Olen viime aikoina innostunut lukemaan fraasisanakirjoja, joita lähinnä Gummerus on takavuosina julkaissut (englannin fraasiverbit, idiomisanakirja, englannin prepositiot, espanjan idiomisanakirja). Mukavaa vaihtelua näytön tuijottamiselle.
Mitä mieltä ja kokemuksia raatilaisilla on fraasien ja idiomien opiskelusta (kun opiskeltavan kielen kielioppi on jo kohtalaisesti hankassa)?
Entä onko jollekin tuttu saman kustantajan "Conversational English", jossa kaikesta päättäen on valmiita malleja keskusteluista?
Fraasisanakirjojen käyttö
Neil
2
54
Vastaukset
- tätämieltä
Nuo valmiit keskustelumallit ovat mennyttä aikaa. Oikeasti elävässä elämässä keskustelu ei koskaan mene niiden mallien mukaan. Kokeile vaikka!
Ihan mukavaa viihdettä silti. - Neil
Minä taas olen sitä mielipuolta, että jostain kohti on aloitettava tai, kuten omalla kohdallani, jatkettava opiskelua. Kielenopiskeluun liittyy välttämättä aina myös pänttäämistä. Joka muuta väittää, oppii korkeintaan pinnallisesti.
Läheskään aina ei ole kumppania keskusteluun saatavilla, vielä vähemmän syntyperäistä. Mitä siis ehdotat valmiiden keskustelumallien tilalle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3077032Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652089- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151317- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71176RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541096Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411051Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288992