Laitoitko prätkän liikennepoistoon?

LiikennepoistoPrätkälle

Itse käytin heti mahdollisuutta ja tein liikennepoiston heti kun laki astui voimaan eli 16.11.2015, mutta odottelin aikani pohjolan vakuutusyhtiöltä uusia pienempia laskuja, ei kuulunut ja päätin käydä paikanpäällä. Pohjolassa sanottiin että heille ei ole Trafilta tullut vielä mistään pyörästä mitään palautetta vaikka monet ovat tehneet liikennepoistoja? Virkailija otti vakuutuslaskuni konttoriin seurantaan ja lupasi ilmoitella kun asiasta jotain kuuluu tai lähettää vaan suoraan muuttuneet summat minulle, ei ole mitään kuulunut vieläkään? Mites teillä, toimiiko asiat niinkuin suunnittelitte?

12

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eivaikutusta

      Ei varmaan mitään kuulukaan, kun ei toimi kaksipyöräisillä niin kuin autoilla. Eli vakuutukset jatkuvat ja veroja ei vielä olekaan. Joissakin yhtiöissä vakuutus voidaan omalla eri ilmoituksella katkaista.

    • Turhaa huolta kannat, kyllä se toimii etkä liikenteettömältä ajalta joudu maksamaan. Minä yritin IFissä tehdä poistoa mutta ohjasivat suoraa Trafiin ja sanoivat että siellä se on tehtävä.
      Siellä nyt on vain vähän viivettä. Ei vakuutusasiat ole yleensäkään mitään salamannopeita tapahtumia, paitsi siltä osin että sekä poisto että käyttöönotto tapahtuu aina heti kun niin ilmoitat!

    • OskarDirlewanger

      Eli kyseessä köyhän motoristin touhuja?

      Minulla on pyörässäni ympärivuotinen liikennevakuutus. Ja se siitä.

      En jaksa alkaa em. touhuun.

      Niin, minulla on myös varaa olla tekemättä jotain hemmetin liikennepoistoja.

      • enontekijä

        vau jopa olet kova jätkä ja olipa hyvä provo voi voi


      • vakuutussetänä

        Minun vakuutusyhtiössäni liikennepoistoilla ei ole merkitystä sillä 4,5kk maksaa saman kuin ympärivuotinen vakuutus. Ja jos vakuutussopimuksessa lukee vakuutuksen olevan ympärivuotinen niin joudut tekemään uuden vakuutussopimuksen jossa seisonta-ajat ovat mahdollisia. Voit toki poistaa mp:si liikenteestä, mutta vakuutusmaksu tulee sopimuksesi mukaan. EP


    • mievaantäältä

      Neljä pyörää liikennepoistoon.
      Vaikka niissä on seisonta-ajalliset vakuutukset, niin etu on siinä, että ei tule laskuja tai vekslauksia, kun seisontaika joskus päättyy (netissä ei voi tedä yli 12kk seisontailmoitusta).

    • tuokorotuspaineen

      Lyhytaikainen ilo on liikenteestäpoistosta saatu säästö.

      Kas kun vakuutusyhtiö havaitsee kassavirran pienentyneen, niin se aiheuttaa korotuspaineen hintoihin. Eli seuraavana vuonna liikennevakuutuksesi tariffia korotetaan ainakin maksutulon putoamista vastaavalla määrällä.

      Maksutulon kun on katettava sekä korvaukset, hallintakulut ja vielä liikevoittokin osakkeenomistajille.

      • näinsiinäkäy

        Saattavat aluksi nostaa hintaa hieman kyllä,mutta kun yhä useampi lopettaa maksamasta sikamaisia hintoja ja tekee kuten karavaanarit eli vain siitä maksetaan kun ajetaan ja kun ajelut loppuu viedään konttorille kilvet, niin vakuutusyhtiön lobbarit alkavat painostaa eduskuntaa yms että tällaiset paskalait saadaan poistettua.
        Kuka ostaa uuden moottoripyörän jos sen ylläpito maksaa ihan helvetisti sen lisäksi että siitä uudesta maksetaan valtava summa rahaa?Ei kukaan.
        Pyörät menee venkslausten kautta viron rekisteriin tai jotain.Kyllä köyhä keinot löytää.

        Hallitus halusi kikkeli pystyssä tehdä niinsanotun autoveron alennuksen (älkää pelätkö se nousee takaisin ja polttoaineen hinta vielä lisää) koska autoihin on tulossa kaikenlaista pikkukallista vielä lisää maksuksi.
        Moottoripyöriin tulee vielä katsastuspakkokin, kuten monissa muissakin maissa on.Moottoripyöräilystä tulee vain herrojen huvia.Muilla ei ole varaa siihen.


      • koskaanEIpidäAntautua
        näinsiinäkäy kirjoitti:

        Saattavat aluksi nostaa hintaa hieman kyllä,mutta kun yhä useampi lopettaa maksamasta sikamaisia hintoja ja tekee kuten karavaanarit eli vain siitä maksetaan kun ajetaan ja kun ajelut loppuu viedään konttorille kilvet, niin vakuutusyhtiön lobbarit alkavat painostaa eduskuntaa yms että tällaiset paskalait saadaan poistettua.
        Kuka ostaa uuden moottoripyörän jos sen ylläpito maksaa ihan helvetisti sen lisäksi että siitä uudesta maksetaan valtava summa rahaa?Ei kukaan.
        Pyörät menee venkslausten kautta viron rekisteriin tai jotain.Kyllä köyhä keinot löytää.

        Hallitus halusi kikkeli pystyssä tehdä niinsanotun autoveron alennuksen (älkää pelätkö se nousee takaisin ja polttoaineen hinta vielä lisää) koska autoihin on tulossa kaikenlaista pikkukallista vielä lisää maksuksi.
        Moottoripyöriin tulee vielä katsastuspakkokin, kuten monissa muissakin maissa on.Moottoripyöräilystä tulee vain herrojen huvia.Muilla ei ole varaa siihen.

        Ei tule veroa, eikä katsastuspakkoa, jos asiaa voimakkaasti vastustetaan kaikin keinoin. Lainsäätäjäkin haluaa kulkea kadulla ilman, että tarvitsee jatkuvasti pelätä vihaisen motoristin kostoa. Katsastuspakko raukesi juuri tähän, alkoi puntit ja hameet tutisemaan tietyillä tahoilla, ei MC-kerhojen ja muiden villien viholliseksi kannata alkaa ihan pienen syyn takia.


    • mikäliikennepoisto

      Ajattelin lähtee huomenna kyykyllä ajeleen kun 10 astetta luvattu lämmintä...

      • jouluajoja

        No mä kävin kyykyttämässä pari kilometriä yksityistiellä tänään. Oikein tuntui tosi kivalta. Täälläkin oli se 10 astetta lämmön puolella, joten kyllä arkeni.
        Pitemmänkin lenkin olisin mieluusti tuupannut meneen, mutta mulla on seisonta-ajallinen vakuutus. Ei voinut mennä siksi yleisille teille haahuilemaan.


    • fj1

      Tuo seisonta-ajan poisto on turha, koska talvikuukausilla maksu on käytännössä lähes nolla. Vakuutusmyyjä näytti joskus miten maksu määräytyy ja kallein kuukausi on heinäkuu. Maksu nousee sitä mukaa kun kevät etenee ja laskee elokuusta eteenpäin. Noin 5 kuukauden ajoilla vakuutusmaksu on samaa luokkaa ympärivuotisessa seisonta-ajalliseen verrattuna.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1915
    2. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      30
      1700
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      78
      1573
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1432
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      311
      1369
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      121
      1202
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1119
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1019
    9. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      1007
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      238
      906
    Aihe