Urpot muistakaa maksaa

pili2

10

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Edullinen__Windows

      En käsitä. Maksoin Windows-7 Home Premiumista muutma vuosi sitten 120€ ja tämä on voimassa vielä 5 vuotta!
      Siis vain 12€ vuodessa todella hienosti toimivasta käyttöjärjestelmästä ♥

    • MattiMä
      • Edullinen__Windows

        Ei minulle! Mullahan on seiska!


      • ubutubu

        Oliko se päivitysversio johonkin vanhaan katiskaan?


      • ubutubu kirjoitti:

        Oliko se päivitysversio johonkin vanhaan katiskaan?

        Roskiksestahan Kari on dyykannut Kari-PC:nsä.


    • wertwerttttt

      Miksi kaikki aina sekoilevat otsikoiden takia ottamatta asioista selvää?

      "How much money is needed to belong to the richest 1% of the world?"
      "the answer is "not much""

      "The top one per cent comprises anyone with an income over $34,000 after tax"

      Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2082385/We-1--You-need-34k-income-global-elite--half-worlds-richest-live-U-S.html#ixzz3xbyheVnz
      Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook

      Että Suomen veroilla noin 5000€/kk riittää siihen, että kuulut maailman rikkaimpaan 1%:iin. Käytännössä jokainen poliitikko, lääkäri, tuomari, johtaja ja moni muu palkollinen.

      Syy mistä erojen kasvu johtuu on se, että kaikista köyhimmissä maissa lisäännytään kaikista eniten ja maailman väestömäärä samalla kasvaa. Jos maapallolla eläisi miljardi ihmistä samalla jaottelulla, rikkaimpiin kuuluisi vain 10 miljoonaa rikkainta, mutta kun väestöä oli 6mrd rikkaimpaan prosenttiin kuului jo 60 miljoonaa ihmistä ja nykyään väestömäärä lienee jo 7.4 mrd jolloin 1% kuuluu yhä useampi henkilö ja tietysti kun 1%:ssa on mukana vain varakkaimmat, niin omistuksen suhteellinen arvo koko maailman taloudellisesta omistuksesta kasvaa.

      "Tiedostaville" yksilöille tiedoksi, että Occupy Wallstreet -mielenosoituksen osallistujista suurin osa kuului maailman rikkaimpaan 2-3%:iin ja todennäköisesti osa jopa tuohon 1%:iin.

      • wertwerttttt

        Eli jos tämän lukeman "korjaaminen" on tärkeää, niin ainoa keino on jos varakkaat alkavat hankkimaan nopeasti lisää lapsia, jolloin moni nyt 1%:iin kuuluva putoaa pois kärkitiimistä...


      • tiltu_tuhoo_2
        wertwerttttt kirjoitti:

        Eli jos tämän lukeman "korjaaminen" on tärkeää, niin ainoa keino on jos varakkaat alkavat hankkimaan nopeasti lisää lapsia, jolloin moni nyt 1%:iin kuuluva putoaa pois kärkitiimistä...

        Tai sitten kehitysmaissa aletaan panostaa vähän siihen perhesuunnitteluun, että päästään sielläkin kestävämmille urille. Ja ryhdytään kehittämään elinkeinorakennetta poispäin kehitysavun vastaanottamispainotteisuudesta. Se, että rikkaimpaan prosenttiin pääsee melko pienellä varallisuudella kertoo vain siitä, kuinka valtava määrä hirvittävän köyhiä ihmisiä on.

        Onglema on todellinen eikä helppoja ratkaisuja ole, koska köyhissä maissa on jämähdetty vanhoihin asenteisiin vähän kuin eräät Windowsiin.


      • wertwerttttt

        Jaa nyt on jo kehitysmaiden ihmisetkin tiltuja :)

        Henkilön joka nimittelee toisia geneerisellä hölynpölyllä, ei kannattaisi arvostella muita. Ellet sattumoisin huomannut, en ehdottanut että rikkaiden pitäisi alkaa lisääntyä nopeammin (vaikka se olisi ihan hyvä vaihtoehto, koska silloin keskimäärin fiksummat lisääntyisivät nykyistä enemmän), vaan huomautin että se olisi ainoa nopea tapa korjata tämä loputonta itkua aiheuttava ongelma.

        Esittämäsi malli taas ei muuttaisi prosentteja, vaan ainoastaan hidastaisi niiden heikkenemistä, ellei sitten perhesuunnittelu yhdistettynä kuolleisuuteen alentaisi koyhien alueiden alukasmääriä ja tätä en valitettavasti usko.

        Mielestäni kaikki tuet kehitysmailta, poislukien ehkä ympäristötuet, tulisi poistaa. Se on jo nähty, että jos huomattavasti kehittyneemmät kulttuurit sekaantuvat kehittymättömien kulttuurien asioihin, se vain pahentaa tilannetta. Jokaisen kulttuurin pitäisi antaa kehittyä vähintään tietylle asteelle itsenäisesti.


      • tiltu_tuhoo_2
        wertwerttttt kirjoitti:

        Jaa nyt on jo kehitysmaiden ihmisetkin tiltuja :)

        Henkilön joka nimittelee toisia geneerisellä hölynpölyllä, ei kannattaisi arvostella muita. Ellet sattumoisin huomannut, en ehdottanut että rikkaiden pitäisi alkaa lisääntyä nopeammin (vaikka se olisi ihan hyvä vaihtoehto, koska silloin keskimäärin fiksummat lisääntyisivät nykyistä enemmän), vaan huomautin että se olisi ainoa nopea tapa korjata tämä loputonta itkua aiheuttava ongelma.

        Esittämäsi malli taas ei muuttaisi prosentteja, vaan ainoastaan hidastaisi niiden heikkenemistä, ellei sitten perhesuunnittelu yhdistettynä kuolleisuuteen alentaisi koyhien alueiden alukasmääriä ja tätä en valitettavasti usko.

        Mielestäni kaikki tuet kehitysmailta, poislukien ehkä ympäristötuet, tulisi poistaa. Se on jo nähty, että jos huomattavasti kehittyneemmät kulttuurit sekaantuvat kehittymättömien kulttuurien asioihin, se vain pahentaa tilannetta. Jokaisen kulttuurin pitäisi antaa kehittyä vähintään tietylle asteelle itsenäisesti.

        "Jaa nyt on jo kehitysmaiden ihmisetkin tiltuja :)"

        Ei, kun sinä, Seppo, olet tiltu!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1469
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      155
      471
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe