Minulla on siis luottotiedoissa kaksi yvk-merkintää, joihin olen saanut REF-merkinnät velkojan avustuksella, sekä UMP-merkintä, joka lähtee pois vasta 2018. Olen kuitenkin kaikki velkani jo ajat sitten maksanut, eikä ulosottomies pyynnöistäni huolimatta ole tuota merkintää poistanut. Mitä ihmettä voin tehdä? Voinko itse todistaa asiakastiedolle, että minulla ei enää ulosottoja ole? Oppivelat kun on nyt kaikkineen maksettu, ja nuo 2 yvk-merkintää katoavat alkuvuodesta niin toiveissani oli, että voisin hakea asuntolainaa heti sen jälkeen, mutta ei taida pankki oikein tuollaisesta merkinnästä tykätä?
Ulosottomerkinnät
5
177
Vastaukset
- 3473743
Voit valittaa kihlakunnan voudille ulosottomiehestä koska ei tunnu hoitavan tehtäviään. Omalla kohdallani uo hoiti vastaavan homman parissa päivässä!
UO:n pitäisi pyynnöstä hoitaa. Jos ei nii lähetä omatoimisesti kuitit maksetuista veloista A-tietoon ja Bisnodeen. Omalla kohdalla kaikki velkojat ilmoittivat saatavan maksusta joko automaattisesti tai yhdellä huomautuksella jonka tein puhelimitse.
- Hgffrkl
Ulosottomies ei edelleenkään ole pyynnöistäni huolimatta ilmoittanut asiakastietoon mitään. Asiakastiedosta kun kysyin neuvoa tilanteeseen, neuvoivat olemaan yhteydessä ulosottotoimiston virkailijoihin, koska myös he voivat asiakastiedolle ilmoittaa pitkäaikaisen ulosoton päättymisestä. Kun olin yhteydessä sinne, virkailija ilmoitti että hän ei voi asiaani hoitaa vaan nimenomaan asioitani hoitava ulosottomies. Olen siis ilmeisesti vielä reilut kaksi vuotta naimisissa tämän merkinnän kanssa :( Onko kellään tietoa, minne voisin asiasta edes valittaa? Vai onko nyt todellakin niin, että asialle ei vaan voi yhtään mitään tehdä?
- 8917
Älä luovuta. Ota yhteyttä suoraan kihlakunnanvoutiin (ulosottomiehen esimies) ja selitä tilanne.
Esimieheen yhteyttä. Hän valvoo alaisiaan eli ulosottomiehiä- tai naisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o1745061Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1212237"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää1951912Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki191590Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol581492Talousasiantuntija sanoo säästämisestä
" parin kuukauden tulo on sellainen, joka voi olla vaikka tilillä tai jossain korkorahastossa, eikä se ole tuottohakuine2671288Lieksa tukee kuntoutumista reilusti
Lieksan sosiaalitoimi käynnistää uuden tukihankkeen – työttömille veneitä hyvinvoinnin edistämiseksi Lieksan sosiaalito851149Siinäpä jäät
Punapää kaipaamaan, kun päätän maallisen vaellukseni. Oma oli valintasi. Sillä minä en jaksa enää kovin pitkää tätä. Ole79999Nato on käytännössä kuollut!
Puolustusliitto Nato on toki natissut liitoksistaan ennenkin, mutta koskaan aiemmin sen vahvin maa Yhdysvallat ei ole uh292960Nyt se on varmaa tieoa - kuntaliitos
Alavus ja Ähtäri liitetään Seinäjokeen. Näin on erään edustajan mukaan päätetty ja asia tulee julkiseksi ensi viikolla.41932