Onko luokanvalvojani käytös laillista?

Onkotämälaillista

Mulla meni hermot tunnilla ja menin istumaan käytävälle, sitten vähänajan päästä luokanvalvojani tuli luokseni ja sanoi että tule takaisin luokkaan, olin vielä hermona joten en tahtonut ja sen jälkeen luokanvalvojani sanoi sanon vielä kolme kertaa, ja jos et silloin tule takaisin luokkaan otan kädestäsi kiinni ja vien sinut väkisin luokkaan, joten en tullut ja hän otti vähän aikaa sitten murtuneesta ranteestani kiinni ja yritti viedä minut luokkaan, sanoin että älä ota siitä kiinni mua sattuu, sen jälkeen hän otti toisesta kädestäni kiinni ja lähti taluttamaan luokkaan, pääsin irti otteesta ja yritin poistua ulko ovesta mutta luokanvalvojani esti ja sanoi: *jos kerrankin lyöt, tiedät mitä sen jälkeen tapahtuu* (en siis lyönyt), mutta  puskin väkisin ulos ja hetken päästä tulin takaisin sisään hakemaan tavarani ja lähdin kotiin. Onko tämä luokanvalvojani käytös laillista?

24

128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ole. Luokasta saa poistaa voimakeinoin, mutta ei sinne sisään.

• Alottaja

Mitäs mun nyt pitäis sitten tehdä asialle?

• Alottaja kirjoitti:

Mitäs mun nyt pitäis sitten tehdä asialle?

Voit vaikka ilmoittaa asiasta poliisille. En ole ihan varma, mikä rikosnimike on kyseessä, mutta eiköhän poliisi tiedä...
        Toki on kyseenalaista, kannattaako tuollaisesta pikkujutusta tehdä poliisiasiaa, mutta jos tosiaan haluat, niin siitä vain ilmoittamaan.

• ghjylopn
        jokutyyppi19 kirjoitti:

Voit vaikka ilmoittaa asiasta poliisille. En ole ihan varma, mikä rikosnimike on kyseessä, mutta eiköhän poliisi tiedä...
        Toki on kyseenalaista, kannattaako tuollaisesta pikkujutusta tehdä poliisiasiaa, mutta jos tosiaan haluat, niin siitä vain ilmoittamaan.

Vai rikosilmotus, haista sinäki paska!

• saatananitkupilli

On ihan laillista tuo. Et saa poistua luokasta ilman opettajan lupaa ja tuo ei ole minkäänlaista pahoinpitelyä. Hän varoitti sinua lukuisia kertoja, mutta et totellut joten hän käytti väkivallatonta ratkaisua. Älä siis itke tollasesta pikkuasiasta ja tottele opettajia.

• Malta

Mitä jos edes sen verran kavaisit ettei tuollaista käytöstä edes tulisi?

• eiköhänsetajuu

No ei ole mutta teet vaan kaikkien elämästä vaikeempaa jos ilmotat jollekkin. Kuhan sanot vaan sille luokanvalvojalle ettei tee tuota uudestaan, ja jos tekee niin sit voit ilmottaa vaikka poliisille.

• wpöödkjjff

Vanhaan hyvään aikaan tuollaista kusipäätä kuin viestin alottaja, jolla ei ole mitään käytöstapoja, olis lyöty nyrkillä suoraan TURPAAN.

• Hahgayyy

Huutelee pikku hintti

• foley

Siis miks sul meni hermot tunnilla?Ei tietysti ketää saa väkisin ranteesta kiskoo tunnille open olis kyl pitäny tilannetajua käyttää ja antaa sun rauhoittua.Kannattaa hillitä itsensä jatkossa.

• Väsyttää

Sä voit tehä rikosilmotuksen jo siitä et opettaja koski suhun ilman sun lupaa...

• Saatanan.nilkki

luokanvalvojassako se vika oli kun läksit ulos?

• tgshdlgi

Viestin alottajalle: oot pikku paskiainen.

• QwertytrewQ

Viesti sinulle: me kaikki olemme.

• True. Toisaalta mä oon tosi pitkä joten mä oon iso paskiainen

• Asiallistakäytöstä

Aloittajan postaus on toki vanha, mutta teki mieli kommentoida. Aloittaja on kovin kiinnostunut omista oikeuksistaan ja sen selvittämisestä, että tekikö joku toinen väärin. Silmiinpistävää, että hän ei lainkaan näytä tajuavan, että myös hänellä on velvollisuuksia. Velvollisuus muita kohtaan käyttäytyä asiallisesti koulussa. Ei pidä hermostua, ei oppilas saa vaan tuosta noin lähteä luokasta ulos. Eikös tämän teinikäisen pitäisi miettiä omaa käyttäytymistään, mikä ihme on muka hänet saanut noin luokassa hermostumaan ("meni hermot tunnilla")?

Ilmeisesti yläkoululaisesta kyse? Muistahan nuori, että paitsi oikeuksia, sinulla on myös velvollisuuksia. Käyttäydy asiallisesti.

• Huomaathan, että aloittaja ei maininnut hermostumisensa syytä. Tunnut vain olettavan, että se ei voi olla oikeutettu.
        On olemassa ihmisiä, joilla kiehuu helposti yli. Mikäli aloittaja on tällainen, ja tajuaa itse poistua paikalta riehumisen sijaan, tekee hän nimenomaan päätöksen, joka osoittaa tilannetajua ja omien rajojen ymmärtämistä.
        Voi myös olla, että opettaja tahi muut oppilaat olivat kohdelleet häntä jotenkin epäoikeudenmukaisesti. Tällöin on ihan hyväksyttävää suuttua.

Tai sitten hän suuttui huonosta syystä. Mutta näin ei voi vain olettaa olevan, ja alkaa jauhaa siitä, kuinka toinen ei ymmärrä velvollisuuksiaan.

• lol11111111111111

Voisitkopuhuasilleietteikaikkisanatoosilleiyhessäpliis

• laillisuudesta

Opettaja olisi varmaan voinut soittaa toisen aikuisen paikalle ennenkuin tekee kanssasi mitään. Se on ihan ehdoton juttu kaikkien oikeusturvan kannalta. Opettaja ei voi jättää oppilasta valvomatta käytävään, koska hän on sinusta virkavastuussa. Siksi opettajasi yritti saada sinua takaisin luokkaan kaikin keinoin. Jos suutuspäissäsi vaikka ryntäät luokasta ulos ja riehut käytävässä, opettaja on edelleen vastuussa sinusta. Kerroit, että puskit tiesi ulos koulusta ja lähdit loppupäiväksi kotiin. Kuinka lähellä oli, että olisit voinut lyödä tai tönäistä eteesi osuvia ihmisiä? Siinäkin tapauksessa olisi ollut ihan ehdoton must, että opettaja olisi heti kiistan alussa soittanut toisen aikuisen paikalle esim. erityisopettajan, rehtorin, oppilasavustajan tms. Muista, että laki ja velvollisuudet koskee kaikkia, myös sinua.

• nuudeliaivo

Alottajan kaltasilta pitäsi koulu kieltää, pyörikööt muiden idioottien kanssa jossain keskenään! Miks tollasil annetaa mahdollisuus kouluun ku ei mitää haluu opiskeluja kohtaan!

• kesken_tunnin

Ei luokasta noin vaa lähdetä käytävälle istumaan. Saakeli näitä nykyajan kersoja ku luulee voivansa tehdä mitä haluaa

• Täysin laillista on! Voimakeinoja saisi käyttää enemmänkin näiden nykypenskojen kanssa... T: koululainen

• Edups

Miksi tämä kohta vuoden vanha postaus saa nykyään enemmän huomiota kuin mikään minun postauksistani?

• Jess1986

Hei!

Tuollainen käytös opettajalta on hiukan kyseenalaista, koska opettajat ovat sallittuja käyttämään voimakeinoja heittämään oppilas luokasta pois. Ehkä hän olisi voinut ystävällisemmin pakottaa menemään takaisin luokkaan. Jos sinut on kerran poistettu luokasta, niin siihen pitäisi olla jokin syy, että miksi hän halusi sinut takaisin.

Jos enää luet tätä, niin kannattaa kertoa rehtorille, niin hän vie asian eteenpäin.

Hyvää loppukesää sinulle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      59
      3255
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2931
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2749
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1837
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1091
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      196
      1010
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      45
      849
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      840
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      103
      835
    Aihe