Uusia Ubuntu-läppäreitä?

Gyuhyui

Mistä? Minkä merkkisiä?

38

107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dellillä on jotain malleja ja sitten on muun muassa sellainen firma kuin System 76, jonka koneita voi netistä tilata.

• Tuota System 76 puljua minäkin suosittelen. Koneisssa on superkey korvattu omalla Ubuntu näppäimellä, mikä antaa kuvan viimeistellystä kokonaisuudesta. Ei ainakaan pitäisi tulla mitään pieniä bugeja, jotka johtuvat täydellisen yhteensopivuuden puutteesta raudan ja softan välillä.

• win-best

Ei mitään järkeä, Ubuntun voi asentaa itsekin ja Windows on ainut käyttöjärjestelmä jota edes kannattaa harkita koska siihen saa ainoastaan kunnolliset suurimmat ohjelmistot mitä on tarjolla ja ihmiset yleensä käyttää niin firmoissa, harrasteissa kuin jokapäiväisessä tietokoneen käytössä yleensäkin.

• Valehtelet.

• kaarnaat
        M-Kar kirjoitti:

Valehtelet.

Sinä valehtelet.

• paska_on_sitten
        M-Kar kirjoitti:

Valehtelet.

Jaa, eikö Ubuntua voi asentaakaan itse?

• ei onnistunut ubuntu vanhaan visvaläppäriin

• kyl_asennan
        gobe kirjoitti:

ei onnistunut ubuntu vanhaan visvaläppäriin

Minulla jopa tusina onnistunutta asennusta, visvojen tilalle ;) Kyllä se vaan asentuu.

• paska_on_sitten kirjoitti:

Jaa, eikö Ubuntua voi asentaakaan itse?

Kyllä voi. Valheesi koskee ohjelmistoja kun Ubuntulle tunnetusti saa ne kunnolliset suurimmat ohjelmistot mitä ihmiset käyttää firmoissa, harrasteissa ja jokapäiväisessa tietokoneenkäytössä yleensäkin.

Ei ole mitään järkeä maksaa lisähintaa Windowsista ja vaivaa johonkin asenteluun kun voi ostaa tietokoneen valmiina Ubuntulla. Paljon helpompaa ja halvempaa.

• kaarnaat kirjoitti:

Sinä valehtelet.

Todista.

• Kaarnaat
        M-Kar kirjoitti:

Todista.

Todistappa sinä että ne Photoshopit, Microsoft Officet ja muut suurimmat nimikkeet saa Ubntulle, muuten valehtelet taas.

• Kaarnaat kirjoitti:

Todistappa sinä että ne Photoshopit, Microsoft Officet ja muut suurimmat nimikkeet saa Ubntulle, muuten valehtelet taas.

Menkäähän jättivauvelit takaisin Sodat-palstalle jokeltelemaan.

• Kaarnaat kirjoitti:

En minä ole mistään Photoshopista sanonut mitään.

Minä puhuin niistä kunnollisista, suurimmista ohjelmistoista mitä ihmiset käyttää firmoissa, harrasteissa ja jokapäiväisessa tietokoneenkäytössä yleensäkin. Esimerkiksi vaikka Bugzilla.

Ainiin, Windowsasennus vähän hanurista kun sitä ei testaa kukaan, voi voi. Ubuntulla toimii tietysti moitteettomasti.

• shit-kar

"Kyllä voi. Valheesi koskee ohjelmistoja kun Ubuntulle tunnetusti saa ne kunnolliset suurimmat ohjelmistot mitä ihmiset käyttää firmoissa, harrasteissa ja jokapäiväisessa tietokoneenkäytössä yleensäkin."

Todistapa itse kun tuollaista sanot.

• varmasti_kelpaa
        M-Kar kirjoitti:

Todista.

Minä voin sinulle myydä läppärin, jossa on vistan lisennsitarra, ilman vistaa, mutta Ubuntu 14.04 LTS asennettuna(taikka 15.10). Pyydän siitä yhteensä 60€, lähetys toki maksaa lisää.

• varmasti_kelpaa
        varmasti_kelpaa kirjoitti:

Minä voin sinulle myydä läppärin, jossa on vistan lisennsitarra, ilman vistaa, mutta Ubuntu 14.04 LTS asennettuna(taikka 15.10). Pyydän siitä yhteensä 60€, lähetys toki maksaa lisää.

Meni vahingossa m-karille ;)

• varmasti_kelpaa
        varmasti_kelpaa kirjoitti:

Meni vahingossa m-karille ;)

Nyt liittyi omaan viestiini. Voi vjittu! Mihin se tämäkin päätyy.

• ParempiOn

Linuxiin saa LibreOfficen joka on M$ Officea parempi. Myös kuvankäsittely ym. onnistuu Ubuntulla.

• Kaarnaat
        M-Kar kirjoitti:

En minä ole mistään Photoshopista sanonut mitään.

Minä puhuin niistä kunnollisista, suurimmista ohjelmistoista mitä ihmiset käyttää firmoissa, harrasteissa ja jokapäiväisessa tietokoneenkäytössä yleensäkin. Esimerkiksi vaikka Bugzilla.

Ainiin, Windowsasennus vähän hanurista kun sitä ei testaa kukaan, voi voi. Ubuntulla toimii tietysti moitteettomasti.

Ja kun menet johonkin firmaan, vaikka toimistoon ja kun kysytään onko heidän käyttämä Microsoft Office, Ezcel jne. hallinnassa niin sanot että että osaan minä bugzillaa käyttää, se on ainut oikea firmoissa käyettävä ohjelmisto, muita ei tarvita.
        Sanompahan vaan ett kyllä sinut nauretaan ulos ja äkkiä.
        Koitappa nyt ajatuksen kanssa miettiä mistä tässä puhutaan,

• Kaarnaat
        ParempiOn kirjoitti:

Linuxiin saa LibreOfficen joka on M$ Officea parempi. Myös kuvankäsittely ym. onnistuu Ubuntulla.

Ja nämäkö on niitä yleisimpiä ja suurimpia ohjelmistoja joita firmoissakin käytetään?

• ubuntu_parempi
        ParempiOn kirjoitti:

Pelitkin toimii joutusammin.

• offtopicia

Viestiketjun aloituksen ohi menevä kysymys: onko mitään semmoisia MS Officella tehtäviä "tekstinkäsittelyjuttuja", joita LibreOfficella ei pysty tekemään? Vai onko sellaisia? Tykkään itte käyttää ilmaisia ohjelmia, mitäpä maksaa maksullisesta ohjelmasta, joka ei merkittävästi eroa ilmaisesta ohjelmasta.. oma näkemys, nääs.

• lx_mobiilista_ocl
        ParempiOn kirjoitti:

Tuollaisia löytyy esimerkiksi ja 'Software Center'istä sa varmasti lisää: http://codecondo.com/top-photo-editors-for-linux/

• lx_mobiilista_ocl

• Jallu_vain_jokeltaa
        Kaarnaat kirjoitti:

Ja kun menet johonkin firmaan, vaikka toimistoon ja kun kysytään onko heidän käyttämä Microsoft Office, Ezcel jne. hallinnassa niin sanot että että osaan minä bugzillaa käyttää, se on ainut oikea firmoissa käyettävä ohjelmisto, muita ei tarvita.

Tässä oli kyseessä läppärin osto Ubuntulla. Vröd-leikkikaluista sun muista voit höpötellä siellä Sodat-palstalla.

• Kaarnaat kirjoitti:

"Ja kun menet johonkin firmaan, vaikka toimistoon ja kun kysytään onko heidän käyttämä Microsoft Office, Ezcel jne. hallinnassa niin sanot että että osaan minä bugzillaa käyttää, se on ainut oikea firmoissa käyettävä ohjelmisto, muita ei tarvita."

Firmoissa käytetään paljon ohjelmistoja. Bugzilla on hyvin käytetty.

Minä osaan käyttää Microsoft Officea kuin myös Bugzillaa.

• offtopicia kirjoitti:

Viestiketjun aloituksen ohi menevä kysymys: onko mitään semmoisia MS Officella tehtäviä "tekstinkäsittelyjuttuja", joita LibreOfficella ei pysty tekemään? Vai onko sellaisia? Tykkään itte käyttää ilmaisia ohjelmia, mitäpä maksaa maksullisesta ohjelmasta, joka ei merkittävästi eroa ilmaisesta ohjelmasta.. oma näkemys, nääs.

"onko mitään semmoisia MS Officella tehtäviä "tekstinkäsittelyjuttuja", joita LibreOfficella ei pysty tekemään?"

Ei ole. MS Officea käytetään Windowsissa, LibreOfficea käytetään Ubuntussa.

• shit-kar kirjoitti:

"Kyllä voi. Valheesi koskee ohjelmistoja kun Ubuntulle tunnetusti saa ne kunnolliset suurimmat ohjelmistot mitä ihmiset käyttää firmoissa, harrasteissa ja jokapäiväisessa tietokoneenkäytössä yleensäkin."

Todistapa itse kun tuollaista sanot.

Vaikka siitä kun asennusohjeet on sille: https://bugzilla.readthedocs.org/en/latest/installing/quick-start.html

• offtopicia
        M-Kar kirjoitti:

"onko mitään semmoisia MS Officella tehtäviä "tekstinkäsittelyjuttuja", joita LibreOfficella ei pysty tekemään?"

Ei ole. MS Officea käytetään Windowsissa, LibreOfficea käytetään Ubuntussa.

"Ei ole."

Okei, tämä oli se yksinkertainen vastaus (kyllä / ei), jonka halusin tietää.

• Mistä tahansa missä on Dellin edustus.

• normaalikauppa

Onko gigantissa tai missään normaalissa kaupassa dellin edustus?

• välikäsi__
        normaalikauppa kirjoitti:

Osta suoraan valmistajalta.

• normaalikauppa kirjoitti:

Gigantti taitaa myydä vain jotain markettikuraa mutta normaalista tietokoneliikkeestä löytyy yleensä.

• tuoeiolenormaalikauppa
        M-Kar kirjoitti:

Gigantti taitaa myydä vain jotain markettikuraa mutta normaalista tietokoneliikkeestä löytyy yleensä.

Liian kallista.

• palvelelimen_maksaa
        tuoeiolenormaalikauppa kirjoitti:

Liian kallista.

Yleensä on edullisempaa, kuin välikäden kautta. Voin toki sinulle toimittaa, mutta otan siitä maksun. ;)

• liiankallista
        palvelelimen_maksaa kirjoitti:

Yleensä on edullisempaa, kuin välikäden kautta. Voin toki sinulle toimittaa, mutta otan siitä maksun. ;)

Palveleminen kuuluu kaupan päälle.

• palvelelimen_maksaa kirjoitti:

Juu, tilaa vaan suoraan sieltä F9:ltä niin kuin muutkin joilla Dellin edustus suomessa niin halvaksi tulee.

• Ubuntu-laitteet

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4352
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      51
      2806
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      113
      2491
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      108
      2268
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1957
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      33
      1956
    7. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      213
      1653
    8. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1617
    9. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1598
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      79