Työkkärin rooli ansiosidonnaisella

Kickel

Voiko työkkäri pakottaa töihin tai kursseille ansiosidonnaisen aikana? Vai ainoastaan peruspäivärahan yhteydessä? Ja paljonko saa tienata ansiosidonnaisen aikana, saako lainkaan? Peruspäivärahan kanssa taisi olla 300 euron raja. Vaikuttavatko avopuolison tulot ansiosidonnaiseen? Vai pitääkö meidän asua kämppiksinä :D

7

316

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ansiosidonnainen anna mitään "etuoikeuksia".
      Avopuolisolla ei ole elatusvelvollisuutta kuin siinä tapauksessa, että asutte yhdessä ja saatte toimeentulotukea.

http://www.satakunta.net

• EiSuojaa

Sillä ei ole merkitystä, mistä saat korvausta.

Mitä nuorempiolet, käytännössä alta 40, niin sitä nopeammin joudut johonkin "aktivointiin". Tänä vuonna aktivointeja lisätään ennestään.

• lyhyesti

Voit joutua kurssille ja todennäköisesti sinulle alkaa tulemaan ilmoituksia haettavista työpaikoista. Niitä on luonnollisesti haettava. Voit tienata 300 euroa kuukaudessa ilman, että vaikuttaa päivärahaan. Puolison tulot eivät vaikuta anssiin.

• rautalangasta

Sinähän olet työttömänä työnhakijana työkkärissä. Taidat olla vähän tyhmä.

• KiihtoHisa

Etkö halua tehdä töitä vai miksi sinut pitää pakottaa töihin??

• Kickel

Olen tällä hetkellä töissä, sopimus loppuu keväällä ja jään ansiosidonnaiselle. Olen käynyt työkkärin turhilla kursseilla vuosia sitten ja ovat 'pakottaneet' hakemaan ulkopaikkakunnille töihin mikä on mielestäni typerää. Ihminen ei saa enää päättää missä edes asuu. Kyselin etukäteen että tiedän varautua taas samaan rumbaan. Kiitos rakentavista kommenteistanne, työttömyys ei ole päämääräni, tarvitsen vain hieman mietintäaikaa tulevaisuudelle tämän henkisesti raskaan jakson jälkeen. Toki sehän on vain luonteen heikkoutta ja pummeilua tässä suoritusyhteiskunnassa.

• Elämä_on_Line

Saa päättää, missä asuu. Valitettavasti työssä voi joutua joskus käymään toisella paikkakunnalla. Rahan eli toimeentulon takia. Tai joskus siksikin, että tykkää työstään, mutta sitä ei omalla paikkakunnalla vaan ole. Lahdesta Helsinkiin, Hämeenlinnasta Tampereelle. Jollei jo ole elämässään tienannut niin hyvin, ettei enää tarvitse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4711
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      512
      2476
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      143
      2043
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      18
      1969
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      81
      1596
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1515
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      16
      1404
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      104
      1022
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      124
      862
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      849
    Aihe