olen lueskellut tätä palstaa ja huomannut että näköjään tämä sukuviha valitettavan yleistä. Itse olen tilanteessa jossa olen sivustaseuraajan roolissa. En ymmärrä mikä on aikoinaan mennyt vikaan, mutta tuntuu todella pahalta mieheni puolesta. Hänen veli kohtelee häntä ( ja minua) kuin ilmaa,, paitsi silloin kun a) tarvitsee jotain tai B) haluaa haukkua tai tuomita.
Emme ymmärrä kumpikaan miksi näin on käynyt. Olemme mieheni kanssa yrittäneet pyytää käymään, aina kun käymme mieheni vanhempien luona ( asuvat eri paikkakunnalla), olemme myös yrittäneet nähdä veljeä. Hän ei vastaa itse puheluihin, ei suostu näkemään, jos törmäämme jossain, hän lähtee heti pois paikalta jne. Tämä ko. veli ei suostu kertomaan kenellekkään missä mättää ja vuosien yrittämisen jälkeen me alamme olla luovuttamispisteessä. Jos ei ojennettu käsi kelpaa, niin ei sitten. Pahalta vaan tuntuu nähdä kuinka mieheni kärsii tästä tilanteesta. Ei ole ensimmäinen eikä toinen kerta kun on nähnyt sen surun hänen silmistä kun vähänkään tulee edes sivulauseessa veli puheeksi.
Ne harvat yhteydenotot, mistä jo alussa mainitsinkin, ovat olleet sitä että joko on vaadittu sitä ja tätä tai sitten ihan käsittämättömiä haukkumispuheluita missä ei ole päätä eikä häntää. Itse alan jo salaa toivoa että jos niitä vielä tulee, niiihin ei vastattaisi. Mutta enhän tietenkään sitä voi sanoa ääneen, sillä ei ole minun verisukulainen. Miehelläni kuitenkin se pieni toivo elää siitä että tilanne muuttusi. Itsekkin sitä toki toivoisin, mutta asiat ei kyllä siltä vaikuta.
Kiitos jos jaksoit lukea. Ja tsemppiä kaikille joilla on omanlaisensa ongelmat sukulaisten kesken!
En enää ymmärrä mitään
3
64
Vastaukset
- Ihmisestäriippuen
Tämän palstan nimihän on "suku on pahin". Se on valitettavan totta aina siihen päivään saakka kun korvain välissä ja syrämen kohdalla alkaa tapahtua ymmärtämistä. Yleensä siihen tarvitaan iän karttumista, elämänkokemusta ja -näkemystä, ne auttavat tajuamista, käsittämistä ja ymmärrystä ainakin vähäisessä määrin.
- Pahaltanäyttää
Ei ne välttämättä synkkaa kaikilla sisarus suhteet eikä kannata ymmärtääkkään, aivan turhaa. Miehesi kun aikansa suree niin napanuora alkaa katkeamaan ajan myötä ja sitten se helpottaa. Missään nimessä ei pidä olla auttavana silloin jos se jotain tarvitsee ja muulloin kohtelee kurjasti.
Itse päätin etten anna hyväksikäyttää minkään sukulais suhteen varjolla kenenkään sillä en ole pelkästään mikään auttava taho ja muulloin saa hukkua ja kohdella kuin saastaa. Tuli mitä tuli niin olen itseni kasvattanut pärjäämään tässä elämässä niin etten koskaan tarvitse turvautua sisaruksiin. Minulle lähiomaiset eivät ole mikään turvasatama jos olisin itse sörssinyt asiani päinpersettä enkä alkaisi sihe rooliin muillekkaan. Menköön hakemaan ammattiapua sillä niitä ei kohdeltaiskaan kuin läiomaisiaan saastaa. Nykyään yhteiskunnasta pitäisi saada jos jonkinmoista apua ongelmiinsa niin ettei lähiomaisten niskaan tarvitse kaataa.
Kateus ja kilpailu voi aiheuttaa tuota ilmiöö. Olen huomannut monissa sisarus suhteissa että kuopuksella pitäisi mennä aina paremmin kuin esikoisella jos sisaruksia on vain kaksi ja pieni ikäero. Isommassa sisaruslaumassa kilpailu ei ole niin voimakasta. Varsinkin jos on heikot vanhemmat etteivät ole enää jaksaneet kuopusta kasvattaa vaan ovat antaneet aivan kaikki periksi vastuuta sysäten liikaa esikoiselle ja toista ei jakseta enää kasvattaa.
Et voi tietää mitä siellä on vanhemmilla mennyt kasvatuksessa pieleen ja näin ollen mitkä tahansa suhteet voivat mennä pieleen eikä elämä mene minkään käsikirjoituksen mukaan. Ihan mitä vain voi tulla eteen ja ne on sitten surtava. Tulee fyysisiä sairauksia, kuolemaa, mielenterveysongelmia, onnettomuuksia ja vaikka mitä,
Pitkässä parisuhteessa kumppanin surutyötä ja ikäkriisejä tulee katseltua puolin ja toisin kuten miehenikin on 30v suhteemme aikana menettänyt kummatkin vanhempansa kaksi sisarusta. Ikäkriisitkin, ihmisen muuttuminen, kaikki hyvät ja pahat ollaan koettu, toisiamme tuettu. Eikä pidä alkaa liikaa vaikuttamaan toisten suhteisiin kun niille ei mahda mitään vaan olla puolison tukena, antaa surra surutyönsä pois, kyllä se aika auttaa.Liika holhoaminen vaan pahentaa . Täytyy huolehtia itsestäänkin ja omasta terveydestään kun on asioita mihinkä vaan ei voi vaikuttaa yhtään mitään vaikka kuinka haluttaisi.
Itse tekisin nyt niin että katkaistaan välit ja sanoisin että pärjää omillasi, koita itsenäistyä sillä me ei olla mitään murkkuikäisen holhoojia. Se on miehesi vanhempien tehtävä eikä kuulu teille mitenkään. Jollain yksinhuoltaja äideillähän jää se hulttio vielä asuun nurkkiin täysi- ikäisyyden mennen ohitse aikaa jo sitten ja sitten terrorisoidaan koko lähipiiriä sisaruksia myöten. He käyttävät lähiomaisten sairasta sääliä sumeilematta hyväkseen.- 2436672
en enaa Tajua ees itseani
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12651Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1471192Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491095Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964- 124961
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?205911Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk296833- 72825
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13815- 39802