Vähän minä mieleni pahoitin

ei-sitten-lausuntaakaan

Olin eilen lapsenlapseni luona ja hän esitti minulle Joululauluja, säestäen niitä kanteleella.

Kysin sitten, miksi et kutsunut minua kirkkoon kuuntelemaan, koska lehdestä luin, että siellä oli ollut hieno ohjelma. Ei ollut kutsunut toistakaan mummia ja ukkia.

Syykin selvisi. Hän olisi halunnut jotain esittämään, mutta opettaja oli sanonut, että sinä et laula puhtaasti! Sitä sitten minulle ihmetteli, että mitä se "puhtaasti" laulaminen on, johon minä rehellisesti sanoin, että kaikki ei mennyt ihan nuotilleen.
No, ei ne ihan mennyt, mutta se oli nöyryyttävää 11 v tytölle, joka olisi halunut jotain esittämään.

34

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ent.siivoojaparka

Ja ikä jo 11v?
      Onko häntä siihen ikään asti pidetty siinä harhaluulossa, että hän on hyväkin laulaja?
      Eikö ole hyvä, että häneltä sellainen luulo karsiintui viimeiseltään, ettei mennyt muutaman vuoden päästä pyrkimään Idolsiin ja nolannut itsensä telkkarissa niinkuin muutamat, joitten nuottikorvaa vanhemmat ja isovanhemmat ovat kehuneet.

• Palautetta_heti

Kyllä ne ovat juurikin lapsien vanhemmat ja isovanhemmat kuten aloittaja, jotka pilaavat nuo isänmaan ituset valehtelemalla niille eli harhaisia kehuja syntymälahjoista (vaikkapa lauluääni) tai "meiän lapsi on tosi hyvä siinä ja siinä"
        Vitut. Valtaosa lapsista on lahjattomia ja ihan tavallisia ipanoita. Opettajat ja muut mentorit ovat ehdottomasti oikeassa, he näkevät keillä lapsilla on mahdollisuuksia ja mihin.
        Väärinhän se on kirkkokansaakin kohtaan jos 2 - 3 idioottia sukulaista tulee kuuntelemaan ja kehumaan lahjatonta lastaan. Mutta 300 - 1000 muuta kuulijaa joutuvat myötähäpeämään, että alttarilla apinoi laulutaidoton lahjakkuus.

• Koskeekorvaan
        Palautetta_heti kirjoitti:

Kyllä ne ovat juurikin lapsien vanhemmat ja isovanhemmat kuten aloittaja, jotka pilaavat nuo isänmaan ituset valehtelemalla niille eli harhaisia kehuja syntymälahjoista (vaikkapa lauluääni) tai "meiän lapsi on tosi hyvä siinä ja siinä"
        Vitut. Valtaosa lapsista on lahjattomia ja ihan tavallisia ipanoita. Opettajat ja muut mentorit ovat ehdottomasti oikeassa, he näkevät keillä lapsilla on mahdollisuuksia ja mihin.
        Väärinhän se on kirkkokansaakin kohtaan jos 2 - 3 idioottia sukulaista tulee kuuntelemaan ja kehumaan lahjatonta lastaan. Mutta 300 - 1000 muuta kuulijaa joutuvat myötähäpeämään, että alttarilla apinoi laulutaidoton lahjakkuus.

Komppaan edellistä, tosin olisin muotoillut mielipiteeni hieman ystävällismielisemmäksi.

• Korvat.suppuun

Joillekin on mennyt perille se käsitys, että on hyväkin laulaja. Yksi esimerkki on Loiri, jolla on vankkumaton ihailijakaartinsa.
        On mukava "tulkita", niin ettei ole tarpeen seurata säveltäjän kirjoittamia nuotteja.

• kylmätotuus
        Korvat.suppuun kirjoitti:

Joillekin on mennyt perille se käsitys, että on hyväkin laulaja. Yksi esimerkki on Loiri, jolla on vankkumaton ihailijakaartinsa.
        On mukava "tulkita", niin ettei ole tarpeen seurata säveltäjän kirjoittamia nuotteja.

Väitätkö, että Loiri laulaisi "nuotinvierestä"?
        "Sydämeeni joulun teen" on Veskulle sävelletty-ja sanoitettu laulu. Se on myös enitenmyyty joululevy Suomessa.

Loiri on hyvä laulaja ja erinomainen tulkitsija. Molempia taitoja ei Suomessa moni hallitse.

Laitapas nyt korvat auki ja silmät kiinni!
        Tässä tulee Vesa Matti Loiri.
        https://www.youtube.com/watch?v=Ki0mVpIs0zE

• Korvat.suppuun kirjoitti:

Olisittepa olleet näkemässä, uuden virsikirjan "sisäänajoa " vanhusten parissa..Heidän rakkaat virret pilattu.."väärin laulu" on uudelleen sävellys..

• Tutkimieluumminitseäsi
        Palautetta_heti kirjoitti:

Miksi paasaat vaikka et mitään tajua? Kaikki lapset ovat lahjakkaita mutta kaikilla on joku oma lahjakkuusalueensa. Jos ei osaa laulaa, osaa jotain muuta joka tulee löytää ja kehittää sitä taitoa ja ominaisuutta, joka on luontaisin.

Kaikki lapset oppivat myös laulamaan, puhtaastikin, jos opettelu aloitetaan ajoissa. Lahjakkuudestakin suuri osa on kovaa ja rankkaa työtä, harjoittelua, tekemistä ja toimimista aiheen eteen.

Sinäkin voisit kehittää itseäsi, sillä myötähäpeäminen kertoo ahtaasta ja karsinoituneesta mielen puolesta. Laajenna ja avarra sitä, löydät ehkä oman lahjakkuutesikin. Vai tuliko se jo ilmi kommentistasi?

• dhjklmn

Vähän surullista tosiaan. Toivottavasti esittämisen into ei lapselta kokonaan lannistunut tuohon takapakkiin.
      Mainitsit lausunnan - se on oikein hyvä idea. Lausunta vaatii lahjoja ja eläytymistä sekä hyvää äänenkäyttöä ja artikulointia. Näyttelijäntaitojakin. Ne on ehkä hiukan helpommin opeteltavissa kuin sävelkorva, vaikka jotkut väittävät että sitäkin voi kehittää rutkasti. En olisi hirveän optimistinen siinä mielessä, voi ja voi...
      Selitys: olen ehkä liikaakin kuunnellut erinäisten bändien solisteja joiden säveltarkkuus on ihan siellä sun täällä. Ei ole kovin nautinnollista kuultavaa. Ehkä eivät itse tosiaan tiedä?
      Kannustetaan lastenlapsia siihen suuntaan mihin heillä on mahdollisuuksia. Sillä alueella nimittäin on puutteita. Itse huomasin erityislahjani vasta aikuisiässä - silloin ei innostus ehkä enää riitä, ei itselläni ainakaan. En tiedä eivätkö vanhemmat ja opettajat huomanneet vai eivätkö vain välittäneet.

• aloittaja-siis-minä

Kiitos sinulle, (dhjklmn) että ymmärsit kirjoitukseni tarkoituksen, kuinka tyrmätään jo heti nuorena, että olet "tovioton tapaus", mutta mielestäni kaikki johtui erinäisistä tapauksista sitä ennen, jossa Rehtorikin joutui hieman epäedulliseen kuvaan.

Tämä lapsi on innokas "esiintyjä" ja aina on saanut koulussakin kaikki innostumaan mukaansa, josta on/oli todistuksessakin maininta aikaisemmin. Uutta en vielä tiedä.

Tarha-aika oli todellakin ihana, että kaikki lapset saivat osallistua, olipa vaikka "joulukuusi", mutta kuitenkin. Suosittu esiintyjä tämäkin tyttö oli ne aikaisemmat luokat, koska hän on niin ulospäinsuuntautuva ja rohkea esiintyjä, joten tottakai häntä harmitti se, että nyt ei päässyt mihinkään esitykseen.

Hänen harrastukset on tämä kanteleen soitto, teatteri ja jalkapallo, mutta tanssitunnit hän taisi lopettaa, josta mainitsi minulle, että hän haluaa sinne uudestaan.

Kukaan meistä, siis vanhemmista, isovanhemmista, emme pidä mitään "harhakuvitelmia", että oletpas taitava ja "parasmaailamssa", vaikka setäsi on kuuluisa laulaja ja häne lapsensakin on nykyisin tunnettu!

Saatikka, että äiti ja tätinsä, siis äidin sisko sai olla Luciana koska kävivät ruotsinkielistä koulua, osasivat laulaa "puhtaasti", mitä nykyisin eivät osaa, tai pakko testata nyt Jouluna, kun molemmat lapseni ovat paikalla.

Tästähän taitaakin tulla mielenkiintoinen Joulunaika, koska olin jo päättänyt, että en mene heille, siis nuorison joukkoon. mutta onhan meidän pakko laulaa, kuka osaa "puhtaimmin"?

• kuorosotaharjoitus

Puhdas Pulmunenkin osaa laulaa. Ihmisillä se on hakusessa, koska lauluääni ei ole ihmiselle synnynnäistä kuten linnuilla.

• Puhupukille

Kaunis ja puhdas lauluääneni on no. syntymälahjani joten kyllä se on synnynnäistä - joillekin.

• Viatonsivullinen

Nuoteista voi oppia soittamaan vaik ei ole sävelkorvaa.
      Tiedän aikuisen naisen jonka ääni on epävireinen mutta hän laulaa siitä huolimatta kaikissa tilaisuuksissa joissa vaan on mahdollisuus.
      Tavallaan hän on hyvä esiintyjä, luonnollinen, mutta.
      Epävireisyys on vaivaannuttavaa kuulijalle, vaan onko se niin vakavaa.
      Minua se kyllä häiritsee koska huomaan, se vika ei yleensä poistu.

• Jazzdiggarikin

Tähän tekee mieli sanoa ja sanonkin: mulla on ns. puhdas ääni, laulan nuotilleen oikein. Tykkään laulaa myös jazzahtavampaa kamaa mutta se ei oikein onnaa kun siinä genressä pitäisi osata välillä vetää 'penkin alta' ja improvisoida. Harjoittelullahan sekin asia tietysti alkaisi toimimaan mutta pois oppiminen on niin saakutin vaikeaa.

• Takapakeista ei pidä lannistua

Pienistä takapakeista ei pidä lapsuusiässä lannistua. Kansakoulussa minullakin oli laulusta nelonen, mutta se ei ole mitenkään haitannut minua elämäni myöhemmissä vaiheissa. Kaikissa Essolla vietetyissä juhlissakin minä laulan aina hyvin äänekkäästi pienen alkulämmittelyn jälkeen. Kaikki kuulijatkin ovat oikealla tavalla virittäytyneet kuuntelemaan lauluesityksiäni, joten moitteita epävireisyydestä ei ole koskaan kuulunut, sillä osaan avata ääneni oikeilla lääkkeillä.

• Musiikia-rakastava

Siinäpä se, kurkun sisällä olevat äänihuulet voivat olla lapsena esim. liman peitossa, varsinkin allergisella ihmisellä, jolloin esim. ylemmät diskanttiäänet eivät vain tule oikein, --- vaikka yrittää, ---- silti rakastaa musiikkia, ja kun lopulta pääsee pois sen ihmisen lähettyviltä, joka vie määräyksillään: # sinä et laula oikein -# ihmisen itsetunnon matalaksi: ("miksi en saa laulettua niinkuin haluan?" - epävarmuus iskee varsinkin kun elämässä on paljon sortoa ja hylkäämistä, ikävöintiä...)
        Kun aikuisena oppii kurlaamaan kurkkunsa joka aamu auki, sylkemään pois sen sitkeän liman joka jostain syystä kurkkuun aina yöllä kehittyy --- (hammastahnatkn--- ehkä, maitotuotteet ---ym syynä--)
        niin laulu onnistuu, enempi harjoittelukin sitten mahdollista,
        onnistumisen ilo tuntuu koko ihmisessä,
        rakkaus musiikkiin on ollut elinikäistä.

Nimimerkki "HYVÄN musiikkikoulun aikuisena käyneenä hyvät arvosanat saanut, vaikka arvostelu koulussa oli ankara."

Eräskin nainen lauloi kuin mies rohkeasti ja kovaa, äänessä soi metalli, ja kansakoulusta todistuksessa oli 10 hänellä, mutta musiikkikoulun rehtori sanoi: "Jos NUOTTI ja RYTMI falskaa vähänkin, korkein numero on 7."
        Se oli tuon itsevarman kovaäänisen tytön arvosana.

Ja eräs sai arvosanan: "Ei pysty opettamaan laulua."

Meitä oli 130 opiskelijaa, tiesimme sen joka sai 10 ja ne kaksi, jotka saivat 9.

Minun arvosanani oli sama kuin kansakoulussakin oli ekasta luokasta lähtien ollut läpi oppikoulunkin joka todistuksessa, 8. Nuotti oikein, rytmi oikein, ääni aika pehmeä ei kova.

Arvosanan antaja oli Olavi Ingman.

• Noin...on

"HYVÄN musiikkikoulun aikuisena käyneenä hyvät arvosanat saanut, vaikka arvostelu koulussa oli ankara."

Joku nuorempikin voi viedä ilon ja itseluottamuksen diktatoorisella tyylillänsä.

• ö-Öö

Hah

Äänelläänhän se variskin raakkuupi. Toi on tylsää, siis kun vanhemmat lykkää toiveita kakaroitten niskaan. Omia toiveitaan.

Joku kirkkokuoro nyt on kirkkokuoro, siinä omat kriteerinsä. Kukaan ei ole sanonut, että po peipi ei olisi hyvä jossain danve-elektrossa tai uuspunkissa. mutta tollanen on just sitä skeidaa, millä tapetaan kaikki luovuus ihmisestä.

Muusikkoja noin periaatteessa kahta sorttia. Net, jotka liikuttaa kättään orkesterissa muitten orkesterin jäsenten kanssa ja net, jotka tekee musaa. Tuskin joku Andy McCoy ikinä olisi kelvannut orkesterimuusikoksi. Eikä jonkin kansallisoopperan sellisti ikinä olisi päätynyt Apovapyptican pändiin edes roudariksi.

Lahjakkuutta monenlaista. Pakotettus sellaists ei ole olemassakaan, vaikka kuinka joku mummeli niin toivoisikin.

Laapsenlapsesi saattaapi olla hyvä koodari, tahi kelpo kauppamies. Mutta isoäitinsä mielikiksi se ei kelpaa. Mieti ite loput.

=DW=

• "teevee"

Soon kyllä silleenkin notta...
        Kaikilla ei ole samanlaiset kuuntelijan lahjat.
        Vaikka Korva olisikin terve ja kehittynyt, ei Aivo aina ole.
        Älykäskään lapsi ei osaa kuunnellessaan katsoa silleen Linda Lampeniusta,
        mutta Hevisauruksia kyllä.

Olen Hulkon kanssa jutellut muutaman kerran
        Kauan ennen uusia hampaitaan(Lego).
        Fiksu kundi, alkoi lässyttämään vasta siinä vaiheessa, kun pöytä alkoi
        täyttyä .. noh, mitä ne ny on...

60-luvun hippinä minä osaan skeidata kaikkea ristiin.
        Soittaa skittaa, laulaa, säveltää nuotein(P.McCartney ei osaa/osannut),
        kuunnella klassista ja luokatonta.
        Skittaa huonoiten, mutta kuultavasti.
        Oikeastaan...ei nuotinnoskaan aina ihan sujuvaa ole.
        Masentavasti tuppaa menemään Rautavaaralle ja Armille.
        Kun pitäs tulla Beatlesia ja Claptonia.

H.

• Mun tarvii nyt kyllä olla ihan pakosti samaa mieltä kun toi edellinen. ;)
      Koulun alkaessa lapset joutuvat sopeutumaan kriittiseen prosessiin joka asettaa arvojärjestykseen, antaa arvosanoja ja yhteenvetoja lasten taidoista ja lahjakkuuksista ja siinä prosessissa murennetaan monen lapsen itseluottamus ja usko itseensä. Sitten onneksi on opettajia jotka kannustavat vaikka vanhemmat olisivat kriittisiä ja kaverit mollaisivat, juuri tuo muiden samanikäisten taholta tuleva vertaiskritiikki on usein musertavaa.
      Laulutaito ja musiikkikorva ovat aika paljon synnynnäisiä lahjakkuuksia, tai siis taipumus niihin on yksi noista ihmisen seitsemästä tai kahdeksasta lahjakkuudesta. Kaikkia niitä voi harjoittamalla kehittää, mutta jos lapsella on peruslahjakkuus jo perimässään niin se vaatii vähemmän työtä ja kehittyy nopeammin ja pääsee pitemmälle. Liikunnallisesti lahjakkaista tulee helpommalla tanssijoita ja jalkapalloon tarvitaan tiettyä pallonkäsittelylahjakkuutta, toisille nää jutut on helpompia ja toisille vaikeempia.
      Kuvataiteellisesti lahjakkaat ja hyvät laulajat ovat koulun ja vanhempien lemmikkejä: he ovat erittäin näyttävä koulun kasvot ulospäin ja vanhempien ilo ja ylpeys.
      Mielestäni kultainen keskitie on tässäkin paras: kaikkia lapsia pitäisi tukea ja kannustaa luovuudessa ja itsensä ilmaisussa. Johonkin jubileumkonserttiin missä on olttava sataprosenttisen skarppina voi sitten valita vain kaikista parhaat, mutta niillekin jotka laulavat ja soittavat "lujaa ja mielellään ennemnmin kuin hyvin" on oltava omat mahdollisuutensa esiintyä ja olla mukana.

• "Paloma.se.vo"

Kiitti lutu.
        Ei sinun olisi tarvinnut...

H.

• hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.vo"

Kiitti lutu.
        Ei sinun olisi tarvinnut...

H.

:)
        Mä kyllä oikeesti tarkoitin tota sua edellistä, mutta pääsit kuin pääsitkin väliin :)
        "Äänellään se variskin raakkuu"

• Paloma.se.co kirjoitti:

:)
        Mä kyllä oikeesti tarkoitin tota sua edellistä, mutta pääsit kuin pääsitkin väliin :)
        "Äänellään se variskin raakkuu"

"Paloma.se.co"

Minäkin tarkoitin .co
        Musa-aloituksen "riimisi" on arvosteluni käsissä.
        Odotahan vain.

Med smek

H.

• kesivä

Niinhän se on, että aina on joku joka haluaa olla "suuna päänä". Mikä ero on siinä, että "häirikkö" poistetaan luokasta, mutta lahjatonta laulajaa ei saisi esityksestä poistaa.
      Kun täti sai olla Lucia-neito niin kyllä tämän lapsen pitäisi saada kanssa esiintyä.
      Nyt taisi narahtaa kivenjyvä hampaideni välissä.
      Ostin skittan vanhemmalle lapsenlapselleni. En osaa pettyä jos hänestä ei "Jimi Henrix" tule. Huuletkin kun ovat yhtä kapea kuuin mummolla ja tukka suora ja vaalea.
      Täytynee uhma luontoäitiä ja mennä sateeseen viilentymään.

• kesivä

---kapeat kuin---

• ö-Öö

Tuli mieleen.

Joskus aikanaan ostin tympeille kummipojille "soittimet" joululahjaoiksi. Toiselle leikkirummut ja toiselle äänekkään kosketinsoittimen. Vanhemmat ja muut piti huolen, kummastakaan ei luultu liikoja musiikin saralla :DDD

Noit lahjakkuus asiat mun mielestä suuntautuupi enenmmän just ympäristöpaineiden takia, kuin jonkun individuaalin persoonan omieen, aitojen lahjojen takia. Ympäristöpaine, toisten toiveajattelu, muitten kunnianhimo, tollaset asiat määrittelee aivan liikaa, mitä ihminen tekee nuorena. Aivan eri asia, mitä joku nuori tekisi itse, oma-aloitteisesti. En todellakaan jaksa uskoa, että suomessa on noin valtavat määrät kumiläpyskää mailalla hakkaamisesta kiinnostuneita ihmisiä, kuin jääkiekkoseurat koittavat selittää. Jääkiekkoseuroilla mieleesä vain taalerit, kuten vanhemmilläaharhaluulot miljonäärilapsistaan jossain NHL.ssä. Tosi asiassa kakara voi olla itase kiinnostunut vaikka pitsinnypläykestä tahi saippuakuplien puhaltamisesta pierujen avulla, mutta nämä erikoiskiintomuksen alueet ja asiat, joissa lapsi voisi tehdä loistavan uran elämässään, tapetaan ulkopuolisiten ihmisten toimesta pakottamaal tekemään jotain aivan muuta.

Kuka muuten oikeasti haluaa kuunnella amatöörien epävireisesti esittämää kuorolaulua ? Tai kuorolaulua yleensäkään.

=DW=

• kesivä
        ö-Öö kirjoitti:

Tuli mieleen.

Joskus aikanaan ostin tympeille kummipojille "soittimet" joululahjaoiksi. Toiselle leikkirummut ja toiselle äänekkään kosketinsoittimen. Vanhemmat ja muut piti huolen, kummastakaan ei luultu liikoja musiikin saralla :DDD

Noit lahjakkuus asiat mun mielestä suuntautuupi enenmmän just ympäristöpaineiden takia, kuin jonkun individuaalin persoonan omieen, aitojen lahjojen takia. Ympäristöpaine, toisten toiveajattelu, muitten kunnianhimo, tollaset asiat määrittelee aivan liikaa, mitä ihminen tekee nuorena. Aivan eri asia, mitä joku nuori tekisi itse, oma-aloitteisesti. En todellakaan jaksa uskoa, että suomessa on noin valtavat määrät kumiläpyskää mailalla hakkaamisesta kiinnostuneita ihmisiä, kuin jääkiekkoseurat koittavat selittää. Jääkiekkoseuroilla mieleesä vain taalerit, kuten vanhemmilläaharhaluulot miljonäärilapsistaan jossain NHL.ssä. Tosi asiassa kakara voi olla itase kiinnostunut vaikka pitsinnypläykestä tahi saippuakuplien puhaltamisesta pierujen avulla, mutta nämä erikoiskiintomuksen alueet ja asiat, joissa lapsi voisi tehdä loistavan uran elämässään, tapetaan ulkopuolisiten ihmisten toimesta pakottamaal tekemään jotain aivan muuta.

Kuka muuten oikeasti haluaa kuunnella amatöörien epävireisesti esittämää kuorolaulua ? Tai kuorolaulua yleensäkään.

=DW=

Kiitos DW, sinä osasit sanoa sen. Lapseton tyttäreni on hyvin musikaalinen. Vietimme taannoin hänen luonaan viikonlopun nyt kitaran saavan lapsenlapseni kanssa
        se kokeilunhalu ja silmien palo hänen kokeillessaan eri soittimia.
        Tuo pieni tuohtumus edellisessä viestissäni oli "korvin kokemaani", eli sossun kertomaa lapsesta lahjakkaasta ja ääripäästä jossa 3 v. pakkopianistista tulikin rahatalouden ulkopuolinen eläjä, ilman pianoo.

• eppu2

Onhän räppi keksitty, siitä vaan ja tienaamaan.

• hyvästijakiitos

Maalaiskirokylissä taitaa olla nokkimajärjestyksestä tarkkaa porukkaa
      - onhan noita palstoillakin ruodittu - ken kelpaa ken ei - vaikka haluais oppia laulamaan tai soittamaan jotain instrumenttia - jos joku popppaasta on sitä mieltä että jokku kelpaa vain munien syöntiin - seon sit siinä.
      Eli pelkkää rahanhaaskuuta. Ulko-ovi on tossa oikealla,i lmoitti kuoronjohtaja kohteliaasti - ei menneitä kannata koko ikäänsä surra eikä jäädä sappeansa valittamaan - joku tauti varmaan se linnunaivoisuuskin ihmisilläkin varmaan.
      Tosityrmäyksissään. Kilpailu on alalla ankaraa ja stressaaavaakin vaikka viihteeksi olisi nimettyä - raaka arvostelu on kai kuin kuoliniskuja luovuudelle
      tai ryhmänä kuorokin jotain epäsosiaalista.
      Joulurauhaa vaan kaikille mielenrauhakaan menettämättä.

• Musiikkia_

Räppi ei ole musiikkia.
        Musiikissa sävel on a ja o
        samoin rytmi.

• hytinäx1
        Musiikkia_ kirjoitti:

Räppi ei ole musiikkia.
        Musiikissa sävel on a ja o
        samoin rytmi.

No räpissä nyt on ainakin rytmitys kohdallaan ajatellen tekstiä ja kuinka se esitetään. Eminem paras rappari
        https://youtu.be/wTa14Sui7mw

• EI-räppi-musiikkia-ole

sillä kaunis sävel on olennaisin osa musiikissa.

• Kylläseon

Höpö-höpö. Jos sävelessä ei ole tahtiosoitusta, sitä ei kuuntele erkkikään vaikka olisi miten kaunista. Musa ei toimi ilman tahtia joten tahti on se kaikista olennaisin homma aiheessa. Joskus käy rankka rytmi joskus vähän bliisumpikin.

• uudempi tulkinta perinteisestä joululaulusta
      rytmi on paikallaan
      paikallinen marimbamusiikki on otettu mukaan Unescon listalle maailman kultuuriperinteestä
      currulao, hiphop, räp, dancehall ja Tyynen Meren rantakaistaleen kansanperinne upeasti nuorison elämään sopeutettuna.

https://www.youtube.com/watch?v=0Z4CwpBYbeM&list=RD0Z4CwpBYbeM#t=42

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      63
      6180
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      63
      5599
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      128
      4426
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      55
      3873
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3795
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      32
      3219
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      67
      2979
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      59