Mulla on Asuksen tabletti. Pystyykö siihen vaihtamaan toisen käyttöjärjestelmän.
Nyt siinä on windows 10.
Tabletin käyttöjärjestelmä
17
2632
Vastaukset
- kyllä_pystyy
Pystyy vaihtamaan.
- voimuttaonkojärkeänoei
Kaiken voi tuhota halutessaan.
- Mikä_pakko
Ei ole pakko tuhota, windowsista voi ottaa sen näköiskopion
Pystyy asentamaan mutta en lähtisi tekemään sitä. Joutuu todennäköisesti säätämään ja uuden käyttöjärjestelmän asennuksella ei saada merkittävää hyötyä.
- vapunen_tuhoo
Aloittaja ei ole kertonut mitään tilanteestaan tai mihin tablettia käyttää, mutta Vapunen tietysti meedionkyvyillään osaa sanoa, ettei ole merkittävää hyötyä käyttöjärjestelmän vaihdosta.
- jatka_rahanpolttamista
Mahdollista on mutta tuskin kannattaa lähteä yritykseen jonka tuloksesta ei voi olla varma. Tablettien kanssa ei kannata ryhtyä teknoleikkijäksi.
Jos nykyinen tabletti ei miellytä osta uusi paremmalla valintataidolla.
Tarkoituksena tässä teknoleikissä onkin rahan polttaminen näillä leluilla.Tabletteihin tämä asennus on hankalampaa ja sisältää suurempia riskejä. Tavallisiin tietokoneisiin käyttöjärjestelmän vaihto on helppoa ja turvallista.
Bittisky kirjoitti:
Tabletteihin tämä asennus on hankalampaa ja sisältää suurempia riskejä. Tavallisiin tietokoneisiin käyttöjärjestelmän vaihto on helppoa ja turvallista.
Windows-tabletit ovat yleensä ihan tavallisia tietokoneita Intelin prosessorilla ja uefi-firmwarella varustettuina.
- 467648276823764
Tri.Kerkko.Koni kirjoitti:
Windows-tabletit ovat yleensä ihan tavallisia tietokoneita Intelin prosessorilla ja uefi-firmwarella varustettuina.
Saako ne buuttaamaan USB-tikulta? Jos ei, niin saattaa mennä aika hankalaksi palauttaa laite alkutilaansa. En lähtisi edes yrittämään ennen kuin tuollaiset asiat on varmistettu ja laitteesta on otettu toimiva levykuva.
- Saahan_sen
467648276823764 kirjoitti:
Saako ne buuttaamaan USB-tikulta? Jos ei, niin saattaa mennä aika hankalaksi palauttaa laite alkutilaansa. En lähtisi edes yrittämään ennen kuin tuollaiset asiat on varmistettu ja laitteesta on otettu toimiva levykuva.
Saa boottaamaan mutta vaikeaksi homman tekee se että mistä löydät arm linuxin esimerkiksi.
Saahan_sen kirjoitti:
Saa boottaamaan mutta vaikeaksi homman tekee se että mistä löydät arm linuxin esimerkiksi.
Oikein taas asiantuntijalausuntoja liikkeellä. ARM-Linuxeja on joka puolella, mutta ei semmoista tarvita Intelin prosessorilla varustettuun Windows-tablettiin. ARM-Windows-tablettejakin on, mutta ne ovat harvinaisia.
- Jallulle_
Tri.Kerkko.Koni kirjoitti:
Oikein taas asiantuntijalausuntoja liikkeellä. ARM-Linuxeja on joka puolella, mutta ei semmoista tarvita Intelin prosessorilla varustettuun Windows-tablettiin. ARM-Windows-tablettejakin on, mutta ne ovat harvinaisia.
Juurihan oli kyse sellaisesta arm linuks tubuttimesta joka sopii arm tablettiin.
Kerrohan mistä saa Intel Atom Z3740 / Miix 2 boottaavan live linuxin? Jallulle_ kirjoitti:
Juurihan oli kyse sellaisesta arm linuks tubuttimesta joka sopii arm tablettiin.
Kerrohan mistä saa Intel Atom Z3740 / Miix 2 boottaavan live linuxin?Atomit ovat edelleen x86_64-prosessoreja.
- linuxtilalle
Jos se on mahdollista niin kuinkahan se tapahtuu esim. ubs-tikkua käyttäen?
Mikä linux-käyttis olisi suositeltavampi?- gentoosuositeltavin
https://www.gentoo.org/
Tuosta voi tehdä ihan minkälaisen systeemin tahansa, joten sopii erinomaisesti tablettiin. gentoosuositeltavin kirjoitti:
https://www.gentoo.org/
Tuosta voi tehdä ihan minkälaisen systeemin tahansa, joten sopii erinomaisesti tablettiin.Seppo voi mennä takaisin Sodat-palstalle huvittelemaan.
- Jallulle_
Tri.Kerkko.Koni kirjoitti:
Seppo voi mennä takaisin Sodat-palstalle huvittelemaan.
Kuten Jallukin, eli sinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1891905
- 1131033
- 99947
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20727- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42588Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä28554Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;202479