Meillä on jonkinlainen ohjenuora

tai motto, joka kuvaa toimintatapaamme, eikö...........
"Sinnikkyys palkitaan aina"
En edes muista milloin siitä tuli omani, mutta totta se on , eli ei ihan vähällä periksi voi antaa - on hyvin palkitsevaa useimmiten. Suomalaisten ominaispiirre lienee olosuhteista johtuen kehittynyt.

15

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jep. mun ohjenuorani on profiilissani.
      Ei kauheen syvällistä, mutta toimii minulle.

      "Embrace your uniqueness. Time is much too short to be living someone else's life."

      "Syleile ainutlaatuisuuttasi. Elämä on aivan liian lyhyt jonkun toisen ihmisen elämän elämiseen"

    • Lieneekö millekään muulle kansalle tuputettu niin paljon ohjenuoria, kun sota-ajan jälkeiselle Suomen köyhälle kansalle. että ne jaksoivat puurtaa paremaa tulevaisuutta kohti, vaikka eivät itse siitä pystyisi juurikaan nauttimaan.
      Meille tämän sukupolven perillisillä on näitä vanhempiemme ohjenuorien rippeitä enimmäkseen haittaamassa elämää.
      Varmaa tuo Sinun ohjenoura sopii Sinulle hyvi, kun on todennäköisesti realistiset tavoitteet.
      Kun jälkikäteen lämäänsä katsoo, niin ohjenuorana olisi voinut olla.
      Kannattaa joskus mennä siitä yli, missä aita on matalin.. Elämä ei ole kilpailua, riittää, kun elää, ja parempi on, kun sen elämän jälkeen ei kukaan muista.

      On niitä ollut ohjenuoria ollu minullakin, jotka sopivat tähän aikaan, mutta ne on niin materialistisia, etten niillä viitsi pilata herkkää joulunalustunnelmaa.

      • Totta on varmaan sekin, että sitoutua johonkin yhteen teesiin ei ole järkevää, mutta se on jossain mielen syövereissä kun tiukka paikka tulee ja voi jäädä juuri toiminnan näkökulmasta malliksi jälkipolville. Enhän minä ole edes kertonut lapsilleni mottoani, kunhan hyvällä muistaisivat, ..............


      • kawe kirjoitti:

        Totta on varmaan sekin, että sitoutua johonkin yhteen teesiin ei ole järkevää, mutta se on jossain mielen syövereissä kun tiukka paikka tulee ja voi jäädä juuri toiminnan näkökulmasta malliksi jälkipolville. Enhän minä ole edes kertonut lapsilleni mottoani, kunhan hyvällä muistaisivat, ..............

        Saattaa olla, että sinnikkyys merkitsee naiselle eri asioita kun miehille.
        Minulle se merkitsee hikeä ja raatamista, eikä lopputulemana vaan ajatus, "oliko se tuo nyt sen arvoista". Ja näin on käynyt monet kerrat.
        Minua vaan nämä vanhat, ylevät sanonnat nostaa näppylöille, samoin, kun joku alkaa julistamaan periaatteitaan.
        Periaate on sellainen, että ihminen voi sen varjolla hölmöillä puhtaalla omallatunnolla.


    • koti-kiusattu

      Kun ei oo sukuvaakunaa niin ei sellasia hienoja tunnuksiakaan jota vois kiveen ja kilpeen nakutella.
      Kun alkaa muistelemaan niin varmaan joskus sanonutkin et olen koittanu elää niin ettei ehtoolla peiliin kattoes ole tarvinnu ittiään ja tekojaan hävetä.

    • eppu2

      Useitakin ohjenuoria matkanvarrella on hihaan tarttunut.
      Yksi on se, että menneisyyden murehtiminen ja tulevaisuudesta huolehtiminen pitää laittaa sellaisiin mittasuhteisiin, etteivät hallitse tämän päivän elämää.
      Toinen on sellainen, että ei semmoista ongelmaa olekkaan, ettei jossain sen ratkaisu ole löydettävissä.

    • Viatonsivullinen

      Aikapaljon kliseitä kaikki, mut onhan niissä perää koska sukupolvelta toiselle siirtyy, useimmat. Tyytymättömyyteen jostain tilanteesta jota en pysty muuttamaan, lohdutan itseäni "niin on hyvä kun on, huonomminkin voisi olla"

    • 60janiinedelleen

      Ai oma ohjenuora? No nyt vaikka tämä:
      Antaa mennä kun on alamäki taaaaas...

    • eläke-ukko

      Oma mottoni on. Niin huonoa asiaa ei ole ,etteikö siitä löydy etsimällä hyvääkin.
      Viimeisin suurin oli. Työtapaturman ansiosta pääsin 55 eläkkeelle. Onneksi jäi myös liikuntakyky tallelle.

    • muuten-vaan-utelias

      NO, mitä alotuksen tekijä sai sinnikkään yrittämisen jälkeen,

    • korppis1

      Asioilla on tapana järjestyä.

      • eppu2

        Tuohon yhdyn minäkin.


    • kestohaaste

      Parempi jatkuva ylämäki, kuin persiillään alamäkeen koko ajan.

    • siilimuori3

      Paistaa se päivä vielä risukasaankin. opetti äiti.

    • niinpäjoopa

      Vie mennessäs, tuo tullessas, tee ollessas.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      334
      7599
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2244
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1652
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1499
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      116
      1211
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      76
      1193
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1046
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      935
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      925
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      277
      823
    Aihe