Uusi Airbus jämähti taas Helsinki-Vantaalle

kysympähänvaan

Saakohan kaikki taas 600 euron korvaukset. Edellyttäen, että tajuavat vaan hakea korvauksia?

55

345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HyväFinnair

      Voi kohta Vauramolta vuotaa kanssa jotakin, kun koneellinen matkustajia ei pääse ajoissa perille

    • Perilläollaanmyössä

      Singaporen kautta ja vielä business luokaan siirsivät. Osa siirrettiin Honkkareiden koneeseen. Eipä muutaman tunnin viivästys kuukauden lomaa pilaa.

    • PekkaSintonen

      Korvausehdoissa kai sanotaan että oikeutta korvauksiin ei ole mikäli kone on "hyvin uusi". Voivat siis ehkä tuohon vedota ja olla maksamatta mitään.

      • Johtajamuumi

        Lentäkkee Finnairilla, lentäkkee, lentäkkee. Pitää olla melkoinen masokisti kun on valmis tyytymään tenamummujen palveluun, maksaa tuplahinnat lennoista ja tarjoilut päälle. Palvelusta ei kanneta mitään vasstuuta, korvauksia ei makseta, lentoja jää lentämättä koska ei ole lentäjiä!!!


      • PekkaSintonen

        Ostin kuitenkin kokeeksi ens viikolle Bangkokin lennon. Katotaan miten käy. Pattayalle ois päästävä. En maksanut tuplahintaa. Kerro mistä muualta saa 700e suoran lennon Bangkokiin meno-paluu niin vaihtaisin mielelläni heti lentoyhtiötä. Eipä vaan tosiaan ole paljon vaihtoehtoja.


      • Uudetkoneet

        Nyt näyttää tänään lupaavalta, molemmat Bangkokin koneet myöhästyy


      • EiUutta

        AY89 BKK/LWC lähti jonkin verran myöhässä, koska ei ollut saanut kirittyä eilisiltaisia myöhiä kiinni edellisellä lennolla.
        AY51 Peking/LWA taas myöhästyy ainakin sen vuoksi, kun sitä ei saada AY96 lennon jälkeen käännettyä tarpeeksi nopeasti uudelle lennolle ja jotain muutakin.


      • EiUutta

        AY51/LWA matkaan reilu pari tuntia myöhässä.


      • Swiss2016
        PekkaSintonen kirjoitti:

        Ostin kuitenkin kokeeksi ens viikolle Bangkokin lennon. Katotaan miten käy. Pattayalle ois päästävä. En maksanut tuplahintaa. Kerro mistä muualta saa 700e suoran lennon Bangkokiin meno-paluu niin vaihtaisin mielelläni heti lentoyhtiötä. Eipä vaan tosiaan ole paljon vaihtoehtoja.

        Niin kuin hyvin itsekin tiedät suoria ei saa Hel-Bkk reitille mistään. Itse olen suosinut esim. Thy lentoja 30 kg ruumaan, hyvät ja suht monipuolinen ruoka,ns.ilmainen tarjoilu ja sitä saa nopeasti myös kun painaa nappia. Lentoajajat miellyttävät 00.30 Ist to Bkk 14.50 takaisin päin jtn.23.30 eli hyvin tulee nukuttua. Koneet suht tuoreet tuolla reitillä, ja mikä parasta ovat olleet meidän lennoilla aina ajallaan. Lentoja M-P on ollut sentään yli kymmenen Turkkilaiset , tuo aikataulussa pysyminen on itselle iso kun jatko lennot on aina varattu jonnekin. Nyt kuitenkin seuraavaksi valikoitui Swiss, exit penkit M-P lennot 1440 kahdelta paluussa Thai Airways operoi lennot.
        Hyvät lomat sinulle kumminkin


      • Dddccc

        Tänään tuli vastaus Finnairille lähettämääni korvausanomukseen nyt helmikuussa Hki-Bkk lennon myöhästymisestä perillä yli 4,5tuntia: "koneen uutuudesta johtuvien valmistusvikojen johdosta johtuva myöhästyminen ei kuulu korvausen piiriin mutta asiakastyytyväisyyden vuoksi olemme valmiita antamaan teille 150€ matkalahjakortin"....Bkk:ssa Jatkolennolta myöhästymisen takia ostettuja uusia lentolippuja emme ole velvollisia korvaamaan. Elikkä seuraavaksi yhteys kuluttaja-asiamiehen, katsotaan miten siitä eteenpäin.


      • Ota ennemmin samantien yhteys kuluttajariitalautakuntaan.


      • Dddccc
        humaani_juristi kirjoitti:

        Ota ennemmin samantien yhteys kuluttajariitalautakuntaan.

        Kuluttajariitalautakunta haluaa ensin lausunnon kuluttaja-asiamieheltä ennenkuin ottaa asian käsiteltäväksi.


      • Niiskuneidinmummo
        PekkaSintonen kirjoitti:

        Ostin kuitenkin kokeeksi ens viikolle Bangkokin lennon. Katotaan miten käy. Pattayalle ois päästävä. En maksanut tuplahintaa. Kerro mistä muualta saa 700e suoran lennon Bangkokiin meno-paluu niin vaihtaisin mielelläni heti lentoyhtiötä. Eipä vaan tosiaan ole paljon vaihtoehtoja.

        Esim Pekingistä saa jopa 200€uroon. Vaihappa sinne :)


      • Dddccc kirjoitti:

        Kuluttajariitalautakunta haluaa ensin lausunnon kuluttaja-asiamieheltä ennenkuin ottaa asian käsiteltäväksi.

        No tuo nyt ei pidä paikkaansa. :)


    • PekkaSintonen

      Mistäs tää 18:50 Bangkokiin lähtevä kone tulee? Lukee taululla nyt "uusi tieto 21:30" eli ei hyvältä näytä. Taas jää yöksi matkustajat tänne?

      • Uudetkoneet

        Tuo vaikuttaa myös Bangkokin päässä, jos lento perutaan, majoitukset myös siellä ja uudelleen reititys


      • Probellosstoppo

        Sinne olisi FRn mukaan lähdössä LWB, mikä on tullut etuajassa Pekingistä, joten technical problem taas. Aikas usein nuo pitkälle venyneet "uudet tiedot" on lopuksi tarkoittanut perumista.


      • LäksNäjemmä

        Lähti vähän ennen puolta yötä, eli 5 h myöhässä.


      • EhkäLähtee

        LWB tulossa BKKsta saman 5 h myöhässä ja sen jälkeen Pekingiin, johon tuskin lähtee 2h kääntöajalla ilmoitettuna klo 23 eli 5 h myöhässä, mutta tuolla reitilla voivat kuiten kiriä konetta normaaliaikataulua lähemmäksi ilman lisäongelmia.
        AY95/LWC lähdössä toistaiseksi ajallaan. AY89/LWA lähti kohtuullisesti aikataulussa.


    • PekkaSintonen

      Eli siellä on iltalennolta kaikille 600e korvaukset eli ilmaiset lennot tulossa kun 3h tulee myöhästymistä varmasti täyteen. Elleivät sitten pysty vetoamaan johonkin "uusi kone, näitä sattuu"-pykälään ja pakenemaan vastuuta.

      • kolmetuntia

        Ei kolmesta tunnista mitään täyttä korvausta saa.


      • PekkaSintonen
        kolmetuntia kirjoitti:

        Ei kolmesta tunnista mitään täyttä korvausta saa.

        Kyllä muuten saa.


      • eimuutensaa
        PekkaSintonen kirjoitti:

        Kyllä muuten saa.

        Kolmen tunnin viivästymisestä ei saa TÄYTTÄ korvausta.


      • Chang

        Olin Bkk.ssa sunnuntaina, AY90 3 tuntia myöhässä ja 250 bahtin arvoiset kupongit tuli, että voit lopettaa höpöttämiset täydestä korvauksesta.


      • PekkaSintonen
        eimuutensaa kirjoitti:

        Kolmen tunnin viivästymisestä ei saa TÄYTTÄ korvausta.

        No mikä on "täysi korvaus" mutta sen 600e saa.

        Tuollahan se lukee että yli 3500km lento (Bangkok) ja yli 3h = 600e.

        Lue itse:

        http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_fi.htm

        Oikeus korvaukseen

        Jos sinulta on evätty pääsy lentokoneeseen, lentosi on peruutettu tai saapuu lentolipussa mainittuun lopulliseen määränpäähän yli 3 tuntia myöhässä, sinulla voi olla oikeus saada korvausta 250–600 euroa lennon pituudesta riippuen.

        Lennot EU:n alueella olevan ja EU:n ulkopuolella olevan lentokentän välillä:

        Enintään 1 500 km: 250 euroa
        1 500–3 500 km: 400 euroa
        Yli 3 500 km: 600 euroa

        Jos lentoyhtiö on tarjonnut sinulle toista aikataulultaan vastaavaa lentoa, korvausta voidaan pienentää 50 %.


      • Timecalculator
        Chang kirjoitti:

        Olin Bkk.ssa sunnuntaina, AY90 3 tuntia myöhässä ja 250 bahtin arvoiset kupongit tuli, että voit lopettaa höpöttämiset täydestä korvauksesta.

        AY89 Sunnuntaina saapunut BKK myöhässä 2 h 35 min, AY90 (lähtö viivästyi aikataulusta 2 h 59 min ja) saapui HEL 2 h 14 min myöhässä, FR ajat nousun ja laskun aikoja yleensä.
        Tuon mukaan 3h tai yli myöhästymistä ei ole ollut saapumisten osalta (eikä lähdönkään).
        Eli tarjoilukuponki on ollut aivan oikea ratkaisu.
        250 Bahtia on reilu 6€, mitä sillä saa siellä päässä?


      • Chang
        Timecalculator kirjoitti:

        AY89 Sunnuntaina saapunut BKK myöhässä 2 h 35 min, AY90 (lähtö viivästyi aikataulusta 2 h 59 min ja) saapui HEL 2 h 14 min myöhässä, FR ajat nousun ja laskun aikoja yleensä.
        Tuon mukaan 3h tai yli myöhästymistä ei ole ollut saapumisten osalta (eikä lähdönkään).
        Eli tarjoilukuponki on ollut aivan oikea ratkaisu.
        250 Bahtia on reilu 6€, mitä sillä saa siellä päässä?

        Koska lentokentällä on kallista 250 baht on pieni raha, pistettiin 100 baht lisää ja sillä irtosi varsin täyttävä aamiainen.


      • Recalculate
        Chang kirjoitti:

        Koska lentokentällä on kallista 250 baht on pieni raha, pistettiin 100 baht lisää ja sillä irtosi varsin täyttävä aamiainen.

        Eli ihan sopivasti, parista tunnista suomalaisen mittapuun mukaan kaffe ja käntty ok.
        Täysi aamupala pitäisi ostaa itse joka tapauksessa, ellei ole laskenut lennon business-luokan tarjoiluiden varaan.


      • SIJOITUSJOHTAJA
        PekkaSintonen kirjoitti:

        Kyllä muuten saa.

        Jos on YLI 6 tuntia myöhässä saa täyden korvauksen. Pari vuotta sitten se oli 500e.


      • EntäKun

        Entäs kun lentoon lähdön myöhästymisen 5h59m kohdalla lento perutaan ja aletaan järjestelemään uusia reitityksiä sekä mahdollisesti välillä hotelliin ja hyväksyt että ne on ok?


      • Dddccc
        SIJOITUSJOHTAJA kirjoitti:

        Jos on YLI 6 tuntia myöhässä saa täyden korvauksen. Pari vuotta sitten se oli 500e.

        Nykyisin myöhästyminen perillä 4t tai yli riittää Bkk lennolla 600€ korvaukseen.


    • clearsil-boy

      ei nää virtuaalilentäjät jotka siellä äitin peräkammarissa "matkustaa" , tiedä korvauksista mitään. Kyttäävätä vaan mikä on myöhässä ja koittavat päteä.

      • Lämpöäpiisaa

        Juuri näin. Terveiset Thaimaasta. Lento oli reilu 2 tuntia myöhässä se on lyhyt aika kuukauden lomalla.


      • Johtajamuumi

        Tokiossakin on kaikki hyvin. TK lento oli aikataulussa.


      • AiheenSivusta

        Tokioonhan se Finnarin A350 ei ole vielä edes lentänyt...


      • turkishista
        Johtajamuumi kirjoitti:

        Tokiossakin on kaikki hyvin. TK lento oli aikataulussa.

        Hyvä, että oli aikataulussa. Jos ei olisi ollut, niin ihan turha olisi ollut odottaa mitään EU:n määrittelemää vakiokorvausta, koska Turkish Airlines on EU:n ulkopuolinen lentoyhtiö ja lento on kokonaan EU:n ulkopuolella (Istanbul-Tokio).


      • Johtajamuumi

        Muumin lento oli yhdellä lipulla "Hesasta". Lento alkanut EU-alueelta ja myöhästymistapauksessa oikeus korvauksiin olisi ollut olemassa. Jos korvauksille olisi ollut tarvetta, olisin ehkä laittanut AirHelpin asialle. TK saattaa olla kova luu korvausasioissa ja ainakin turkkilaiset ovat vaikeita kanssapelureita. Turkkilaisten lentäjien englannista (?) ei saa mitään tolkkua. Lennonjohdosa on oltava melkoisia fakiireja jos ymmärtävät turkin englantia. Ääntämys ei ole edes sinnepäin. Putkipiiat sentään tunnistavat hedelmien nimiä, sekä kokakolan, whiskin ja kofin.

        BTW; TK mennyt huonompaan suuntaan. Entinen kohtuu hyvä ruoka on enimmäkseen pakkausjätettä ja muovitarjottimilla. TK:lla on kuitenkin lentäjiä koneillensa.


      • AY73aikataulussa

        Jos taas kommentoija halusi kehua TKn lentoja, niin viikon ajalta myös kaikki Finnairin lennot ovat olleet etuajassa Tokiossa.


      • Johtajamuumi

        Hienoa että Finnair on hoitanut lentojansa jo viikon ajan. Ettei ole mennyt lentäjät hukkaan. Mielenkiintoista seurata mitä matkustajien vaatimien hyvitysten suhteen tapahtuu nyt kun Finnair on hävinnyt kaikki riitelynsä matkustajien haittakorvauksista. Mitä pidemmäksi kiista muuttuu, sen todennäköisemmin Finnair häviää riitansa.


      • MuuminaAtaturkissa
        Johtajamuumi kirjoitti:

        Hienoa että Finnair on hoitanut lentojansa jo viikon ajan. Ettei ole mennyt lentäjät hukkaan. Mielenkiintoista seurata mitä matkustajien vaatimien hyvitysten suhteen tapahtuu nyt kun Finnair on hävinnyt kaikki riitelynsä matkustajien haittakorvauksista. Mitä pidemmäksi kiista muuttuu, sen todennäköisemmin Finnair häviää riitansa.

        Tässähän joku halusi kuitata Tokion lennoista...
        TK Hel-Istanbul lentojen aikataulussa pysyminen huonoa ja paljon peruutuksia, joten kun sitten myöhästyy sieltä Tokion lennolta, jotka keskimäärin hyvin aikataulussa.
        Finnairilla ongelma on nyt A350 ja Norran operoimissa lennoissa, Tokion lennoissa ei mitään erityistä poikkeamaa.


    • matkallevakuutettuna

      Juuri tällaisia tilanteita varten kannattaa jokaisella matkalle lähtevällä olla kunnon MATKAVAKUUTUS, ei tarvitse sitten maksella matkasuunnitelmien johdosta aiheutuvia lisäkuluja omasta kukkarosta. Mutta matkavakuutuksissakin on toki eroja, joten älä osta "sikaa säkissä" vaan "opiskele" alan asiantuntijaksi upouudella matkavakuutuksia käsittelevällä ja ihan suomalaisille kirjoitetulla sivustolla http://matkavakuutus.info/

    • mammamma

      Ohessa juuri saamani Finnairin vastaus reklamaatioon, en ole vielä päättänyt mitä tehdä.

      "Kiitos palautteestasi. Pahoittelemme lentosi AY52, Peking-Helsinki, peruuntumista 15. tammikuuta 2016 sekä kaikkea siitä aiheutunutta harmia ja vaivaa. Finnair selvittää kyseessä olevan lennon peruuntumisen syytä. Kyseessä on ollut APU-moottorin rikkoutuminen uusimmassa A350-koneessamme. Tämä tapahtui Helsingissä ennen suunniteltua lentoa Pekingiin. Vika oli korjattava ennen seuraavaa lentoa. Ottaen huomioon, että kyseessä oli aivan uusi A350-lentokone ja vika oli yllättävä ja arvaamaton, on vian todennäköisimmin aiheuttanut valmistus- tai suunnitteluvirhe. Lentokoneiden kuntoa tarkkaillaan jatkuvasti ja Finnair varmentaa matkustajien turvallisen lentomatkan kaikin mahdollisin ennakoivin toimenpitein. Näistä toimenpiteistä huolimatta koneissa voi esiintyä odottamattomia lentoturvallisuuteen vaikuttavia vikoja, jotka ilmenevät luonteensa tai alkuperänsä vuoksi yllättäen. Vakiokorvausta ei tässä tilanteessa makseta, koska kyseessä oli vika, jota ei voinut ennakoivin toimenpitein välttää. Ymmärrämme kuitenkin, että tästä lennon peruuntumisesta on aiheutunut harmia ja vaivaa, joten haluamme tarjota sinulle luottamuksen palauttamiseksi 200 euron arvoisen lahjakortin. Lahjakortti käy maksuvälineenä Finnairin lentoja Finnairin verkkosivujen kautta varatessa ja se on voimassa vuoden, mutta varattavat lennot voivat olla lähes vuoden päässä varauspäivästä. Lähetämme lahjakortin sähköpostitse, mikäli ilmoitat hyväksyväsi sen sovintona asiassa kahden viikon kuluessa. Lennon peruuntuessa Finnair pyrkii tarjoamaan huolenpitoa. Mikäli sinulle on tästä huolimatta aiheutunut viivästyksen aikana ylimääräisiä ateria- tai puhelinkuluja, lähetäthän meille kulujen kuitit ja pankkitilisi numeron IBAN-muodossa verkkosivujemme palautetoiminnon kautta (https://www.finnair.com/fi/fi/retrieve-feedback). Toivon, että voimme tulevaisuudessa tarjota sinulle miellyttäviä lentoja. Ystävällisin terveisin Finnair Oyj Asiakaspalautteet"

      • Ei-lahjakorteille

        Älä ota kuponkia vastaan. Kokeile mieluummin vaikka airhelpiä. Ottavat osan palkkiosta kuluina, mutta silti parempi kuin lahjakortti. On korka aika palauttaa Finnair ruotuun. Korvaukset sille jolle korvaukset kuuluvat.


      • Maksaja
        Ei-lahjakorteille kirjoitti:

        Älä ota kuponkia vastaan. Kokeile mieluummin vaikka airhelpiä. Ottavat osan palkkiosta kuluina, mutta silti parempi kuin lahjakortti. On korka aika palauttaa Finnair ruotuun. Korvaukset sille jolle korvaukset kuuluvat.

        Finnair on ollut Kuluttajaviraston mustalla listalla säännöllisesti jo vuosia, kun on jättänyt noudattamatta Kuluttajavalituslautakunnan suosituksia. Kumma, jotta EU ei pane yhtiötä järjestykseen. Ehkä on niin, että finski maksaa muille korvaukset, suomalaisille ei.


      • Kyllä tässä kannattaa olla yhteydessä kuluttajariitalautakuntaan. Korvausmahdollisuus suurempi ja mahdollista käyttää muuhunkin, kun uuteen lentoon. Autan mielelläni.


    • tambieda

      Miksiköhän Qatar Airwaysillä ei ole ollut ongelmia saman konetyypin kanssa vaikka sai ekat valmistetut koneet.

      • viinaarannasta

        Mistä tiedät ettei ole ollut?


      • Timing

        Ainakin alkuun lennetyt reitit Qatarilla vähemmän tiukat kääntöaikojen suhteen, myöhä saadaan kurottua kiinni normaalisti seuraavalla kotikentällä käynnillä.


      • TutkivaJ.aavamo

        Olisiko vaik niin etteivät Qatarilla välitä vioista ja lentävät vaan.

        Nyt suurin osa Finnairin vioista on ollut sellaisia etteivät estä lentämistä mutta olisi turha riski lähteä lentoon.


    • PasiPattayalta

      Haastakaa oikeuteen vaan niin oppivat. Eikös Finnair siellä jo yhden tällaisen jutun hävinnytkin. Ennakkotapaus. Mikään tekninen vika ei ole poikkeustilanne, joka oikeuttaa korvausten epäämisen. Sellaisia on terrori-iskut tai luonnonkatastrofit. Naurettavaa jotain pientä lahjakorttia tuputtaa. Luulisi valtion ison firman noudattavan EUn säännöksiä mukisematta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      60
      3435
    2. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2951
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2809
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1877
    5. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1116
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1111
    7. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      197
      1050
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      27
      879
    9. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      45
      869
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      104
      864
    Aihe