Tarvitseeko windows 10

tarpeellista

Tarviiko windows 10:ssä ccleaneria?
Entä mitä muita ohjelmia olisi syytä asentaa windows 10:iin?

27

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä. Pakollinen ohjelma Windowsissa. Muita on mm paras Chrome selain.

      • eiei

        Ei tarvitse välttämättä Ccleaneria windowsissa eikä chrome ole paras selain.


    • EZpZA4ni

      Mikä tämä ccleaner-jankutus on? Joku vetää esiin jatkuvasti vanhentuneen ohjelman.

      • Tarpeellinen ohjelma:)


      • Joensuunpöllö

        Armeijankäymätön "viiden naalin kenraali" vapunen vaan ärhentelee ja tyrkyttää niitä n. viittä asiaa jotka mahtuvat päähän yht'aikaa.


      • Joensuunpöllö

        Anteeksi vapunen, unohtui tämä kuudes.


      • Vapusella taas maaninen vaihe menossa. Täytyy kirjoittaa elektrokonvulsiivista hoitoa.


    • Qökdjcj

      Ei tarvitse jos osaat käyttää jo koneessa olevia ominaisuuksia ja käytät Ostettua Tietoturvaohjelmaa kuten Norton Securitya.

      • tarpeellista

        Mitä tarkoitat " koneessa olevia ominaisuuksia"?
        Käytän ilmaista avastia.


      • cccpleaner

        Selaimen historiatiedot saa pois selaimen asetuksista.
        Ohjelmat saa poistettua käyttiksen työkaluilla,
        samoin aina käynnistyvät ohjelmat saa muutettua.

        Muut ominaisuudet ovat turhia.


      • tarpeellista kirjoitti:

        Mitä tarkoitat " koneessa olevia ominaisuuksia"?
        Käytän ilmaista avastia.

        Sitä ei pitäisi käyttää.. Sellaista roskaa että...


      • cccpleaner kirjoitti:

        Selaimen historiatiedot saa pois selaimen asetuksista.
        Ohjelmat saa poistettua käyttiksen työkaluilla,
        samoin aina käynnistyvät ohjelmat saa muutettua.

        Muut ominaisuudet ovat turhia.

        Ei saa kunnolla:) Turhaa jää koneelle ja paljon:D


      • kyllävoikäyttää
        Bittisky kirjoitti:

        Sitä ei pitäisi käyttää.. Sellaista roskaa että...

        Kyllä sitä voi aivan hyvin käyttää.


      • huonochrome
        Bittisky kirjoitti:

        Ei saa kunnolla:) Turhaa jää koneelle ja paljon:D

        Eipä tietenkään saa, jos käyttää Chromea. Mutta jos käyttää Firefoxia , niin kaikki saa pois.


      • cccpleaner
        Bittisky kirjoitti:

        Ei saa kunnolla:) Turhaa jää koneelle ja paljon:D

        Tyhjennä roskis niin ei jää niin paljoa.


      • lääkkeetmuista

        Muista ottaa lääkkeet.


      • EiKoskaanCCleaneria
        cccpleaner kirjoitti:

        Selaimen historiatiedot saa pois selaimen asetuksista.
        Ohjelmat saa poistettua käyttiksen työkaluilla,
        samoin aina käynnistyvät ohjelmat saa muutettua.

        Muut ominaisuudet ovat turhia.

        Windows koneissa on Levyn Eheytys toiminto ja puhdistus,jörjestely toiminto en nyt muista nimeä. Norton Security tekee nykyversiossa samaa levyn eheytys,puhdistus toiminto, ei tarvitse ajastaa se huomaa ja alkaa tehdä sitä itse tarvittaessa. Norton myös näyttää listaa jos joku ohjelma hidastaa turhaan käynnistymistä. Huomasin hiljattain että vanhoja W tapahtumalokeja on poistunut nyt vuoden alussa, valmistaja HP varmaan asialla ja/tai W oma toiminto. Koneen,suorittimen normaalia suurempi kuormitus juuri W päivitys aikaan ihmetytti ja selitys em.


      • EiKoskaanCCleaneria kirjoitti:

        Windows koneissa on Levyn Eheytys toiminto ja puhdistus,jörjestely toiminto en nyt muista nimeä. Norton Security tekee nykyversiossa samaa levyn eheytys,puhdistus toiminto, ei tarvitse ajastaa se huomaa ja alkaa tehdä sitä itse tarvittaessa. Norton myös näyttää listaa jos joku ohjelma hidastaa turhaan käynnistymistä. Huomasin hiljattain että vanhoja W tapahtumalokeja on poistunut nyt vuoden alussa, valmistaja HP varmaan asialla ja/tai W oma toiminto. Koneen,suorittimen normaalia suurempi kuormitus juuri W päivitys aikaan ihmetytti ja selitys em.

        Ne eivät vain ole tehokkaita:D Siinä se ongelma onkin..


      • jopas_olet_pässi
        Bittisky kirjoitti:

        Ne eivät vain ole tehokkaita:D Siinä se ongelma onkin..

        Miten niin eivät ole tehokkaita? Mitä Windowsin levypuhdistustyökalu jättää muka jälkeensä? Siis sellaista, mikä pitäisi poistaa?


      • jopas_olet_pässi kirjoitti:

        Miten niin eivät ole tehokkaita? Mitä Windowsin levypuhdistustyökalu jättää muka jälkeensä? Siis sellaista, mikä pitäisi poistaa?

        Testatkaa niin näette asian:) En ala selittämään kun näitä on meinaan paljon..


      • etsiistiedä
        Bittisky kirjoitti:

        Testatkaa niin näette asian:) En ala selittämään kun näitä on meinaan paljon..

        Eli sinulla ei ole tietoa.


      • hullujatooloetköedesnää

        Heheh, vapunen jatkaa onnetonta sotaansa kaikkia vastaan. :LOL


      • erittäin_lähellä_turhaa
        Bittisky kirjoitti:

        Testatkaa niin näette asian:) En ala selittämään kun näitä on meinaan paljon..

        Testattu.

        Ensin Windowsin levyn puhdistus:

        http://i.imgur.com/dmLeamp.png

        Sitten perään seeseekliiner:

        http://i.imgur.com/VVEg982.png

        Kun ottaa huomioon, että ccleanerin turhaksi katsomista nuo listatut ~14MB Firefoxin tiedostoja ovat yhtä tyhjän kanssa (Firefox generoi samat uudelleen hyvin nopeasti, ts. turhaa levyn höyläystä poistaa ja luoda uudelleen samoja tiedostoja koko ajan), on todellinen koneelta siivottu datamäärä n. 4MB. Edellisen kerran siivosin "jätöksiä" koneelta arviolta 2vko sitten. Tämä kertoo myös sen, ettei ccleaner osaa järkevästi päättää, mitä kannattaa poistaa ja mitä ei.

        Ccleanerin hyöty on siis todistetusti nolla tai niin lähellä nollaa, ettei sen käyttö ole välttämätöntä, ennemminkin pitäisi pohtia, onko se ollenkaan vaivan arvoista.

        Jos koneelle kertyy jatkuvasti isoja määriä väliaikaistiedostoja joita ei kykene sietämään, on fiksuinta käydä tarkistamassa ohjelmien asetukset. Esimerkiksi selaimet saa aina käynnistymään yksityisessä selaustilassa ja tyhjentämään omat väliaikaistiedostonsa automaattisesti, kun ne sulkee.


    • Ei tarvitse. Lisäohjelmat on hyvä asentaa vain Windowisn sovelluskaupasta.

      • ytytytytt

        Ei tarvitse jos ymmärtää vapusta enemmän tietotekniikasta. Vain ja ainoastaan tovelot tarvisevat Ccleaneria ja vapuset


    • Frasireus

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe