Miksi nää ketkut juopi

AadolfVesiSelvä

Alkoholistit on kyllä syntymästä saakka jotain ressukoita ja rääpäleitä. Ne ei uskalla elää kuin kännissä, on se säälittävää.

Sitten on aina joku ulkopuolinen syy muka juoda, vaikka kyseessä on vain heikon itsetunnon peittäminen. Taidottomia ja osaamattomia tyhmiä ovat kuin aasin perse. Ilmako juovat kun eivät osaa mitään. Alkoholistit ovat niin ahdistuneita omasta surkeasta itsestään että juovat- Uuno turhapuroja koko sakki.

44

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HyvääSullekin

      Taidat puhua kokemuksen perusteella...??

      • AadolfVesiSelvä

        "Taidat puhua kokemuksen perusteella...??"

        No no alkkoholisti, teidät mä oon nähny...siitä on kyllä kokemusta, tollasista rääpäleistä jota pitää paijata.

        No älä ny rupea ratkee juomaan tästä mun sanoista ressukka, parempaa jatkoa


    • meikkis__

      Itsekullakin on tietenkin omat syynsä juomiselle. Omasta puolestani käytän alkoholia sekä huviin että hyötyyn.

      Töiden jälkeen on mukava rentoutua väkevien juomien parissa. Ja samalla kun miettii työasioitakin, niin monasti saa eri näkökulman johonkin ratkaisua odottavaan pulmaan. Lisäksi alkoholista tulee vireä olo ja tulee puuhailtua kotona kaikenlaista, hyödyllistäkin.

      Ja jos alkoholimäärän pitää illan aikana alle kymmenessä ravintola-annoksessa, niin nautittu alkoholi ei edes aiheuta krapulaa eikä haittaa seuraavan päivän töitä ja puuhailuja.

      • ex-

        Näin minäkin oletin. Alkuun illassa meni kymmenisen keskiolutta, sittemmin saman verran A-olutta, joka vaihtui jossain vaiheessa B-olueen (0,5l) ja siitä tupla/tripla viskigrogiin. Lopulta huomasin olevani täysin kusessa tämän itsensä palkitsemisen kanssa...


      • assassss

        No alkoholisteilla on kyllä todella outoja näkemyksiä asioista pullonpohjan läpi katsellessa, joiden he luulevat olevan ratkaisu johonkin asiaan. Ratkaisut on usein vain täynnä omia aasinsiltoja ja alkoholistit eivät näe suunnitelmiensa mahdottomuutta. Pullonpohjan läpi velkakin näyttää heistä saatavalle joten ne niistä ratkaisuista. Kerropa millaisia asioita olet ratkaisssut siinä dokatessasi, ei varmaan kovin monimutkaisia....:)


      • 445dccdf33
        assassss kirjoitti:

        No alkoholisteilla on kyllä todella outoja näkemyksiä asioista pullonpohjan läpi katsellessa, joiden he luulevat olevan ratkaisu johonkin asiaan. Ratkaisut on usein vain täynnä omia aasinsiltoja ja alkoholistit eivät näe suunnitelmiensa mahdottomuutta. Pullonpohjan läpi velkakin näyttää heistä saatavalle joten ne niistä ratkaisuista. Kerropa millaisia asioita olet ratkaisssut siinä dokatessasi, ei varmaan kovin monimutkaisia....:)

        Ja se ihmetyttää että mitennää alkoholistit suunnittelee työasioitaan vapaa-ajallaan ja kännissä. Mitähän suunnitelmat aina tietävät muille työntekijöille, työt varmaan sysätään heille kun alkoholisti, joka kuvittelee olevansa kuin firman omistaja, jonka tehtäviin kuuluu asioiden ratkominen vapaa-ajalle. Alkoholistit kuvittelee olevansa asioista jopa vastuussa kun ne kännipäissään retostaa työasioillaan.
        Jos olet omistaja asia ok, mutta jos sinun alkoholin nautuskelu on työasioiden ratkaisua niin etpä ole kovin hääppöistö juomaseuraa, taidat olla kaappijuoppo joka istuu nuppi punaisena nojatuolissa visioi päässään kaikkea mitä kännipään mieleen juolahtaa.


      • meikkis__
        ex- kirjoitti:

        Näin minäkin oletin. Alkuun illassa meni kymmenisen keskiolutta, sittemmin saman verran A-olutta, joka vaihtui jossain vaiheessa B-olueen (0,5l) ja siitä tupla/tripla viskigrogiin. Lopulta huomasin olevani täysin kusessa tämän itsensä palkitsemisen kanssa...

        Kuinkahan äkkiä nuo juomamäärät nousevat, kun samat määrät 9 ravintola-annosta kaksi kertaa viikossa on ollut tahti jo 25 vuotta?


    • noinNiinkunSuoraansanott

      Aivan järjetöntä terveyden, rahojen tuhoamista, jonkinlaista pakoilua todellisuudesta ja ryhdittömyyttä päästä irti riippuvuudesta. En katselisi pätkääkään. Nämä hemmot eivät yleensä saa aikaan mitään hyvää, mania vaiheessa kuulemma touhuavat yötä päivää ja sitteen repsahdetaan. Terveellinen ruoka ja kevyt liikunta sekä hyvät ihmissuhteet auttavat pääsemäään irti, ei siinä muuta tarvita.

    • AnttiVesiSelvä

      Jep, olen syntymästäni saakka kuvailemasi "ketku", "ressukka", "rääpäle", heikkoitsetuntoinen, "taidoton", "osaamaton", "tyhmä", "uunoturhapuro". Varsinkin kuvaus "...ahdistuneita omasta surkeasta itsestään että juovat" on tismalleen noin!

      Kiva kun huomasit.

      Tiedätkö, vielä kivempaa on, kun tajuaa että muutos on mahdollista? Lieneekö sinulle mahdollista. Toivon niin. Uudet ihmiset, uudet jutut, kirkas mieli - ja älykin jotenkin yhä toimii.

      Kaikkein kivointa on, kun tajuaa, että on onnistunut elämänmuutos on pysyvä. Entiseltä ressukalta löytyikin itseluottamusta, -tuntemusta sekä varmuutta elää ilman alkoholia. Riippuvuudesta pääsee eroon.

      Minä ketku se vasta jotain olenkin!

      • AadolfVesiSelvä

        Ketku mikä ketku, "että on onnistunut elämänmuutos on pysyvä." miten sä tollasta voit tietää kun et ole elämääsi vielä elänyt? Olet varmaan ollut päivän ilman viinaa vai peräti jopa viikon?? Sillonhan te kännärit alatte jo hehkuttamaan kuinka olette raitistuneet ja puhutte ettei alkoholi ole ongelma. Uusi kausi voi taas alkaa... Tyhmyys teissä näkyy liian selvästi. Olen jo onnistunut, sanot ja ensi vuonna olet deekuna veneen alla, sellaisia te olette, toivon tietysti että onnistuisit, mutta sillä te mälläätte aina että huudatte onnistumistanne jo ennakkoon. Samoin alkoholistit toimivat työelämässä, sinä varmaan onnistut aina ja muiden vika vaan kun asiat ovat menneet sitten päin vittua. Teillä on taipumuksia lyhytnäköön joka ennättää julistaa itsensä voittajaksi jo juoksumaratonin ensimmäisen 100 metrin päässä. Jos et voitakaan alkaa ryyppääminen. Itsekehu haisee ja sitten kohta retkahdetaan. Sen oletko pysyvästi onnistunut elämänmuutoksessasi voi sanoa vasta sen jälkeen kun olet kuollut, voit vielä elämäsi viimeisenä vuotena, kuukautena,viikkona tai päivänä ratketa vielä ryyppäämään. Se ero on normaali ihmisiin verrattuna että tavallinen ihminen ei tolleen hehkuta jotain kuten te, vaan jos hehkuttaa niin hehkuttaa sisimmässään, mutta entinen juoppo on kuin johtaja joka on olevinaan kaikkien yläpuolella. Jos ei ole siellä niin sitten asuu roskiksessa ja vetää viinaa nuppinsa turvoksiin. Olen nähnyt näitä tapauksia riittämiin, itse en ole ollut alkoholisti.

        No koetahan sinnitellä äläkä tuulettele vielä, maaliin on ehkä pitkä matka....


    • AnttiVesiSelvä

      Tiedätkö, olen jo maalissa. Sä et! Miksi sinulla on noin voimakas viha meitä entisiä alkoholisteja kohtaan? Sinulla on mielenkiintoinen näkökulma alkoholismiin. Mutta jokin raivo tai kiukku? Oletko joutunut kärsimään elämässäsi jollain tapaa alkoholismista, esim. lapsena, nuorena, puolisona? Minulle jää vaikutelma, että tiedät heikosti alkoholismista, riippuvaisuudesta, alkoholismin hoidosta, tms. Suosittelen tutustumista esim. Päihdelinkin tietosivuihin.

      Olen onnistuja monella tapaa. Alkoholismista toipumisessa onnistuin, se on fakta. Usko huviksesi tai ole uskomatta. Suurin onnistuminen on kuitenkin se, että olen päässyt vihantunteistani (ja viinanhimostani) eroon. Minulla on mielenrauha ja ilo päällimmäisenä. Toivon sitä sinullekin.

      • AadolfVesiSelvä

        Kerran alkoholisti on aina alkoholisti, silloinkin kun pääset alkoholista eroon, olet alkoholisti kuivilla, pidä se mielessäsi.

        Ei ole raivoa vaan syvää inhoa sellaisia alkoholisteja kohtaan jotka kuvittelee tietävänsä kaiken. Normaali ihminen sanoo että toivotaan että pysyn terveenä ja katsotaan mitä tulevaisuus tuo, mutta alkoholisti sanoo olen terve nyt aina ja iankaikkisesti kaikki tulee olemaan ylimaallisen loistavaa. Ja sitten te petytte taas ja juotte aivonne pellolle. Ja olen kyllä asiasta lukenut, perheessäni ei ole koskaan ollut alkoholi ongelmana. Ja tiedän miksi aivonne toimii kuten toimii. Alkoholi toimii GABA välittäjäaineen reseptoreissa lukkona joka pitkittää kyseisen välittäjäaineen pysymistä reseptorissa ja siten se estää paremmin glutamaattireseptoreiden kautta tulevan virkistävän toiminnan. Siitä aiheutuu teille rentoutta ja välinpitämättömyytta kaikista asioista. Tiedän noista asioista enemmän kuin sinä. Mutta se tieto on sellaista ettet varmaan sitä käsitä, eikä sinua varmaan edes kiinnosta moiset jutut. Olen vain joutunut pakosti elämässä toimimaan alkoholistien kanssa ja voi mitä ketaleita ne ovat. Tiedät itse koska olet ollut joskus sellainen ketale. Huiputtavat ihmisiä kaikin tavoin saadakseen juomiseensa rahaa. Ja sitten ollaan sankareita kun alkoholista päästään vähänkään irti. Normaalit ihmiset eivät retkahtele alkoholiin eivätkä kuluta yhteiskunnan varoja kaikenlaisiin hoitoihin että jeppe saadaan selväksi vähäksi aikaa ja sitten taas sama uudestaan. Ei se tee sinua sen paremmaksi vaikka kuinka nyt kehuskelet päässeesi 'maalin'. Olet vasta normaali ihminen kun et juo, etkä sankari. Mutta ok sekin jos pysyy, mutta epäilen. Mielenrauhaa ja iloa, se suotakoon teille, mutta sitä ei todellakaan suoda sellaiselle joka toimii kaltaistenne kanssa, ainkaan silloin kun teillä on juomakautenne. Teillä on näköjään silloin oikeus pilata toistenkin asiat. Iloa ja mielenrauhaa vaan, sen olet varmasti ansainnut. Jos tarkoitat maalilla minun kohdalla sitä että hyväksyisin kännikalojen toilaukset ja vahingonteot, en todellakaan pääse ikinä maaliin, siitä pidätte TE huolen, arvoisat alkoholistit.

        Kerroppas meille sitten miksi aikoinasi tuhosit aivojasi? Mikä oli syynä siihen? Sulla täytyi olla itselläsi joku syy juomiseen, mutta älä vastaa että viinanhimo, vaan mikä häiriö sinulla oli silloin? Tyypillisin vastaus on että join kun viinaa teki mieli on aika laiha vastaus.


      • Eipätienkojg
        AadolfVesiSelvä kirjoitti:

        Kerran alkoholisti on aina alkoholisti, silloinkin kun pääset alkoholista eroon, olet alkoholisti kuivilla, pidä se mielessäsi.

        Ei ole raivoa vaan syvää inhoa sellaisia alkoholisteja kohtaan jotka kuvittelee tietävänsä kaiken. Normaali ihminen sanoo että toivotaan että pysyn terveenä ja katsotaan mitä tulevaisuus tuo, mutta alkoholisti sanoo olen terve nyt aina ja iankaikkisesti kaikki tulee olemaan ylimaallisen loistavaa. Ja sitten te petytte taas ja juotte aivonne pellolle. Ja olen kyllä asiasta lukenut, perheessäni ei ole koskaan ollut alkoholi ongelmana. Ja tiedän miksi aivonne toimii kuten toimii. Alkoholi toimii GABA välittäjäaineen reseptoreissa lukkona joka pitkittää kyseisen välittäjäaineen pysymistä reseptorissa ja siten se estää paremmin glutamaattireseptoreiden kautta tulevan virkistävän toiminnan. Siitä aiheutuu teille rentoutta ja välinpitämättömyytta kaikista asioista. Tiedän noista asioista enemmän kuin sinä. Mutta se tieto on sellaista ettet varmaan sitä käsitä, eikä sinua varmaan edes kiinnosta moiset jutut. Olen vain joutunut pakosti elämässä toimimaan alkoholistien kanssa ja voi mitä ketaleita ne ovat. Tiedät itse koska olet ollut joskus sellainen ketale. Huiputtavat ihmisiä kaikin tavoin saadakseen juomiseensa rahaa. Ja sitten ollaan sankareita kun alkoholista päästään vähänkään irti. Normaalit ihmiset eivät retkahtele alkoholiin eivätkä kuluta yhteiskunnan varoja kaikenlaisiin hoitoihin että jeppe saadaan selväksi vähäksi aikaa ja sitten taas sama uudestaan. Ei se tee sinua sen paremmaksi vaikka kuinka nyt kehuskelet päässeesi 'maalin'. Olet vasta normaali ihminen kun et juo, etkä sankari. Mutta ok sekin jos pysyy, mutta epäilen. Mielenrauhaa ja iloa, se suotakoon teille, mutta sitä ei todellakaan suoda sellaiselle joka toimii kaltaistenne kanssa, ainkaan silloin kun teillä on juomakautenne. Teillä on näköjään silloin oikeus pilata toistenkin asiat. Iloa ja mielenrauhaa vaan, sen olet varmasti ansainnut. Jos tarkoitat maalilla minun kohdalla sitä että hyväksyisin kännikalojen toilaukset ja vahingonteot, en todellakaan pääse ikinä maaliin, siitä pidätte TE huolen, arvoisat alkoholistit.

        Kerroppas meille sitten miksi aikoinasi tuhosit aivojasi? Mikä oli syynä siihen? Sulla täytyi olla itselläsi joku syy juomiseen, mutta älä vastaa että viinanhimo, vaan mikä häiriö sinulla oli silloin? Tyypillisin vastaus on että join kun viinaa teki mieli on aika laiha vastaus.

        Mitä teet sillä tiedolla, että miksi joku juo tai on juomatta?

        Itse juon, koska hyödyt ovat haittoja suuremmat.


      • sssaxXXX
        Eipätienkojg kirjoitti:

        Mitä teet sillä tiedolla, että miksi joku juo tai on juomatta?

        Itse juon, koska hyödyt ovat haittoja suuremmat.

        oho, alkoholisteilla on kyllä todella outoja ajatuksia: "Itse juon, koska hyödyt ovat haittoja suuremmat." todella uutta ja mullistavaa tietoa alkoholista...


      • Eipätienkojg
        sssaxXXX kirjoitti:

        oho, alkoholisteilla on kyllä todella outoja ajatuksia: "Itse juon, koska hyödyt ovat haittoja suuremmat." todella uutta ja mullistavaa tietoa alkoholista...

        Mitä vikaa on ajattelutavassa, jossa vertaillaan henkilökohtaisen alkoholinkäytön plus- ja miinuspuolia? Jos hyödyt ovat haittoja suuremmat, niin silloinhan kannattaa jatkaa juomista. Tämä on puhdasta aritmetiikkaa.

        Juomattomuuden miinuspuoliksi olen merkinnyt katkeruuden, jonka sinä omalta osaltasi todennat paikkansa pitäväksi.


    • oyyoiyuoiu

      Aloittajalla ei ole tietoa ja käsitystä alkoholismista eikä siitä kuinka moni viisas ja osaava, hyvin menestyvä ja korkealla yhteiskunnan rappusissa oleva on alkoholisti. Alkoholismi ei ole vain tyhmän, heikolla itsetunnolla varustetun rassukka ketkun sairaus.
      Lue enemmän, luulet vähemmän. Ja tuohon liittyy ikävästi myös lausahdus "tieto luo tuskaa".

      • AadolfVesiSelvä

        Alkoholisti puolustaa allkoholismia. Alkoholisti, älä kaadu....kuinka moni viisas ja osaava, hyvin menestyvä ja korkealla yhteiskunnan rappusissa oleva on alkoholisti.
        Miksi sä sitten olet hoidossa jos alkoholisteilla kerran menee niin hyvin. Takaan että sä et kuulu tuohon "viisas ja osaava, hyvin menestyvä ja korkealla yhteiskunnan rappusissa oleva" ryhmään. Yhteiskunnan rahojen tuhlaaminen pitää lopettaa jos kerran alkoholistit ovat osaavia, menestyviä ja vielä korkealla yhteiskunnallisissa asemissa. Eihän alkoholismi ole silloin ongelma. Kun ensi kerraan näen sinut kömpimässä katuojassa oksentelemassa pitää ajatella että sinulla meneekin hyvin eikä huonosti, viisaalle ja osaavalle hyvin menestyvälle ihmiselle on vain käynyt joku pikku fiba. No yhteiskunnan kyydillä, miekkataksillahan ne tollaset yleensä ajeleekin. He ovat sen verran korkeassa asemassa tässä yhteiskunnassa.

        Juo vähemmän, tiedät enemmän!! Tieto todella lisää tuskaasi, sen tuskan takia te juotte, koska tieto omasta alkoholisoitumisesta on aika rankkaa?


      • oyyoiyuoiu

        Alkoholistiksi voi päätyä kuka vaan, kun tarpeeksi juo! Ei vain syntymästään saakka ketku ja reppana!

        Mistä sait päähäsi, että olen hoidossa tai alkoholisti?
        Olet tainnut juodessasi menettää loogisen ajattelun ja hankkinut nyrjähtäneen maailmankuvan jossa joko ollaan hoidossa tai juovia- tai juomattomia alkoholisteja - mitään muutako ei ole ympäristössäsi?

        Ymmärsinkö nyt oikein, että tunnustat kuuluvasi aloitustekstissäsi mainitsemaasi ryhmään? Sinähän olet alkoholisti!


      • Tyhymää
        oyyoiyuoiu kirjoitti:

        Alkoholistiksi voi päätyä kuka vaan, kun tarpeeksi juo! Ei vain syntymästään saakka ketku ja reppana!

        Mistä sait päähäsi, että olen hoidossa tai alkoholisti?
        Olet tainnut juodessasi menettää loogisen ajattelun ja hankkinut nyrjähtäneen maailmankuvan jossa joko ollaan hoidossa tai juovia- tai juomattomia alkoholisteja - mitään muutako ei ole ympäristössäsi?

        Ymmärsinkö nyt oikein, että tunnustat kuuluvasi aloitustekstissäsi mainitsemaasi ryhmään? Sinähän olet alkoholisti!

        On kauhistuttavan harhaanjohtavaa väittää, että vain aloittajan mainitseman kaltaiset henkilöt päätyvät alkoholisteiksi. Aivan kuin muut olisivat syntymästään alkaen suojassa siltä sairaudelta.


      • fsfsrgr
        oyyoiyuoiu kirjoitti:

        Alkoholistiksi voi päätyä kuka vaan, kun tarpeeksi juo! Ei vain syntymästään saakka ketku ja reppana!

        Mistä sait päähäsi, että olen hoidossa tai alkoholisti?
        Olet tainnut juodessasi menettää loogisen ajattelun ja hankkinut nyrjähtäneen maailmankuvan jossa joko ollaan hoidossa tai juovia- tai juomattomia alkoholisteja - mitään muutako ei ole ympäristössäsi?

        Ymmärsinkö nyt oikein, että tunnustat kuuluvasi aloitustekstissäsi mainitsemaasi ryhmään? Sinähän olet alkoholisti!

        Ei varmasti tule kuka vaan!! Terveellä ihmisellä ei ole tarvetta juoda!! Alkoholistit ovat sellaisia että jos suksi ei elämän ladulla luista niin ne rupee ryypiskelemään. Tavan ihminen yrittää silloin kovemmin ja sitkeämmin. Alkoholisteilta kuuluu vain kierrekorkin narahdus.Esimerkkinä tästä mun naapurina oli aiemmin autokuski jolla oli selvät alkoholismin merkit näkyvissä. Hän itse piti itseään joka asiassa parempana kuin minua. Hän kilpaili minun kanssani joka asiassa. Ikävä kyllä hän joutui aina pettymään ja voi että hän otti sen aina raskaasti. Hän oli todella kateellinen aina minulle. Mutta viina lievitti hänen tuskaansa ja käänsi hänen mielessään tämän tappion aina voitoksi. No mieheltä meni sitten perhe ja talo. Jäi vain yksin ryypiskely.


    • ReiskaVaan

      "Olet alkoholisti kuivilla, pidä se mielessäsi". -AadolfVesiSelvän tapa kirjoittaa on aggressiivinen ja uhkaileva. Sinulla on asiaa, mutta se häviää erikoisen tekstistä huokuvan vihan alle. Oletko joutunut alkoholistien uhriksi? Onko alkkis lainannut sinulta rahaa, vai mikä mieltäsi painaa.

      Olen toipunut sairaudesta nimeltä alkoholismi. Pidän mielessäni "alkoholisti kuivilla"- jutun, ei tartte erityisesti edes muistaa, koska tiedän olleeni ja olevani aina alkoholisti. Elämä sujuu. Työtä on, perhesuhteet hyvät. En ymmärrä, miksi minun pitäisi itseäni miinustella. Olen selvinnyt kriisistä. Meinasi työ, perhe, ystävät, terveys lähteä. Jo pitkään on ollut minulla hyvä elämä.

      Sinun tapasi lähestyä alkoholisteja kertoo, että olet katkera, kaunainen, väsynyt. MIksi ihmeessä roikut tällä palstalla vuodattamassa vihaasi ja pahaa oloasi meihin alkoholisteihin. Mitä tarkkaan ottaen yrität sanoa?

      Toki meitä alkoholisteja, sekä alkoholismista eroon päässeitä, raitistuneita, raittiina pysyviä, jne. saa haukkua sielun kyllyydestä. Antaa tulla vaan. Henkinen paha olo ilmenee niin kovin monella tapaa. Jostain syystä säälin sinua. Olet ottanut meidät alkoholistit vihasi kohteeksi.

      Niin, itsekään en pidä alkoholisteista. Pidän enemmän pysyvästi raitistuneista alkoholisteista. Kukapa rapajuopoista pitäisi. Osa juopoista ei raitistu koskaan. Osa kääntää kelkkansa ajoissa. Pelastuvat.

      • kaveriaeijätetä

        "Kukapa rapajuopoista pitäisi."

        Äläs nyt rapajuoppoja morkkaa. Nehän on oikeasti omalla tavallaan hemmetin mukavaa sakkia, avoimen rehellisiä, huumorintajuisia, toki ongelmaisia, mutta omia itsejään.
        Toisin kuin nämä ns. raitistuneet alkoholistit, joiden itsekehu ja siihen olennaisesti liittyvä tekopyhyys on niin syvältä kuin olla ja voi.


      • AadolfVesiSelvä

        Ongelmat alkoholi = Alkoholiongelma. Alkoholiriippuvuuskin on mielenterveysongelma. Vaikka alkoholi poistetaan, jäljelle jää se ongelma. Turhaan säälit minua, sinähän se retkahdat, en minä, jos joku retkahtaa. Toivotaan ettet joudu enää sellaisiin olosuhteisiin että retkahdat koska ne sen sinulle tekee.

        Ehkä olette heikompia kestämään vallitsevia olosuhteita. Jos ei työtä, juodaan, jos ei naista juodaan, jos ei jotain muuta, juodaan. Sitten kun on nuo kaikki, siitä huolimatta juodaan. Kyse on jostakin ongelmasta joka teillä on ollut aina. Alkoholi ei ole se teidän varsinainen ongelma vaan mielenterveys, vaikka sana pahalle kuulostaakin.
        Teillä on ollut jokin ongelma jo ennen alkoholia.


      • certainly
        AadolfVesiSelvä kirjoitti:

        Ongelmat alkoholi = Alkoholiongelma. Alkoholiriippuvuuskin on mielenterveysongelma. Vaikka alkoholi poistetaan, jäljelle jää se ongelma. Turhaan säälit minua, sinähän se retkahdat, en minä, jos joku retkahtaa. Toivotaan ettet joudu enää sellaisiin olosuhteisiin että retkahdat koska ne sen sinulle tekee.

        Ehkä olette heikompia kestämään vallitsevia olosuhteita. Jos ei työtä, juodaan, jos ei naista juodaan, jos ei jotain muuta, juodaan. Sitten kun on nuo kaikki, siitä huolimatta juodaan. Kyse on jostakin ongelmasta joka teillä on ollut aina. Alkoholi ei ole se teidän varsinainen ongelma vaan mielenterveys, vaikka sana pahalle kuulostaakin.
        Teillä on ollut jokin ongelma jo ennen alkoholia.

        Voihan kipuakin peitellä syömällä särkylääkkeitä vuosikausia eikä oikea perusongelma siitä häviä. Voi sanoa että on riippuvainen lääkkeestä. Jos perusongelma ratkeaisi ja siitä johtuva kipu häviäisi, miksi enää syödä särkylääkettä, sekin loppuisi heti, ei mitään ongelmaa. Vietnamin sodan päätyttyä 20% amerikkalaisista sotilaista käytti huumeita jatkuvasti. Pelättiin mitä tapahtuu kun he saapuvat takaisin Usaan, sanottiin että tulee massiivinen huumeongelma. Satoja tuhansia uusia huumeenkäyttäjiä kaduille. Mutta kävi niin että 95% heistä vain lopetti huumeen käytön palattuaan ja ilman vieroituksia. Eli kemiallinen koukku ei päihteissä pidä paikkaansa. Oliko sitten noilla 5 prosentilla jonkin henkinen ongelma (kokemukset, vammat) jota he jäivät huumella peittämään, todennäköisesti kyllä. Sama juttu alkoholilla, ei se alkoholi aiheuta koukkua vaan sen tekevät olosuhteet joissa elää. Olosuhteillehan ihmisen pitäisi jo mahtaa jotain?


      • kaveriaeijätetä

        "Teillä on ollut jokin ongelma jo ennen alkoholia."

        Tuo pitänee paikkaansa. Alkoholia käytetään lääkkeen omaisesti jolla erilaisia, sekä vanhoja että uusia, mielen ongelmia turrutetaan. Siksi alkoholismia ei suoranaisesti sairautena voi pitää, kyse on ennemminkin lääkeriippuvuudesta.


      • Ikuinentoipuva
        kaveriaeijätetä kirjoitti:

        "Teillä on ollut jokin ongelma jo ennen alkoholia."

        Tuo pitänee paikkaansa. Alkoholia käytetään lääkkeen omaisesti jolla erilaisia, sekä vanhoja että uusia, mielen ongelmia turrutetaan. Siksi alkoholismia ei suoranaisesti sairautena voi pitää, kyse on ennemminkin lääkeriippuvuudesta.

        Kyllä alkoholismi on diagnosoitu sairaus. Tunne- elämän sairaus, joka ilmenee päihderiippuvuutena.


    • PeteAamukahvilla

      Tota noin. Mulla ei tietääkseni ollut mitään ongelmia mielenterveydessä tai luurankoja kaapissa. Opiskelin yliopistossa, sain hyvän työpaikan, biletin, menin naimisiin, lapsiakin tuli. Silti alkoholisoiduin. En mä mikään ketku ole. Ihmeellinen käsitys aadolfvesiselvällä. Syytteleminen ei edesauta kenenkään tilannetta. Pohdinta syistä, miksi jeppe juo, on jotenkin vanhanaikaista. Ihan tulee mieleen raittiusliike tai uskonnolliset hihhulit, jotka kielsivät alkoholin ja ennen kaikkea tuomitsivat juopon. Jos aadolfvesiselvän tarkoitus on ravistella provokatiivisesti juoppoja/alkoholisteja, niin yläpuolelle asettumalla se ei ainakaan onnistu. Muuten, mä raitistuin pelkällä tahdonvoimalla, oikeilla elintavoilla. Ei se helppoa ollut, mutta sillä tiellä olen edelleen.

      • AadolfVesiSelvä

        "Mulla ei tietääkseni ollut mitään ongelmia mielenterveydessä" "Opiskelin yliopistossa, sain hyvän työpaikan, biletin, menin naimisiin, lapsiakin tuli. Silti alkoholisoiduin" Ehkäpä joku muu asetti sinulle nuo tavoitteet ja sanoi että sitten olet onnellinen kun olet saavuttanut ne? Ehkä elämäsi on ollut vain luulosi mukaisesti onnellinen mutta oikeasti se ei ole ollut.

        Minusta sinä itse olet todella vanhoillinen ihminen:
        Ehkä olet vain luullut että kaikki sinun asiasi oli hyvin. Jos hyvin meneminen on jo ennakkoon annettu vanhoillinen kaava joka on ollut vallalla. Ja se ei toimikaan. Yliopisto, työpaikka, naimisissa, lapset, on todella vanhoillinen käsitys "onnesta".?
        Jotakin tuossa rakennelmassa on ollut jokin asia pielessä, mietippä sitä.
        Ei tullut hyvä kakku vaikka teit sen ikivanhojen ohjeiden mukaisesti. Herätkää jo vanhoilliset....ehkä kannattaisi oikeasti tehdä elämässä niin kuin itsellekin on hyvä, eikä niinkuin muut sitä vaativat ja että se toisten mielestä olisi hyvä

        "Muuten, mä raitistuin pelkällä tahdonvoimalla, oikeilla elintavoilla."
        Aivan, mistä elämän 'onni' sinusta nyt koostuu? Joudutko koko ajan pinnistelemään tahdonvoimallasi edelleen? Mikä muuttui ympäristössäsi.? Jotakin on täytynyt muuttua, koska et pysty tekemään muutosta ilman muutosta vallitsevissa olosuhteissa parempaan.

        Normaalistihan tuo mielenterveysongelma havaitaan tutkimuksissa. Kukaan ei tee itselleen sitä diagnoosia. Oireita voi näkyä. Sen diagnoosin tekevät muut. Ihmisellä on luulo että hän on terve, vaikka olisi täysin henkisesti sairas.

        Eläintesteissä on havaintoja: Eläimille, tässä tapauksessa rotille, rakennettiin asuinpaikka ja siellä oli heille kaikkea, ruokaa, leikkikaluja, tunneleita, seksiä, muita rottia "ystävinä". Eli rotat viettivät todella motivoivaa ja hyvää elämää. Alueella oli asetettu kaksi juomapulloa heille vierekkäin, toisessa puhdasta vettä ja toisessa vettä johon oli sotkettu huumaavaa ainetta (vastaava kuin alkoholi). Rotat saivat siis valita kummasta pullosta juovat. Kummasta pullosta rotat joivat enemmän? Tulos oli että lähes 100% rotat joivat aina puhdasta vettä, koskaan eivätkä juuri lainkaan sitä vettä, johon oli sotkettu aineita. Yksikään rotta ei juonut tätä ainetta sisältävää vettä säännöllisesti ja pakonomaisesti.

        Tämä edellinen vaikka onkin tehty rotilla, pätee myös ihmisellä. On mahdollisuus että nykyiset käsitykset addiktioista ovat täysin vääriä.


      • asdadsdas
        AadolfVesiSelvä kirjoitti:

        "Mulla ei tietääkseni ollut mitään ongelmia mielenterveydessä" "Opiskelin yliopistossa, sain hyvän työpaikan, biletin, menin naimisiin, lapsiakin tuli. Silti alkoholisoiduin" Ehkäpä joku muu asetti sinulle nuo tavoitteet ja sanoi että sitten olet onnellinen kun olet saavuttanut ne? Ehkä elämäsi on ollut vain luulosi mukaisesti onnellinen mutta oikeasti se ei ole ollut.

        Minusta sinä itse olet todella vanhoillinen ihminen:
        Ehkä olet vain luullut että kaikki sinun asiasi oli hyvin. Jos hyvin meneminen on jo ennakkoon annettu vanhoillinen kaava joka on ollut vallalla. Ja se ei toimikaan. Yliopisto, työpaikka, naimisissa, lapset, on todella vanhoillinen käsitys "onnesta".?
        Jotakin tuossa rakennelmassa on ollut jokin asia pielessä, mietippä sitä.
        Ei tullut hyvä kakku vaikka teit sen ikivanhojen ohjeiden mukaisesti. Herätkää jo vanhoilliset....ehkä kannattaisi oikeasti tehdä elämässä niin kuin itsellekin on hyvä, eikä niinkuin muut sitä vaativat ja että se toisten mielestä olisi hyvä

        "Muuten, mä raitistuin pelkällä tahdonvoimalla, oikeilla elintavoilla."
        Aivan, mistä elämän 'onni' sinusta nyt koostuu? Joudutko koko ajan pinnistelemään tahdonvoimallasi edelleen? Mikä muuttui ympäristössäsi.? Jotakin on täytynyt muuttua, koska et pysty tekemään muutosta ilman muutosta vallitsevissa olosuhteissa parempaan.

        Normaalistihan tuo mielenterveysongelma havaitaan tutkimuksissa. Kukaan ei tee itselleen sitä diagnoosia. Oireita voi näkyä. Sen diagnoosin tekevät muut. Ihmisellä on luulo että hän on terve, vaikka olisi täysin henkisesti sairas.

        Eläintesteissä on havaintoja: Eläimille, tässä tapauksessa rotille, rakennettiin asuinpaikka ja siellä oli heille kaikkea, ruokaa, leikkikaluja, tunneleita, seksiä, muita rottia "ystävinä". Eli rotat viettivät todella motivoivaa ja hyvää elämää. Alueella oli asetettu kaksi juomapulloa heille vierekkäin, toisessa puhdasta vettä ja toisessa vettä johon oli sotkettu huumaavaa ainetta (vastaava kuin alkoholi). Rotat saivat siis valita kummasta pullosta juovat. Kummasta pullosta rotat joivat enemmän? Tulos oli että lähes 100% rotat joivat aina puhdasta vettä, koskaan eivätkä juuri lainkaan sitä vettä, johon oli sotkettu aineita. Yksikään rotta ei juonut tätä ainetta sisältävää vettä säännöllisesti ja pakonomaisesti.

        Tämä edellinen vaikka onkin tehty rotilla, pätee myös ihmisellä. On mahdollisuus että nykyiset käsitykset addiktioista ovat täysin vääriä.

        Ehkä tämä nykyinen yhteiskunta tuottaa noita alkoholisteja liukuhihnalta. Elinolot ovat oikeasti huonot, vaikka päällisin puolin kaikki näyttäisi ok. Idylli. Pihassa kiiltelee hieno auto, taustalla on hieno talo ympärillä rakastava vaimo ja lapset. Idyllinen onni joka oikeasti sisältää velkahelvetin, avioriidat, lasten rötöstelyt kun heistä ei välitetä ja näitä onnen kulisseja ylläpidetään alkoholilla. Ollaan kateellisia kaikille ja juodaan jos ei pärjätä.


      • aadolfinryyppyfrendi
        AadolfVesiSelvä kirjoitti:

        "Mulla ei tietääkseni ollut mitään ongelmia mielenterveydessä" "Opiskelin yliopistossa, sain hyvän työpaikan, biletin, menin naimisiin, lapsiakin tuli. Silti alkoholisoiduin" Ehkäpä joku muu asetti sinulle nuo tavoitteet ja sanoi että sitten olet onnellinen kun olet saavuttanut ne? Ehkä elämäsi on ollut vain luulosi mukaisesti onnellinen mutta oikeasti se ei ole ollut.

        Minusta sinä itse olet todella vanhoillinen ihminen:
        Ehkä olet vain luullut että kaikki sinun asiasi oli hyvin. Jos hyvin meneminen on jo ennakkoon annettu vanhoillinen kaava joka on ollut vallalla. Ja se ei toimikaan. Yliopisto, työpaikka, naimisissa, lapset, on todella vanhoillinen käsitys "onnesta".?
        Jotakin tuossa rakennelmassa on ollut jokin asia pielessä, mietippä sitä.
        Ei tullut hyvä kakku vaikka teit sen ikivanhojen ohjeiden mukaisesti. Herätkää jo vanhoilliset....ehkä kannattaisi oikeasti tehdä elämässä niin kuin itsellekin on hyvä, eikä niinkuin muut sitä vaativat ja että se toisten mielestä olisi hyvä

        "Muuten, mä raitistuin pelkällä tahdonvoimalla, oikeilla elintavoilla."
        Aivan, mistä elämän 'onni' sinusta nyt koostuu? Joudutko koko ajan pinnistelemään tahdonvoimallasi edelleen? Mikä muuttui ympäristössäsi.? Jotakin on täytynyt muuttua, koska et pysty tekemään muutosta ilman muutosta vallitsevissa olosuhteissa parempaan.

        Normaalistihan tuo mielenterveysongelma havaitaan tutkimuksissa. Kukaan ei tee itselleen sitä diagnoosia. Oireita voi näkyä. Sen diagnoosin tekevät muut. Ihmisellä on luulo että hän on terve, vaikka olisi täysin henkisesti sairas.

        Eläintesteissä on havaintoja: Eläimille, tässä tapauksessa rotille, rakennettiin asuinpaikka ja siellä oli heille kaikkea, ruokaa, leikkikaluja, tunneleita, seksiä, muita rottia "ystävinä". Eli rotat viettivät todella motivoivaa ja hyvää elämää. Alueella oli asetettu kaksi juomapulloa heille vierekkäin, toisessa puhdasta vettä ja toisessa vettä johon oli sotkettu huumaavaa ainetta (vastaava kuin alkoholi). Rotat saivat siis valita kummasta pullosta juovat. Kummasta pullosta rotat joivat enemmän? Tulos oli että lähes 100% rotat joivat aina puhdasta vettä, koskaan eivätkä juuri lainkaan sitä vettä, johon oli sotkettu aineita. Yksikään rotta ei juonut tätä ainetta sisältävää vettä säännöllisesti ja pakonomaisesti.

        Tämä edellinen vaikka onkin tehty rotilla, pätee myös ihmisellä. On mahdollisuus että nykyiset käsitykset addiktioista ovat täysin vääriä.

        Aadolf perrkeles...koskas maksat velkas? HÄ? Lainasin sulle viiskymppii viinaan. Et oo ketku maksanut...täällä vaan lymyilet. Senkin juoppo.


    • PeteAamukahvilla

      Olet täydellisen väärässä, sinä katkeroitunut, kaunainen ihminen. Mikä sun ongelmasi on? Säälin sinua.

      • AadolfVesiSelvä

        :) aivan olet oikeassa. Juo pullo leijonaa niin lopetat säälimisen, ketku retku. Sinun mottosi: "Juomallahan ne asiat selviävät :););)


    • 6000-päivää

      "Sitten on aina joku ulkopuolinen syy muka juoda, vaikka kyseessä on vain heikon itsetunnon peittäminen."

      En oikein ymmärrä avaajan kirjoituksen motiivia. Jos tuo yllä oleva lainaus pitäisikin paikkansa, mistä avaaja kuvittelee heikon itsetunnon johtuvan? Onko se hänen mielestään heikon itsetunnon omaavan ihmisen tietoinen valinta? Millä tavalla hänen mielestään siitä pääsee tervehtymään? Päättämällä, että nyt muutan itsetuntoni vahvaksi, vai?

      • AadolfVesiSelvä

        No lapsuudestahan se lähtee, vaikka narsistinen isä tai äiti, joka halveksii mollaa ja väheksyy. Tekee sinusta nollan. Siinä esimerkiksi heikon itsetunnon perusta.

        No ei se itsetunnon kohentaminen ole muuta kuin pääset oman itsesi herraksi. Se riittää. Se riittää, niin vähällä pääsisi ,mutta ei teistä oikein ole siihenkään.

        Se kuulostaa pahalle ja tylylle kun joku sanoo sinulle että jotakin olisi tehtävissä.
        Teille on niin kipeä paikka kun joku sanoo teille jotain, te otatte sen syyllistämisenä, vaikka se onkin kokonaan teidän syytä. Mene vaikka ajatuksissasi vessaan peilin eteen ja sano sille kaverille joka peilistä sinua katsoo että "rupea nyt tekemään jotain oman itsesi eteen", noin se toimii. Tuntuu että te olette niin toivottoman surkean avuttomia oman itsenne suhteen. Niin olettekin.


      • 6000-päivää
        AadolfVesiSelvä kirjoitti:

        No lapsuudestahan se lähtee, vaikka narsistinen isä tai äiti, joka halveksii mollaa ja väheksyy. Tekee sinusta nollan. Siinä esimerkiksi heikon itsetunnon perusta.

        No ei se itsetunnon kohentaminen ole muuta kuin pääset oman itsesi herraksi. Se riittää. Se riittää, niin vähällä pääsisi ,mutta ei teistä oikein ole siihenkään.

        Se kuulostaa pahalle ja tylylle kun joku sanoo sinulle että jotakin olisi tehtävissä.
        Teille on niin kipeä paikka kun joku sanoo teille jotain, te otatte sen syyllistämisenä, vaikka se onkin kokonaan teidän syytä. Mene vaikka ajatuksissasi vessaan peilin eteen ja sano sille kaverille joka peilistä sinua katsoo että "rupea nyt tekemään jotain oman itsesi eteen", noin se toimii. Tuntuu että te olette niin toivottoman surkean avuttomia oman itsenne suhteen. Niin olettekin.

        Vedät aika pitkälle meneviä johtopäätöksiä siitä, että esitin muutaman kysymyksen.

        Lainaan toisen kerran avaustasi:"Sitten on aina joku ulkopuolinen syy muka juoda, vaikka kyseessä on vain heikon itsetunnon peittäminen." Ja vastaustasi:"No lapsuudestahan se lähtee, vaikka narsistinen isä tai äiti, joka halveksii mollaa ja väheksyy". Nuo mainitsemasi seikat, narsistinen isä tai äiti, joka halveksii, mollaa ja väheksyy eivät siis ole ulkopuolisia syitä, vaan juomarista itsestään riippuvia seikkoja.

        Alun perin olin liittänyt kirjoitukseeni toivomuksen, että mahdollisissa vastauksissa pysyttäisiin alkoholismin aihepiirissä ja pidättäydyttäisiin henkilöön menevistä arvioista, älykkyydestä, ulkonäöstä, luonteesta, varallisuudesta, perhesuhteista, suvun etnisestä alkuperästä, naisten siveellisyydestä, miesten kuntoisuudesta jne. Deletoin tuon jälkilauseen sitten kuitenkin, koska halusin nähdä millaista palautetta saan. Ja selvisihän se.


    • Turha.käkättää.AVS

      "AadolfVesiSelvä"llä ei ole kaikki mutterit tallessa. Hän on ilmeisesti mt-potilas, tai valtavan pettymyksen kokenut entinen alkoholisti, jota vituttaa, ettei voi enää ryypätä (antabus?)! Muuten ei voi tuota vuodatusta käsittää. Että voikin nähdä kaiken vain musta-valkoisena...

      • ooxxoxxoxx

        Olet pelle "Turha.käkättää.AVS", muttet yhtään hauska. Säälin sinua.


      • AadolfVesiSelvä

        Peräkammarin poikako siellä nousi kirjoittamaan?Ota huikka ja mene vaan takaisin sänkyysi.


    • XXXyy

      AadolfVesiSelvä. Tunnut tietävän kaiken oikein. Vain sinun näkemyksesi on oikea. Ajatuksesi heikosta itsetunnosta, yms. ovat pelottavia. Sinä olisit kammottava vanhempi. Olen kovasti puolestasi pahoillasi, kun sinä jostain syystä vihaat alkoholisteja. Syyllistät kaikkia meitä alkoholisteja ties mistä. Vihasi on loppumaton.

      • Flopsiuuuuuuhkilinkilin

        "AadolfVesiSelvä. Tunnut tietävän kaiken oikein. Vain sinun näkemyksesi on oikea. "

        Minä puolustan näkemyksiäni ja jos joku todistaa vääräksi, hyväksyn, mutten ratkea siitä ryypiskelemään.

        Ettehän te alkoholistit siis itse tiedä oikeastaan mitään alkoholismista, teidän tehtävänne on vain vaan juoda ja tuottaa tutkimusaineistoa! Teitä tutkitaan ja muut kirjoittavat teistä diagnooseja ja tutkimuksia, ettekä te itse pysty lainkaan vaikuttamaan niihin. Te osallistutte kuin suureen ihmiskokeeseen, jossa kerätään tietoa ja havaintoja alkoholismista? Te olette ehkä tulevaisuuden uranuurtajia. Teidän ansiostanne tulevaisuudessa voidaan löytää alkoholismin oikeat syyt? Paraneminen olisi todellista? Eikö jokainen teistä haluaisi kuitenkin päästä eroon alkoholista?

        En itse toivo että kukaan olisi alkoholisti tässä maailmassa, vaan että kaikki selättäisivät sen taudin.


    • ihquuuu

      "AadolfVesiSelvä" paasaa kuin entisaikoina homouden pahimmat viholliset, jotka sitten itse osottautuivat homoiksi.

      • Selväsuomi

        Alkkis on kalkkis, sano alkkis kalkkiksella alkkikselle


    • E.R-X

      NO en tiiä itse tuntoon vedättäminen tuntuu olevan usein käytetty ja usein aika iso harha . totta kyllä minä juoppona tiedän aina se jonkin muun syy on.
      mutta jos sitä kakarasta asti saa TUNTEA OLEVANSA JA KUULLA MITEN VITUN SURKEA ON JA TYHMÄ.
      JA SIINÄ SITTEN JOKU AIKAMIES PORUKKA TEKEE TÄSTÄ PENNUSTA JOKA
      EI VUOSILTAAN OLE KUIN LAPSI TEHDÄÄN HUUMORIA KUINKA SE RAAPII PÄÄTÄÄN
      TAI VASTAA VITUTUKSESSAAN KYSYMYKSEEN AINA TÄH...NIIN TÄH.. TÄH ...,TÄH
      MENIKÖ PERILLE PASKIAISET . EI SIINÄ ITSE TUNTO KASVA VAIKKA OLISIT YKSINÄSI
      JO LAPSENA FIKSUMPI KUIN KIUSAAJASI.... AI NIIN MORO NUKKE NIEMINEN PASKA.

      NIIN MINUSTA TULI HOLISTI EI OLLUT ITSETUNTOA ...MUTTA SISUA ON JOS

      LUET TÄMÄN YKSIMONISTA OLEN HALVEKSUNUT TEITÄ VUOSIKAUSIA JA MITÄ

      EDUSTATTE.
      KIPPIS

    • Pohdittua

      Tarkemmin asiaa pohdittuani olen samaa mieltä kanssasi: syntymästään jotain ressukoita ja rääpäleitä. Sanoissasi on suuri totuus, olet oikeassa. Onneksi tuot esille kautta aikojen tunnetun totuuden, jonka jokainen alkoholisti tai toipunutkin alkoholisti kieltää. Olen kiitollinen, että uskallat sanoa ääneen sen, mitä alkoholisti ei kestä tai halua kuulla. Tämä oikea tieto toimii jopa niin, että alkkis ryhtyy pohtimaan, ja raitistuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe