Udempaan versioon

Uusi.Mint

Voiko Linux-Mintin vaan päivittää uudempaan versioon ja miten?
Ubuntussa se kyllä käy. Mulla ei ole lev-asemaa ja olisi kaikkein kätevintä antaa heidän hoitaa koko homma.

20

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viimeistään asentamalla uusiksi uudemman version asennusmedialta.

      • Jon_Mulcowitch

        Voi jestas noita sun aivopierujas. Jos olisit lukenut aloittajan viestin tarkemmin niin tietäisit ettei hänellä ole optista asemaa!


      • Jon_Mulcowitch kirjoitti:

        Voi jestas noita sun aivopierujas. Jos olisit lukenut aloittajan viestin tarkemmin niin tietäisit ettei hänellä ole optista asemaa!

        Asentaa tikulta sitten.


      • Ei_se_ymmärrä
        Jon_Mulcowitch kirjoitti:

        Voi jestas noita sun aivopierujas. Jos olisit lukenut aloittajan viestin tarkemmin niin tietäisit ettei hänellä ole optista asemaa!

        Ei tuo karvaperse ymmärrä että päivittäminen ja uusiksi asentaminen ovat kaksi eri asiaa. Tosin se nyt levittelee noita aivopierujaan muutenkin jatkuvasti kun ei se viitsi (tai ei kykene) ajatella mistä on kyse.


      • M-Kar_ameballe
        M-Kar kirjoitti:

        Asentaa tikulta sitten.

        Uusiksi asentaminen ei ole sama asia kuin päivittäminen, jopa kaltaisesi ameban älykkyydellä varustetun luulisi ymmärtävän tuon mutta joiltain ei näköjään kannata odottaa liikoja.


      • ihateubuntu

        Mitä noita versioita päivittämään, uudelleen asennus on jopa nopeampi.


      • Ei_se_ymmärrä kirjoitti:

        Ei tuo karvaperse ymmärrä että päivittäminen ja uusiksi asentaminen ovat kaksi eri asiaa. Tosin se nyt levittelee noita aivopierujaan muutenkin jatkuvasti kun ei se viitsi (tai ei kykene) ajatella mistä on kyse.

        Päivittäminen on sitä, että laitetaan jokin juttu ajantasalle. Uudempaan versioon.

        Se on sivuseikka miten sen tekee.


      • Karvapaviaanille
        M-Kar kirjoitti:

        Päivittäminen on sitä, että laitetaan jokin juttu ajantasalle. Uudempaan versioon.

        Se on sivuseikka miten sen tekee.

        Uudelleenasennus = Asenna KAIKKI ohjelmat uusiksi ja tee kaikki asetukset uusiksi.

        Päivitys = Asennetut ohjelmat säilyvät (ja päivittyvät samalla uusiin versioihin) samoin kuin asetukset säilyvät.

        Eli päivittäminen on huomattavasti vähätöisempi kuin uusiksi asennus. Paitsi tietysti kaltaisellasi tampiolla jolla ei ole asennettuna mitään ohjelmia perusasennuksen lisäksi koska et käytä muuta kuin nettiselainta aivopierujesi levittämiseen keskustelupalstoille (et osaa käyttää konetta muuhun). Ainoat "asetukset" joita koneellesi teet ovat selaimen kirjanmerkin, ne keskustelupalstat joilla käyt levittämässä aivopierujasi. Sinunkalaisillesi urpoille se on tosiaan sivuseikka.


      • rtghjk
        Ei_se_ymmärrä kirjoitti:

        Ei tuo karvaperse ymmärrä että päivittäminen ja uusiksi asentaminen ovat kaksi eri asiaa. Tosin se nyt levittelee noita aivopierujaan muutenkin jatkuvasti kun ei se viitsi (tai ei kykene) ajatella mistä on kyse.

        Käyttöjärjestelmän voi myös päivittää uudempaa asennusmediaa käyttämällä.


    • ihateubuntu

      Minä "päivitin" LMDE2:een.

    • arska1234

      Voi päivittää.. Mikäli uudempi versio on Mintistä saatavana, niin päivitysohjelman (mint update) valikosta löytyy vaihtoehto koko käyttiksen päivitykselle..

      • mintin_käyttäjä

        Meneekö näin:
        -Päivitysten hallinta
        -Muokkaa
        -Upgrade to Linux Mint 17.3 Rosa


      • mintin_käyttäjä kirjoitti:

        Meneekö näin:
        -Päivitysten hallinta
        -Muokkaa
        -Upgrade to Linux Mint 17.3 Rosa

        Juuri noin. On mielipideasia kannattaako sitä tehdä, jos edellinen versio toimii moitteetta. Uudemmassa versiossa on tietysti aina joitan parannuksia. Itse olen käyttänyt tuota päivitystoimintoa joissakin koneissa ja hyvin on onnistunut.


      • mintin_käyttäjä
        sllvershadow kirjoitti:

        Juuri noin. On mielipideasia kannattaako sitä tehdä, jos edellinen versio toimii moitteetta. Uudemmassa versiossa on tietysti aina joitan parannuksia. Itse olen käyttänyt tuota päivitystoimintoa joissakin koneissa ja hyvin on onnistunut.

        Tuolla aikaisemmassa linkissä oli hyvä englanninkielinen ohje ja kokeilin oman koneen linkkiä ja sehän kyllä varoittelee tota kautta päivitystä.
        Tämä vanha Mint tomii ihan hyvin, joten jätän vielä päivittämättä uudempaan. Olen käyttänyt Ubuntua ja päivitellyt silloin sitä suoraan uudempaan ja aina se on onnistunut.

        Mutta ne uuden version ominaisuudet, jotka eivät aina välttämättä toimi heti niin kuin pitäisi.


    • mintin_käyttäjä

      Voiko Mintin päivittää uudempaan, siis 17.3 Rosaan suoraan päivitysten hallinnasta, kun se näyttää olevan siellä tarjolla? Ja tietysti kannattako se tehdä.

    • Kainalniemen-Hiki

      Olen päivittänyt Mintin 17.0 --->17.1---->17.2 ---->17.3 upgradella eikä mitään ongelmia tullut vastaan.

      • mintin_käyttäjä

        Pitääkö päivitys tehdä tossa järjestyksessä? Mulla on nyt 17.0 ja eikö Rosa ole 17.3. Ubuntussahan on tärkeää järjestys tai ainakin oli akaisemmin.


      • ihateubuntu
        mintin_käyttäjä kirjoitti:

        Pitääkö päivitys tehdä tossa järjestyksessä? Mulla on nyt 17.0 ja eikö Rosa ole 17.3. Ubuntussahan on tärkeää järjestys tai ainakin oli akaisemmin.

        http://community.linuxmint.com/tutorial/view/2

        Tuossa tuota ohjetta, ole hyvä.


    • mintin_käyttäjä

      Linkin keskustelussa on ohjeet päätteeltä tehtävään asennukseen. En ole koskaan niin päivittänyt, mutta uskaltaakohan sitä kokeilla. Nyt käyttänyt linuxeja vaikka kuinka kauan ja en ole kertaakaan käyttänyt päätettä, joten jo olisi aika tehdä sekin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1239
    Aihe