maxtor laatua

sitä se on

Ostakaa maxtorin kova levy.Ei ole ogelmia ja harvemmin kova levyissä on ongelmia mutta maxtor on paras.Se on laadukkaimpia kova levyn valmistajia ja hinnatkaan ei ole kovin korkeat.60e saa hyvän 80gb kova levyn maxtrilta.

12

1672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entinen Maxtorin käyttäjä

      En osta enää ikinä kyseistä levyä koska edellinen ei kestänyt vuottakaan.

      Tuntuu noissa Maxtoreissa olevan ongelmia muillakin kun seuraa eri keskustelupalstoja.

      Nykyinen levy on Seagate Barracuda 7200.7 Serial-ATA (160GB)eikä ole ollut ongelmia.

      • kovalevyistä

        4 Seagatea sämänä.
        Kestivät keskimäärin noin puoli vuotta.
        Kolme eri konetta.
        En tiedä onko yhdessä koneessa jotain vikka, kun on rikkonut yksinään jo kolme levyä.
        2 Seagatea ja yhden IBM:n.


      • Yara-ma-yha-who
        kovalevyistä kirjoitti:

        4 Seagatea sämänä.
        Kestivät keskimäärin noin puoli vuotta.
        Kolme eri konetta.
        En tiedä onko yhdessä koneessa jotain vikka, kun on rikkonut yksinään jo kolme levyä.
        2 Seagatea ja yhden IBM:n.

        Eiköhän kaikilta valmistajilta tule maanantaikappaleita, Maxtorilla se tosin tuntuu olevan päinvastoin; maanantaikappaleet ovat niitä jotka itse asiassa kestävät takuuajan yli.


      • matrox :)
        Yara-ma-yha-who kirjoitti:

        Eiköhän kaikilta valmistajilta tule maanantaikappaleita, Maxtorilla se tosin tuntuu olevan päinvastoin; maanantaikappaleet ovat niitä jotka itse asiassa kestävät takuuajan yli.

        Itelle siunaantunu sit varsinainen maanantaikipale maxtorilta. 1,5v vanha 120Gb kovo, ja vuoden se on tos yötäpäivää hyrränny, eikä mitään vikaa :)
        Ja sitä edellinen 20 Gb maxtor hyrrää eräässä koneessa jo kolmatta vuotta.


      • kovalevyistä kirjoitti:

        4 Seagatea sämänä.
        Kestivät keskimäärin noin puoli vuotta.
        Kolme eri konetta.
        En tiedä onko yhdessä koneessa jotain vikka, kun on rikkonut yksinään jo kolme levyä.
        2 Seagatea ja yhden IBM:n.

        Kannattais vaihtaa virtalähde jos noin monta kovoa on mennyt sököksi.

        Omakohtainen kokemus viallisesta virtalähteestä.
        Ekaksi meni kiintolevy sököksi (mikropiiri paloi).
        Noin puolenvuoden kuluttua kyrvähti emolevy, äänikortti ja näyttis (kiintolevy jäi tällä kertaa ehjäksi).
        Jonkun ajan kuluttua kasasin eri koneen ja käytin edellämainitun koneen virtalähdettä koska mittasin että jännitteet ok. Vaan eipä mennyt kuin kuukausi niin kyrvähti taas kiintolevy ja modeemi.
        Virtalähde kyllä pelaa pitkiä aikoja normaalisti mutta ilmeisesti jossain vaiheessa antaa virtapiikin joten eikun virtalähde romukoppaan.


      • peksi_
        Rakentelija kirjoitti:

        Kannattais vaihtaa virtalähde jos noin monta kovoa on mennyt sököksi.

        Omakohtainen kokemus viallisesta virtalähteestä.
        Ekaksi meni kiintolevy sököksi (mikropiiri paloi).
        Noin puolenvuoden kuluttua kyrvähti emolevy, äänikortti ja näyttis (kiintolevy jäi tällä kertaa ehjäksi).
        Jonkun ajan kuluttua kasasin eri koneen ja käytin edellämainitun koneen virtalähdettä koska mittasin että jännitteet ok. Vaan eipä mennyt kuin kuukausi niin kyrvähti taas kiintolevy ja modeemi.
        Virtalähde kyllä pelaa pitkiä aikoja normaalisti mutta ilmeisesti jossain vaiheessa antaa virtapiikin joten eikun virtalähde romukoppaan.

        Itselläni samansuuntaisia kokemuksia, että alitehoinen poweri aiheutti ongelmia kiintolevyllä. Ostin nimittäin joskus uuden kiintolevyn vanhan rinnalle ja se oudosti alussa temppuili ja kone kaatuili. Levylle tuli muutamia bad sectoreita, joita ei saanut enää korjattua. Lopulta uusi tehokkaampi poweri poisti ongelmat ja epävakaudet. Onneksi tuhoutunut osio oli niin pieni ja levy muuten toimi, ettei sitä tarvinnut vaihtaa enää uuteen.

        Ja kyllähän ne levyt lämpiskin niin perkeleesti että tehoa ne taisi syödä melkoisesti.


    • ihme

      on kova levy ??? Onko se kenties näkkäriä vai jotain rakennustarvikkeita ? Vaiko kenties pehmeän levyn vastakohta (vai oliskos pitänyt kirjoittaa vasta kohta ???? Typerys , aasi , moukka.....

      • ******

        Joku levy joka on kova(luulen ma)
        Kovalevy on taasen outo nimi levylle joka ei ole kestävä, toiselta puolen kova ja toinen pehmeä.


      • maxtor laatua
        ****** kirjoitti:

        Joku levy joka on kova(luulen ma)
        Kovalevy on taasen outo nimi levylle joka ei ole kestävä, toiselta puolen kova ja toinen pehmeä.

        onhan jo tullut hyviäkin vastauksia suurimmalta osalta.Että ainakaan puhu potaskaa.Maxtor on mailman parhaimpia kiintolevyn valmistajia ja niille
        annetaan todella hyvät takuut.


    • vapisuttaa

      Mitäs se huoltomies sanookaan uudessa MB-lehdessä.
      Joskus tuntuu kuin niitä tulisi sökönä huoltoon yhtä monta kuin myydään uloskin !!!!!

      Herra Kauppiaalle vain tiedoksi.

      • Xplayer

        Kyllä se Maxtor vaan on paras merkki kovalevy markkinoilla, jokaisella merkillä on tietenkin maanantai kappaleita, mutta ei oo ainakaan itellä vielä ykskään Maxtorin levy hajonnu.


    • AM Tiainen

      Jos kovon äänekkyys ja nopeus ei ole tärkeitä asioita niin varmaan on hyvä.

      Mutta jos hiljaisuus ja nopeus ovat valintakriteerejä niin Seagate on ainoa valinta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe