Oikein sattuu korviin asua Sepon naapurissa, kun se soittaa epävireistä sähkökitaraa oikein 24 bittisellä ulostulolla! Luulee muka säveltävänsä jotain, vaikka se melusaaste kuulostaa lähinnä ripulisen peräreiän töräyksiltä!
Sepon musiikki = peräreiän plörinää!
17
85
Vastaukset
- Seppo_Jallu
Mikä on 24 bittinen ulostulo, kerroppa tästä hieman lisää?
- seppopörisee
Seppo soittaa kitaran äänet ulos 24-bittisenä, ja mainostaa siitä palstalla! Silti ne kuulostaa hirveältä, koska Sepon soittovehkeet on paskoja ja taidot sitäkin paskemmat!
- Seppo_Jallu
seppopörisee kirjoitti:
Seppo soittaa kitaran äänet ulos 24-bittisenä, ja mainostaa siitä palstalla! Silti ne kuulostaa hirveältä, koska Sepon soittovehkeet on paskoja ja taidot sitäkin paskemmat!
Minä se kyllä tuossa sellaista olen sanonut että äänitän 24 bittisenä musiikin mutta en ole Seppo ja en käytä vahvistimia siinä, enkä kaiuttimia.
1500€ kitara, 1000€ multiefekti ja laadukas tietokone riittää kyllä, eli ei nämä ihan halvimmasta päästä ole ja se soittokokemuskin on kehittynyt jo parin kymmenen harjoittelun tuloksena sekä kuulo on hajaantunut.
Studiot yleensäkin äänittää normaali 16 bittistä 44.1 kHz laatua parempana masterit vaikka et sitä usko ja kuule eroa.
Bluray musiikkia kuuntelen sitten kaiuttimilla ja vahvistimilla ja siinä on korvin kuultava ero jos ei ole niin sanottu trolli joka ei tajua yhtään asioista mitään, ei omaa korvakuuloa ja on muutenkin musiikillisesti vajaa.
En ole koskaan mainostanut näitä asioita mutta kun aletaan kyselemään ja valehtelemaan että ihmisiä on huijattu vuosikausia myymällä parempilaatuisia äänitteitä, sekä studiotyöskentelyssä ollaan väärällä tiellä kun äänitellään ihan turhaan paremmalla laadulla niin olen hieman faktaa lyönyt pöytään.
Kysyin aloittajalta että selitä hieman lisää tästä 24 bittisyydestä, tiedän että taas puhutaan ja ei käsitetä edes mistä puhutaan. - Seppo_Jallu
Seppo_Jallu kirjoitti:
Minä se kyllä tuossa sellaista olen sanonut että äänitän 24 bittisenä musiikin mutta en ole Seppo ja en käytä vahvistimia siinä, enkä kaiuttimia.
1500€ kitara, 1000€ multiefekti ja laadukas tietokone riittää kyllä, eli ei nämä ihan halvimmasta päästä ole ja se soittokokemuskin on kehittynyt jo parin kymmenen harjoittelun tuloksena sekä kuulo on hajaantunut.
Studiot yleensäkin äänittää normaali 16 bittistä 44.1 kHz laatua parempana masterit vaikka et sitä usko ja kuule eroa.
Bluray musiikkia kuuntelen sitten kaiuttimilla ja vahvistimilla ja siinä on korvin kuultava ero jos ei ole niin sanottu trolli joka ei tajua yhtään asioista mitään, ei omaa korvakuuloa ja on muutenkin musiikillisesti vajaa.
En ole koskaan mainostanut näitä asioita mutta kun aletaan kyselemään ja valehtelemaan että ihmisiä on huijattu vuosikausia myymällä parempilaatuisia äänitteitä, sekä studiotyöskentelyssä ollaan väärällä tiellä kun äänitellään ihan turhaan paremmalla laadulla niin olen hieman faktaa lyönyt pöytään.
Kysyin aloittajalta että selitä hieman lisää tästä 24 bittisyydestä, tiedän että taas puhutaan ja ei käsitetä edes mistä puhutaan.Tuossa piti lukea että parinkymmenen vuoden harjoittelun tuloksena, ei parin kymmenen kerran tuloksena.
- meitä_et_hämää_6
Sinä Jallu olet harjoitellut kitaransoittoa pari kymmentä kertaa!
- Seppo_Jallu
meitä_et_hämää_6 kirjoitti:
Sinä Jallu olet harjoitellut kitaransoittoa pari kymmentä kertaa!
En ole myöskään Jallu ja todellakin olen harjoitellut sen parikymmentä kertaa, puhutaan tuhansista kerroista joihin voisi luokitella on isoja lavaesiintymisiäkin.
Montako lavaesiintymistä sinulla on? - meitä_et_hämää_6
Minulla on satoja isoja lavaesiintymisiä kitaristina ja 30-v soittokokemus. Kitaroita 16 kpl ja muutama multiefektin rimpula, käytän erillispedaaleja ja oikeita vahvistimia.
Seppo_Jallu kirjoitti:
Kysyin aloittajalta että selitä hieman lisää tästä 24 bittisyydestä, tiedän että taas puhutaan ja ei käsitetä edes mistä puhutaan.Trolli on siis Jallun mielestä sellainen henkilö, jolla on tieteellinen maailmankuva ja joka ei usko kaikkia markkinoitiväitteitä. Jallu ei tajua selvästikään yhtikäs mitään elektroniikasta, luonnontieteen menetelmistä, lumevaikutuksesta tai sokkotutkimuksista.
Studiotyöskentelyssä on syytä usein käyttää ylilaatua, muun muassa silloin kun ääntä tarvitsee muokata jälkikäteen, niin vääristymät eivät kertaudu korvin kuultaviksi. Sekä tietysti silloin, jos halutaan myydä huuhaa-äänitteitä audiofiilihörhöille.
Jos ja kun kaksoissokkotutkimuksissa ei ole havaittu koehenkilöiden kuulevan 16/44.1:n aiheuttamaa vääristymää, niin silloin on syytä olettaa että sitä ei ihminen kuule. Esimerkiksi koira sen sijaan voi kuulla eron helpostikin.
Näissä audiohommissa on aika paljon erilaista huuhaata liikkeellä: http://rationalwiki.org/wiki/Audio_woo- Seppo_Jallu
meitä_et_hämää_6 kirjoitti:
Minulla on satoja isoja lavaesiintymisiä kitaristina ja 30-v soittokokemus. Kitaroita 16 kpl ja muutama multiefektin rimpula, käytän erillispedaaleja ja oikeita vahvistimia.
Hienoa, siinä tapauksessa voitkin selittää näille puolikuuroille että miksi studiossa äänität paremmalla laadulla kuin perus kaupalliset cd äänilevyt.
- sepon_naapuri
Seppo_Jallu kirjoitti:
Kysyin aloittajalta että selitä hieman lisää tästä 24 bittisyydestä, tiedän että taas puhutaan ja ei käsitetä edes mistä puhutaan.Asun sinun naapurissa! Olet Seppo, koska tunnistit itsesi!
- Seppo_Jallu
sepon_naapuri kirjoitti:
Asun sinun naapurissa! Olet Seppo, koska tunnistit itsesi!
Tuu poriseen, tehdään biisi.
- Seppo-PC
Seppo_Jallu kirjoitti:
Tuu poriseen, tehdään biisi.
Eli myönsit olevasi Seppo.
- Seppo_Jallu
Seppo-PC kirjoitti:
Eli myönsit olevasi Seppo.
Missä minä sellaista olen myöntänyt, tuu nyt vaan rohkiasti pimpottaan niin katsotaan olinko se Seppo josta puhut.
Seppo_Jallu kirjoitti:
Hienoa, siinä tapauksessa voitkin selittää näille puolikuuroille että miksi studiossa äänität paremmalla laadulla kuin perus kaupalliset cd äänilevyt.
Jallu ei tajua vääristymien kertautumista muokattaessa!
- Karvahattu-
Tri.Kerkko.Koni kirjoitti:
Jallu ei tajua vääristymien kertautumista muokattaessa!
matti se vaan jokeltaa multinikkiensä kanssa.
- Linuks_Jokellus
Jokellus on yksi linukshihhulien yleisimmistä ilmaisumuodoista.....†
Sitä voi kuulla peräkammareista tuon tuostakin, mikäli vain lyijyvuoratut ikkunaverhot laskevat läpi.....†
- seppokeppo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?901757- 851242
- 1101123
- 71954
- 102884
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56828- 47741
- 36732
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47681- 33663