2kpl wlan verkkoa yhdeksi.

lskdjfhg

Mulla on 4g wlan modeemi, josta lähtee 15 metrin piuha ja sielä normi wlan routteri. Nyt on sitten 2kpl wlan verkkoja Tp-link ja Buffalo, ja pitää aina vaihtaa verkkoa kun liikkuu paikasta toiseen. saako verkkoa ikäänkuin yhdeksi ja samaksi molemmissa paikoissa? Modeemi voi olla vain toisessa päässä taloa, ja wlan ei ihan riitä.

11

1156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jklkg

      Laitat niihin saman nimen verkolle (ssid) ja saman salasanan.

      • Ei auta. Silloin on kaksi eri verkkoa:)


      • jklkg
        Bittisky kirjoitti:

        Ei auta. Silloin on kaksi eri verkkoa:)

        Useimpien käyttöön ihan riittävä toimenpide. Ja niin kauan kun aloittaja ei kerro minkä vuoksi hän tarvitsisi ihan oikeasti _saman_ verkon koko taloon, uskon että tuo riittää hänellekin.

        Ihan oikeasti saman verkon saa myös niin, että ostaa tehokkaamman reitittimen.


      • jklkg kirjoitti:

        Useimpien käyttöön ihan riittävä toimenpide. Ja niin kauan kun aloittaja ei kerro minkä vuoksi hän tarvitsisi ihan oikeasti _saman_ verkon koko taloon, uskon että tuo riittää hänellekin.

        Ihan oikeasti saman verkon saa myös niin, että ostaa tehokkaamman reitittimen.

        Ei mutta monet reitittimet tukevat verkon laajennus toimintoa eli reititin laajentaa toisen reittittimen verkkoa ilman että tulee kaksi eri verkkoa.

        Vähän niinkuin gsm tukiasemat.


      • Bittisky kirjoitti:

        Ei mutta monet reitittimet tukevat verkon laajennus toimintoa eli reititin laajentaa toisen reittittimen verkkoa ilman että tulee kaksi eri verkkoa.

        Vähän niinkuin gsm tukiasemat.

        Ne toiminnot ovat sitä varten, jos ei ole sitä kaapelia välissä. Aloittajan tapauksessa riittää sama ssid ja sama salasana, niin laitteet pitävät sitä samana verkkona.

        http://superuser.com/questions/122441/how-can-i-get-the-same-ssid-for-multiple-access-points

        "There is no magic to making multiple-AP (roaming) 802.11 networks work. Wireless clients just assume that all APs with the same SSID are configured similarly and are all just different points of access to the same underlying wired network. A client will scan all channels looking for APs publishing the SSID it wants, and will pick whichever one suits its needs best (usually that means whichever one shows the highest signal strength)."


      • Tri.Kerkko.Koni kirjoitti:

        Ne toiminnot ovat sitä varten, jos ei ole sitä kaapelia välissä. Aloittajan tapauksessa riittää sama ssid ja sama salasana, niin laitteet pitävät sitä samana verkkona.

        http://superuser.com/questions/122441/how-can-i-get-the-same-ssid-for-multiple-access-points

        "There is no magic to making multiple-AP (roaming) 802.11 networks work. Wireless clients just assume that all APs with the same SSID are configured similarly and are all just different points of access to the same underlying wired network. A client will scan all channels looking for APs publishing the SSID it wants, and will pick whichever one suits its needs best (usually that means whichever one shows the highest signal strength)."

        Ei ole ei:)


      • Bittisky kirjoitti:

        Ei ole ei:)

        Vapusella on taas inttämisvaihe menossa.


      • kewadq
        Bittisky kirjoitti:

        Ei mutta monet reitittimet tukevat verkon laajennus toimintoa eli reititin laajentaa toisen reittittimen verkkoa ilman että tulee kaksi eri verkkoa.

        Vähän niinkuin gsm tukiasemat.

        Verkon laajennustoiminto myös puolittaa yhteyden nopeuden, joten sitä ei ole mitään järkeä tehdä jos ei ole pakko. Ja tässä tapauksessa ilmeisestikään ei ole pakko, jos tuosta 15 metrin kaapelista ei haluta eroon.


    • iskjhjk

      Löysin ratkaisun, turhaa oli tänne s24 sivuille kirjoittaa, ei nämä puupäät mitään tajua.

      • pääpuu

        No mikä se ratkaisu sitten oli, mitä puupäät eivät tajunneet?

        Tietysti vähän tarkempi toiveiden erittely olisi saattanut tuottaa parempia vastauksia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      152
      437
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe