Opelin huonoin puoli?

Astra-pappa

Opelin huonoin puoli on se että saa kuunnella kaikenlaista soopaa ja merkin möllintää. Varsinkin BMW ja Audi pojat ovat jotenkin neuroottisia. Mikä niitä vaivaa? Mistä moinen ilmiö johtuu?

28

447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nurkkakamaripoika

      Ihmisillä jotka eivät omista Opelia on mielenterveys ongelmia. Kuten autokorjaaja joka ei tee tiettyjä töitä ? On vielä yrittäjä selittää että psyykeongelma kun eisaa lisävaloja laitetuksi selitys: ensaa laitettua etupuskuriin kiinni tukipalkkeja kun huojuu ja väpättää ja vipattaa tukipalkit ja ym, HÄN HERMOSTUU JA YM, selityksiä !

      • hursti100

        Hei Nurkkakamaripoika hieno kirjoitus sinulla ja minulla samanlaisia kokemuksia autokorjaajasta oisko kenties kysymyksessä sama autokorjaaja. Joka esiintyy kovapalkaisena ja kyselee ihmisiltä euroja lainaksi ja ym.


      • kulli10

        Nurkkakamari poika ota heti yhteys lääkäriisi


      • kulli10

        ja hursti kans


    • todella.positiivinen

      Erittäin positiivinen kokemus sijaisautosta (Astra J), voisin jopa ajatella sitä perheemme kakkosautoksi.

      • Hyödynmaa

        MINUN OPELINI KULKEE KUIN JAGUAARI


    • Ehkäpä monilla vielä on muistissa ne Opelin kaikkein laadullisesti huonoimmat muistot sieltä -90 luvun alkupuoliskolta. Itselläni, oli -93 hankittu uusi Vectra, se oli yksi murheenpesä. Vielä tänäkin päivänä suhtaudun merkkiin varauksin, vaikkakin tämänpäivän Opel onkin jotain muuta, kuin tuolloin.

    • Arvaas

      -99 1,8 litrainen Astra oli eka ja vika ooppelini. Eivät sanat riitä......

    • ooppelitononnellinen

      joo tuli koettua kaksi uutta ooppelia... eka vielä menetteli mutta toinen oikea vikapesä, suurin osa varusteista toimi jos toimi ja moottori ( 1.6 t ) räkätti kylmänä niin ettei kehdannu laittaa käyntiin ku nurkan takana. Se riitti ooppelista !

      • ekajavika

        Yksi opeli elämäs luulis riittävän immeiselle?


      • Pelkääjän_paikalta

        Yhdestä ooppelista riitti ainakin kolmelle immeiselle ja kolmelle sukupolvelle.

        Kun appiukko erkani tuonpuoleisiin vähän ennen vuosituhannen vaihdetta, jäi häneltä 8-vuotias, vain noin 60 tkm ajettu Vectra. Siinä oli perijälle eli vaimolleni kelpo kulkuneuvo lähes vuosikymmenen ajaksi. Kilometrejä ei hänelläkään hirveästi kertynyt – työmatkat kun taittuivat kätevimmin junalla. Kun hänen työpaikkansa sitten siirtyi ”julkeiden” kulkuneuvojen kannalta hankalampaan paikkaan ja itse siirryin työskentelemään kotona, ostettiin ykkösautoksi uusi peli, jota vaimo alkoi käyttää työmatkoihinsa. Oma vanha ajokkini jäi arkipäiviksi minun alleni, vähäisiä satunnaisia tarpeitani varten. Vectrasta kirjoitettiin samalla luovari seuraavan sukupolven edustajalle, joka sitten ajeli sillä muutaman vuoden. Sai vissiin aikanaan siitä luopuessaan vielä vähän taskurahaakin seuraavalta omistajalta. Lienee kuitenkin toiveajattelua, että auto (vm. 1989) olisi tänään enää liikenteessä.

        Tuon ajan Vectra oli vielä aika kevyt, joten 75-heppaisella pappamallin pysyi yksin ajaessa kummasti muun liikenteen tahdissa. Muutama ihminen ja/tai kuormaa kyytiin, niin rekkojen ohittelu maantiellä oli jo paljon haastavampaa touhua.

        Kaikkineen Vectrasta jäivät hyvät muistot, murheet eivät olleet maailmaakaatavia eivätkä kalliita.


      • korjaan

        ...75-heppaisella pappamallin pysyi... →
        ...75-heppaisella pappamallin moottorilla pysyi...


      • yryrtyt

        Sitkeä moottorin vikavalo ja vaihdat puolan ja antureita ja palaa silti.Juuri vaihdettu lambda oli sitten uudestaan mennyt? Vaihto japanialaiseen ja pienillä ropauksilla kulku kohenee kummasti ja samoin polttoaineen kulutus.Oppeeli myös tuhosi katalysaattorin kahteen kertaan ja siirtyi sitten seuraavalla tuonkin korjaus.


      • Originaali
        yryrtyt kirjoitti:

        Sitkeä moottorin vikavalo ja vaihdat puolan ja antureita ja palaa silti.Juuri vaihdettu lambda oli sitten uudestaan mennyt? Vaihto japanialaiseen ja pienillä ropauksilla kulku kohenee kummasti ja samoin polttoaineen kulutus.Oppeeli myös tuhosi katalysaattorin kahteen kertaan ja siirtyi sitten seuraavalla tuonkin korjaus.

        Miksi ostit sitä tarvikerojua? Katalysaattorikin menee jos muut osat on hajalla / toimimatonta tarvikekuraa. Olen yleensä ostanut alkuperäisosia ja viat on loppuneet siihen paikkaan.

        Niitä "edullisia tarvikeosia" kun ostaa niin saa tapella auton kanssa vaikka koko vuoden ympäri. Kaikista pahimpia on just nuo sytkäkasetit ja lambdat, ei nimittäin varmasti tule toimimaan kauaa. Vuosikymmenten saatossa ollut 12 Opelia eikä ole yhteenkään tarvinut vaihtaa katalysaattoria (ei edes 300tkm ajettuna). Perushuoltojen lisäksi on mennyt yhteensä 1 kpl puolapaketti (1.8 16v ecotec) ja 1 kpl lambda (2.0i 16v). Eikä kyllä ole ollut ylimääräisiä vikavalojakaan.

        Ja se, että tarvikeosa on uusi ei todellakaan takaa sitä että se on ehjä. Itse erehdyin kerran ostamaan kuluneen vilkkuviiksen tilalle tarvikeosan ja ihmettelin kun alkoi sulakkeet palamaan niin syy löytyi aivan uudesta tarvikeviiksestä. Ehtihän sillä kolme risteystä päästä ennenkuin alkoi sulakkeet paukkua...


      • heheheh
        yryrtyt kirjoitti:

        Sitkeä moottorin vikavalo ja vaihdat puolan ja antureita ja palaa silti.Juuri vaihdettu lambda oli sitten uudestaan mennyt? Vaihto japanialaiseen ja pienillä ropauksilla kulku kohenee kummasti ja samoin polttoaineen kulutus.Oppeeli myös tuhosi katalysaattorin kahteen kertaan ja siirtyi sitten seuraavalla tuonkin korjaus.

        Ihan itsekkö korjailit?


      • hgfhfghgfh
        Originaali kirjoitti:

        Miksi ostit sitä tarvikerojua? Katalysaattorikin menee jos muut osat on hajalla / toimimatonta tarvikekuraa. Olen yleensä ostanut alkuperäisosia ja viat on loppuneet siihen paikkaan.

        Niitä "edullisia tarvikeosia" kun ostaa niin saa tapella auton kanssa vaikka koko vuoden ympäri. Kaikista pahimpia on just nuo sytkäkasetit ja lambdat, ei nimittäin varmasti tule toimimaan kauaa. Vuosikymmenten saatossa ollut 12 Opelia eikä ole yhteenkään tarvinut vaihtaa katalysaattoria (ei edes 300tkm ajettuna). Perushuoltojen lisäksi on mennyt yhteensä 1 kpl puolapaketti (1.8 16v ecotec) ja 1 kpl lambda (2.0i 16v). Eikä kyllä ole ollut ylimääräisiä vikavalojakaan.

        Ja se, että tarvikeosa on uusi ei todellakaan takaa sitä että se on ehjä. Itse erehdyin kerran ostamaan kuluneen vilkkuviiksen tilalle tarvikeosan ja ihmettelin kun alkoi sulakkeet palamaan niin syy löytyi aivan uudesta tarvikeviiksestä. Ehtihän sillä kolme risteystä päästä ennenkuin alkoi sulakkeet paukkua...

        Jokainen nyt 800-1500 euron auton omistaja nyt riemusta hihkuen riennä ostamaan niitä alkuperäisiä kun tietää hinnan.Hiukan outoa kun tuo edullinen tarvike katti sitten toimii muissa merkeissä kuin junan vessa ja riittää 2,5 litran koneeseen asti.
        Lukemat kyllä oli hyvät obd lukijalla sovitteella mutta kuitenkin painaa raakaa bensaa pakoputkeen.
        Jokin tonnin remppa sitten tietää sitä että autonvaihto taas siirtyy että vähän saisi kuoletettua kun panostusta et saa myydessä pois kun samanlainen ongelmajäte myydessä kuin Ranskalaiset.


      • Originaali
        hgfhfghgfh kirjoitti:

        Jokainen nyt 800-1500 euron auton omistaja nyt riemusta hihkuen riennä ostamaan niitä alkuperäisiä kun tietää hinnan.Hiukan outoa kun tuo edullinen tarvike katti sitten toimii muissa merkeissä kuin junan vessa ja riittää 2,5 litran koneeseen asti.
        Lukemat kyllä oli hyvät obd lukijalla sovitteella mutta kuitenkin painaa raakaa bensaa pakoputkeen.
        Jokin tonnin remppa sitten tietää sitä että autonvaihto taas siirtyy että vähän saisi kuoletettua kun panostusta et saa myydessä pois kun samanlainen ongelmajäte myydessä kuin Ranskalaiset.

        Katti ei ole sähköosa joten toiminee tarvikkeenakin (myös Opelissa).

        Tarkoitin niitä antureita, sytytysosia ym. Niissä jos käyttää tarvikeosia niin auto tuppaa menemään helposti vikatilaan ja jos autolla ajelee vikavalo palaen niin ongelmia tulee ennemmin tai myöhemmin varmasti lisää tyyliin hajonnut katalysaattori / kansiremontti yms.

        Lambda-anturi tarvike / alkuperäinen hintaero on muutaman kympin. Jos sillä alkuperäisellä säästää parin katalysaattorin hinnan niin mielestäni kannattava ostos.

        Kukin tyylillään, tottakai...


      • opelkestää

        ei riitä,mulla vasta toinen menossa.edellisellä g mallin astralla ajoin 11 vuotta hyvin vähillä korjauksilla.kun teki normaalit huollot huoltokirjan mukaan


    • veretön

      Kyllä ooppelin arvostus autona taputeltiin rekordin valmistuksen loputtua, mutta näin se on kaikilla muillakin merkeillä. Ennen autot suunniteltiin kestämään ja korjattaviksi, nykyään käikki kulutus hyödykkeet ovat kertakäyttö tavaraa koska se tuottaa parhaan voiton valmistajille, Lain säädännöllä tätä hulluutta vielä pönkitetään turvallisuuden ja ekoarvojen nimissä, ja mitään ei voida tälle tyhmyydelle niin kauan kuin EU,ssa ollaan.

    • OpelOnNytTaasPOP

      Ei ole enää huono, katsokaa vaikka Kaara.tv nettisivuilta uuden Astran koeajo, haastaa jopa nykyiset "premium" merkit.

    • Smörö

      Voisin ajatella perheen kolmosautoksi, mutta kun nyt sellainen on viime vuoden mallia oleva Audi, niin en viitsi

    • Opel_ja_BMW

      Kuules nyt Astra-pappa.

      Meidän perheessä on Opel ja BMW. Sinä siis ihan tosissasi väität, että olemme jotenkin neuroottisia! Hoh hoijaa! Molempiin olemme tyytyväisiä. Opel on 13 vuotta vanha, ruosteeton, koska ruostesuojaus on tehty 3 kertaa ja tietysti huollettu alusta lähtien. BMW on vajaat 3 vuotta vanha ja huippukunnossa. Autot ovat erilaisia ja se on hyvä. Opel on meillä lyhyille matkoille ja BMW pitkille matkoille.

      • mukunjatke

        pitää olla opel varalla kun on bemari
        bemari on ennen hajottamolla kuin opel.
        BEMARI ON VAIN PIENI MUNAISILLE


    • Tupsluuri

      Aloittaja kirjoitti: "Varsinkin BMW ja Audi pojat ovat jotenkin neuroottisia". Höpöpöpö. Meidän perheessä on Opel ja BMW. Emme ole neuroottisia. Pitääkö sitä aina haukkua muita, eikö omissa asioissa ole riittävästi?

    • Pussinsuu

      Ainoa huono puoli on se, että muut haukkuu!

    • Opel_

      On Poistettava Euroopan Liikenteestä.

      • Sanahelinää

        Kerro perustelut, sillä muuten sanahelinää.


    • LaulanAinaDuuriaAamuisin

      Ajoneuvo Uskomattoman Dorkille Idiooteille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      277
      674
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe