Miksi ihmeessä tuo ABC- liikenneasemien nuorisotyövoima on kuin rautakangen nielleitä, ihan kuin Lidlissä asioisi. Onko se niin kauhea työpaikka vai onko niillä hitlermäinen kuri? Apteekeissakin on jo nykyisin rennompi fiilis. Joku poikkeus jos sattuu joukkoon niin se saa ilmeisesti kenkää.
Mikä mättää ABC
38
154
Vastaukset
- Hajustapäätellen
Kakat housussa kun vessaan ei kerkiä?
- Maukastakinko
Veikkaisin että seurustelu asiakkaan kanssa ei ole suotavaa ,
- iebcu
Jos kyse Jyväskylän seudun ABC-asemista niin en kyllä yhtään ihmettele. Jäykkiä ihmisiä paljon Keski-Suomessa, eivät sanaa saa suusta ulos. Olen sen kaupassa useat kerrat havainnut, jos jotain alkaa juttelemaan kaupan henkilökunnalle niin ei saa kuin pari väkinäistä sanaa suusta, mikä heitä vaivaa vaan onko tosiaan vaan niin että ei ole mitään sana valmiutta eikä taitoa puhua ihmisten kanssa, luulisi että jos on palvelu-ammatissa että löytyy taitoa kommunikoida puheella.
Miksi hemmetissä töissä olevan ihmsien pitäisi ruveta jutustelemaan sinun kanssasi ? Sinä ostat, hän myy. hän palvelee kumminkin aika monia ihmisiä päivän mittaan. Sopii itse mennä kokeilemaan alituista hymyilemistä ja jutustelua niin ehkä ymmärrät. Miksi asiakkaat tarvitsevat tuollaista turhanpäiväistä puhumista tuossa tilanteessa. Perustakaa juttelukerhoja jos haluatte jutella!!
- fcvhhhjj
Kaikki kun ei ole mitään moottoriturpia nääs
- lecbufeyv
No ei kai sitä normaalissa keskustelussa tarvitse olla mikään moottoriturpa, kai sitä voi vähän jotain suustaan kohteliasuuden vuoksi päästää eikä vaan mulkoilla ja ynistä..tuskin päivää jotkut uskaltavat sanoa ja on nähty niitäkin jotka esim. näyttävät kaupassa hyllystä mistä tavara löytyy mutta ei sanaa saa suusta, mykkiä kai lienenevät.
- TylyäAsennetta
Suomalainen asiakaspalvelukäsite on vieläkin lapsenkengissä.
Pieni jutustelu tuntemattomienkin kanssa ja ns.smalltalk on vanhojen ihmisten kesken onneksi edelleenkin tuiki tavallinen tapa.
Nykynuoret eivät sitä valitettavasti hallitse, harvoja lukuunottamatta.Miten nii onneksi. Miksi tuntemattomien kanssa pitäisi puhua jotain merkityksetöntä asiaa? Small talk- ei kuulu Suomeen ..niin se vain on..ne jotka puhuvat ovat sitten ehkä vähän puheliaampia tai mitä ikinä, mutta on idiooottimaista odottaa sitä muilta. Jos haluat Small talkia ja saat sitä kautta tuntea itsesi jotenkin tärkeäksi, että sinulle puhutaan merkityksetöntä asiaa, etkä sinänsä merkkaa sille myyjälle mitään niin..muutapa Small talkin perässä Amerikkaaan! Siellä saat varmaan sitä oikein kunnolla ja olet iloinen. Miksi hemmetissä pitäisi asiakaspalvelussa höpötellä.
- Suupieletkorvissa
Mikäli ne ovat ihmisvuokraamon väkeä tai oppilaitosten ilmaistäytteitä niin ei niiltä nyt ihmeitä voi odottaakaan. Ehkä tiskissä olisi paras paikka, tai kaupan varastossa. Ei pelkkä vihreä kortti välttämättä kuukausitarjouksineen riitä asiakkaalle, vaan hän haluaa viihtyisän käyntikokemuksen ja sen voi yksikin möllinaama yksin pilata. Toisaalta ankean baariympäristönkin voi pelastaa miellyttävä kontakti henkilökunnan kanssa.
- ddxffggh
No eipä muakaan hirveesti houkuta jutella jonkun rahtarin kanssa abc tiskillä niitähän siellä yleensä pyörii kyselevät tyhmiä
- okinava
Niin, ainakin nuoret naismyyjät näyttävät siltä että kyseessä aina miespuoliselta asiakkaalta jokin isku-yritys???!!!! vaikka kyseessä vain kohteliaisuus ja yritys olla se mukava ja kohtelias asiakas joka voisi jopa yrittää piristää työpäivää, mutta lie paras kun itsekin vetää naaman norsun*itulle ja antaa vain negatiivista palautetta, sekö olisi hyvä?
- GalileoGalilei
Näinhän nuoret naisen alut käyttäytyvätkin.
Läskipersetylleröt luulevat itsestään jotain utopistista?
Luulevat olevansa miesten mieleen .
Baareissakin muuta kuin vittuillaan kun jutuille ja pöksyihin yrittää!
- Mistänoitaoikein
Nimimerkki "ddxffggh" on ilmeisesti juuri tuollainen parikymppinen juuri finneistä päässyt ja puolimetriset tekoripset sojottaen mykkänä toljottava liikenneaseman "prinsessa". Keskeytyneen peruskoulun jälkeen kuin ihmeen kaupalla veikkauspäätettä käyttämään oppinut lady joka luulee olevansa vain töissä siellä.
- fxcchhj
Mä tienaan palkkani palvelemalla asiakkaita en juoruamalla
- Mennytjo
Siksi kuulutkin palvelualan fossiileihin.
- voielämänäitä
Ei kai nyt kyse olekaan siitä että kassalla täytyy juoruta!! Et taida kyllä olla lainkaan kartalla asiasta kuinka kassa-henkilön täytyisi asiakkaita palvella?
En kyllä yhtään ihmettele enää miksi esim. nuoret naiset kassalla olla möllöttävät kuin mahansa täyteen ahtaneet lehmät laitumella kun kerran kommentti asiasta on tuohon suuntaan: " Mä tienaan palkkani palvelemalla asiakkaita en juoruamalla". - Aslakki12
voielämänäitä kirjoitti:
Ei kai nyt kyse olekaan siitä että kassalla täytyy juoruta!! Et taida kyllä olla lainkaan kartalla asiasta kuinka kassa-henkilön täytyisi asiakkaita palvella?
En kyllä yhtään ihmettele enää miksi esim. nuoret naiset kassalla olla möllöttävät kuin mahansa täyteen ahtaneet lehmät laitumella kun kerran kommentti asiasta on tuohon suuntaan: " Mä tienaan palkkani palvelemalla asiakkaita en juoruamalla".Senkö takia käyt asioimassa , että asiakaspalvelija saa sinut tuntemaan itsesi jotenkin hyväksytyksi? Itse kun olen asiakaspalvelussa, asiakkaat odottavat aina myyjän olevan esimerkiksi samaa mieltä hänen kanssaan hänen höpöttämistään asioista. Monesti en ole ja sitten jää suu auki:) Jos kuulet päivän aikana miljoonaa kertaa samat asiat esim. sää päivittelyjä ja se toistuu monta kertaa päivässä, viikossa kuukausissa, vuosissa..et sinäkään enää hymyile ja puhele vaikka olisit kuinka asiakaspalveluhenkinen.
- kylläkyrsii
Taas tuli tempastua aihe, kun kaikki vituttaa!!!
- Iloinenonnellinen
Se koira älähtää johon kuivunut viineri kalahtaa!
- ghhhhjjk
Pysykää pois abc:ilta jos noin henkeen ottaa
- Hommapureejo
Näin on alkanut tosiaan käydäkin. Melko autioilta näyttävät.
- nothanks
Saatan kaupan puolella siellä käydä mutta syömään en enää ikinä mee todella surkeaa sapuskaa mautonta höttö paskaa
- TutkittavaJuttu
ABC-ketjun rahat menee kaikki paratiisisaarille pimeille tileille.
Tää on totuus! - neverneverever
paskaruokaahan siellä tehdään. Lihottavaa junteille sopivaa mättöö ylihintaan
- Silmällekinruokaa
Kyllä se massaruokakin vielä menisi kunhan ympäristö ja henkilökunta olisi hieman yläkanttiin. Nuoret naistyöntekijätkin joutuvat käyttämään housuja ja ihme loimia, vieläpä ylikireitä sekä jotakin turvakenkiä. Aivan kuin olisi jossakin konepajan ruokalassa tauolla. SOK:n stailisti on varmaan ollut aiemmin keinosiementäjänä.
- fxfgghh
Pakkohan se on turvakamppeet olla päällä tiedä jos isis pyyhkäsee syömään
- 146kgelämäniloa
Hyvinhän tuo ABC:n ruoka maistuu, varsinkin jotkut pihvit tai lihapata perunat ja salaattia sekä kotikaljaa juomaksi, kyllä nälkä lähtee ja parempaa kuin kauppojen valmiit lihapullat muusi tai joku muu kuiva ja mauton valmisruoka, myös mäkkärin ja hesen mätöt maistuu ihan jees, ei valittamista, se on ihan omavalinta kysymys syökö vai näkeekö nälkää.
Mutta mikään ei voita grilliruokaa, isot makkaraperunat ja puoli litraa kylmää maitoa NAM! - Tyyliäpitääolla
Kyllä henkilökunnan asusteet ovat todella yksi viihtyvyystekijä sekin. Naisilla hame joka loppuu polven yläpuolelle sekä istuva paita kohtuullisella kaula-aukolla, tummat sukkahousut mikäli säärikarvat ongelma. Miehillä valkoinen paita ja propeli kaulassa ja mustat kulmahousut. Siistit kengät olosuhteiden ja kavion mukaan.
- NiRsoillaankos
Ruoka syödään vain näläntunteeseen , polttoaine elimistölle . Pikkusormi pystyssä naatitaan sitten se mikä ei kuulu arkeen .
No mitä pitäis tehdä? Kysellä kuulumisia, hymyillä tekohymyä koko ajan..minkälainen asiakaspalvelu tekisi sinut tyytyväiseksi?
- Ureaparketti
Minäkin päätin käydä ensi kertaa katsomassa minkälainen paikka se abc oikein on. Kiinnitin äimistyneenä huomiota sellaiseen seikkaan että sama henkilö siivosi miesten huussia ja sitten hetken päästä työskenteli salissa. Toivottavasti vaihtoi kengät, sillä itsellänikin tarttui kengänpohjat napsahdellen kiinni roiskekusiseen lattiaan. Eihän niillä kengänpohjilla ruokaa toki tehdä, mutta ei kai kävelläkään keittiössä.
- RahaaParatiisisaarille
Kanavuoren paskahuussi ainakin oli viime kesänä niin sontainen ja saastainen ja hajuinen. Suoraansanottuna oksettavan likainen!
Paperit kaikki lopussa.Käsipyyherulla lopussa ,roskikset täpötäynnä,käsipyyhkeet lattialla kusen seassa. Metallinen pesuallaspöytä ruosteensyömä...
ABC;llä ahneuksissaan onkin voitontavoittelu huipussaan. Ei ole palkattu henkilökuntaa kaikkiin toimintoihin. Kaikki työntekijät ovat ns.yleismies-Jantusia! RahaaParatiisisaarille kirjoitti:
Kanavuoren paskahuussi ainakin oli viime kesänä niin sontainen ja saastainen ja hajuinen. Suoraansanottuna oksettavan likainen!
Paperit kaikki lopussa.Käsipyyherulla lopussa ,roskikset täpötäynnä,käsipyyhkeet lattialla kusen seassa. Metallinen pesuallaspöytä ruosteensyömä...
ABC;llä ahneuksissaan onkin voitontavoittelu huipussaan. Ei ole palkattu henkilökuntaa kaikkiin toimintoihin. Kaikki työntekijät ovat ns.yleismies-Jantusia!No ei hyvin menen sielläkään. Enpä ole Jyvässeudulla käynytkään vajaaseen viiteen vuoteen, silloin ei ABC:ssä ollut mitään valittamista Kanavuoren ABC oli mallikelpoisessa kunnossa ja siellä kelpasi syödä vaikka pihvit.
Asiakaspalvelussakaan ei ollut mitään moitittavaa.
Onkohan kaikki muukin mennyt sillä suunnalla samallalailla alaspäin.
- rujo1
Jos käytät maksukortteja ostosten maksamiseen, kaikki lienee ok.
Tolla kredit- puolella taitaa lähimmät visapalvelut olla jossain vironmaalla
- onko vaaraa että joskus joutuu maksamaan tavisasiakkaat myös muiden tiliin ostavien maksuja? Joskus tankatessa viereiselle tankille ajanut veti mun kortin ollessa laitteessa bensat oman autonsa tankkiin ja häipyi paikalta. - heeh
Itsetunto on sen verran hyvä, että en vaadi ketään hölöttämään kanssani tai hymyilemään minulle, töissä ollessaan, että tuntisin itseni jotenkin hyväksytyksi ja pukeutuakin saa ihan miten haluaa. Se ihmetyttää abc:lla, että ruokaa joutuu jonottamaan (pitsoja) kauemmin kuin oikeassa ravintolassa. Muutenkin jonoja on lähes aina. Tuossa syy, miksi en käy prismassa.
- zxxxccc
Mulle riittää kun maksan ostokseni ja kiitän miks hitossa jäisin pöliseen kassajonoon
- Otarennommin
Eihän kukaan ole olettanutkaan sinun pölisevän kassajonossa! Ei kukaan ole sinua moittinut asiakaspalvelun jäykkyydestä. Älä ota kaikkien virheitä omiksesi, et pian jaksa kantaa niitä ja joudut hoitoon.
- NAurattajako
Aloittaja lienee henkisesti yksinäinen ja olettaa että hän asiakkaana tuottaisi "ahaaaa" elämyksen kassahenkilölle . Anemia lienee mielialassa .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191662
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991488Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy36911Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29859Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38811Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50786Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43738Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37730Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56728Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37700