Kotimaan Energia.

Tepposuonvieri

Aloitan tähän vaikka täällä on jo pitkä ketju Kotimaan Energiasta jossa on kirjoituksia puolesta ja vastaan. Tein sopimuksen Toukokuussa 2015 kun lupasivat sähköä pörssin alimmalla hinnalla. En ole katunut päätöstäni olen tähän mennessä säästanyt jo 300 euroa riihikuivaa rahaa verrattuna paikallisen sähköyhtiöni Seinäjoen energian sopimukseen, joka maksoi peräti 7,50 senttiä kilowattitunnilta.
Minusta firmast on kirjoittettu paljon tyhjää panettelua minulla ei ole mitään valittamista tämän lyhyen asiakkuuteni aikana. Laskut tulevat säännöllisesti ja ajallaan ja mikä tärkeintä ne ovat pienempiä kuin aikaisemmat laskuni.

Nythän pörssisähkö on ennätyshalpaa ja tulee vielä halpenemaan tästäkin on kirjoitettu. Kannattaa omakotiasujan ottaa itselleen pörssisopimus,joka kilpailuttaa itseään kuten Kotimaan Energian nettodiili.

Ottaa päähän kun hyvää firmaa on paneteltu iahn perättömasti tuossa toisessa ketjussa... Ei mulla muuta.

73

15996

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EiOleOllutTurhaa

      Panettelu ei ole ollut perätöntä vaan täysin aiheesta. Sähkön hintaa on muutettu tai se ei ole ollut alkuunkaan sitä mitä sovittiin. Laskuja on lähetetty väärin ja moneen kertaan.

      Paljokonko Kotimaan Energia ottaa välistä pörssisähkössä?

      • erässähkömies

        Ottaa ainoastaan omansa pois ja asiakkaat ovat kyllä kaikinpuolin tyytyväisiä ainakin ne joiden kanssa minä olen puhelimessa puhunut.

        Yksikään asiakas jonka kanssa olen ollut suorassa puhelinkontaktissa ei ole morkannut Kotimaan energiaa. Täällä kirjoittelevat ne jotka eivät koskaan ole olleet edes asiakkaina sen näkee jo niistä virheistä joita kirjoituksissa on selkeästi huomattavissa.

        Eli pahansuopaa perätöntä panettelua kaikki tyynni mitä tällekin palstalle on kirjoitettu.


      • Paskapuhetta

        Ottaa omansa pois? Hyväntekeväisyysjärjestö siis? Kas kun markkinoilla enää on olemassa edes muita. Uskomatonta soopaa.

        Tietysti se ottaa vähän voittoakin, mutta mikä on marginaali ja kuukausihinta, se on ainoa mitkä kiinnostaa spot kaupassa ja tietysti se että laskut tulee oikein ja JÄLKIKÄTEEN TODELLISEN KULUTUKSEN MUKAAN. Mitenkäs on Kotimaa Energialla.

        Kivahan se että on tyytyväisiäkin "asiakkaista", mutta on myös niitä jotka eivät ole tyytyväisiä.


      • erässähkömies
        Paskapuhetta kirjoitti:

        Ottaa omansa pois? Hyväntekeväisyysjärjestö siis? Kas kun markkinoilla enää on olemassa edes muita. Uskomatonta soopaa.

        Tietysti se ottaa vähän voittoakin, mutta mikä on marginaali ja kuukausihinta, se on ainoa mitkä kiinnostaa spot kaupassa ja tietysti se että laskut tulee oikein ja JÄLKIKÄTEEN TODELLISEN KULUTUKSEN MUKAAN. Mitenkäs on Kotimaa Energialla.

        Kivahan se että on tyytyväisiäkin "asiakkaista", mutta on myös niitä jotka eivät ole tyytyväisiä.

        Ja kaikilla mulla sähköyhtiölläkö on sitten vain niitä pelkästään tyytyväisiä asiakkaita?

        Miksi sinä nimimerkki paskapuhetta olet tyytymätön, vai oletko koskaan edes ollut asiakas Kotimaan Energialla?


      • EnemmänKuinMuilla

        En ole kuullut että millään muulla sähköyhtöllä olisi jatkuvasti ongelmia esimerkiksi laskutuksen kanssa.


      • enolekuullut
        EnemmänKuinMuilla kirjoitti:

        En ole kuullut että millään muulla sähköyhtöllä olisi jatkuvasti ongelmia esimerkiksi laskutuksen kanssa.

        Minä en ole kuullut mistään laskutusongelmista Kotimaan energialla.


      • Heiskane
        Paskapuhetta kirjoitti:

        Ottaa omansa pois? Hyväntekeväisyysjärjestö siis? Kas kun markkinoilla enää on olemassa edes muita. Uskomatonta soopaa.

        Tietysti se ottaa vähän voittoakin, mutta mikä on marginaali ja kuukausihinta, se on ainoa mitkä kiinnostaa spot kaupassa ja tietysti se että laskut tulee oikein ja JÄLKIKÄTEEN TODELLISEN KULUTUKSEN MUKAAN. Mitenkäs on Kotimaa Energialla.

        Kivahan se että on tyytyväisiäkin "asiakkaista", mutta on myös niitä jotka eivät ole tyytyväisiä.

        Kotimaan energian nettodiili 12kk:ssa ei ole marginaalia vaan se myydään suoraan sisäänosto hinnalla ja voitto tulee perusmaksusta 3,99e tai 5,99e/kk. Se ei olle spot pörsssisopimus joka on tuntihinnoteltu.


      • Anonyymi

        Hintaa nostaa nelikertaisesti onko halpaa. Jo kuluttajaa kusetetaan tooooossssssiiii paljon voi vittttuuuuu


    • sähäkkäx

      Hyvin on homma pelannut, laskut tullu normaalisti ja selkeästi on hinta siinä. Hintaturvan otin pois, kun en koennut tarpeelliseksi pienellä kulutuksella. Eihän kotimaan energian pörssisähkössä ole mitään marginaalia, tuotto tulee perusmaksuilla,,

      • Eikö__

        Mitä edellistä ketjua luki, niin ei tuntunut ihan pelkällä kuukausimaksulla menevän.


      • alphainnotec
        Eikö__ kirjoitti:

        Mitä edellistä ketjua luki, niin ei tuntunut ihan pelkällä kuukausimaksulla menevän.

        Nettodiilisopimuksessa voitto tehdään pelkällä kuukausimaksulla. Tietysti Kotimaan energialla on muitakin sopimustyyppejä.

        Puhelinmyyntiin on tulossa lähiaikoina heidän hyvädiili 24kk sopimuksensa.
        Siinä kwh hinta on 4,48 ja kuukausimaksu 3,10.

        Tietysti he tekevät voittoa myymällä sähkösopimusten kylkeen erilaisia lisäpalveluja kuten vaikka hintaturva tai eri energiansäästöpalveluja.

        Kaikinpuolin kunnollinen yhtiö on kuitenkin kyseessä.


      • TTJ46

        Green Energyn tarjous oli 3.72 yö ja päivä kk-maksu 0,95. Sellaista olen ajatellut.


      • NoidenKanssaSekaantuu
        alphainnotec kirjoitti:

        Nettodiilisopimuksessa voitto tehdään pelkällä kuukausimaksulla. Tietysti Kotimaan energialla on muitakin sopimustyyppejä.

        Puhelinmyyntiin on tulossa lähiaikoina heidän hyvädiili 24kk sopimuksensa.
        Siinä kwh hinta on 4,48 ja kuukausimaksu 3,10.

        Tietysti he tekevät voittoa myymällä sähkösopimusten kylkeen erilaisia lisäpalveluja kuten vaikka hintaturva tai eri energiansäästöpalveluja.

        Kaikinpuolin kunnollinen yhtiö on kuitenkin kyseessä.

        Miks tuotteita pitää olla miljoona ja muuttaa nittä koko ajan?


      • erässähkömies
        TTJ46 kirjoitti:

        Green Energyn tarjous oli 3.72 yö ja päivä kk-maksu 0,95. Sellaista olen ajatellut.

        Green energy myy alle markkinahintojen, ptikään he eivät pysty tuota hintaa pitämään. Tuo on vain sisäänvetotarjous jonka hinta nousee jonkin ajan kuluttua. Ja luultavasti Nordic green maksattaa sen takaisin vanhoilla asiakkailla.


      • Anonyymi
        Eikö__ kirjoitti:

        Mitä edellistä ketjua luki, niin ei tuntunut ihan pelkällä kuukausimaksulla menevän.

        LISÄKULUJA KEKSIVÄT OMINPÄIN JOITA ASIAKKAILTA LASKUTTAVAT, kuukausittain...VAROKAAA


      • Anonyymi
        alphainnotec kirjoitti:

        Nettodiilisopimuksessa voitto tehdään pelkällä kuukausimaksulla. Tietysti Kotimaan energialla on muitakin sopimustyyppejä.

        Puhelinmyyntiin on tulossa lähiaikoina heidän hyvädiili 24kk sopimuksensa.
        Siinä kwh hinta on 4,48 ja kuukausimaksu 3,10.

        Tietysti he tekevät voittoa myymällä sähkösopimusten kylkeen erilaisia lisäpalveluja kuten vaikka hintaturva tai eri energiansäästöpalveluja.

        Kaikinpuolin kunnollinen yhtiö on kuitenkin kyseessä.

        puhelin myynnin hyvä diili maksat 2 vuodes 240€ ylimääräistä muihin yhtiöihin verrattuna eli hyvä diili yhtiölle


    • kilpailutinsähköni

      Itse käytin sähkön kilpaulutus palvelua osoitteessa http://helppohinta.fi/. Sivusto käyttää pelkästään luotettavia sähköyhtiöitä ja saa varmasti halvimman hinnan sopimukseen. Säästin yli 100€ vuodessa käyttämällä sähkön kilpailutus palvelua.

    • sähkörunoilija
    • daasdaassadsadsa

      Hohhoijjaa... näitä kaupallisia "vertailuja" taas tungetaan joka paikkaan, ainoastaan www.sahkonhinta.fi on täysin riippumaton julkisen palvelun vertailusivusto, ylläpitäjänä Energiavirasto.

    • huijatut

      Luulit saavasi tarjouksen, mutta tulikin sähkösopimus? Kotimaan Energian puhelinmyynti kuluttajaviraston tarkkailussa

      • ""Luulit saavasi tarjouksen, mutta tulikin sähkösopimus? Kotimaan Energian puhelinmyynti kuluttajaviraston tarkkailussa""

        NO EI TASAN PIDÄ PAIKKAANSA!

        Kyllä tyhmemmällekin asiakkaalle tulee selväksi, että tehdään sopimusta viimeistään siinä vaiheessa kun tehdään suullista valtakirjaa.

        Valtakirjaa tehdessä asiakkaalta kysytään kahdesti, että hyväksyttekö, että Kotimaan energian sopimus korvaa nykyisen sähkösopimuksenne.

        Ilma nsuullista valtakirjaa Kotimaan energia ei lähetä sopimuspapereita!

        Jos asiakas vielä suulisen valtakirjan teonkin jälkeen uulee saavansa pelkän tarjouksen niin se on hänen oma vikansa, ei myyjän eikä sähköyhtiön.


      • Anonyymi

        Puhelinmyyjä puhui koko ajan sähkösopimuksesta, sanoin että en ole kiinnostunut mistään tarjouksesta tai sopimuksesta, sähköpostiin voit laittaa infoa, mutta mitään sopimusta en tee puhelinmyyjien kanssa ja tarkistan vielä netistä mitä palautetta sieltä löytyy Kotimaan Energiasta. Myyjä oli sitä mieltä,että puhelinkeskustelua on turha jatkaa ja lopetin puhelun.

        tyytyväinen Helenin asiakas, ei ole ollut mitään ongelmaa ko. sähkönmyyjän kanssa


    • asiakas346
    • Kyrsäleipä

      Jos Kotimaan Energialta soitetaan,lyökää luuri korvaan!Mulle soitettiin sieltä ja todella epäasiallisesti,töykeästi ja kovaäänisesti tyrkytettiin niiden sopimusta eikä uskottu vasta kuin neljännen ein jälkeen!Lisäks oon kuullu tai nähny jostain et sielt pistetään jokin ylimääränen vakuutus mukaan joka maksaa monta euroo kuussa ja jos ei sitä muista lakkauttaa kahen kuukauden jälkeen,se muuttuu määräaikaseks jo on yhtä kauan voimas ku sähkösopimus!Tämmöstäkin oon kuullu tai nähny jostain et jos asiakaspalvelunumeroon soittaa ja yrittää peruuttaa sopimuksen niin sieltäki yritetään viel käännyttää! Aika outoa touhua!

      • Erässähkömies

        Katsos kun se on niin, että ihan itse on asiansa hoidettava. Ei se vakuutus ole mikään huijaus vaan siitä kerrotaan ihan selkeästi kaupanteon yhteydessä kuten myös siitä miten sen saa perutuksi...Että niin tullaanko vielä sitomaan sulle kengännauhatkin.

        Ja päällekäyviä puhelinmyyjiä on kaikissa firmoissa ja tuotteissa, olen ollut minäkin. Pakko koska muuten ei olisi tullut kauppaa.


    • tietäjä424242

      Kotimaan Energia on kallis yritys joka saa asiakkaansa tekemällä eettisesti kyseenalaista puhelinmyyntiä. Juuri yksikään asiakas ei ole omatoimisesti valinnut kotimaan energia. Myös nimi kotimaan energia on aika irvokas kun norjalaisomistuksessa keksitty nimi :D

      Kannattaa kiertää nämä markkinaoikeudessa olevat huijarit

      • Missä mielessä puhelinmyynti on eettisesti kyseenalaista?

        Miten niin yksikään asiakas ei ole vaihtanut omatoimisesti Kotimaan energiaan, onko joku heidät siihen sitten pakottanut.

        Hyppää järveen!


      • juho9000
        hullu_ukko kirjoitti:

        Missä mielessä puhelinmyynti on eettisesti kyseenalaista?

        Miten niin yksikään asiakas ei ole vaihtanut omatoimisesti Kotimaan energiaan, onko joku heidät siihen sitten pakottanut.

        Hyppää järveen!

        @hullu_ukko: taisit käsittää nyt (tahallaan?) väärin. Puhelinmyynti ei itsessään ole epäeettistä vaan se tapa jolla Kotimaan Energia sitä harjoittaa on.

        Kotimaan Energia on ottanut sellaisen linjan että asiakkaille voidaan myydä väkisin ja huijaten. Strategia toimii koska asiakkaita on tullut, mutta todella hämärää se kyllä on.

        Erityisen outoa on ettei omistaja Fortum ole päässyt näistä metkuista vielä vastuuseen.


      • juho9000 kirjoitti:

        @hullu_ukko: taisit käsittää nyt (tahallaan?) väärin. Puhelinmyynti ei itsessään ole epäeettistä vaan se tapa jolla Kotimaan Energia sitä harjoittaa on.

        Kotimaan Energia on ottanut sellaisen linjan että asiakkaille voidaan myydä väkisin ja huijaten. Strategia toimii koska asiakkaita on tullut, mutta todella hämärää se kyllä on.

        Erityisen outoa on ettei omistaja Fortum ole päässyt näistä metkuista vielä vastuuseen.

        Erityisen outoa on se, jos Kotimaan energia on harjoittanut pakkomyyntiä.

        Minä olin muutamia vuosia töissä Suoramarkkinointi Mega nimisessä yrityksessä jossa muiden tuotteiden lisäksi möin myös Kotimaan Energian sopimusta. Megassa nodatettiin korkeita laatukriteereitä ja filunki ja pakkomyyjät saivat firmasta kenkää oitis kun tapaus paljastui.

        Myös Kotimaan energia oli ainakin meidän kohdalla tarkka laadusta ja valvoi sitä, he antoivat tiukkoja ohjeistuksia siitä mitä asiakkaalle saa sanoa ja mielestäni etiikkaakin noudattivat.

        Esimerkkinä siitä voin kertoa sen, että Kotimaan energia oli kieltänyt myymästä sopimusta iäkkäille asiakkaille mikäli asiakas oli 80-vuotta täyttänyt hänen kanssaan ei saanut tehdä puhelinmyynnissä sopimusta ja esimerkiksi minun mielestäni tämä yläikäraja oli kohtuutonta rajoittamista vaikka loogisesti ymmärränkin sen perusteet.

        Itseasiassa jouduin kohtaamaan muutamia ikäihmiisä jotka tuohtuivat pahemman kerran kun iän paljastuttua kerroin etten voikaan tehdä kauppaa.

        Ainakaan Suoramarkkinointi Mega ei harrasta eettisesti kyseenalaista puhelinmyyntiä, olen tosin tietoinen siitä, että alalla toimii monenkirjavaa yrittäjää ja laadusta ei kaikkien kohdalla voi mennä takuuseen. Tietoni mukaan kuitenkin Kotimaan Energian sopimusta möi vain kuusi alihankkijaa joiden laatua valvottiin tarkasti, jos joukkoon on päässyt joku toimija jolla on ollut kyseenalaiset toimintaperiaatteet niin heidät on nopeasti tiputettu pois joukosta.

        Millaisia huijauksia sinä sitten tiedät tapahtuneen? Kerropa joku esimerkki.

        Yleensä näistä huijauksista kirjoittaa joku jonka jutuista näkee jo kauas ettei hän tiedä mistä puhuu. Jotkut jutut ovat taas peräisin Suomen energiayhtiön ajalta ihmiset kun eivät ymmärrä, että Kotimaan Energia on aivan eri yritys kuin Suomen energiayhtiö jonka aikaista henkilökuntaa ei edes enää työskentele Kotimaan Energialla.


      • Anonyymi
        juho9000 kirjoitti:

        @hullu_ukko: taisit käsittää nyt (tahallaan?) väärin. Puhelinmyynti ei itsessään ole epäeettistä vaan se tapa jolla Kotimaan Energia sitä harjoittaa on.

        Kotimaan Energia on ottanut sellaisen linjan että asiakkaille voidaan myydä väkisin ja huijaten. Strategia toimii koska asiakkaita on tullut, mutta todella hämärää se kyllä on.

        Erityisen outoa on ettei omistaja Fortum ole päässyt näistä metkuista vielä vastuuseen.

        JUU, päättävät asiakkaan puolesta ja sitten vaan laittavat sopimusta tulemaan ja todellakaan peruutusoikeutta ei sitten enää olekaan..Huijausta


    • tietäjhäjä

      Terve Hullu_ukko,

      Kiitos kehotuksestasi järveen hyppäämisestä.

      Ai miksikö puhelinmyynti pitäisi kieltää? Mielestäni kylmäsoittaminen ei enää kuulu vuoteen 2018. Puhelinmyynti on kielletty jo puhelinliittymäkaupassa, niin miksei sähkökaupassa myöskin?

      Kotimaan Energia on eettisesti kyseenalainen toimija muutoin puhtaalla markkinapaikalla pl. 220 Energia / Finkraft.

      https://yle.fi/uutiset/3-9552513

      https://yle.fi/uutiset/3-6237014

      • Puhelin myynti liittymäkaupassa kiellettiin vain väliaikaisesti vuosien 2012-2015 välillä. Se on ollut taas sallittua kohta kolmen vuoden ajan.

        Puhelinmyynti kuitenkin työllistää tuhansia ihmisiä suoraan ja välillisesti moninkertaisen määrän. Olisi pikemminkin eettisesti kyseenalista kieltää po toiminta vain sen takia, että se joitakin ärsyttää.

        Ilman puhelinmyyntiä monelta opiskelijalta ja köyhältä eläkeläiseltä loppuisi leipä pöydästä.


      • sosialistisika

        Se että puhelinmyynnillä on työllistävä vaikutus on ehkä paskin argumentti ikinä. Mietippä itse mitä juuri sanoit.


    • juho9000

      Kotimaan Energiahan on Fortumin myyntiyhtiö.

      Kotimaan Energia tarjoaa kalliimpaa sähköä kuin muut, tämän takia varmaan pakkomyyvät sopimuksia ja asiakas harvemmin tietää että on ostanut mitään ja vielä vähemmän tietoa löytyy sopimuksen määräaikaisuudesta.

      • On aika yksisilmäistä sanoa, että joku yhtiö myy kallista sähköä. Sähkösopimustyypin edullisuus kun riippuu sähkönkulutksesta lämmitysmuodosta asuntotyypistä jne.

        Minun ei esimerkiksi ole järkevää ottaa sopimusta jossa on kuukausi maksu vaikkapa malliin kolme euroa kuussa koska sähkönkulutukseni on keksimäärin 40 kwh/kuukausi tällöin kuukausimaksun suuruus olisi suunnilleen tuplat kulutuslaskuun verrattuna.

        Jos taas kulutus on jotain 15000 kwh/kk ei jollain kolmella eurolla kuukaudessa oel mitään merkitysta vaan paljaan kilovattitunnin hinta ratkaisee.


      • hullu_ukko kirjoitti:

        On aika yksisilmäistä sanoa, että joku yhtiö myy kallista sähköä. Sähkösopimustyypin edullisuus kun riippuu sähkönkulutksesta lämmitysmuodosta asuntotyypistä jne.

        Minun ei esimerkiksi ole järkevää ottaa sopimusta jossa on kuukausi maksu vaikkapa malliin kolme euroa kuussa koska sähkönkulutukseni on keksimäärin 40 kwh/kuukausi tällöin kuukausimaksun suuruus olisi suunnilleen tuplat kulutuslaskuun verrattuna.

        Jos taas kulutus on jotain 15000 kwh/kk ei jollain kolmella eurolla kuukaudessa oel mitään merkitysta vaan paljaan kilovattitunnin hinta ratkaisee.

        Niin jal inkki unohtui . Tuolta voi verrata sähköyhtiöitä puolueettomista vertailuista.

        http://www.sahkonhinta.fi/results


      • Juho9000

        Omassa työssäni olen sattunut huomaamaan, että kaikki Kotimaan Energian asiakkaat maksavat sähköstään enemmän kuin muilta sähköyhtiöiltä ostettuna maksaisivat.

        Nettisivujen perusteella kohdeasiakasryhmä on selvästi kerros- ja rivitalot, koska tuotteet ovat näihin suunnattu. Tästä tuskin kukaan on eri mieltä.

        Käytännössä kaikki käyttöpaikat joissa on suurempi kulutus (yli 15 000 kWh) käyttävät kausisähköä tai yösähköä. Kotimaan Energia ei sivuillaan tarjoa kumpaakaan.

        Perusmaksu Kotimaan Energialla on 3,95 tai 3,90, mutta pienellä präntillä viereen on kirjoitettu että tämä pätee vain pienellä kulutuksella. Oikea perusmaksu kotimaan energialla on 5,90 tai 5,95 eli suuruudeltaan lähes yhtä suuri kuin kohderyhmän koko sähkölasku.

        Itse kWh -hinta on halvimmillaan 4,34 snt/kWh , joka on itsessään ihan keskistason hinta. Halvempia löytyy pilvin pimein.

        Lopuksi huomasin tuotteen jossa maksat sähköstä aina 15 euroa (vain alle 3000 kWh kulutus). Jos otetaan pois tuo 3,90 e perusmaksu niin normaali kerrostaloasiakas maksaa sähköstään 6,6 snt/kWh.

        Ei tästä voi muuta sanoa kuin että tämä keinottelijafirma ei porskuttaisi ollenkaan jos myynti ei olisi niin agressiivista. Millään asiakkaalla ei ole loogisia perusteita valita Kotimaan Energiaa.

        Ja vielä tuosta hintavertailusta sen verran, että sen manipuloiminen on melko helppoa ja aika usein saatat löytää huijausfirmoja kärkisijoilta.


      • Juho9000 kirjoitti:

        Omassa työssäni olen sattunut huomaamaan, että kaikki Kotimaan Energian asiakkaat maksavat sähköstään enemmän kuin muilta sähköyhtiöiltä ostettuna maksaisivat.

        Nettisivujen perusteella kohdeasiakasryhmä on selvästi kerros- ja rivitalot, koska tuotteet ovat näihin suunnattu. Tästä tuskin kukaan on eri mieltä.

        Käytännössä kaikki käyttöpaikat joissa on suurempi kulutus (yli 15 000 kWh) käyttävät kausisähköä tai yösähköä. Kotimaan Energia ei sivuillaan tarjoa kumpaakaan.

        Perusmaksu Kotimaan Energialla on 3,95 tai 3,90, mutta pienellä präntillä viereen on kirjoitettu että tämä pätee vain pienellä kulutuksella. Oikea perusmaksu kotimaan energialla on 5,90 tai 5,95 eli suuruudeltaan lähes yhtä suuri kuin kohderyhmän koko sähkölasku.

        Itse kWh -hinta on halvimmillaan 4,34 snt/kWh , joka on itsessään ihan keskistason hinta. Halvempia löytyy pilvin pimein.

        Lopuksi huomasin tuotteen jossa maksat sähköstä aina 15 euroa (vain alle 3000 kWh kulutus). Jos otetaan pois tuo 3,90 e perusmaksu niin normaali kerrostaloasiakas maksaa sähköstään 6,6 snt/kWh.

        Ei tästä voi muuta sanoa kuin että tämä keinottelijafirma ei porskuttaisi ollenkaan jos myynti ei olisi niin agressiivista. Millään asiakkaalla ei ole loogisia perusteita valita Kotimaan Energiaa.

        Ja vielä tuosta hintavertailusta sen verran, että sen manipuloiminen on melko helppoa ja aika usein saatat löytää huijausfirmoja kärkisijoilta.

        En silti sanoisi kotimaan energiaa huijariyhtiöksi. Ihan rehellisestihän tuo kertoo hinnoitteluistaan ja eri kuukausimaksuistaan.

        Nämä piti meidänkin ihan selväsanaisesti kertoa asiakkaalle sopimusta tehdessä.

        Myyntipäällikkö kuunteli puheluitamme ja hylkäsi kauppoja, jos havaitsi niissä jotain epäselvää.

        En tiedä oltiinko toimekisantajalla näin tarkkoja koska en ole suoraan heidän leivissään ollut mutta luulisin niin.

        Jokainenhan voi itse valita ottaako KE sopimuksen kaikki on kuitenkin ihan selvästi nähtävillä heidän sivuillaan. Jokainen huolehtii itse siitä, että tietää kulutuksensa ja muut sopimuksen edullisuuteen vaikuttavat seikat.

        Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että kerrostalosopimus on kyllä törkeän kallis. minun kulutssähköni viimeisen kahden ja puolen kuukauden ajalta maksoi vain 3,99 euroa ja kahden kuukauden siirto Carunalta siihen päälle noin 16 euroa joten en missään tapauksessa suostuis iottaamaan tuota kerrostalosopparia.

        Mutta hulluhan ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa.


      • Juho9000

        Omakohtaisesta kokemuksesta voin kertoa, että Kotimaan Energia todellakin huijaa asiakkaitaan. Muutama vuosi sitten ostin halpaa sähköä heiltä vain huomatakseni että myyjä oli lainvastaisesti kertonut minulle alvittomat hinnat ja täten johtanut minut harhaan.

        Laadunvalvonta ei näytä toimivan halutulla tavalla, koska kantelut yrityksen puhelinmyynnistä eivät ole loppuneet. Jos olet myyjänä yhtiössä, peruutukset johtuvat alla olevasta määräaikaisesta sopimuksesta.

        Ymmärrän täysin, että puhelinmyynnissä huijauksen ja hyvän myynnin raja on häilyvä, mutta miksi väärinkäytöksiä on ilmennyt juuri Kotimaan Energian kohdalla eikä merkittävästi minkään muun sähköyhtiön kohdalla.

        Hieno hinta, oletko ottanut Loisteen Olympiasähköt? Vai kentien Helenin 3,99 0 tarjouksen? Siirto maksaa mitä siirto maksaa, se on valtion päätettävissä.

        Noh puolustukseksi yrityksen tehtävä on tehdä voittoa ja sitä Kotimaan Energia ilmeisesti tekee.


      • aasdasdagfgg

        Juhon kanssa täysin samaa mieltä. Loogisia perusteita valita Kotimaan Energiaa ei ole. Juridisesti toimii tietenkin ihan kaikkien rajojen puitteissa, mutta "Kusetusyhtiö" siitä huolimatta, sillä lähtokohtaisesti ei tuo asiakkaalle mitään lisäarvoa vaikka myyjä näin uskotteleekin.


      • Juho9000 kirjoitti:

        Omakohtaisesta kokemuksesta voin kertoa, että Kotimaan Energia todellakin huijaa asiakkaitaan. Muutama vuosi sitten ostin halpaa sähköä heiltä vain huomatakseni että myyjä oli lainvastaisesti kertonut minulle alvittomat hinnat ja täten johtanut minut harhaan.

        Laadunvalvonta ei näytä toimivan halutulla tavalla, koska kantelut yrityksen puhelinmyynnistä eivät ole loppuneet. Jos olet myyjänä yhtiössä, peruutukset johtuvat alla olevasta määräaikaisesta sopimuksesta.

        Ymmärrän täysin, että puhelinmyynnissä huijauksen ja hyvän myynnin raja on häilyvä, mutta miksi väärinkäytöksiä on ilmennyt juuri Kotimaan Energian kohdalla eikä merkittävästi minkään muun sähköyhtiön kohdalla.

        Hieno hinta, oletko ottanut Loisteen Olympiasähköt? Vai kentien Helenin 3,99 0 tarjouksen? Siirto maksaa mitä siirto maksaa, se on valtion päätettävissä.

        Noh puolustukseksi yrityksen tehtävä on tehdä voittoa ja sitä Kotimaan Energia ilmeisesti tekee.

        Täytyy myöntää, että sinua on huijattu, jos myyjä on kertonut alvittomat hinnat. Hän on luultavasti katsonut pelkästään Nordpoolin kuukausittain vaihtuvat hinnat ja kertonut ne sinulle.

        Tuossa on kuitenkin kysmys luultavimmin vain yksittäisen myyjän menettelystä. Jostain syystä tuo puhelu on päässyt laadunvalvonnan läpi kaikkia puhelujahan eivtä myyntipäällikötkään eivät ehdi kuunnella.

        Tuossa tapauksessa on kuitenkin mahdoton jäljittää onko syy Kotimaan Energian, alihankkijayirtyksen vai myyjän vika.

        Mutta sitä en kiistä etteikö sinua olisi raakasti huijattu.


      • Juho9000

        Ei, kyseessä ei ollut mikään spottisopimus. Kyseessä oli tavanomainen kahden vuoden määräaikainen kampanjatuote.

        Sähkölaskuni pomppasi 60 euroa vuodessa jo pelkästään perusmaksujen osalta. Puhumattakaan siitä että tarjoustuotteen kilowattihinta oli kalliimpi kuin paikallisen sähköfirman toimitusvelvollinen hinta.

        Kaiken lisäksi kyseessä oli määräaikainen sopimus!

        Joka tapauksessa väitös siitä, että olisin yksittäistapaus on epäuskottava ottaen huomioon sen kuinka paljon nuhteita yritys on saanut asiakaslaiminlyönneistä. Näistä tapauksista on jopa uutisoitu valtakunnan mediassa säännöllisin väliajoin jo vuosia, joten lienee selvää että yhtiön johto on tietoinen menettelystä. Täten yhtiön johto määrätietoisesti ajaa politiikkaa jolla tuetaan asiakaslaiminlyöntejä.

        Minusta yhtiölle voisi asettaa sanktioita, jotta linja vihdoin muuttuisi.

        Joku lakioppinut voi kertoa sinulle onko tästä sitten loppujen lopuksi vastuu yhtiön toimitusjohtajalla vai yhtiön omistajayhtiöllä Fortumilla, joka muuten sattuu olemaan valtion omistuksessa. Yksittäistä alatason mahdollista kesätyöntekijää en itse tässä tapauksessa lähtisi yhtiön ulkopuolella tuomitsemaan.

        On kuitenkin selvää että yhtiön tietoinen myyntistrategia on aggressiivinen puhelinmyynti, koska yhtiö on oikeastaan arvoton. Se ei tuo kerrassaan mitään lisäarvoa asiakkaalle. Muut myyntiyhtiöt pystyvät kilpailemaan hinnalla, asiakaspalvelulla ja imagolla. Lisäksi on muita asiakkaalle merkityksellisiä tekijöitä kuten paikallisuus ja sähkön alkuperä. Kotimaan Energia ei pysty kilpailemaan laadullisesti millään osa-alueella, joten näyttää että he kilpailevat pelkästään myynnissä vähintäänkin kyseenalaisin keinoin.

        Suosittelen kaikkia miettimään tarkoin kun valitsevat sähköyhtiötään.


      • Janne1244

        Kotimaan Energia myy omia sopimuksiaan ja Fortum omia sopimuksiaan, joten turha sanoa Kotimaan Energiaa Fortumin myyntiyhtiöksi.

        Myös yhtiö kuin yhtiö myy kalliimpaa sopimusta omilla nettisivuillaan kuin esim. puhelimen välityksellä/kilpailutussivuilla.

        Viime vuonna pyysin tarjousta Kotimaan Energialta nettisivujen kautta ja tarjous oli 24kk määräaikainen sopimus: perusmaksu 1. vuoten 0€ ja toisena 3,99€/kk. Sähkön hinta sisältäen alv 3,99 c/kWh. En pidä tätä kalliina sopimuksena verrattuna muihin yhtiöihin.


      • juho9000

        Fortumilla on täysi päätösvalta Kotimaan Energian osalta.

        Olet oikeilla jäljillä siinä että kampanjatarjouksia tarjotaan naurettavalla hinnalla pöydän alta joissain yhtiöissä. Nämä hinnat ovat siis aina yhtiölle tappiollisia ja siksi niitä on tarjolla varsin rajatusti. Näillä pyritään nappaamaan sekin pieni asiakasryhmä joka aidosti kilpailuttaa sähkönsä.

        Näitä ei aktiivisesti tarjota asiakkaille, joten eivät sinäänsä liity asiaan.


      • Anonyymi
        Juho9000 kirjoitti:

        Omakohtaisesta kokemuksesta voin kertoa, että Kotimaan Energia todellakin huijaa asiakkaitaan. Muutama vuosi sitten ostin halpaa sähköä heiltä vain huomatakseni että myyjä oli lainvastaisesti kertonut minulle alvittomat hinnat ja täten johtanut minut harhaan.

        Laadunvalvonta ei näytä toimivan halutulla tavalla, koska kantelut yrityksen puhelinmyynnistä eivät ole loppuneet. Jos olet myyjänä yhtiössä, peruutukset johtuvat alla olevasta määräaikaisesta sopimuksesta.

        Ymmärrän täysin, että puhelinmyynnissä huijauksen ja hyvän myynnin raja on häilyvä, mutta miksi väärinkäytöksiä on ilmennyt juuri Kotimaan Energian kohdalla eikä merkittävästi minkään muun sähköyhtiön kohdalla.

        Hieno hinta, oletko ottanut Loisteen Olympiasähköt? Vai kentien Helenin 3,99 0 tarjouksen? Siirto maksaa mitä siirto maksaa, se on valtion päätettävissä.

        Noh puolustukseksi yrityksen tehtävä on tehdä voittoa ja sitä Kotimaan Energia ilmeisesti tekee.

        SIIS HUIJAAVAT EIKÄ TODELLISUUTTA KERROTA:


    • Anonyymi

      Kusettajafirma. Älkää missään nimessä ottako sopimusta tuolta firmalta.

    • Anonyymi

      OMAVALTAISTA TOIMINTAA...

    • Anonyymi

      Tunti ilmaista sähköä ei näy laskussa Vaihtoturv 3.90€ ja Vihreä valinta 4.90 € Oli negatiivinen yllätystä kun keskustelun yhteydessä ei mainintaa näistä kuukausimaksusta

    • Anonyymi

      Tyytyväisiä oltu ainakin me hinta oli niinkuin sovittiin ja sähkötunti etu oli osta päätös kun kulutus ei rivarissa mikään päätä huimaava ole

    • Anonyymi

      ÄLKÄÄ LANGETKO KOTIMAAN ENERGIALLE. HUIJAUSYRITYS. LUVATAAN HALPAA HINTAA SÄHKÖLLE MUTTA YHTIÖN VAIHDETTUA LASKUT JÄRKYTTÄVÄN KALLIITA. EIKÄ SIINÄ VIELÄ KAIKKI, LÄHETTÄVÄT LASKUJA 4KK MYÖHÄSSÄ JOIHIN LISÄTTY JÄRKYTTÄVÄT PERINTÄKULUT. JOS KOTIMAAN ENERGIA SOITTAA JA TARJOAA SOPIMUSTA HAISTATTAKAA PITKÄT!!!

      • Juurikin näin!
        Kauppamies huikkanen lupailee ja myy paskaa jauhamalla sulle sopparin.
        Koitin takuuaikana vaihtaa mutta eivät toimittaneet tietoja verkkoyhtiölle ja jäin nalkkiin!
        Koitin varmistaa sähköni hinnan ottamalla "Hinta takuun". Täyttä paskaa! Ei takaa mitään, lähettää emailin joskus ja maksaa silti 5e/kk, siis joka kuukausi!
        ÄLKÄÄ OTTAKO NÄILTÄ SÄHKÖÄ! SURKEA PALVELU JA KALLIIT HINNAT!


    • Anonyymi

      Halpaa todella .lasku 1511e kyllä v.tuttaa emme palaa enää yhteen so .p

    • Anonyymi

      Joo kuukauden lasku 1300 ja siihen siirto päälle.
      En koskaan palaa tähän firmaan,jotain hintaturvaakin mennyt lähes 5e kuussa. No olipa hyvä turva. Tämähän on törkeää toimintaa ,varokaa...

    • Anonyymi

      Juurikin nuo vaihtoturva, hintatakuu,vihreä,
      Tämä on kyllä jo härskiä kusetusta. No meni kuukaudessa yli 2000 kuin koiran pers...
      En suosittele kenellekään.
      Hintatakuusta piti maksaa , vaan kallista tuli.
      Jos 2 ihmisen palkka on noin 2500 käteen niin
      Millä tässä elää..

    • Anonyymi

      Ihmettelen minäkin Kotimaan Energian toimintaa! Lupailevat sitä sun tätä edullisuutta joka ei edes pidä paikkaansa. Odotan hetkeä kun pääsen tuosta firmasta eroon. Valitettavasti siihen menee vielä aikaa. En suosittele tätä yhtiötä kenellekään.

      • Anonyymi

        Itsellänikin aikaisempaa kokemusta kyseisen yhtiön taholta harhaanjohtavasta markkinoinnista, virheellisten tietojen antamisesta ja oleellisten tietojen antamatta jättämisestä, sekä kertaalleen saman laskun uudelleen laskutuksesta.
        Vaihdoin ensimmäistä kertaa sähköyhtiötä. Oli tarkoitus tehdä se verkon kautta, mutta menin luottamaan puhelinmyyjään.
        Kokemusta nykyisin useiden yhtiöiden asiakkaana, mutta mikään toinen yhtiö ei ole toiminut kohdallani vastaavalla tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellänikin aikaisempaa kokemusta kyseisen yhtiön taholta harhaanjohtavasta markkinoinnista, virheellisten tietojen antamisesta ja oleellisten tietojen antamatta jättämisestä, sekä kertaalleen saman laskun uudelleen laskutuksesta.
        Vaihdoin ensimmäistä kertaa sähköyhtiötä. Oli tarkoitus tehdä se verkon kautta, mutta menin luottamaan puhelinmyyjään.
        Kokemusta nykyisin useiden yhtiöiden asiakkaana, mutta mikään toinen yhtiö ei ole toiminut kohdallani vastaavalla tavalla.

        Niin ja sähkön tuli olla edullisempaa, kuin aikaisemman yhtiön kautta, mikä oli pääasiallinen syy vaihtaa yhtiötä, mutta tulikin todellisuudessa kalliimmaksi..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja sähkön tuli olla edullisempaa, kuin aikaisemman yhtiön kautta, mikä oli pääasiallinen syy vaihtaa yhtiötä, mutta tulikin todellisuudessa kalliimmaksi..

        Samoin kävi minulla. Tupla maksuja nyt perivät koska kuulemma kulutukseni onkin ollut suurempi kuin aiemmin ilmoitetut kuukausi kwh. Samalla perivät myös tuplana kuukausimaksuja...


    • Anonyymi

      Kotimaan energia myyjät rikkoo sähkömarkkina lakia. Väittävät että sopimuksen pystyy tekemään vuoden päähän alkamaan. Kun laissa sanotaan selvästi että kun on sopimusta alle 3kk jäljellä niin sitten vasta saa tehtä uuden sopmuksen

    • Anonyymi

      meille tuli tammikuun lasku lähes 500e norm.n150e.että halvalla menee.isänmaa sähkö.

      • Anonyymi

        Kuinka iso osa siitä oli kulutuksen kasvua, ja kuinka iso osa oli hintojen nousu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka iso osa siitä oli kulutuksen kasvua, ja kuinka iso osa oli hintojen nousu?

        Sähkön hinta pörssisähkönä oli noussut 250 % viime vuoden alun hintaan verrattuna.


    • Anonyymi

      Eläke noin 1800 sähkölasku1500 ja muitakin laskuja on pitäs tankata auto ja oishan kiva syödäkin jotain laihat eväät mulla mutta KIVA ETTÄ KOTIMAAN ENERGIALLA MENEE LUJAA KIVA ASUA MAASEUDULLA OMKOTITALOSSA HAISTAKAA P .ASKA.........

      • Anonyymi

        On ihan oma valintasi asua omakotitalossa jossain jumalan selän takia ja vielä lämmittää taloa suorasähköllä kuten laskun suuruuden perusteella teet. Lopeta valittaminen ja tee asialle jotain.


    • Anonyymi

      Juuri kuulin vanhemmillani olleen kahden kuukauden laskun joulu-tammikuu yhteensä 1141€ ja hilut päälle. Siirto oli 200€ Ihan posketonta kusetusta koko touhu. Eihän tollaisiin summiin ole kellään varaa, saatikka eläkeläisillä.

      • Anonyymi

        siellähän myydän pääasiassa pörssisähköä, se on tällä hetkellä kallein vaihtoehto. Tosin jos lasket vaikka kahden tai viiden vuoden aikaikkunal se on ylivoimaisesti paras.

        Tosin en ota kantaa miten seon heille myyty, siinäkin on omat haasteensa, luultavasti myyty kun pörssisähkö ylihalpa niin ei ihmekään että jengi tarttuu siihen.


    • Anonyymi

      Kotimaan Energia ,ei jatkoon. Todella huono firma. Nyt pitäis heinäkuussa olla ilmaista sähköä kun tienannut ilmaisia tunteja. He nostavat nyt elo/ syyskuun kwt tunteja 5 sent . Eli yli 23 sent että saavat maksuun tuon heinäk. Ilmaiset tunnit. Sähköfirmojen pomot hieroo käsiään .

    • Anonyymi

      Kyllä firmaa pitää panetella mainostaa edullista sähköä ja hinta nousee nelikertaisen verran. Onko edullista vai valehteleeko mainos. Ajatelkaa nelikertainen hinnannousu jo on halpaa voi vittuuuuuuuuuuu

    • Anonyymi

      En panettele, mutta juurikin vertailtiin naapurin kanssa sähkön hintoja. Asumme samanlaisissa kämpissä, ja olemme sähkön suhteen säästäväisiä. Kysäisin, että mistä teillä tulee sähkö ja mitä maksaa, kun haluaisin verrata sitä omaan sopimukseen. Toki mistään ei enää halvalla saa.
      No he olivat aikaa sitten kilpailuttaneet sähkön ja Kotimaan energia oli osoittautunut edullisimmaksi. En kysynyt kulutusta, mutta lasku huiteli siinä 4 kympin hujakoilla. Kerroin sitten että omani on noin 3 kymppiä. No he kysyivät, että siihenhän sitten tulee siirto päälle. Sanoin, että ei, kun tämä on siirron kanssa. Siihen heidän laskuunsa tulee vielä siirto päälle, joten ei se Kotimaan energia sitten edullisin ollutkaan!!!
      Olen pahoillani heidän puolestaan, koska luulivat sen olevan edullisin vaihtoehto. Toki siihen tulee jotain joustovapaita kuukausia ja heinäkuun sähkön saa seuraavan vuoden heinäkuussa ilmatteeksi ! Hieman epäilen, ettei tässä maailmantilanteessa kyllä onnistu tuo homma!!!

    • Anonyymi

      Täysin kuluttajaa kusettava yritys. Laskutus oli todella epäselvää ja ihme piilokuluja. Soitin alkuvuonna 3 kertaa selvittääkseni asioita ja lisäkuluja eikä asiat silti järjestyneet. Muutin uuteen asuntoon ja lopetin kyseisen firman kanssa sopimuksen. Lähettivät loppulaskun 5kk:lta vaikka laskut maksettu. No nyt selvityksien kautta ottaneet "liikoja" muutaman kympin pois mutta silti perivät jo maksettuja kk maksuja yms. Nyt olen maksanut tuplana heille sen mitä olisin maksanut edelliselle sähköntuottajalle. Todella pettynyt ja huijattu olo. En ikinä enää ota diiliä heiltä ja pitänyt myös huolen ja varoitellut ystäviä että kiertävät kaukaa.

    • Anonyymi

      Itse tein sopimuksen Kotimaan energian kanssa puhelimen välityksellä ja voi luoja. Kirjallinen sopimus ei vastaa ollenkaan puhelimessa sovittua, vaan siihen on lisätty ylimääräisiä palveluja. Ihan ärsyttää oma sinisilmäisyys kyseiseen firmaan, enkä huomannut tarkistaa sopimusta ajoissa. Laitoin viestiä heille asiasta, eikä mitään yhteydenottoa kuulunut melkein kahteen viikkoon. Puheluihin ei vastattu ja heidän sivujensa kautta eivät lähteneet viestit etiäppäin. Nyt tappelen sitten fortumin kanssa kyseisistä laskuista. En voi suositella kumpaakaan firmaa yhtään kenellekkään.

    • Anonyymi

      Puhelinmyynti on vielä tämän vuoden loppuun tällaista. Ensi vuoden alusta kai (ja toivottavasti) tulee muutos eli puhelimessa tehty sopimus tulee voimaan vasta kun se on kirjallisesti hyväksytty ostajan puolelta. Nythän asia on niinpäin että ellei puhelimessa tehtyä sopimusta ajoissa peru niin se jää voimaan.
      Tämä nyt tietysti ei auta nykyisten sopimusten kanssa tappelijoita mutta valoa tunnelin päässä kuitenkin.

    • Anonyymi

      Valitukset sähkön hinnasta n30-40 eguu kk jenkkikaappi hurisee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      141
      7999
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2071
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      2010
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1673
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1607
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1060
    7. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      999
    8. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      51
      970
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      850
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      832
    Aihe