Uusia Ubuntu-läppäreitä?

Gyuhyui

Mistä? Minkä merkkisiä?

38

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dellillä on jotain malleja ja sitten on muun muassa sellainen firma kuin System 76, jonka koneita voi netistä tilata.

      • Tuota System 76 puljua minäkin suosittelen. Koneisssa on superkey korvattu omalla Ubuntu näppäimellä, mikä antaa kuvan viimeistellystä kokonaisuudesta. Ei ainakaan pitäisi tulla mitään pieniä bugeja, jotka johtuvat täydellisen yhteensopivuuden puutteesta raudan ja softan välillä.


    • win-best

      Ei mitään järkeä, Ubuntun voi asentaa itsekin ja Windows on ainut käyttöjärjestelmä jota edes kannattaa harkita koska siihen saa ainoastaan kunnolliset suurimmat ohjelmistot mitä on tarjolla ja ihmiset yleensä käyttää niin firmoissa, harrasteissa kuin jokapäiväisessä tietokoneen käytössä yleensäkin.

      • Valehtelet.


      • kaarnaat
        M-Kar kirjoitti:

        Valehtelet.

        Sinä valehtelet.


      • paska_on_sitten
        M-Kar kirjoitti:

        Valehtelet.

        Jaa, eikö Ubuntua voi asentaakaan itse?


      • ei onnistunut ubuntu vanhaan visvaläppäriin


      • kyl_asennan
        gobe kirjoitti:

        ei onnistunut ubuntu vanhaan visvaläppäriin

        Minulla jopa tusina onnistunutta asennusta, visvojen tilalle ;) Kyllä se vaan asentuu.


      • paska_on_sitten kirjoitti:

        Jaa, eikö Ubuntua voi asentaakaan itse?

        Kyllä voi. Valheesi koskee ohjelmistoja kun Ubuntulle tunnetusti saa ne kunnolliset suurimmat ohjelmistot mitä ihmiset käyttää firmoissa, harrasteissa ja jokapäiväisessa tietokoneenkäytössä yleensäkin.

        Ei ole mitään järkeä maksaa lisähintaa Windowsista ja vaivaa johonkin asenteluun kun voi ostaa tietokoneen valmiina Ubuntulla. Paljon helpompaa ja halvempaa.


      • kaarnaat kirjoitti:

        Sinä valehtelet.

        Todista.


      • Kaarnaat
        M-Kar kirjoitti:

        Todista.

        Todistappa sinä että ne Photoshopit, Microsoft Officet ja muut suurimmat nimikkeet saa Ubntulle, muuten valehtelet taas.


      • Kaarnaat kirjoitti:

        Todistappa sinä että ne Photoshopit, Microsoft Officet ja muut suurimmat nimikkeet saa Ubntulle, muuten valehtelet taas.

        Menkäähän jättivauvelit takaisin Sodat-palstalle jokeltelemaan.


      • Kaarnaat kirjoitti:

        Todistappa sinä että ne Photoshopit, Microsoft Officet ja muut suurimmat nimikkeet saa Ubntulle, muuten valehtelet taas.

        En minä ole mistään Photoshopista sanonut mitään.

        Minä puhuin niistä kunnollisista, suurimmista ohjelmistoista mitä ihmiset käyttää firmoissa, harrasteissa ja jokapäiväisessa tietokoneenkäytössä yleensäkin. Esimerkiksi vaikka Bugzilla.

        Ainiin, Windowsasennus vähän hanurista kun sitä ei testaa kukaan, voi voi. Ubuntulla toimii tietysti moitteettomasti.


      • shit-kar

        "Kyllä voi. Valheesi koskee ohjelmistoja kun Ubuntulle tunnetusti saa ne kunnolliset suurimmat ohjelmistot mitä ihmiset käyttää firmoissa, harrasteissa ja jokapäiväisessa tietokoneenkäytössä yleensäkin."

        Todistapa itse kun tuollaista sanot.


      • varmasti_kelpaa
        M-Kar kirjoitti:

        Todista.

        Minä voin sinulle myydä läppärin, jossa on vistan lisennsitarra, ilman vistaa, mutta Ubuntu 14.04 LTS asennettuna(taikka 15.10). Pyydän siitä yhteensä 60€, lähetys toki maksaa lisää.


      • varmasti_kelpaa
        varmasti_kelpaa kirjoitti:

        Minä voin sinulle myydä läppärin, jossa on vistan lisennsitarra, ilman vistaa, mutta Ubuntu 14.04 LTS asennettuna(taikka 15.10). Pyydän siitä yhteensä 60€, lähetys toki maksaa lisää.

        Meni vahingossa m-karille ;)


      • varmasti_kelpaa
        varmasti_kelpaa kirjoitti:

        Meni vahingossa m-karille ;)

        Nyt liittyi omaan viestiini. Voi vjittu! Mihin se tämäkin päätyy.


      • ParempiOn

        Linuxiin saa LibreOfficen joka on M$ Officea parempi. Myös kuvankäsittely ym. onnistuu Ubuntulla.


      • Kaarnaat
        M-Kar kirjoitti:

        En minä ole mistään Photoshopista sanonut mitään.

        Minä puhuin niistä kunnollisista, suurimmista ohjelmistoista mitä ihmiset käyttää firmoissa, harrasteissa ja jokapäiväisessa tietokoneenkäytössä yleensäkin. Esimerkiksi vaikka Bugzilla.

        Ainiin, Windowsasennus vähän hanurista kun sitä ei testaa kukaan, voi voi. Ubuntulla toimii tietysti moitteettomasti.

        Ja kun menet johonkin firmaan, vaikka toimistoon ja kun kysytään onko heidän käyttämä Microsoft Office, Ezcel jne. hallinnassa niin sanot että että osaan minä bugzillaa käyttää, se on ainut oikea firmoissa käyettävä ohjelmisto, muita ei tarvita.
        Sanompahan vaan ett kyllä sinut nauretaan ulos ja äkkiä.
        Koitappa nyt ajatuksen kanssa miettiä mistä tässä puhutaan,


      • Kaarnaat
        ParempiOn kirjoitti:

        Linuxiin saa LibreOfficen joka on M$ Officea parempi. Myös kuvankäsittely ym. onnistuu Ubuntulla.

        Ja nämäkö on niitä yleisimpiä ja suurimpia ohjelmistoja joita firmoissakin käytetään?


      • ubuntu_parempi
        ParempiOn kirjoitti:

        Linuxiin saa LibreOfficen joka on M$ Officea parempi. Myös kuvankäsittely ym. onnistuu Ubuntulla.

        Pelitkin toimii joutusammin.


      • offtopicia

        Viestiketjun aloituksen ohi menevä kysymys: onko mitään semmoisia MS Officella tehtäviä "tekstinkäsittelyjuttuja", joita LibreOfficella ei pysty tekemään? Vai onko sellaisia? Tykkään itte käyttää ilmaisia ohjelmia, mitäpä maksaa maksullisesta ohjelmasta, joka ei merkittävästi eroa ilmaisesta ohjelmasta.. oma näkemys, nääs.


      • lx_mobiilista_ocl
        ParempiOn kirjoitti:

        Linuxiin saa LibreOfficen joka on M$ Officea parempi. Myös kuvankäsittely ym. onnistuu Ubuntulla.

        Tuollaisia löytyy esimerkiksi ja 'Software Center'istä sa varmasti lisää: http://codecondo.com/top-photo-editors-for-linux/


      • lx_mobiilista_ocl

      • Jallu_vain_jokeltaa
        Kaarnaat kirjoitti:

        Ja kun menet johonkin firmaan, vaikka toimistoon ja kun kysytään onko heidän käyttämä Microsoft Office, Ezcel jne. hallinnassa niin sanot että että osaan minä bugzillaa käyttää, se on ainut oikea firmoissa käyettävä ohjelmisto, muita ei tarvita.
        Sanompahan vaan ett kyllä sinut nauretaan ulos ja äkkiä.
        Koitappa nyt ajatuksen kanssa miettiä mistä tässä puhutaan,

        Tässä oli kyseessä läppärin osto Ubuntulla. Vröd-leikkikaluista sun muista voit höpötellä siellä Sodat-palstalla.


      • Kaarnaat kirjoitti:

        Ja kun menet johonkin firmaan, vaikka toimistoon ja kun kysytään onko heidän käyttämä Microsoft Office, Ezcel jne. hallinnassa niin sanot että että osaan minä bugzillaa käyttää, se on ainut oikea firmoissa käyettävä ohjelmisto, muita ei tarvita.
        Sanompahan vaan ett kyllä sinut nauretaan ulos ja äkkiä.
        Koitappa nyt ajatuksen kanssa miettiä mistä tässä puhutaan,

        "Ja kun menet johonkin firmaan, vaikka toimistoon ja kun kysytään onko heidän käyttämä Microsoft Office, Ezcel jne. hallinnassa niin sanot että että osaan minä bugzillaa käyttää, se on ainut oikea firmoissa käyettävä ohjelmisto, muita ei tarvita."

        Firmoissa käytetään paljon ohjelmistoja. Bugzilla on hyvin käytetty.

        Minä osaan käyttää Microsoft Officea kuin myös Bugzillaa.


      • offtopicia kirjoitti:

        Viestiketjun aloituksen ohi menevä kysymys: onko mitään semmoisia MS Officella tehtäviä "tekstinkäsittelyjuttuja", joita LibreOfficella ei pysty tekemään? Vai onko sellaisia? Tykkään itte käyttää ilmaisia ohjelmia, mitäpä maksaa maksullisesta ohjelmasta, joka ei merkittävästi eroa ilmaisesta ohjelmasta.. oma näkemys, nääs.

        "onko mitään semmoisia MS Officella tehtäviä "tekstinkäsittelyjuttuja", joita LibreOfficella ei pysty tekemään?"

        Ei ole. MS Officea käytetään Windowsissa, LibreOfficea käytetään Ubuntussa.


      • shit-kar kirjoitti:

        "Kyllä voi. Valheesi koskee ohjelmistoja kun Ubuntulle tunnetusti saa ne kunnolliset suurimmat ohjelmistot mitä ihmiset käyttää firmoissa, harrasteissa ja jokapäiväisessa tietokoneenkäytössä yleensäkin."

        Todistapa itse kun tuollaista sanot.

        Vaikka siitä kun asennusohjeet on sille: https://bugzilla.readthedocs.org/en/latest/installing/quick-start.html


      • offtopicia
        M-Kar kirjoitti:

        "onko mitään semmoisia MS Officella tehtäviä "tekstinkäsittelyjuttuja", joita LibreOfficella ei pysty tekemään?"

        Ei ole. MS Officea käytetään Windowsissa, LibreOfficea käytetään Ubuntussa.

        "Ei ole."

        Okei, tämä oli se yksinkertainen vastaus (kyllä / ei), jonka halusin tietää.


    • Mistä tahansa missä on Dellin edustus.

      • normaalikauppa

        Onko gigantissa tai missään normaalissa kaupassa dellin edustus?


      • välikäsi__
        normaalikauppa kirjoitti:

        Onko gigantissa tai missään normaalissa kaupassa dellin edustus?

        Osta suoraan valmistajalta.


      • normaalikauppa kirjoitti:

        Onko gigantissa tai missään normaalissa kaupassa dellin edustus?

        Gigantti taitaa myydä vain jotain markettikuraa mutta normaalista tietokoneliikkeestä löytyy yleensä.


      • tuoeiolenormaalikauppa
        M-Kar kirjoitti:

        Gigantti taitaa myydä vain jotain markettikuraa mutta normaalista tietokoneliikkeestä löytyy yleensä.

        Liian kallista.


      • palvelelimen_maksaa
        tuoeiolenormaalikauppa kirjoitti:

        Liian kallista.

        Yleensä on edullisempaa, kuin välikäden kautta. Voin toki sinulle toimittaa, mutta otan siitä maksun. ;)


      • liiankallista
        palvelelimen_maksaa kirjoitti:

        Yleensä on edullisempaa, kuin välikäden kautta. Voin toki sinulle toimittaa, mutta otan siitä maksun. ;)

        Palveleminen kuuluu kaupan päälle.


      • palvelelimen_maksaa kirjoitti:

        Yleensä on edullisempaa, kuin välikäden kautta. Voin toki sinulle toimittaa, mutta otan siitä maksun. ;)

        Juu, tilaa vaan suoraan sieltä F9:ltä niin kuin muutkin joilla Dellin edustus suomessa niin halvaksi tulee.


    • Ubuntu-laitteet

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe