Miten valitan hallinto oikeuteen sossun päätöksestä? Päätös on aivan mielipuolinen ja väärä, en tule sitä hyväksymään.
Otanko yhteyttä asianajajaan tai oikeusapuun joka laatii valituksen vai kuinka etenen asiassa?
Miten valitan hallinto oikeuteen sossun päätöksest
2
<50
Vastaukset
Yksi keino lähteä alkuun on lähettää kopio päätöksestä minulle sähköpostin liitteenä.
Kerro samalla mitä virheitä päätöksessä mielestäsi on ja miten päätöstä pitäisi muuttaa.
Käyn sitten päätöksen läpi ja kerron oman näkemykseni ja ehdotukseni jatkotoimista.
Tätä palstaakin lukee varmasti moni asiakkaani? Jotka voivat kertoa, oliko minusta mitään apua, vai oliko peräti vaan pelkkää haittaa?
Toki voit ottaa yhteyttä myös asianajajaan tai oikeusapuun, mutta voi olla etteivät ehdi juttuasi katsoa lainakaan ennen kuin oikaisuvaatimusaika on jo kulunut umpeen.
Juhani
http://www.satakunta.net
http://www.toimeentulotuki.net- FiveSimppleSteps
1. nopein ja helpoin reitti oikaisun saamiseksi on ottaa yhteyttä omaan sosiaalityöntekijään ja pyytää varaamaan aika päätöksen läpikäymiseen ja tapaamisella sitten esittää lisää tositteita ja selvityksiä miksi haluaa oikaisua päätökseen
2. jos tämäkään ei auta tai päätös on kyseisen sosiaalityöntekijän tekemä, niin seuraava vaihe on ottaa yhteyttä johtavaan sosiaalityöntekijään ja kysyä onko asiassa toimittu oikein/kunnan ohjeistuksen mukaan
3. sitten jätät virallisen oikaisuvaatimuksen ja lisäselvitykset sosiaalitoimistoon/kaupungin kirjaamoon (tämä tehtävä 14 päivän sisällä päätöksen saamisesta)
4. tämän jälkeen kannattaa tiedustella kunnan sosiaaliasiamiehen kantaa asiaan
5. sitten yhteyttä oikeusaputoimistoon/asianajajaan josta juttu etenee, jos etenee niin käräoikeuteen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek205726Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.222889Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1552626- 262429
- 821684
- 1461565
- 1341404
- 1351028
- 901012
- 9933