, kuten:

"Vanhempi tytär sanoi nuoremmalle: "Isä alkaa tulla vanhaksi, eikä maassa ole yhtään miestä, joka voisi tulla ottamaan meidät vaimokseen yleisen tavan mukaisesti. Juotetaan isälle viiniä ja maataan hänen kanssaan, että saisimme isämme avulla lapsia ja sukumme säilyisi." 1. Moos. 19:31

• Mini_Maali

>> ...onko selvinny mm. se,ketä Jumala joutui tottelemaan ja uhraamaan poikansa? >>
        Olisko kyse siitä, että kun piplian ilmoittama Jumala jotain lupaa, niin kyseessä ei ole vitsi/mainos/poliitikon lupaus/tms. vaan hän todella pitää sanansa ja toteuttaa ihmiskunnan historiassa sen mitä on luvannut? Tässäpä tuo ensimmäinen lupaus:"
        ---
        Ja Herra Jumala sanoi käärmeelle: "Koska tämän teit, kirottu ole sinä kaikkien karjaeläinten ja kaikkien metsän eläinten joukossa. Vatsallasi sinun pitää käymän ja tomua syömän koko elinaikasi. Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."
        ---
        Ja ne lupaukset jotka piplian Jumala on jo täyttänyt ihmiskunnan historiassa, ne kulkevat nimellä tieto, joka on julkista ja jokaisen lukutaitoisen ulottuvilla. Siitä syystä en tästä aiheesta tällä palstalla enempää juupas-eipästele. Kukin tehkööt itse tykönään omat kotiläksynsä :)
        Mutta Open Sourcea molemmat - ja myös sodankäyntiä siitä mikä totta mikä valhetta :(

• debianxfce_1

"Ja ne lupaukset jotka piplian Jumala on jo täyttänyt ihmiskunnan historiassa, ne kulkevat nimellä tieto"

Raamattu, kuten monet muut uskonnolliset teokset ovat satua. Ko. teoksilla ei ole mitään tekemistän tiedon kanssa.

https://www.youtube.com/watch?v=i-QHvtM-PLI

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3053
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2715
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2325
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      54
      1896
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1370
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1339
    Aihe