TE-toimisto lopettaa työnhaun jos ei kännyä

hämmästynyt

Voiko TE-toimisto vaatia, että heillä pitää olla tiedossa työttömän puhelinnumero, jotta työntaku on voimassa? Uhkaavat poistaa työntakuni (en saa työkkärikorvausta, koska evätty Kelan toimesta ja toistaiseksi olen sossun asiakas), jos en anna heille puhelinnumeroa.
Jos TE-toimisto poistaa työhakuni, niin silloinhan sossulta alkaa avustukset tippua -20 ja -40%???

9

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Semmmmk

      Minulla ei ole koskaan ollut puhelinta kuntouttava työtoiminta on ainut ehto työmarkkinatuki ja 9 euroa tulee. Olen ollut yhteensä 12 vuotta työelämävalmennuksessa ja kuntouttavassa työtoiminassa nyt olen 60 kymppinen vanhus. Lain mukaan ei tarvitse hankkia kännykkää, tietokoneita. Jos saa toimeentulotukea pitää kattaa perusosalla kännykkä ja netinkäyttö.luottotiedot kysytään

      • Tsuikkk

        Jos sattuu sairastumaan eikä ole apua mistä soittaa hätäkeskukseen voi sattua kuolema jos asuu yksin siinä saattaa mädäntyä lopullisesti. Jos työtön alkaa olla 60 vuotias niin te toimiston ja sosiaalitoimiston pitää hoitaa työtön turvallisesti laitospaikkaa tai muun viranomaisen piiriin.kännykkä ja puhelin lehdet ei ole tärkeitä päivärahalla tai pienellä kansan ja takuueläkkeellä


    • Noin se on. Eivät voi vaatia, että pitäisi ylipäätään olla minkäänlaista puhelinta, tai digitaalista yhteyttä. Osoitteeksikin pitäisi riittää poste restante.

    • soitanaapuriin

      Eihän puhelinliittymää edes saa, jos on esim. maksuhäiriöitä. Kännykättömyys ei siis voi olla este työnhakijana ololle.

      • SilleTilidemo

        PrePaidin saa. Itse ei tarvitse pahemmin soitella, ettei tule liikaa kuluja, mutta tavoitettavissa voi halutessaan olla.


    • gfhjfghj

      Ja mikähän TE-toimisto tällaista vaatii?

    • Valistaja

      Periaatteessa ja normien mukaan kontaktointimahdollisuudet on oltava. Halusit tai et, niin näin on. Sinulla on joko modernit laitteet käytössäsi tai sitten lankapuhelin ja postipoika. Muutenhan Sinua ei saada kiinni, kun se juuri Sinulle sopiva työpaikka tulee täytettäväksi. - Muuten on aivan turha syytellä työkkäriä saamattomuudesta - mistä kummasta Te luulette sinne niitä täytettäviä paikkoja tulevan - ei niillä niitä ole - vaan ne tulevat (jos tulevat) työnantajilta. Herranen aika sentään, kun ihmiset syyttelevät jatkuvasti väärää tahoa. Kannattaisiko jokaisen nyt perehtyä laajemmin yhteiskunnan rakenteisiin ja niiden sisäiseen dynamiikkaan.

      • eimuuta

        Riittää, jos kirjeitse tavoittaa. Eli jonkinlainen osoite on annettava.


    • Tavoiteltu_Poikamies

      Kerran meni yksi vakityöpaikka sivu suun, kun työnantaja ei tavoittanut mua puhelimella. V...i kun pientä oravaa. Eteenpäin on siitä menty.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      200
      5138
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      124
      3170
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      142
      2417
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2374
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1992
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1566
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      116
      1510
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1403
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe