Mitä se ulosotto tarkoittaa?

Avuntarpeessaolen

Auttakaa joku. Päädyin velkakierteeseen ja otin paljon vippejä ja eri kulutusluottoja ym. osamaksuja. Velkaa kertyi n.15 000€. En edes muista puoliakaan mistä olen mitäkin velkaa ottanut. Perintäkirjeitä satelee. Osa jo ulosotossa, jossa minut todettu varattomaksi tällä hetkellä.
Mistä saisin selville kaikki velkani? Olen ollut joihinkin perintäfirmoihin jo yhteydessä. Kannattaako pyytää perinnän keskeytystä ja velan siirtoa ulosottoon? Kannattaako maksaa omasta tahdosta ulosottoon vaikka 100€/kk? Vai odottaa että en ole enää varaton? Kun tilanne joskus paranee ja varallisuutta on enemmän, mieheni takaa minulle lainan omilla vakuuksillaan joilla maksan sitten ulosottovelkani pois ja lyhennän tätä lainaa sitten.

Entäs, kun velkoja siirtyy ulosottoon niin palaavatko ne sieltä perintätoimistoille takaisin, koska olen varaton? Alkaako sitten taas perintäkirjeet juosta?

20

499

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kusessa

Tuota suoraan, jos sanotaan olet loppu elämäs kusessa ihan oikeesti, et saa mitenkään noita maksettua ja vaikka joku maksaisi sun velkas,niin menee muutama vuosi ennen, kuin nimes ns. puhdistuu ja silloinkin vain jos uo. tekee velkojen maksuista ilmoituksen asiakstietoon ym.

Olet tavallaa armoillansa ja mitään et pysty hommaan etkä omistaan et hankimaankaan sillä up.merkintä rajaa tehokkaasti mahdollisuuksiasi.niin asunto markkinoilla kuin monessa muussakin asiassa.

Ja muistathan että uo-velkas on ihan eri suuruinen, kuin se alkuperäinen summa.

Parisuhdettakaan et voi muodostaa sillä jokainen mahdollinen kumppani ehdokas kavahtaa ulos otto velallista ja maksuhäiriö merkintäistä. eli ongelmia, niitä tulee riittämään.

Ja vaikka saisit velkas maksettua niin rahoitus firmoillahan on omat reksiterinsä joista mekrintäs ei poistu. eli uuden lainan saanti voi olla jopa mahdotonta myöjhemmässä elämän vaiheessa ja monet työpaikat ei ota töihin jos merkintä. sehän on sama kuin epäluottamus lauseke ettei henkilö hoida asioitaan eikä häneen ole luottamusta.

Vaikeeta on zempata sinuakaan, mutta typerämpää olisi antaa valheellista tulevaisuuden kuvaa ja sillä keinon ikään, kuin tietoisesti valehdella.

• Avuntarpeessaolen

No kusessa en kyllä koe olevani nytkään. Eipä tuo tällä hetkellä juuri muuten vaikuta, kuin että en saa enempää osareita ja vippejä ym.. Ja hyvä niin. Varmasti kasvaa, ainakin kaksinkertaistuu. Mutta itse olen velkani aiheuttanut ja itsepä ne kyllä myös maksan pois, jonain päivänä olen velaton, ja opinpa elämään nyt varojeni mukaan kun on pakko. Enkä tämän kaiken jälkeen enää aijo velkaantua. Meillä on omakotitalo miehen omistuksessa, kolme lasta ja kaikki asiat muuten kunnossa. Hankin velkani vuosien varrella mieheltäni salaa. Ja kyllä, tuossa hän yhä edelleen on rinnallani ja on luvannut auttaa. Onhan tämä noloa, muttei nyt sentään maailmanloppu. :)

Ap

• Avuntarpeessaolen

Ja ennen kuin joku tulee mainitsemaan, että entä jos eroammenin tms.. No sellainen ei ole suunnitelmissa. Mutta eihän sitä koskaan tiedä. Jos niin käy, niin sitten eletään sen mukaan. Ap

• Töihin

Tiedäkös jos sinulla olisi vielä luottotiedot kunnossa niin silloinhan mies vois taata velan jolla maksaisit ne uo.velat. mutta tuskinmpahan vain? eikö olisi jo nyt helpompaa että miehes ottasi velkaa ja maksaisitte sun uo.velkas pois? sehän kuitenkin maksettava.

Toimi ihmeessä nopeesti ettei tilanne pääse pahenemaan sillä kun asiat pitkistyy ne mutkistuu ja tulevaisuutta ei voi ennustaa.eli tuleeko avioero ja niin poispäin. toisaalta itse ajattelsin avio puolisosta joka tekee asioita salaille, ettei häneen ole luottamista vastakaan. niin mietippä omalle kohdallesi. jos pystyt?

Ja kyllä se vouti ottaa omansa siitä yhteisestä talostakin. on turhaa kuvitellakaan, että koti säästyis. veli velkaa ottaessa velejenpoika maksaessa!

• Avuntarpeessaolen

Varmasti ottaa yhteisestä talosta. Mutta tämä talo ei olekaan minun, ei sitten tippaakaan. Täysin miehen omistuksessa, minä vain asun täällä. Joten kyllä, koti säästyy. Kuten kaikki muukin omaisuus. Minä en omista mitään, mikä olisi voutille mieleen.

Ap

• Avuntarpeessaolen

Ja ehkä sinun avioliittosi/parisuhteesi, jos sellaista edes on? Perustuu siihen, että virheitä ei sallita. Meillä sallitaan ja jos jokin asia menee pieleen tai sattuu jotain suhdetta koettelevaa, se pyritään korjaamaan. Me olemme tämän asian yhdessä keskustelleet ja läpi käyneet, eikä tämä kaada meidän suhdettamme mihinkään. Tyhmä ja iso virhe, luottamuskin kärsi, mutta onneksi asiat voi pyrkiä järjestämään, ja luottamuksen ansaitsemaan takaisin. Elämme hyvin tasapainoista elämää ja suhde voi kyllä hyvin kaikesta huolimatta. :)
        Ap

• Luuserit

Mitäs sinä alat arvosteleen jotakin hyvän tahtoista henkilöä, joka antoi sinun itsesi kertomien tietojen perusteella sinulle järkeviä neuvoja? jatkoit vielä henkilön perhe suhteiten arvostelulla? ja kuitekin nikkis mukaan kerrot olevasi "avuntarpeessa) no mitäs sinä tänne palstalle tuollaisia kirjoittelet ja ihmisiä arvostelet vaikka olet itse asiasi sössinyt ja koitat vakuutella suhteesi olevan kunnossa ja kaiketikin uskottelet itsellesikin niin olevan.

• Avuntarpeessaolen

En kyllä saanut ainuttakaan vastausta kysymyksiini. Avuntarpeessa kyllä olen, kun kaipaan kysymyksiini vastauksia. :)
        Ap

• dfg5h

Mitä vtun väliä jollain luottotiedoilla, maksuhäiriöillä tai ulosotolla on. Elää voi vaihtoehtoisilla tavoilla kuten ulkomailla, pimeillä töillä, pikkurikoksilla ym. Sitten ulosotosta ei ole mitään ongelmaa.

• Huomiotako

Älkää enää vastatko aloittajalle, joka hakee vaan huomiota.

• Hahahhaha

Kyllä täsä ny joku muu veti hemapat nenään ku ap :D

• Laamakuiskaaja

"Mistä saisin selville kaikki velkani?" velkojilta, ei ole mitään rekisteriä johon nuo tiedot kootaan.

"Kannattaako pyytää perinnän keskeytystä ja velan siirtoa ulosottoon? " Yksityisoikeudelliset velat menevät ulosottoon vain käräjäoikeuden kautta, siitä tulee 150€-ylöspäin kuluja/velka velkapääomasta riippuen. Viisaampaa olisi maksaa velka kerrallaan kokonaan pois jos maksukykyä riittää. Jos ei kykene maksamaan mitään niin perinnän keskeytys voi olla järkevää, riippuen velkojen koroista.

"Kun tilanne joskus paranee ja varallisuutta on enemmän, mieheni takaa minulle lainan omilla vakuuksillaan" Millaisella aikataululla tuo onnistuu, miksi ei heti?

Voisi olla viisasta hakeutua velkaneuvontaa,.

• Ei_tajuu

Suht pieni summa loppujenlopuksi ja muutamassa vuodessa takaisin maksettu, jos duunipaikan saat.

• Tyhjästä paha nyhjästä. Eli jos ei ole kunnon tuloja esim palkka, niin kaikki velat mahd nopeasti ulosottoon. Pyydät tarvittaessa perinnänkeskeytystä ja siirtoa ulosottoon.
      Toki jos on mahdollista niin kannattaa ehdottomasti hoidella pienet velat pois ennenkuin menevät haasteelle. Tarkoitan sellaisia velkoja jotka saisi pois kerralla tai kahdella. Mitä vähemmän velkoja pääsee haasteen asteelle sen pienemmän kulut koko velkapottiin loppupeleissä. Mitä tuloja aloittajalla on? Etuuksia? Kyl täs tilanteessa tulottomana on paras unohtaa 100€/kk vapaaehtoiset maksamiset ulosottoon. Velka kasvaa siitä huolimatta niin kauan kunnes löytyy duunipaikka yms.
      UO:ssa kuitenkin pienempi korko kuin perintäfirmoissa
      Uo palauttaa saamatta jääneet saatavat takaisin velkojille jotka sitten 3 vuoden sisään muistuttavat sua velasta kirjeellä.

• aikansakutakin

Juuri näin.
        Itse tein aikoinaan niin, että ensimmäisen perintäfirman kirjeen avasin ja sen jälkeen en vaivautunut niitä edes avaamaan.
        Revin ja laitoin roskiin.

Sitten ne menivät ulosottoon ja aikanaan ne alkoivat vähitellen vähentyä, koska sain anssia.
        Sitten olin hetken töissä ja silloin ne vähentyivät enemmän. Nyt taas vähenee anssilla, kunnes laskelmieni mukaan loppuvat ensi syksynä. Vähän yli tonni velkaa jäljellä. Alkuperäinen 11.000, vuonna 2011.
        Kyllähän nuo perintäfirmat edelleen yrittävät vetää välistä, mutta en edelleenkään noteeraa niiden kirjeisiin.

Asioihin kannattaa suhtautua resurssien mukaan.
        Jos on asunto ja puh-/nettiliittymä niin maksuhäiriömerkinnöilläkään ei ole mitään merkitystä.
        Tämä maksuhäiriömerkintä toteemipaalu on yks aikamme epäjumala joka on silkkaa kusetusta. Siihenkin kannattaa suhtautua sen mukaan.

• kjohjuhihoö

Kysyt ja tiedät ja et tiedä. Totta kai perintäkirjeet juoksevat postilaatikossasi 15 vuotta oikeuden päätöksestä, jollet pois niitä maksa. Kuka tahansa voit taata lainan tai maksaa velkasi pois tuona aikana, ei siihen ole mitään estettä. Nykyään erotaan hirvittävän helposti,ja siksi kommentoineet kycyvät oletko varma.
      Mut nää on raha asioita, se on vain yks osa alue parisuhteessa.
      Koet turvaa hetkellä tässä, entä jos tipahdat yksin tai koko perheenä, oletko vahva. Se raha on aika mitätöntä-

• Noist perintäfirmoista vielä. Kaikki siis eivät laita velkaa uo:oon vaikka sitä velallinen vaatisi. Mutta tämän jälkeen muistutuskulut pienenevät oleellisesti. Itse ottaisin kyseiseen perintäfirmaan yhteyttä ja kysyisin josko voisi maksaa velan pois mutta siten että vain pääoman ja kohtuulliset muut kulut. Jos yleensäkään on järkeä perintäfirman päässä niin suostuvat. Saavat näin ainakin pääoman kohtuu ajassa takaisin. Perintäfirmat tekevät voittonsa juuri muistutus- ja perintäkuluilla. Jos on joskus velan ottanut niin pitäähän se maksaa, sehän on selvä. Jos velallinen ei tätä ymmärrä niin asia sitten ihan eri ja saa vaikka rauhassa repiä kirjeitä vuodesta toiseen.

• Yrittäjä1

Avaaja on heittäytynyt suorastaan naiviksi ja teko tyhmäksi peitelläkseen huonoo omaatuntoaan ja hakee nyt sääliä ja jos ei saa niin alkaa nimittlee kaikenlaisia sekoja luusereita paras, kun maksa velkansa.

• noominen

Kysynkin sivullisena jatkoksi - miten ulosotto toimii?
      Tapauksena henkilö joka on perinyt talon maineen mantuineen,tyhjentänyt pankkitilit mutta jättänyt kaiken muun hoitamatta,perintöverot maksamatta,on velkainen ennestään,asuu sossun asunnoissa,talo ja tilan asiat rempallaan,on elänyt viimeiset reilu 10 v ja kauemminkin velkakieretteessä,käyttänyt kaikkia hyväkseen kuten isovanhempiaan,menettänyt työpaikkansa ,perheensä,lapsensa hulttiomaisella elämällään(nainen) ei suostu tapaamisiin kenenkään kans että asiat saataisiin hoidettua jne.
      Milloin ulosotto alkaa perimään ja voiko tehdä esim.tarjouksen etukäteen ko.paikasta,talosta(joka on kohta asumiskelvoton)vai käveleekö vouti paikalle tyhjentämään paikan noin vaan?
      Miten tulisi toimia,olen sukulainen ja hoitanut asiat tähän saakka kykyni mukaan yrittäen pitää paikat jotenkin "hengissä" välttyen suuremmilta tuhoilta.

• Loitolla

Paras neuvo pysy kaukana koko ihmisestä niin vältyt vielä pahemmalta sillä ihminen joka ei ymmärrä ottaa apua vastaan on jo elämänsä pilannut ja pilaa muitenkin elämän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      218
      1891
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1748
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      54
      1186
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      78
      986
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      978
    6. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      930
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      835
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      85
      806
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      782
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      764
    Aihe