Valtaistuimet Taivaassa.

On kaksi käsitystä, voisiko sanoa oppia. "Kun nyt Kristinusko opettaa että Jeesus on sama kuin Jumala". Laitoin jakeita, pistän nyt alkuun kysymyksen kunkin jakeen kohdalle ja siitä jos saan selosteen mikä on käsityksenne? Totean tähän että kyllä minä uskon Jeesuksesta: on Jumalani.

"Ap. t. 7:56
ja sanoi: "Katso, minä näen taivaat auenneina ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella". Stefanus siis näki Jumalan ja Jeesuksen erillisinä?

"Hepr. 8:1
Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa," Siinä mainitaan ylimäinen pappi Jeesus, joka istuu Majesteetin Jumalan oikealla puolella?

"Luuk. 22:69
Mutta tästedes Ihmisen Poika on istuva Jumalan voiman oikealla puolella."Onko kyseessä Jeesuksen tarkoittama Taivaassa olevasta istumisesta
Jumalan oikealla puolella?

"Mark. 10:37
Niin he sanoivat hänelle: "Anna meidän istua, toisen oikealla ja toisen vasemmalla puolellasi, sinun kirkkaudessasi".
Mark. 10:40
mutta minun oikealla tai vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille se on valmistettu". Jos näille parille Jeesuksen lausumille saisin vastausta?

"Ilm. 4:2
Ja kohta minä olin hengessä. Ja katso, taivaassa oli valtaistuin, ja valtaistuimella oli istuja" Johannes näki, kenet?.

"Ilm. 7:10
ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta". Tämän käsitän niin, Jumala keskellä ja Jeesus Karitsa ?

Aluksi näin, mutta mistä saadaan oppi että onkin vain yksi valtaistuin, jossa vain on yksi istuja Jeesus Jumala?

Nyt teitä sanan tuntijoita kun on, selostakaa mulle niin tarkoin, että ei jää mitään epäselväksi ja raamatusta tukea selosteille lisää.

59

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eipahalle

Helpottaisiko jos sanotaan kolmiyhteinen Jumala.

• Kyllä helpottaa. Mutta minun järki ei pysty muuten selvittämään, mutta pystyn kyllä uskomaan.

Kerran otin puhelun tunnetulle saarnaajalle,/laulajalle/evankelista en nyt nimeä mainitse. Kyselin sitä miten hän tuon ilmaisee Jeesus=Jumala. Puolisen tuntia juteltuamme ja tuttuja jakeita raamatusta, että ovat yhtä jne.. Jäi mieleen sellainen siitä keskustelusta jotenkin näin. " on niikuin kaksi puuta kasvanut rinnakkain ja ne sitten kasvettuaan erillään ovat yhdistyneet yhdeksi"

• qwertyt

Nii,i. Siinä on väkeviä uuden testamentin kohtia pohdittavaksi. Alussa oli Sana,(=Jeesus) ja Sana (Jeesus) oli Jumalan tykönä, ja Sana(Jeesus) oli Jumala. Hän(Jeesus)oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään mikä syntynyt on. Hänessä oli elämä ja elämä oli ihmisten valkeus. Ja valkeus loistaa pimmeydessä ja pimeys ei sitä käsittänyt.

Mielestäni näistä johanneksen evankeliumin alkujakeista vois olla vastausta tomumajan hyviin kysymyksiin. Valkeus = Jeesus loistaa pimeydessä. Ei meidän tarvitse pimeässä seisoa Jumalan sanan äärellä. Jeesus oli myös ihmisen poika, joka otettiin ylös Taivaaseen. Siis ei Hän ihmisen poikana, eikä uhrikaritsana Hän milloinkaan ennen Taivaaseen astumistaan siellä ollutkaan, ihmisen pojan vasemman puoleinen paikka oli varattu sille Korkeimmalle voimalle, joka varjosi Marian . Eräässä Johanneksen ilmestyskirjan kohdassa on sanat, jotka vahvistaa evankeliumin alkusanoja. "Ja Hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi jolla häntä kutsutaan on Jumalan Sana.

• Ainut ongelma vain on, ettei Raamatussa ole tuota käsitettä kolmiyhteusestä JUMALASTA.

Jospa sovittaisiin ja uskottaisiin vain ja ainoastaan Jeesuksen opetusta ja siten; ISÄ YKSIN ON TOTINEN JUMALA.

Mutta, ymmärrän erikoisen hyvin teidän ajatussotkujanne, joka piirtää Pojastakin JUNMALAN ja tähän vedoten;

3. ja joka, ollen hänen (JUMALAN)kirkkautensa säteily ja hänen (JUMALAN) olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin (JUMALAN)oikealle puolelle korkeuksissa,
        6. yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.

Vaikka juuri tuokin todistaa, miten Isä yksin on tosiaan totinen JUMALA.

Todellisuus on. Jos Raamatusta löytyisi Pyhän Hengen aivoittamaa ilmoitus; Poika on JUMALA, niin Raamattu todella olisi erittäin ristiriitainen ilmoituksiinsa nähden.

• tomumaja- kirjoitti:

Kyllä helpottaa. Mutta minun järki ei pysty muuten selvittämään, mutta pystyn kyllä uskomaan.

Kerran otin puhelun tunnetulle saarnaajalle,/laulajalle/evankelista en nyt nimeä mainitse. Kyselin sitä miten hän tuon ilmaisee Jeesus=Jumala. Puolisen tuntia juteltuamme ja tuttuja jakeita raamatusta, että ovat yhtä jne.. Jäi mieleen sellainen siitä keskustelusta jotenkin näin. " on niikuin kaksi puuta kasvanut rinnakkain ja ne sitten kasvettuaan erillään ovat yhdistyneet yhdeksi"

Ymmärrätkö Tomumaja sen että Jumala on Henki ja Sana?
        Henki ja Sana on yksi Jumala ilmoitettu ja ilmestynyt lihassa.
        Henki asuu Sanassa ja Sana Hengessä.
        "Isä, Joka minussa asuu, tekee teot jotka ovat Hänen."

Uskova on syntynyt ylhäältä Jumalasta. Hän on syntynyt Sanasta ja Hengestä.
        Niin hän on Jumalan lapsi. Sanan ja Hengen; Jumalan lapsi.

• tomumaja.ekirj
        Jaikal91 kirjoitti:

Ymmärrätkö Tomumaja sen että Jumala on Henki ja Sana?
        Henki ja Sana on yksi Jumala ilmoitettu ja ilmestynyt lihassa.
        Henki asuu Sanassa ja Sana Hengessä.
        "Isä, Joka minussa asuu, tekee teot jotka ovat Hänen."

Uskova on syntynyt ylhäältä Jumalasta. Hän on syntynyt Sanasta ja Hengestä.
        Niin hän on Jumalan lapsi. Sanan ja Hengen; Jumalan lapsi.

>>Ymmärrätkö Tomumaja sen että Jumala on Henki ja Sana?<< Tottakai ymmärrän, tosin Jumala on niin suuri että vähän me pystymme ihmisinä tuntemmaan Jumalaa. Uskomaan kykenemme armosta sitäkin vajavaisesti.
        Mutta miten on kysymyksieni laita, ne askarruttaa?

• tomumaja.ekirj kirjoitti:

>>Ymmärrätkö Tomumaja sen että Jumala on Henki ja Sana?<< Tottakai ymmärrän, tosin Jumala on niin suuri että vähän me pystymme ihmisinä tuntemmaan Jumalaa. Uskomaan kykenemme armosta sitäkin vajavaisesti.
        Mutta miten on kysymyksieni laita, ne askarruttaa?

Minun täytyy sinulle tunnustaa että minä en ymmärrä kaikkea Raamatusta enkä kykene vastaamaan kaikkiin kysymyksiisi. Jumala on antanut minulle ymmärrystä joihinkin asioihin. Niistä asioista kirjoitan mielelläni.

• RAUHA.hänenkin.muistolle
        qwertyt kirjoitti:

Nii,i. Siinä on väkeviä uuden testamentin kohtia pohdittavaksi. Alussa oli Sana,(=Jeesus) ja Sana (Jeesus) oli Jumalan tykönä, ja Sana(Jeesus) oli Jumala. Hän(Jeesus)oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään mikä syntynyt on. Hänessä oli elämä ja elämä oli ihmisten valkeus. Ja valkeus loistaa pimmeydessä ja pimeys ei sitä käsittänyt.

Mielestäni näistä johanneksen evankeliumin alkujakeista vois olla vastausta tomumajan hyviin kysymyksiin. Valkeus = Jeesus loistaa pimeydessä. Ei meidän tarvitse pimeässä seisoa Jumalan sanan äärellä. Jeesus oli myös ihmisen poika, joka otettiin ylös Taivaaseen. Siis ei Hän ihmisen poikana, eikä uhrikaritsana Hän milloinkaan ennen Taivaaseen astumistaan siellä ollutkaan, ihmisen pojan vasemman puoleinen paikka oli varattu sille Korkeimmalle voimalle, joka varjosi Marian . Eräässä Johanneksen ilmestyskirjan kohdassa on sanat, jotka vahvistaa evankeliumin alkusanoja. "Ja Hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi jolla häntä kutsutaan on Jumalan Sana.

Marialla ei ole mitään, edes varjottua paikkaa 'valtaistuimella'. Ei ainakaan Raamatun mukaan!

• 3on1

Kolmiyhteisyys on varmaankin yksi niitä asioita, joita ihminen ei vain voi käsittää, vaikka kuinka vilpittömästi haluaisi. Siihen pitää vain uskoa - ja niin ollen se toimiikin eräänlaisena koetinkivenä meille kaikille: uskommeko Raamatun sanan Jumalan olemuksesta Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä - yhtenä Jumalana - vai alammeko selittämään asiaa yli ja ohi Raamatun, tai vaihtoehtoisesti: teemmekö tästä koetinkivestä itsellemme syyn olla uskomatta lainkaan. Monet kompastuvat näihin koetinkiviin, kun haluavat pitää omaa järkeään tärkeämpänä kuin Jumalan sanaan luottamista silloinkin, kun sitä ei järjellään voi ymmärtää.

• Eli järki romukoppaan vain

• 3on1

Järkeä saa ja tuleekin käyttää, mutta ei niin, että siihen luotetaan enemmän kuin Jumalan sanaan. Järjellä on rajansa, se ei riitä ymmärtämään kaikkea. Ihmninen tekee suuren vahingon itselleen, jos torjuu Jumalan sanan vain siksi, että hänen oma järkensä ei riitä ymmärtämään kaikkea siitä.

• 3on1 kirjoitti:

Järkeä saa ja tuleekin käyttää, mutta ei niin, että siihen luotetaan enemmän kuin Jumalan sanaan. Järjellä on rajansa, se ei riitä ymmärtämään kaikkea. Ihmninen tekee suuren vahingon itselleen, jos torjuu Jumalan sanan vain siksi, että hänen oma järkensä ei riitä ymmärtämään kaikkea siitä.

Entä kritiikki ns jumalan sanaa kohtaan? Rankaiseeko kritiikistä? Onko diktaattori joka rankaisee jos kuulee kritiikkiä omaa hallintoaan vastaan?

• Todella. Kolminaisuusoppi on niiiiiiiiiiiiin vaikea ymmärtää,- ettei sitä ymmärrä edes sen opettajatkaan. Siis oppi, jota opettajakaan ei ymmärrä, mutta silti opettaa ymmärtämättömänä koko asiasta. Jumala olisi kuin hippaleikkiä /piiloleikkiä leikkivä olio.

Mutta,- pysähtykääpä ajattelemaan suurta kokonaisuutta,.- joka on erittäin looginen ja helposti ymmärrettävissä kokonaiuuden kanssa.

Niin, Raamattu opettaa;

6. yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.

Jeesus opetti, miten JUMALA hänelle antanut kaiken vallan ja voiman ja tehtävää varten,tallata kaikki vihollisuudet jalkojensa alle;

27. Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
        28. Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa. 1Kor 15

Jokainen ilmoitukseen uskova saa ymmärryksen, miten JUMALA on eri taho kuin Poika ja lopuksi Poikakin alistetaan tämän JUMALAN alamaisuuteen ja miksi;
        Koska JUMALA on kaiken Isä.

Muuten, lukekaapa tarkoin, niin huomaatte tuostakin JUMALAN olemuksen. Todellisuudessa JUMALA alistaa Pojan kautta kaikki vihollisuudet jalkainsa alle.

Loogista ja ymmärrettävissä oleva ilmoitus JUMALAN olemuksesta.

• auroraboreallis kirjoitti:

Eli järki romukoppaan vain

Ei järkeä romukoppaan saa heittää. Uskova saa Pyhän Hengen valaisemaan järkeä niin että hän ymmärtää Jumalan asioita Jumalan opettamana. Järki ilman Pyhää Henkeä ei voi ymmärtää Jumalaa ja Jumalan asioita.

• 3on1
        auroraboreallis kirjoitti:

Entä kritiikki ns jumalan sanaa kohtaan? Rankaiseeko kritiikistä? Onko diktaattori joka rankaisee jos kuulee kritiikkiä omaa hallintoaan vastaan?

Olen itsekin kovasti kipuillut noiden kysymysten parissa, ja kipuilen edelleenkin. Jonkinlaista rauhaa olen kuitenkin saanut ajatuksesta, että jollei Jumala meidän kritiikkiämme kestäisi, niin kuka sen sitten kestäisi. Kyllä meillä siis on oikeus kritisoida, ei siitä rankaista. Jumala on meitä ja kaikkea meidän kritiikkiämme huomattavasti suurempi - Hän ei siitä mene rikki, jos me Häntä kritisoimme. Lisäksi on tosi tärkeää muistaa, että ylipäätäänkään ihmistä ei enää rankaista yhtään mistään, sillä Jeesus on jo kärsinyt rangaistuksen kaikesta siitä, mistä ihmistä olisi pitänyt rankaista.

Edellä sanottu ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö kritisoinnilla voisi olla vahingollisia seuraamuksia ihmiselle. Ne seuraamukset eivät ole mitään kostonhaluisen "hirmuhallitsijan" rankaisutoimia tottelemattomia ihmisiä kohtaan, vaan ne ovat yksinkertaisesti seurauksia meidän valinnoistamme. Jos me esim. päätämme "kritisoida" Jumalaa jostakin Hänen tahtonsa mukaisesta asiasta jättämällä elämättä tuon Hänen tahtonsa mukaan, niin tällaisella valinnallamme on tietenkin seurauksia meidän elämällemme, ja lähes poikkeuksetta myös ympärillämme elävien ihmisten elämille.

Kun sanoin, että Jumala ei mene meidän kritiikistämme rikki, niin on siis tärkeää muistaa, että me ITSE saatamme silti mennä siitä rikki. Jonkinlaista äärimmäistä rikkoutumista edustaa tietenkin tilanne, jossa ihminen kritisoi Jumalan tahtoa niin voimakkaasti, että torjuu sen ja Hänet itsensäkin sen mukana kokonaisuudessaan - ts. ihminen itse asettautuu jäämään eroon Jumalasta. Jumala ei pelasta ketään väkisin, joten ihminen voi halutessaan tehdä myös tämän valinnan.

Jumalaan kohdistuvasta kritiikistä vielä sen verran, että hyvin usein ihminen todella luottaa omaan järkeensä enemmän kuin Jumalan viisauteen. Tästä seuraa, että me poikkeuksetta päädymme kritisoimaan vain sellaisia asioita Jumalassa ja Hänen tahdossaan, joita emme vielä ole ymmärtäneet oikein. On siis hyväksi yrittää muistaa kaiken sen kritisoinnin keskellä se tosiasia, että Jumala on sittenkin meitä ja meidän järkeämme suurempi, ja että Hänen tahtonsa on aina hyvä - myös silloin, kun se ei meidän mielestämme ole sitä.

• 3on1
        3on1 kirjoitti:

Olen itsekin kovasti kipuillut noiden kysymysten parissa, ja kipuilen edelleenkin. Jonkinlaista rauhaa olen kuitenkin saanut ajatuksesta, että jollei Jumala meidän kritiikkiämme kestäisi, niin kuka sen sitten kestäisi. Kyllä meillä siis on oikeus kritisoida, ei siitä rankaista. Jumala on meitä ja kaikkea meidän kritiikkiämme huomattavasti suurempi - Hän ei siitä mene rikki, jos me Häntä kritisoimme. Lisäksi on tosi tärkeää muistaa, että ylipäätäänkään ihmistä ei enää rankaista yhtään mistään, sillä Jeesus on jo kärsinyt rangaistuksen kaikesta siitä, mistä ihmistä olisi pitänyt rankaista.

Edellä sanottu ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö kritisoinnilla voisi olla vahingollisia seuraamuksia ihmiselle. Ne seuraamukset eivät ole mitään kostonhaluisen "hirmuhallitsijan" rankaisutoimia tottelemattomia ihmisiä kohtaan, vaan ne ovat yksinkertaisesti seurauksia meidän valinnoistamme. Jos me esim. päätämme "kritisoida" Jumalaa jostakin Hänen tahtonsa mukaisesta asiasta jättämällä elämättä tuon Hänen tahtonsa mukaan, niin tällaisella valinnallamme on tietenkin seurauksia meidän elämällemme, ja lähes poikkeuksetta myös ympärillämme elävien ihmisten elämille.

Kun sanoin, että Jumala ei mene meidän kritiikistämme rikki, niin on siis tärkeää muistaa, että me ITSE saatamme silti mennä siitä rikki. Jonkinlaista äärimmäistä rikkoutumista edustaa tietenkin tilanne, jossa ihminen kritisoi Jumalan tahtoa niin voimakkaasti, että torjuu sen ja Hänet itsensäkin sen mukana kokonaisuudessaan - ts. ihminen itse asettautuu jäämään eroon Jumalasta. Jumala ei pelasta ketään väkisin, joten ihminen voi halutessaan tehdä myös tämän valinnan.

Jumalaan kohdistuvasta kritiikistä vielä sen verran, että hyvin usein ihminen todella luottaa omaan järkeensä enemmän kuin Jumalan viisauteen. Tästä seuraa, että me poikkeuksetta päädymme kritisoimaan vain sellaisia asioita Jumalassa ja Hänen tahdossaan, joita emme vielä ole ymmärtäneet oikein. On siis hyväksi yrittää muistaa kaiken sen kritisoinnin keskellä se tosiasia, että Jumala on sittenkin meitä ja meidän järkeämme suurempi, ja että Hänen tahtonsa on aina hyvä - myös silloin, kun se ei meidän mielestämme ole sitä.

Edellä kirjoitin epähuomiossa vähän liiankin maailmoja syleilevästi, kun kirjoitin: "on tosi tärkeää muistaa, että ylipäätäänkään ihmistä ei enää rankaista yhtään mistään".

Tuo pitää paikkansa tietenkin vain NIIDEN ihmisten kohdalla, jotka uskovat itselleen kuuluvan rangaistuksen Jeesuksen sovittamaksi. MUITA tämä ei koske, sillä jos ihminen ei usko Jeesukseen omana Vapahtajanaan, hän joutuu kuoltuaan itse vastaanottamaan oman syntinsä palkan - ja kaiken synnin palkka on ihmisen täydellinen ja iankaikkinen ero Jumalasta, kuten Raamattu sanoo.

• JärjenpäätelmätMurskaxi
        auroraboreallis kirjoitti:

Eli järki romukoppaan vain

Jokainen järjenpäätelmä, joka on noussut Jumalan TUNTEMISTA vastaan! Ja uskoontulleet tuntevat Hänet nimellä ---JEESUS.

• Ei kait kukaan väitä että vain jeesus istuu ainoana siellä valtaistuimella.
      Ne panee sen roskikseen ja väittää että jeesus ei ole jumala.

• Lightning_Star

Pojan aseman kuvaus, istuen Jumalan oikealla puolella.
      ---kenen toimesta... omasta toimestako vai Jumalan? Onko Hän itse itselleen antanut/ottanut sen vallan... vai onko joku toinen kenties kyseisen vallan Hänelle antanut?

Missä noista aloituksen jakeista puhutaan kolmiyhteysopista?

• UskoToivonen

Valtaistuin.

Raamatun ilmoitus lopputulemasta on Ilmestyskirjan viimeisissä luvuissa.

Jos katsotaan vaikka viimeisen luvun kuvausta.

1. Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
      2. Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.
      3. Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä

Tässä puhutaan yhdestä valtaistuimesta, jotkut näkevät tässä kaksi.
      Tässä puhutaan yhdestä elämän veden virrasta, jotkut näkevät kaksi.
      Tässä puhutaan yhdestä elämän puusta, jotkut näkevät tässä kolme.

• tomumaja.eikirj

Kyllä minäkin näen tuon "ja" kaksi. Mutta miten selitetään nuo kohdat jotka aloitusessa toin?

• UskoToivonen

Laitoin tähän tarkoituksella tuon lopputuleman kuvauksen, mikä on kuvattu kahdessa viimeisessä Ilmestyskirjan luvussa.

3. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4. ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt." ( Luku 21. )

Tässä kuvataan sitä, kun kaikki entinen on mennyt.

22. Jakeessa sanotaan, että on yksi Temppeli.

22. Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.

Jotkut näkevät tässä kaksi temppeliä.

Mutta ennen, kuin ollaan tuossa lopullisessa tilanteessa, on Jumalan pelastussuunnitelma toteutuva.

Tietyt asiat ovat tietyllä tavalla esim. Kristuksen päivään saakka.

6. varmasti luottaen siihen, että hän, joka on alkanut teissä hyvän työn, on sen täyttävä Kristuksen Jeesuksen päivään saakka. ( Fil. 1. )

23. Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
        24. Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen, ja hän on sen myös tekevä.
        1.Tess. 5.

Pelastustehtävä on vielä kesken ja Raamatun kuvaukset on myös nähtävä Raamatun ilmoituksen mukaan, mikä aika on meneillään pelastustehtävän osalta ja mikä on sen mukainen kuvaus Raamatussa, ( Esim Stefanus ).

Olennaista on nähdä se mitä Jeesus sanoi, "Minä ja Isä olemme yhtä".

• JUMALAN JA KARITSAN VALTAISTUIN

Taivaassa on Jumalan ja Karitsan valtaistuin (Ilm 22:1). Karitsa on valtaistuimen keskellä (Ilm 7:17). Missä Jumala istuu? ”Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka istuu valtaistuimella, ja Karitsalta” (Ilm 7:10). Jumala istuu siis samalla valtaistuimella kuin Karitsa. Jumalaa ja Karitsaa ylistetään yhtenä Jumalana (Ilm 5:13, 6:16, 19:4). Jumalan valtaistuimen edessä kukaan ei voi ylistää muuta kuin Jumalaa.

Ilm 22:3-4 "Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva ja hänen palvelijansa palvelevat häntä, ja näkevät hänen kasvonsa." Ketä palvelevat? Jeesusta tietysti. Kenen kasvot? Jeesuksen tietysti: "Ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva" (Hebr 1:3, Kol 1:15). ”Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän” (Joh 14:9).

Jeesus panee pelastettuun Jumalansa nimen ja oman uuden nimen. Tämä nimi on yksi Jumalan nimi (Ilm 3:12) koska Jumala on yksi. "Oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaiken mitä on taivaassa ja maan päällä" (Ef 1:10). Nyt se on tapahtunut. Kaikki on yhdistetty Kristuksessa yhdeksi. Jeesus ottaa itselleen uuden nimen , nimen, jota ei koskaan kukaan ole häpäissyt eikä pilkannut millään tavalla, eikä tule pilkkaamaan. Tämä koska Jumala on Pyhä. Hän ei salli nimeänsä pilkattavan ikuisesti.

Näin Raamattu yhdistää Isän ja Pojan yhdeksi kokonaisuudeksi. Isä ja Poika on yksi Jumala; Pyhä Henki, Raamatun ilmoituksen mukaan. Koska Raamatun ilmoitus jumaluudesta on täysin selvä, meille ei jää epäselvyyttä Jumalan olemuksesta.

Herra Jumala valaisee (Ilm 22:5). Jumalan kirkkaus valaisee ja Karitsa on sen paikan lamppu (Ilm 21:23). "Ollen hänen kirkkautensa säteily".

• >>Näin Raamattu yhdistää Isän ja Pojan yhdeksi kokonaisuudeksi. Isä ja Poika on yksi Jumala; Pyhä Henki, Raamatun ilmoituksen mukaan. Koska Raamatun ilmoitus jumaluudesta on täysin selvä, meille ei jää epäselvyyttä Jumalan olemuksesta.<<

Kerroppa miten tuo järkeilysi istuu yksiin Raamatun todellisen ilmoituksen kanssa;

27. Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.

28. Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa. 1Kor 15

3. ja joka, ollen hänen (JUMALAN)kirkkautensa säteily ja hänen (JUMALAN) olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, TOIMITETTUAAN PUHDISTUKSEN SYNNEISTÄÄ/toimitettuaan puhdistuksen synneistä, ISTUNUT MAJESTEETIN OIKEALLE PUOLELLE/istunut Majesteetin (JUMALAN)oikealle puolelle korkeuksissa,

Aivan lopussa,- edelleen JUMALA ja Poika on eri tahoja. JUMALA on todella kaikki kaikissa ja yksin ylin Majesteetti.

• Ilm 4:8: "Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka oli, joka on ja joka on tuleva." Tämä sana tarkoittaa tietysti Jeesusta Kristusta. "Katso, hän tulee pilvissä! Kaikkien silmät näkevät hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroivat hänen tähtensä. Totisesti, aamen.. "Minä olen A ja O, sanoo Herra Jumala, joka on, joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias" (Ilm 1:7-8. RK).

Huomaa että Ilm 11:15 jakeessa sanotaan että maailman kuninkuus on tullut meidän Herrallemme ja hänen Voidellulleen. Hän (yksi) on hallitseva aina ja iankaikkisesti. Sitten jakeessa 17 kiitetään Herraa Jumalaa Kaikkivaltiasta, joka on ja joka oli, siitä että, Hän on tullut hallitsemaan. Tämä kertoo tietysti Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta joka oli ihmisenä ja on Jumala ja joka oli tuleva hallitsemaan Kuninkaana, Kaikkivaltiaana Herrana Jumalana (Ilm 19:6). Nyt hän on tullut hallitsemaan. Siksi ei enää sanota Ilm 11:17 jakeessa "tuleva on". Tämä henkilö on Herra Jumala Kaikkivaltias, Jeesus Kristus, kuningasten Kuningas ja herrojen Herra. "Mutta HERRA ON TOSI JUMALA, hän on ELÄVÄ JUMALA ja ikuinen kuningas. HÄNEN VIHASTAAN vapisee maa, kansat eivät voi kestää hänen kiivauttaan" (Jer 10:10).

HUOMAA KARITSAN VIHA!

"Maan kuninkaat, ylimykset ja sotapäälliköt, rikkaat ja väkevät ja kaikki orjat ja vapaat kätkeytyivät luoliin ja vuorten uumeniin ja sanoivat vuorille ja kallioille: "Kaatukaa päällemme ja kätkekää meidät valtaistuimella istuvan kasvoilta ja Karitsan vihalta, sillä heidän vihansa suuri päivä on tullut! Kuka voi sen kestää? (Ilm 6:15-17 RK).

Taivaassa Herra Jeesus Kristus on kirkastetussa ylösnousemusruumiissaan, siinä ruumiissa jossa hän eli ihmisenä. Mutta Hän on myös Jumalan valta-asemassa. Jumalana Hän tuomitsee ihmiset.

Ilmestyskirja:
        14:7 "Ja hän sanoi suurella äänellä: "Peljätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut, ja kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet."
        16:7 Ja minä kuulin alttarin sanovan: "Totisesti, Herra Jumala, Kaikkivaltias, totiset ja vanhurskaat ovat sinun tuomiosi."

Joh 5:22-23 "Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle, että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt."

• tomumaja.eikirj

>>Näin Raamattu yhdistää Isän ja Pojan yhdeksi kokonaisuudeksi. Isä ja Poika on yksi Jumala; Pyhä Henki, Raamatun ilmoituksen mukaan. Koska Raamatun ilmoitus jumaluudesta on täysin selvä, meille ei jää epäselvyyttä Jumalan olemuksesta.<<

Kyllä yhtä ja toimivat yhdessä, se on selvää, mutta että on vain YKSI. On vaikea selostaa mutta kun lapsuudesta on oppinut että on isä Jumala ja hänellä poika Jeesus, sitten Pyhä Henki, meinaa väkisellä mennä erilleen. Mutta taasen sitten ovat yhtä täi yhdessä sanoisinko SAMAA. On vaikea selostaa ei oo sanoja vaikka sisälläni on tieto ja usko.

• Jaikal91 kirjoitti:

Ilm 4:8: "Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka oli, joka on ja joka on tuleva." Tämä sana tarkoittaa tietysti Jeesusta Kristusta. "Katso, hän tulee pilvissä! Kaikkien silmät näkevät hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroivat hänen tähtensä. Totisesti, aamen.. "Minä olen A ja O, sanoo Herra Jumala, joka on, joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias" (Ilm 1:7-8. RK).

Huomaa että Ilm 11:15 jakeessa sanotaan että maailman kuninkuus on tullut meidän Herrallemme ja hänen Voidellulleen. Hän (yksi) on hallitseva aina ja iankaikkisesti. Sitten jakeessa 17 kiitetään Herraa Jumalaa Kaikkivaltiasta, joka on ja joka oli, siitä että, Hän on tullut hallitsemaan. Tämä kertoo tietysti Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta joka oli ihmisenä ja on Jumala ja joka oli tuleva hallitsemaan Kuninkaana, Kaikkivaltiaana Herrana Jumalana (Ilm 19:6). Nyt hän on tullut hallitsemaan. Siksi ei enää sanota Ilm 11:17 jakeessa "tuleva on". Tämä henkilö on Herra Jumala Kaikkivaltias, Jeesus Kristus, kuningasten Kuningas ja herrojen Herra. "Mutta HERRA ON TOSI JUMALA, hän on ELÄVÄ JUMALA ja ikuinen kuningas. HÄNEN VIHASTAAN vapisee maa, kansat eivät voi kestää hänen kiivauttaan" (Jer 10:10).

HUOMAA KARITSAN VIHA!

"Maan kuninkaat, ylimykset ja sotapäälliköt, rikkaat ja väkevät ja kaikki orjat ja vapaat kätkeytyivät luoliin ja vuorten uumeniin ja sanoivat vuorille ja kallioille: "Kaatukaa päällemme ja kätkekää meidät valtaistuimella istuvan kasvoilta ja Karitsan vihalta, sillä heidän vihansa suuri päivä on tullut! Kuka voi sen kestää? (Ilm 6:15-17 RK).

Taivaassa Herra Jeesus Kristus on kirkastetussa ylösnousemusruumiissaan, siinä ruumiissa jossa hän eli ihmisenä. Mutta Hän on myös Jumalan valta-asemassa. Jumalana Hän tuomitsee ihmiset.

Ilmestyskirja:
        14:7 "Ja hän sanoi suurella äänellä: "Peljätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut, ja kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet."
        16:7 Ja minä kuulin alttarin sanovan: "Totisesti, Herra Jumala, Kaikkivaltias, totiset ja vanhurskaat ovat sinun tuomiosi."

Joh 5:22-23 "Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle, että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt."

Väitätkö, ettei tämän ilmoituksen sisältö ole todelllisuutta;

Sinä jaikal järkeilet, mutta et usko, miten totinen JUMALA alistaa Poikansakkin valtansa alaisuuteensa, että tämä yksi ja ainut totinen JUMALA olisi jälleen kaikki kaikissa,- kuten olemukseensa kuuluukin.
        Olenko väärässä?

• markkulievonen kirjoitti:

>>Näin Raamattu yhdistää Isän ja Pojan yhdeksi kokonaisuudeksi. Isä ja Poika on yksi Jumala; Pyhä Henki, Raamatun ilmoituksen mukaan. Koska Raamatun ilmoitus jumaluudesta on täysin selvä, meille ei jää epäselvyyttä Jumalan olemuksesta.<<

Kerroppa miten tuo järkeilysi istuu yksiin Raamatun todellisen ilmoituksen kanssa;

3. ja joka, ollen hänen (JUMALAN)kirkkautensa säteily ja hänen (JUMALAN) olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, TOIMITETTUAAN PUHDISTUKSEN SYNNEISTÄÄ/toimitettuaan puhdistuksen synneistä, ISTUNUT MAJESTEETIN OIKEALLE PUOLELLE/istunut Majesteetin (JUMALAN)oikealle puolelle korkeuksissa,

Aivan lopussa,- edelleen JUMALA ja Poika on eri tahoja. JUMALA on todella kaikki kaikissa ja yksin ylin Majesteetti.

>>>Kerroppa miten tuo järkeilysi istuu yksiin Raamatun todellisen ilmoituksen kanssa;<<<

En ole oppinut tuntemaan Jeesusta Kristusta järkeilemällä. Minun järki ei riitä siihen.

Sinä jaikal järkeilet, mutta et usko, miten totinen JUMALA alistaa Poikansakkin valtansa alaisuuteensa, että tämä yksi ja ainut totinen JUMALA olisi jälleen kaikki kaikissa,- kuten olemukseensa kuuluukin.
        Olenko väärässä?

En voi sanoa että olet väärässä kun siteeraat Raamatun tekstiä. Mutta Raamatussa on muitakin jakeita jotka todistavat Jeesuksesta Kristuksesta. Nämä jakeet täytyy synkronisoitua yhteen ilman ristiriitoja. Silloin vasta lukija on ymmärtänyt Raamatun kokonaisilmoituksen.

Yhteen tai kahteen jakeeseen ei voida perustaa oppia mikäli oppi on ristiriidassa Raamatun kokonaisilmoituksen kanssa.

Olenko väärässä?

>>>Sinä jaikal järkeilet, mutta et usko, miten totinen JUMALA alistaa Poikansakkin valtansa alaisuuteensa, että tämä yksi ja ainut totinen JUMALA olisi jälleen kaikki kaikissa,- kuten olemukseensa kuuluukin.<<<

" että tämä yksi ja ainut totinen JUMALA olisi jälleen kaikki kaikissa,- kuten olemukseensa kuuluukin."

Tätä asiaa minä selitänkin tässä ketjussa viestissäni

Jaikal91
        11.1.2016 20:02
        UUSI
        JUMALAN JA KARITSAN VALTAISTUIN

• tomumaja.eikirj kirjoitti:

Kyllä yhtä ja toimivat yhdessä, se on selvää, mutta että on vain YKSI. On vaikea selostaa mutta kun lapsuudesta on oppinut että on isä Jumala ja hänellä poika Jeesus, sitten Pyhä Henki, meinaa väkisellä mennä erilleen. Mutta taasen sitten ovat yhtä täi yhdessä sanoisinko SAMAA. On vaikea selostaa ei oo sanoja vaikka sisälläni on tieto ja usko.

Nämä asiat voi vain Pyhä Henki opettaa uskovalle. Minä en voi opettaa sinulle ellei Pyhä Henki avaa ymmärrystäsi käsittämään Kirjoituksia. Mutta voimme pyytää Herraa selittämään sinulle, niin yritän selittää jospa Pyhä Henki käyttäisi tekstiäni avamaan jotakin.

Jeesus Kristus on Jumala, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa. Jumala, joka on Henki ja Sana, tuli ihmiseksi ihmisen lihaan. Ihmisenä Ihmisen ruumiissa Hän sovitti ihmiskunnan itsensä kanssa ja yhdisti ihmisen itseensä oman verensä ja ruumiin urhinsa kautta.

Nyt Hän on taivaassa. Hänellä on taivaassa se ihmisruumis joka kuoli ristillä. Mutta se on kirkastettuna ylösnousemusruumiina. Jumalalla on siis nyt kirkastettu ihmisruumis taivaassa.

Kun Raamattu puhuu Karitsasta tai Jumalan Pojasta, se puhuu tästä kirkastetusta Jumalan ihmisruumiista.

Tätä on vaikea paremmin ihmisen sanoilla ja ihmisymmärryksellä selittää. Tarvitaan Jumalalta ilmestyksen Henki jotta ihminen tulisi tuntemaan ja tietäisi kuka Jeesus Kristus todellisuudessa on.

Ef 1:16 en minäkään lakkaa kiittämästä teidän tähtenne, kun muistelen teitä rukouksissani,
        1:17 anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan
        1:18 ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään
        1:19 ja mikä hänen voimansa ylenpalttinen suuruus meitä kohtaan, jotka uskomme - sen hänen väkevyytensä voiman vaikutuksen mukaan,
        1:20 jonka hän vaikutti Kristuksessa, kun hän herätti hänet kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa,
        1:21 korkeammalle kaikkea hallitusta ja valtaa ja voimaa ja herrautta ja jokaista nimeä, mikä mainitaan, ei ainoastaan tässä maailmanajassa, vaan myös tulevassa.

• markku.lievonen
        Jaikal91 kirjoitti:

>>>Sinä jaikal järkeilet, mutta et usko, miten totinen JUMALA alistaa Poikansakkin valtansa alaisuuteensa, että tämä yksi ja ainut totinen JUMALA olisi jälleen kaikki kaikissa,- kuten olemukseensa kuuluukin.<<<

" että tämä yksi ja ainut totinen JUMALA olisi jälleen kaikki kaikissa,- kuten olemukseensa kuuluukin."

Tätä asiaa minä selitänkin tässä ketjussa viestissäni

Jaikal91
        11.1.2016 20:02
        UUSI
        JUMALAN JA KARITSAN VALTAISTUIN

Niimpä. Mutta opetuksesi ei tue sitä todellisuutta, että Isä yksin on totinen JUMALA ja täällä totisella JUMALALLA on Poika,- Jeesus Kristus.

Niin, aivan kuinn äidinkielemme mukaisesti ymmärrämme ilmoituksien sisältö. Äidinkielemme ja raamatun ilmoitukset eivät tue käsitettä, JUMALAN Poika on JUMALA. Hassu sekasotku.

• markku.lievonen
        Jaikal91 kirjoitti:

En voi sanoa että olet väärässä kun siteeraat Raamatun tekstiä. Mutta Raamatussa on muitakin jakeita jotka todistavat Jeesuksesta Kristuksesta. Nämä jakeet täytyy synkronisoitua yhteen ilman ristiriitoja. Silloin vasta lukija on ymmärtänyt Raamatun kokonaisilmoituksen.

Yhteen tai kahteen jakeeseen ei voida perustaa oppia mikäli oppi on ristiriidassa Raamatun kokonaisilmoituksen kanssa.

Niimpä. Jos Raamatussa esim. löytyy ilmoitus, miten JUMALA puhui viimeisinä päivinä Poikansa KAUTTA, niin tämä ilmoitus on täysin ristiriidassa sen ilmoituksen kanssa,jossa lukisi Poika on JUMALA.

Mutta,- kuten olemme nähneet, niin Pojasta tehdään JUMALA fiktiivisen kuvituksen kautta. Esim. Poika on näkymättömän JUMALAN kirkkaus, jonka moni näkikin, niin fiktiivisen kuvituksen kautta ihminen voi luulla Poikaa JUMALAKSI.
        Tai, jos Sana on JUMALA /JUMALAN Sana, niin moni luulee Jeesusta tämän perusteella JUMALAKSI, koska ei usko, miten JUMALA puhui Pojan kautta jne...

Todellisuus on, jolloin ilmoitukset ovat ristiriidattomia kun uskomme, miten JUMALA oli Kristuksessa / Kristus on JUMALAN. Kaksi eri tahoa.

• eikäkökökö

Niin, Jumalan poika on Jumala ja ihmisen poika on ihminen.

Eikö?

• markku.lievonen kirjoitti:

Niimpä. Jos Raamatussa esim. löytyy ilmoitus, miten JUMALA puhui viimeisinä päivinä Poikansa KAUTTA, niin tämä ilmoitus on täysin ristiriidassa sen ilmoituksen kanssa,jossa lukisi Poika on JUMALA.

Mutta,- kuten olemme nähneet, niin Pojasta tehdään JUMALA fiktiivisen kuvituksen kautta. Esim. Poika on näkymättömän JUMALAN kirkkaus, jonka moni näkikin, niin fiktiivisen kuvituksen kautta ihminen voi luulla Poikaa JUMALAKSI.
        Tai, jos Sana on JUMALA /JUMALAN Sana, niin moni luulee Jeesusta tämän perusteella JUMALAKSI, koska ei usko, miten JUMALA puhui Pojan kautta jne...

Todellisuus on, jolloin ilmoitukset ovat ristiriidattomia kun uskomme, miten JUMALA oli Kristuksessa / Kristus on JUMALAN. Kaksi eri tahoa.

Jumala puhui varmasti Pojan kautta koska Poika oli Jumala ihmisen lihassa ihmisenä.

>>>Tai, jos Sana on JUMALA /JUMALAN Sana, niin moni luulee Jeesusta tämän perusteella JUMALAKSI, koska ei usko, miten JUMALA puhui Pojan kautta jne...<<<

Ei siihen tarvita kovin paljon ilmestystietoa uskoa ja ymmärtää että Jumala puhui Pojan kautta. Se kun on selvästi luettavissa Raamatussa. Mutta siihen tarvitaan Jumalan ilmestystietoa ja uskoa jotta ymmärtää että Poika on Jumala ihmisen lihassa.

Niimpä. Mutta opetuksesi ei tue sitä todellisuutta, että Isä yksin on totinen JUMALA ja täällä totisella JUMALALLA on Poika,- Jeesus Kristus.

Niin, aivan kuinn äidinkielemme mukaisesti ymmärrämme ilmoituksien sisältö. Äidinkielemme ja raamatun ilmoitukset eivät tue käsitettä, JUMALAN Poika on JUMALA. Hassu sekasotku.

>>>Niimpä. Mutta opetuksesi ei tue sitä todellisuutta, että Isä yksin on totinen JUMALA ja täällä totisella JUMALALLA on Poika,- Jeesus Kristus.<<<

Raamattu tukee opetustani siitä että Jeesus on Isä Jes 9:5 ja vielä iankaikkinen Isä ja Väkevä Jumala. Ei siis pieni jumala niin kuin monet yrittävät selittää.

Koska Jeesus Kristus on Jumalan lasten hengellinen Isä, Hän puhutteli omiaan, melkein samanikäisiä miehiä lapsinaan.

"Niin Jeesus sanoi heille: "Lapset, onko teillä mitään syötävää?" (Joh 21:5).
        "Lapsukaiset, vielä vähän aikaa minä olen teidän kanssanne" (Joh 13:33).
        "En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne" (Joh 14:18).

Jeesus lupaa ettei Hän jättäisi omiaan orvoiksi. Isänsä kuolemassa menettänyt lapsi on orpo. Jeesus puhui tulevasta kuolemastaan ja Isän luokse taivaaseen paluustaan. Hän kuitenkin lupasi ettei Hän jättäisi omiaan isättömiksi ts. orvoiksi. Hän tulisi takaisin opetuslastensa luokse. Miten, missä ja koska Jeesus tuli takaisin?

Jeesus tuli takaisin helluntaipäivänä Isänsä kanssa Pyhässä Hengessä jolloin Jumala vuodatti Henkensä kaiken lihan päälle (Joh 14:23, Apt 2:1-4). Kolmiyhteinen Jumala asuu seurakunnassaan Pyhässä Hengessä ja Sanassa (Joh 14:23, 2 Kor 6:16, Matt 18:19-20). Jumalan Henkeä ja Jumalan Sanaa ei voi erotta toisistaan koska Isä ja Poika ovat yksi Jumala ja yhtä (Ef 4:6, Joh 10:25-30). ”Ne sanat jotka minä olen teille puhunut ovat Henki ja ovat elämä” (Joh 6:63).

• markku.lievonen
        Jaikal91 kirjoitti:

>>>Niimpä. Mutta opetuksesi ei tue sitä todellisuutta, että Isä yksin on totinen JUMALA ja täällä totisella JUMALALLA on Poika,- Jeesus Kristus.<<<

Raamattu tukee opetustani siitä että Jeesus on Isä Jes 9:5 ja vielä iankaikkinen Isä ja Väkevä Jumala. Ei siis pieni jumala niin kuin monet yrittävät selittää.

Koska Jeesus Kristus on Jumalan lasten hengellinen Isä, Hän puhutteli omiaan, melkein samanikäisiä miehiä lapsinaan.

"Niin Jeesus sanoi heille: "Lapset, onko teillä mitään syötävää?" (Joh 21:5).
        "Lapsukaiset, vielä vähän aikaa minä olen teidän kanssanne" (Joh 13:33).
        "En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne" (Joh 14:18).

Jeesus lupaa ettei Hän jättäisi omiaan orvoiksi. Isänsä kuolemassa menettänyt lapsi on orpo. Jeesus puhui tulevasta kuolemastaan ja Isän luokse taivaaseen paluustaan. Hän kuitenkin lupasi ettei Hän jättäisi omiaan isättömiksi ts. orvoiksi. Hän tulisi takaisin opetuslastensa luokse. Miten, missä ja koska Jeesus tuli takaisin?

Jeesus tuli takaisin helluntaipäivänä Isänsä kanssa Pyhässä Hengessä jolloin Jumala vuodatti Henkensä kaiken lihan päälle (Joh 14:23, Apt 2:1-4). Kolmiyhteinen Jumala asuu seurakunnassaan Pyhässä Hengessä ja Sanassa (Joh 14:23, 2 Kor 6:16, Matt 18:19-20). Jumalan Henkeä ja Jumalan Sanaa ei voi erotta toisistaan koska Isä ja Poika ovat yksi Jumala ja yhtä (Ef 4:6, Joh 10:25-30). ”Ne sanat jotka minä olen teille puhunut ovat Henki ja ovat elämä” (Joh 6:63).

Niin, etkö juuri itse kertonut, ettei tule kokonaisuutta rakentaa yksittäisten jakeiden pohjalle.
        Jos Poika on Isä, niin Raamattu on todella ristiriitainen ilmoituksissaan. Mutta, itse uskon, miten yksittäisissä jakeissa on käännösvirheellisyyttä. Käännösvirheetkin ovat todellisuutta.

Mutta, jos luemme Raamatun jae jakeelta, niin 99% ilmoituksista tulee käsite, miten JUMALA on eri taho ja Jeesus Kristus JUMALAN Poika.

5. Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

Huomaa, hänen nimensä on. Jeesukseen sisältyy paljon nimiä mm, JUMALAN kirkkaus jne... Juuri tuo käsite, nimensä tuo monitahoisuutta käsitteeseen.

Mutta, jos luemme suora viivaista ilmoitusta, niin tämä on jo yksiseliteinen;
        Siis Jeesus ei olekaan Isä, vaan me kiitämme JUMALAA,- Jeesuksen Isää.

3. Me kiitämme Jumalaa, Herramme Jeesuksen Kristuksen Isää, aina kun rukoilemme teidän edestänne,

Niin, jos Jeesus olisi Isä, niin tuo ilmoitus olisi valheellisuutta ja samoin KAIKKI JUMALAN Poika sanat Raamatussa.

Olkaamme rehellisiä ja heittäkäämme fiktiivinen kuvittelu pois.

• Jesaja antaa Jeesukselle Iankaikkisen Isän arvonimen. Lisäksi hän kutsuu Jeesusta Väkeväksi Jumalaksi. Jeesus puhutteli omiaan lapsinaan. Sitten uskova on syntynyt Sanasta (Sana on Isämme) ja Hengestä (Jumala on Isämme). Uskova on siis Jumalan lapsi.

• markku.lievonen
        Jaikal91 kirjoitti:

Jesaja antaa Jeesukselle Iankaikkisen Isän arvonimen. Lisäksi hän kutsuu Jeesusta Väkeväksi Jumalaksi. Jeesus puhutteli omiaan lapsinaan. Sitten uskova on syntynyt Sanasta (Sana on Isämme) ja Hengestä (Jumala on Isämme). Uskova on siis Jumalan lapsi.

Raamattu on siis ristiriitainen ilmoituksissaan?

1. Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: "Isä, hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut;
        2. koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.
        3. Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

3. Me kiitämme Jumalaa, Herramme Jeesuksen Kristuksen Isää, aina kun rukoilemme teidän edestänne,

Ristiriitainen, jos kyhäämme opin yksittäisistä jakeista. Parista kolmesta.
        Raamatussa tosiaan on repullinen ilmoituksia, joissa todistetaan Isän olevan vain JUMALA ja tästä käsitteestä tuleekin JUMALAN Poika.

• markku.lievonen
        Jaikal91 kirjoitti:

Jesaja antaa Jeesukselle Iankaikkisen Isän arvonimen. Lisäksi hän kutsuu Jeesusta Väkeväksi Jumalaksi. Jeesus puhutteli omiaan lapsinaan. Sitten uskova on syntynyt Sanasta (Sana on Isämme) ja Hengestä (Jumala on Isämme). Uskova on siis Jumalan lapsi.

Huomaappa jaikal, ettei oppiisi mitenkään istu tuo opetus suuuuuuresta kokonaisuudesta. Taas Raamatun ilmoitusten kokonaisuuteen se istuu 100% tarkasti.
        Jotain on opissasi tarkistamisen varaa.

1. Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: "Isä, hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut;
        2. koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.
        3. Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Raamatussa tosiaan on repullinen ilmoituksia, joissa todistetaan Isän olevan vain JUMALA ja tästä käsitteestä tuleekin JUMALAN Poika.

Koska sinä näet ristiriitoja Jumalan Sanassa, sinun ei pitäisi ryhtyä opettamaan. Et vielä tunne Herraa Jeesusta Kristusta niin kuin tietää tulisi jotta vois opettaa toista.

Minä en näe että näissä jakeissamme on mitään ristiriitaa. Minä olen selittänyt näitä jakeita tässä ketjussa. Mutta ellei Pyhä Henki selitä yksilöuskovalle, minun selittämiset eivät riitä valaisemaan sinulle asiaa. Minulla ei ole parempi sanoja millä selittää. Selitän lisää kotisivullani.

Sinä et saa hyljätä Jesaja 9:5 Sanaa vain sen tähden että se ei sovi sinun oppiisi.
        Se Sana tulee ottaa mukaan kokonaisoppiin ja se tulee ymmärtää kokonaisuudessa.

Jesajan Kirja on Jumalan Sanaa sen jokaisessa jakeessa ja jokaisessa Sanassa. Niitä Sanoja emme voi hyljätä hylkäämättä Herraa ja Hänen Sanaansa. Sanan tulee saada selittää itseään, eikä niin että Sana kumoaa Sanaa. Sana ei koskaan kumoa Sanaa. Sana selittää Sanaa. Ja siihen minäkin pyrin. Selitän Sanaa Sanalla. Sinä hylkäät oppisi kanssa ristiriitaiset Sanat. Niin ei Pyhä Henki tee ihmiselle.

Koska sinulle Sana kumoaa Sanaa, Pyhä Henki ei ole synkronisoinut sinulle niitä Sanoja Raamatun kokonaisoppiin. Silloin sinun tulisi nöyryydessä todeta itsellesi ja toisille ihmisille sekä Jumalalle että sinä et vielä tiedä niin kuin tulisi tietää.

• 3on1
        Jaikal91 kirjoitti:

Sinä et saa hyljätä Jesaja 9:5 Sanaa vain sen tähden että se ei sovi sinun oppiisi.
        Se Sana tulee ottaa mukaan kokonaisoppiin ja se tulee ymmärtää kokonaisuudessa.

Jesajan Kirja on Jumalan Sanaa sen jokaisessa jakeessa ja jokaisessa Sanassa. Niitä Sanoja emme voi hyljätä hylkäämättä Herraa ja Hänen Sanaansa. Sanan tulee saada selittää itseään, eikä niin että Sana kumoaa Sanaa. Sana ei koskaan kumoa Sanaa. Sana selittää Sanaa. Ja siihen minäkin pyrin. Selitän Sanaa Sanalla. Sinä hylkäät oppisi kanssa ristiriitaiset Sanat. Niin ei Pyhä Henki tee ihmiselle.

Koska sinulle Sana kumoaa Sanaa, Pyhä Henki ei ole synkronisoinut sinulle niitä Sanoja Raamatun kokonaisoppiin. Silloin sinun tulisi nöyryydessä todeta itsellesi ja toisille ihmisille sekä Jumalalle että sinä et vielä tiedä niin kuin tulisi tietää.

Kiitos, Jaikal91, hienosta yrityksestäsi selittää tuota asiaa. Mielestäni olet sisäistänyt asian aivan oikein. Rukoillaan yhdessä, että Herra avaisi asiaa meille kaikille siinä määrin kuin Hän näkee hyväksi.

• 3on1
        3on1 kirjoitti:

Kiitos, Jaikal91, hienosta yrityksestäsi selittää tuota asiaa. Mielestäni olet sisäistänyt asian aivan oikein. Rukoillaan yhdessä, että Herra avaisi asiaa meille kaikille siinä määrin kuin Hän näkee hyväksi.

... erityisen hieno on mielestäni tuo oivallus siitä, että Raamattu on todellakin kokonaisuudessaan totta. Mitään osia sieltä ei voi kumota jollakin toisella osalla sieltä, puhumattakaan, että jotain osia sieltä voisi kumota ihmisen järkeilyillä. Jos tällaista yritetään, on aivan varmaa, että siinä valhe yrittää hyökätä totuuden kimppuun.

• Jaikal91 kirjoitti:

Nämä asiat voi vain Pyhä Henki opettaa uskovalle. Minä en voi opettaa sinulle ellei Pyhä Henki avaa ymmärrystäsi käsittämään Kirjoituksia. Mutta voimme pyytää Herraa selittämään sinulle, niin yritän selittää jospa Pyhä Henki käyttäisi tekstiäni avamaan jotakin.

Jeesus Kristus on Jumala, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa. Jumala, joka on Henki ja Sana, tuli ihmiseksi ihmisen lihaan. Ihmisenä Ihmisen ruumiissa Hän sovitti ihmiskunnan itsensä kanssa ja yhdisti ihmisen itseensä oman verensä ja ruumiin urhinsa kautta.

Nyt Hän on taivaassa. Hänellä on taivaassa se ihmisruumis joka kuoli ristillä. Mutta se on kirkastettuna ylösnousemusruumiina. Jumalalla on siis nyt kirkastettu ihmisruumis taivaassa.

Kun Raamattu puhuu Karitsasta tai Jumalan Pojasta, se puhuu tästä kirkastetusta Jumalan ihmisruumiista.

Tätä on vaikea paremmin ihmisen sanoilla ja ihmisymmärryksellä selittää. Tarvitaan Jumalalta ilmestyksen Henki jotta ihminen tulisi tuntemaan ja tietäisi kuka Jeesus Kristus todellisuudessa on.

Ef 1:16 en minäkään lakkaa kiittämästä teidän tähtenne, kun muistelen teitä rukouksissani,
        1:17 anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan
        1:18 ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään
        1:19 ja mikä hänen voimansa ylenpalttinen suuruus meitä kohtaan, jotka uskomme - sen hänen väkevyytensä voiman vaikutuksen mukaan,
        1:20 jonka hän vaikutti Kristuksessa, kun hän herätti hänet kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa,
        1:21 korkeammalle kaikkea hallitusta ja valtaa ja voimaa ja herrautta ja jokaista nimeä, mikä mainitaan, ei ainoastaan tässä maailmanajassa, vaan myös tulevassa.

Jaikal:
        ”Kun Raamattu puhuu Karitsasta tai Jumalan Pojasta, se puhuu tästä kirkastetusta Jumalan ihmisruumiista.”

Ei puhu. Jumala ei ole ihminen, eikä hänellä ole koskaan ollut ihmisruumista. Kun Raamattu puhuu Karitsasta, se puhuu aina Jeesuksesta.

Vanhan testamentin uhripalveluksissa virheetön karitsa uhrattiin Jumalalle ja se oli esikuvaa Jeesuksen Jumalan Karitsan uhrauksesta Jumalalle syntiemme sovitukseksi.

Num 28:1 Ja Herra [JHWH] puhui Moosekselle sanoen:
        Num 28:2 "Käske israelilaisia ja sano heille: Pitäkää vaari siitä, että tuotte minulle MINUN uhrilahjani, ruokani, suloisesti tuoksuvat uhrini, määräaikanaan.
        Num 28:3 Ja sano heille: Tämä on se uhri, joka teidän on tuotava joka päivä Herralle [JHWH]: kaksi vuoden vanhaa virheetöntä karitsaa jokapäiväiseksi polttouhriksi.
        Num 28:4 Uhraa toinen karitsa aamulla, ja toinen karitsa uhraa iltahämärässä

Uhri annettiin Jumalalle, Jumala itse ei ollut uhrikaritsa. Vaan Karitsa oli hänen Poikansa.
        Ja sen todistaa myös Johannes Uudessa testamentissa.

Joh 1:29 Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
        Joh 1:34 Ja minä olen sen nähnyt ja olen todistanut, että tämä on Jumalan Poika."

Meidät on lunastettu virheettömän Karitsan, Kristuksen Jumalan Pojan verellä.

1Pe 1:19 vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan,
        1Pe 1:20 hänen, joka tosin oli edeltätiedetty jo ennen maailman perustamista, mutta vasta viimeisinä aikoina on ilmoitettu teitä varten,
        1Pe 1:21 jotka hänen kauttansa uskotte Jumalaan, joka herätti hänet kuolleista ja antoi hänelle kirkkauden, niin että teidän uskonne on myös toivo Jumalaan.

Ja Kristuksen kautta me uskomme Jumalaan, joka on hänet herättänyt. Jotkut eivät usko, he ovat uppiniskaista kansaa. He kapinoivat edelleen Jumalaa ja hänen sanaansa vastaan. Ja väittävät, että Jeesus, Karitsa on Jumala.

Jumala ei ole Karitsa, eikä Karitsa ole Jumala. VT:n aikana israelilaiset eivät uhranneet Jumalalle Jumalaa. Karitsa on Jumalan Poika, joka ihmisen Poikana uhrasi verensä syntiemme sovitukseksi suloisesti tuoksuvaksi uhriksi Isälleen Jumalalle, Jumalan tahdon mukaan.
        Ja tämän todistaa myös Raamatun viimeinen kirja.

Rev 5:6 Ja minä näin, että valtaistuimen ja niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu; sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä, lähetetyt kaikkeen maailmaan.
        Rev 5:7 Ja se tuli ja otti kirjan valtaistuimella-istuvan oikeasta kädestä.
        Rev 5:8 Ja kun se oli ottanut kirjan, niin ne neljä olentoa ja kaksikymmentä neljä vanhinta lankesivat Karitsan eteen, ja heillä oli kantele kullakin, ja heillä oli kultaiset maljat täynnä suitsutuksia, jotka ovat pyhien rukoukset,
        Rev 5:9 ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista.

Eivät Jumala ja Karitsa taivaassakaan kaiken täyttymyksessä ole yksi, vaan Karitsa Jumalan Poika otti kirjan Jumalan kädestä, jae 5:7.
        Pidän kolminaisuusoppia sangen omituisena oppina, kun se väittää Raamatun selviä sanoja vastaan. Ja ottaa muutamia epäselviä ja vaikeasti tulkittavia Raamatun jakeita todistamaan lukemattomia täysin selviä ja yksiselitteisiä jakeita vastaan. Edes Jeesuksen omia sanoja, että hän on Jumalan Poika ei uskota, vaan lisätään niihin jotakin ihmisviisauden kehittämää sanomalla, että Jeesus on Jumala.
        Jeesus itse ei koskaan sanonut, että hän on Jumala.

Joh 5:46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.
        Joh 5:47 Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?"

Jeesus on Jumalan Karitsa. Jumala ei ole Raamatussa koskaan Karitsa.

• JärjenpäätelmätMurskaxi
        Jaikal91 kirjoitti:

>>>Kerroppa miten tuo järkeilysi istuu yksiin Raamatun todellisen ilmoituksen kanssa;<<<

En ole oppinut tuntemaan Jeesusta Kristusta järkeilemällä. Minun järki ei riitä siihen.

Ole huoleti. Jumalan suunnitelma olikin, ettei ihminen tiedon ja viisautensa avulla pääse tuntemaan HÄNTÄ. ;)

• Jaikal91 kirjoitti:

Koska sinä näet ristiriitoja Jumalan Sanassa, sinun ei pitäisi ryhtyä opettamaan. Et vielä tunne Herraa Jeesusta Kristusta niin kuin tietää tulisi jotta vois opettaa toista.

Minä en näe että näissä jakeissamme on mitään ristiriitaa. Minä olen selittänyt näitä jakeita tässä ketjussa. Mutta ellei Pyhä Henki selitä yksilöuskovalle, minun selittämiset eivät riitä valaisemaan sinulle asiaa. Minulla ei ole parempi sanoja millä selittää. Selitän lisää kotisivullani.

Tarkoitin lähinnä, miten oppisi mukaisesti Raamatussa on ristiriitraisuutta. Oppisihan on, miten JUMALA on sama taho kuin Poika.

Esim. tuo ilmoitus on täysin ristiriitainen Raamatun ilmoitusten kanssa, jos oppisi olisi Raamatullinen.

Opetappa tarkoin mitä tämä ilmoitus tarkoittaa ja miten se nivoutuu ristiriidattomasti oppisi kanssa;

Meluimmin 22 jakeesta alkaen.

Siis ilman fiktiivistä kuvittelua ja siten sanojen mukaisesti,- ei muunnellen.

• Jonah48 kirjoitti:

Jaikal:
        ”Kun Raamattu puhuu Karitsasta tai Jumalan Pojasta, se puhuu tästä kirkastetusta Jumalan ihmisruumiista.”

Ei puhu. Jumala ei ole ihminen, eikä hänellä ole koskaan ollut ihmisruumista. Kun Raamattu puhuu Karitsasta, se puhuu aina Jeesuksesta.

Vanhan testamentin uhripalveluksissa virheetön karitsa uhrattiin Jumalalle ja se oli esikuvaa Jeesuksen Jumalan Karitsan uhrauksesta Jumalalle syntiemme sovitukseksi.

Num 28:1 Ja Herra [JHWH] puhui Moosekselle sanoen:
        Num 28:2 "Käske israelilaisia ja sano heille: Pitäkää vaari siitä, että tuotte minulle MINUN uhrilahjani, ruokani, suloisesti tuoksuvat uhrini, määräaikanaan.
        Num 28:3 Ja sano heille: Tämä on se uhri, joka teidän on tuotava joka päivä Herralle [JHWH]: kaksi vuoden vanhaa virheetöntä karitsaa jokapäiväiseksi polttouhriksi.
        Num 28:4 Uhraa toinen karitsa aamulla, ja toinen karitsa uhraa iltahämärässä

Uhri annettiin Jumalalle, Jumala itse ei ollut uhrikaritsa. Vaan Karitsa oli hänen Poikansa.
        Ja sen todistaa myös Johannes Uudessa testamentissa.

Joh 1:29 Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
        Joh 1:34 Ja minä olen sen nähnyt ja olen todistanut, että tämä on Jumalan Poika."

Meidät on lunastettu virheettömän Karitsan, Kristuksen Jumalan Pojan verellä.

1Pe 1:19 vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan,
        1Pe 1:20 hänen, joka tosin oli edeltätiedetty jo ennen maailman perustamista, mutta vasta viimeisinä aikoina on ilmoitettu teitä varten,
        1Pe 1:21 jotka hänen kauttansa uskotte Jumalaan, joka herätti hänet kuolleista ja antoi hänelle kirkkauden, niin että teidän uskonne on myös toivo Jumalaan.

Ja Kristuksen kautta me uskomme Jumalaan, joka on hänet herättänyt. Jotkut eivät usko, he ovat uppiniskaista kansaa. He kapinoivat edelleen Jumalaa ja hänen sanaansa vastaan. Ja väittävät, että Jeesus, Karitsa on Jumala.

Jumala ei ole Karitsa, eikä Karitsa ole Jumala. VT:n aikana israelilaiset eivät uhranneet Jumalalle Jumalaa. Karitsa on Jumalan Poika, joka ihmisen Poikana uhrasi verensä syntiemme sovitukseksi suloisesti tuoksuvaksi uhriksi Isälleen Jumalalle, Jumalan tahdon mukaan.
        Ja tämän todistaa myös Raamatun viimeinen kirja.

Rev 5:6 Ja minä näin, että valtaistuimen ja niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu; sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä, lähetetyt kaikkeen maailmaan.
        Rev 5:7 Ja se tuli ja otti kirjan valtaistuimella-istuvan oikeasta kädestä.
        Rev 5:8 Ja kun se oli ottanut kirjan, niin ne neljä olentoa ja kaksikymmentä neljä vanhinta lankesivat Karitsan eteen, ja heillä oli kantele kullakin, ja heillä oli kultaiset maljat täynnä suitsutuksia, jotka ovat pyhien rukoukset,
        Rev 5:9 ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista.

Eivät Jumala ja Karitsa taivaassakaan kaiken täyttymyksessä ole yksi, vaan Karitsa Jumalan Poika otti kirjan Jumalan kädestä, jae 5:7.
        Pidän kolminaisuusoppia sangen omituisena oppina, kun se väittää Raamatun selviä sanoja vastaan. Ja ottaa muutamia epäselviä ja vaikeasti tulkittavia Raamatun jakeita todistamaan lukemattomia täysin selviä ja yksiselitteisiä jakeita vastaan. Edes Jeesuksen omia sanoja, että hän on Jumalan Poika ei uskota, vaan lisätään niihin jotakin ihmisviisauden kehittämää sanomalla, että Jeesus on Jumala.
        Jeesus itse ei koskaan sanonut, että hän on Jumala.

Joh 5:46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.
        Joh 5:47 Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?"

Jeesus on Jumalan Karitsa. Jumala ei ole Raamatussa koskaan Karitsa.

>>>Joh 5:46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.

Joh 5:47 Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?"<<<

Kenestä Mooses kirjoitti?

Luukkaan evankeliumi:
        24:27 Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu.

Eikö Mooses kirjoittanut Jumalasta?

• markku.lievonen
        Jaikal91 kirjoitti:

>>>Joh 5:46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.

Joh 5:47 Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?"<<<

Luukkaan evankeliumi:
        24:27 Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu.

No, eikö JUMALA puhunut Pojan kautta? Todellisuudessa Jeesus ei puhunut ainuttakaan omaa sanaa,- vaan JUMALAN./Puhui Pojan kautta.

Niin, näköjään sinun jaikal on erittäin vaikea uskoa sitä todellisuutta, miten näkymätön JUMALA toi aivoituksensa ilmi ihmiskunnalle Poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta. Oli näkymättämän JUMALAN kirkkaus.

• PuutonMetsä
        markku.lievonen kirjoitti:

No, eikö JUMALA puhunut Pojan kautta? Todellisuudessa Jeesus ei puhunut ainuttakaan omaa sanaa,- vaan JUMALAN./Puhui Pojan kautta.

Niin, näköjään sinun jaikal on erittäin vaikea uskoa sitä todellisuutta, miten näkymätön JUMALA toi aivoituksensa ilmi ihmiskunnalle Poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta. Oli näkymättämän JUMALAN kirkkaus.

Tekstistäsi tulee mieleen: Ajattelet että metsä on tärkeämpi ja suurempi kuin puut. Hylkäät puut vähäpätöisinä ja jopa turhina koska tahdot katsella suurta metsää. Siksi sinä et näe puita koska katsot metsää. Et myöskään tahdo puhua puista koska ne ovat niin vähäpätöisiä ja turhia. Puhut vain metsästä.

Ajattelet että Jumala on tärkeämpi ja suurempi kuin Poika. Hylkäät Pojan vähäpätöisenä pienenä jumalana koska tahdot katsella suurta Jumalaa. Siksi sinä et näe Poikaa koska katsot Jumalaa. Et myöskään tahdo puhua Pojasta koska Hän on niin pieni ja vähäpätöinen. Puhut mieluummin vain Jumalasta. Ja sinä ajattelet olevasi hengellinen koska katsot Pojan yli Jumalaan. Ajattelet varmasti olevasi hoksaava ja järkevä, yli meidän "hengettömien".

Tapasi ajatella ja katsoa hengellisiä asioita menee ylihengellisyyden ja epäterveen kristillisyyden puolelle. Et huomaa että et voi nähdä metsää puiden ohi. Et voi nähdä Jumalaa Pojan, Jeesuksen Kristuksen, ohi. Pojassa sinä näet Jumalan. Puissa sinä näet metsän.

• markku.lievonen
        PuutonMetsä kirjoitti:

Tekstistäsi tulee mieleen: Ajattelet että metsä on tärkeämpi ja suurempi kuin puut. Hylkäät puut vähäpätöisinä ja jopa turhina koska tahdot katsella suurta metsää. Siksi sinä et näe puita koska katsot metsää. Et myöskään tahdo puhua puista koska ne ovat niin vähäpätöisiä ja turhia. Puhut vain metsästä.

Ajattelet että Jumala on tärkeämpi ja suurempi kuin Poika. Hylkäät Pojan vähäpätöisenä pienenä jumalana koska tahdot katsella suurta Jumalaa. Siksi sinä et näe Poikaa koska katsot Jumalaa. Et myöskään tahdo puhua Pojasta koska Hän on niin pieni ja vähäpätöinen. Puhut mieluummin vain Jumalasta. Ja sinä ajattelet olevasi hengellinen koska katsot Pojan yli Jumalaan. Ajattelet varmasti olevasi hoksaava ja järkevä, yli meidän "hengettömien".

Tapasi ajatella ja katsoa hengellisiä asioita menee ylihengellisyyden ja epäterveen kristillisyyden puolelle. Et huomaa että et voi nähdä metsää puiden ohi. Et voi nähdä Jumalaa Pojan, Jeesuksen Kristuksen, ohi. Pojassa sinä näet Jumalan. Puissa sinä näet metsän.

>>Ajattelet että Jumala on tärkeämpi ja suurempi kuin Poika. Hylkäät Pojan vähäpätöisenä pienenä jumalana koska tahdot katsella suurta Jumalaa.<<

Piirrän mielikuvani asiasta JUMALAN ilmoittamalla tavalla. Eihän ihmisellä ole nokan koputtamista siihen, mitä JUMALA on säätänyt ja aivoitellut Pojastaan Jeesuksesta Kristuksesta.
        Niin, ei ole minun ja uskoni vika, jos uskon, miten JUMALA on antanut kaiken vallan Pojalleen ja taas JUMALA lopussa ottaa vallan taksisin, että hän olisi kaikki kaikessa.

Vastaappa jaikal, mitä kysyin.

• Jaikal91 kirjoitti:

Luukkaan evankeliumi:

Mitä sä lässytät? Sun kysymyksissä on aina taka-ajatus.

• VP.Korteentieltä

Tomumaja.
      Stefanus- kerrot hänen todistuksensa, kuinka hän näki Jumalan Pojan seisovan Jumalan valtaistuimen oikealla puolen.

Aivan oikein. Hän ei voinut nähdä Jumalan kirkkautta itsessään, vaan Jumalan Pojan kautta. Kuka on nähnyt minut on nähnyt Isän.

Voisitko sinä nähdä "kirkkauden Herran savisilmilläsi"... Et, vaan Hän ilmestyy sinulle Pojassa. Eikös vain. Muutoinhan et tuntisi Isää!

• tomumaja.eikrj

Kyllä noin se avautuu.

• markku.lievonen

Tarkoitin lähinnä, miten oppisi mukaisesti Raamatussa on ristiriitraisuutta. Oppisihan on, miten JUMALA on sama taho kuin Poika.

Esim. tuo ilmoitus on täysin ristiriitainen Raamatun ilmoitusten kanssa, jos oppisi olisi Raamatullinen.

Opetappa tarkoin mitä tämä ilmoitus tarkoittaa ja miten se nivoutuu ristiriidattomasti oppisi kanssa;

Meluimmin 22 jakeesta alkaen.

Siis ilman fiktiivistä kuvittelua ja siten sanojen mukaisesti,- ei muunnellen. Kiinnostaa miten selität ristiriitaisuuden.

• JAIKALILLEKYSYMYS

>Koska sinä näet ristiriitoja Jumalan Sanassa, sinun ei pitäisi ryhtyä opettamaan. < Jaikal pohtii.

Niin, näen oppisi kautta Raamatussa ristiriitaisuuden ja siksi kysäisen; Opeta tämä ristiriitaisuus pois.
      Siis opeta, miten JUMALA ja Poika on sama taho JUMALAN ilmoituksesta huolimatta, Raamattu ilmoittaa JUMALAN ja Pojan olevan eri tahoja.

Opeta miten tuo ylläoleva opetus tulisi ymmärtää, että ilmoitus olisi ristiriidaton oppisi kanssa.
      Sinähän monesti intoilet, miten Raamattu on ristiriidaton kokonaisuus. Näin on, mutta opetuskin tulee silloin olla Raamatusta kumpuava.

Kysyjä on Markku Lievonen

• yksitie

Otetaanko alusta. Jumalan pelastushistoria alkaa luomisesta. Syntiinlankeemuksesta ja uhrista esimerkki oli iisak että Jumala katsoo itse sopivan uhrin eikä ihminen. Eläimiä uhrattiin synnistä muistuttamaan . Sitten tuli näitä profeettoja jotka huusivat tehkää parannus synneistänne ja kääntykää pois pahuudesta. Samalla kertoivat jumalan lait ja käskyt jotka olivat esimerkkinä tulevasta sillä syntihän oli ennen lakiakin jo ja Abraham ympärileikattiin jo ennen lakia . Myös Ketura synnytti lapsia mutta Ismail karkotettiin itään vihan tähden. Väkivallan tähden ismailin maasta tuli hiekkaa. Jumala vihaa pahuutta . Saatanaa on turha syyttää kaikesta ihmisen on itse käännyttävä pahasta. Iisakista tuli israelin kansa ja Jeesus syntyi siihen. Profeetat kertoivat Jumalan kärsivästä palvelijasta joka tulee . Näin Jeesus syntyi betlehemissä kuten oli ennustettukin. Ihmiseksi. Ristiinnaulittiin sen takia . Mutta nousi kuolleista. Otettiin ylös taivaaseen . Kyllä näin on totuus. Raamatun profeettojen ennustukset täytettiin Jeesuksessa . Sen takia temppeli tuhottiin eläinuhrit loppui. Jeesus oli tullut. Synnitön otti orjan muodon ristillä sinun ja minun paikan sovittaen synnin ja siitä tulleen kuoleman . Ihminen haisee kalmalle syntien tähden kun ei usko Jeesusta . Kristitty voi haista paskalle muttei kalmalle . Koska uskoo Jeesukseen. Tämä tarkoittaa että on perkeleen valheita uskovia ihmisjoukkoja jotka eivät ota totuutta vastaan ja tuhoutuvat . Jeesus sovitti synnin joten eläinuhrit ei enää merkitse mitään. Muutenhan Jeesus olisi turhaan kuollut ristillä. Ihmiseksi tullut Luoja. Kun katsot Jeesusta ristillä näet Jumalan rakkauden sukua kohtaan . Jos kiellät hänet kiellät pelastuksesi koska syntinen ei voi tulla Jumalan luokse muutoin kuin Jeesuksen kautta joka oli synnitön puolestasi. Jos juokset pois Jeesuksesta menetät sielusipelastuksen ikuisesti. Sen takia on suuri juopa niiden välissä jotka pelastuu ja jotka ei pelastu. Eläinuhri ei pelasta eikä se mitä syöt tai et syö tai mihin suuntaan kumarrat egyptissä faaraoille tai babyloniassa . Ihmisen syntivelka on niin suuri että ainoa jota pyytää antamaan synnit anteeksi on Jeesus itse. Jeesus Anna syntini anteeksi. Tunnustan että olen hirveä syntinen enkä ansaitse tulla luoksesi. Uskon että Jeesus on Jumalan Poika joka kuoli puolestani . Anna anteeksi syntini puhdista sydämeni pahasta Anna uusi puhdas sydän . Kadun kaikkea pahaa pahaa . Jeesuksen nimessä amen. Kiitos Herra Jeesus että saan anteeksi enkä joudu kadotukseen amen. STEFANUS ON TAIVAASSA mutta sinun on syytä kääntyä jos haluat pelastua.

• LUJanapysyyloppuunasti

EI KUKAAN TULE ISÄN TYKÖ MUUTOIN KUIN MINUN KAUTTANI SANOO JEESUS. EI KUKAAN. Älkää uskoko näitä käärmeitä noitia luikertelee täällä . Jeesus on Jumalan Poika ihmiseksi tullut. Siinä on tie totuus elämä. YRITTÄVÄT SAADA LUOPUMAAN KRISTUKSESTA JA RISTISTÄ. ÄLKÄÄ EKSYKÖ. LUIKERTELIJOITA.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      60
      7502
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2936
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1776
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1649
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1458
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1404
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      131
      1153
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      75
      842
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      802
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      52
      745
    Aihe