thairavintola

pianviisviikkoathaimaata

heips! kertokaahan omia kokemuksianne khao lakin muovituolipaikoista esim. mitkä on yllättänyt toud positiivisesti vaikka näytti ekku vähän härskiltä :)

3

165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • khao lakin keskustassa muovituolipaikat on melko keskinkertaisia. Toki kompromissejä joutuu tekemään, kun turisteille tehdään. Ihan huonoa ei ole, muttei mitään ihan superiakaan.
      Kuitenkin nang thong marketin edestä saa ihan kelpo pad thaita kohtuu hintaan vaunusta. ( Ei tosin tuoleja). Tien toisella puolella viistosti on koju josta saa aika hyvää kuai tiauta(nuudelisoppaa). Siinä on usein tuktuk vieressä. Samallakin puolella on nuudelisoppa liike, muttei ehkä ihan niin hyvää. Lam kaenista sitten saa soppaa mikä vie kielen mennessään, sitten kertyy jo hintaakin (matkoista), jos ei muuten siellä viihdy. Raaasti jaoteltuna lam kaenissa, khao lakin suunnasta katsottuna, vasemmalla on mun makuun sopivaa ruokaa, kun taas oikealla puolella, tab la mun tien varressa, liian tulista usein mun makuun.

Ainakin itselläni kuuluu joka reissuun käydä ainakin kerran Chonticha:ssa syömässä.
      http://khao-lak-magazine.com/eating-out/khao-laks-best-kept-secret/
      Se 5 kuva ylhäältäpäin. (paljon sinisiä muovituoleja)Kivointa siellä on käydä isomalla porukalla, yksin en menisi, koska siellä kuluu paljon aikaa. 100thb seisovapöytä, ja valikoimaa löytyy kymmenittäin grilliin. ainakin kolmetuntia kannattaa varata aikaa :). ja jätskiä ja sorbettia jälkkäriksi. Jos nya kratalla grillaaminen ei tuttua, kannattaa pyytää joku paikallinen mukaan. Se kuitenkin maksaa vain n. 2,5euroa per nuppi .

Markkinoilla toki kannattaa herkutella katuherkuilla. friteerattua kanaa olen kyllä ostanut markkinoilta melkoisia määriä. Kannattaa kuitenkin aina tarkastaa että ovat taatusti kypsiä.
      lam kaenin markkinoilla voi olla eksoottisempiakin herkkuja tarjolla, kuin bang niang markkinoilla. Jos lam kaenin markkinoilla poikkeaa, niin possunvartaita kannattaa metsästää. Löytyy samasta välistä missä kukkakauppiaat ovat. Aina niitä ei tosin ole tarjolla.
      Rannalta pienistä katoksista saa myös usein hyvää ruokaa edullisesti. Itse kun vietän usein paljon aikaa eteläisellä khao lak beachillä, niin komols cornerilla myös syön usein. Joka rannalta toki taitaa löytyä vastaavia, ainakin nang thongilta.
      Tosin bakarangilla kesti kauan odotus, eikä ruoka ollut kovin kummoista.

Jokaisen oma suu kuitenkin paras asiantuntija.

• pianviisviikkoathaimaata

muistakko minä päivinä noi lam kaenin markkinat? ja onko se siinä risteyksen tuntumas mistä esim. käännytään sinne kilppari laitokseen/satamaan? :)

• Helppo muistaa... aina päivää ennen bang niang markkinoita.
      Mut siellä on sekä ilta että päivä markkinoita niin sitä en muista koska on päivä ja koska ilta. Hotellien henkilökunta usein asuu lam kaenissa ne kyllä tetää.

Joo niillä nurkilla, toisella puolen tietä, kuin Tab la mun tien risteys. Eli khao lakista tullessa vasemalla puolen, liikerakennusten takana. Ei niitä voi olla huomaamatta :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      18
      4811
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      127
      1555
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      101
      1440
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      69
      1363
    5. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      326
      1299
    6. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      48
      1276
    7. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1190
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      1011
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      925
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      49
      904
    Aihe