Talviurheilusta

Bambse

Onko ihmiset kiinnostuneita murtsikkahiihdosta vai onko se jo ´vanhanaikaista´???
Itse olisin innokas hiihtämään, mutta lumitilanne ei oikein vielä salli. Hiihto tuntuu tehokkaalta keinolta kohottaa kuntoa ja nauttia talvesta.
Laskettelua olen kokeillut kerran viime kevättalvella. Oli sekin hauskaa. Aion kokeilla sitäkin uudestaan. =)

29

1214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyyli on aivan hyvä. Siloin kun hiidän pitkän lenkin, pyrin käyttämään kumpaakin tyyliä. Luistelu on ainakin nousuissa hyvä, mutta perinteisellä jaksaa ehkä lykkiä pitempiä matkoja, ainakin minä. Kumpikaan tyyli ei ole vanhan aikaista. Laskettelu on tientenkin parasta, varsinkin kevät aurinko keleillä..:))

      • Bambse

        ilman joutuu oleen niin kauan täällä kaamoksessa, että sitä aivan huumaantuu, kun vihdosta viimein siitä pääsee nauttiin!!
        Talvinen maisema ja narskuva lumi hiihtolenkillä kohottaa kummasti mielialaa! Kai se laskettelurinteessä toimii samalla tavalla!!
        =))


      • Bambse kirjoitti:

        ilman joutuu oleen niin kauan täällä kaamoksessa, että sitä aivan huumaantuu, kun vihdosta viimein siitä pääsee nauttiin!!
        Talvinen maisema ja narskuva lumi hiihtolenkillä kohottaa kummasti mielialaa! Kai se laskettelurinteessä toimii samalla tavalla!!
        =))

        se laskettelussa toimii samalla tavalla. Varsinkin alastulovaiheessa, kun on sillai muna asennossa eikä jarruttele juuri lainkaan..kyllä siinä stressit ja arkiaskareet unohtuu kun kaulus läpättää korvassa kuin konepistooli ja silmät vettä vuotaa kuin sulhopojan...:))

        se narske on tosiaan sitä parasta..vaikka ei se oikein sovi yhteen hyvä luiston kanssa..:)


      • madson kirjoitti:

        se laskettelussa toimii samalla tavalla. Varsinkin alastulovaiheessa, kun on sillai muna asennossa eikä jarruttele juuri lainkaan..kyllä siinä stressit ja arkiaskareet unohtuu kun kaulus läpättää korvassa kuin konepistooli ja silmät vettä vuotaa kuin sulhopojan...:))

        se narske on tosiaan sitä parasta..vaikka ei se oikein sovi yhteen hyvä luiston kanssa..:)

        sitä muna "muna asentoa", se on sellainen, että lähes kyykky asento, selkä köyryssä, nokka meno suuntaan..siinä on ilman vastus pieni ja meno on hurjaa..:))


      • tuffe
        madson kirjoitti:

        sitä muna "muna asentoa", se on sellainen, että lähes kyykky asento, selkä köyryssä, nokka meno suuntaan..siinä on ilman vastus pieni ja meno on hurjaa..:))

        on muna asennosta vielä kehittyneempi asento, kanan lento :)


      • Bambse
        madson kirjoitti:

        se laskettelussa toimii samalla tavalla. Varsinkin alastulovaiheessa, kun on sillai muna asennossa eikä jarruttele juuri lainkaan..kyllä siinä stressit ja arkiaskareet unohtuu kun kaulus läpättää korvassa kuin konepistooli ja silmät vettä vuotaa kuin sulhopojan...:))

        se narske on tosiaan sitä parasta..vaikka ei se oikein sovi yhteen hyvä luiston kanssa..:)

        Kyllä mun laskettelu on vielä alkutekiöissään. Millään uskaltais laskee muna asennossa!! Kuulostaa kyllä hauskalta... =)


      • japanitar
        Bambse kirjoitti:

        Kyllä mun laskettelu on vielä alkutekiöissään. Millään uskaltais laskee muna asennossa!! Kuulostaa kyllä hauskalta... =)

        se onkin,kun lasketaan rinne alas muna-aennossa, ja päädytään pusikkoon kananlennossa..:)


      • japanitar
        madson kirjoitti:

        se laskettelussa toimii samalla tavalla. Varsinkin alastulovaiheessa, kun on sillai muna asennossa eikä jarruttele juuri lainkaan..kyllä siinä stressit ja arkiaskareet unohtuu kun kaulus läpättää korvassa kuin konepistooli ja silmät vettä vuotaa kuin sulhopojan...:))

        se narske on tosiaan sitä parasta..vaikka ei se oikein sovi yhteen hyvä luiston kanssa..:)

        varmasti löytyy helpompiakin tapoja poistaa stressiä..:)


      • japanitar kirjoitti:

        se onkin,kun lasketaan rinne alas muna-aennossa, ja päädytään pusikkoon kananlennossa..:)

        Heh, mulle on käynyt just noin ja vähän monta kertaa. Ja välillä mennään mahallaan, selällään, pyllyllään. Samalla saa oikein kunnon lumipesut.
        Ja hauskaa on :).


      • munahaukka...
        madson kirjoitti:

        se laskettelussa toimii samalla tavalla. Varsinkin alastulovaiheessa, kun on sillai muna asennossa eikä jarruttele juuri lainkaan..kyllä siinä stressit ja arkiaskareet unohtuu kun kaulus läpättää korvassa kuin konepistooli ja silmät vettä vuotaa kuin sulhopojan...:))

        se narske on tosiaan sitä parasta..vaikka ei se oikein sovi yhteen hyvä luiston kanssa..:)

        eikö laskettelurinteen valvojat ole puuttuneet tähän laskettelutyyliisi; lasket rinteitä "muna asennossa" ? Sepalus auki ? Varo, ettei pili vain palennu. Tulee pipi.


      • tuffe
        japanitar kirjoitti:

        se onkin,kun lasketaan rinne alas muna-aennossa, ja päädytään pusikkoon kananlennossa..:)

        sen kun nopeutuu nykyisin, munasta kananlentoon, sitten onkin kypsää kanaa.. :)


      • munahaukka...
        madson kirjoitti:

        sitä muna "muna asentoa", se on sellainen, että lähes kyykky asento, selkä köyryssä, nokka meno suuntaan..siinä on ilman vastus pieni ja meno on hurjaa..:))

        opetella kirjoittamaan ? Neljä "karmeata" kirjoitusvirhettä kahdessa "lauseessa". Eivätkö ne apukoulussa opettaneet sinulle oikeinkirjoitusta vai lintsasitko aina tunneilta ?


      • japanitar
        tuffe kirjoitti:

        sen kun nopeutuu nykyisin, munasta kananlentoon, sitten onkin kypsää kanaa.. :)

        sinäpä sen sanoit..:)


      • munahaukka... kirjoitti:

        opetella kirjoittamaan ? Neljä "karmeata" kirjoitusvirhettä kahdessa "lauseessa". Eivätkö ne apukoulussa opettaneet sinulle oikeinkirjoitusta vai lintsasitko aina tunneilta ?

        koulussa aina lintsaamaan, siksi mun kirjoitus taito on erittäin heikko..Jos se sinua paljon häiritsee, niin älä lue tämän nikin alta mitään. EiKös OlLuT HeLpPo RaTkaIsU NiMeNoMaAn SiNuN OnGelMaAn!


      • Bambse kirjoitti:

        Kyllä mun laskettelu on vielä alkutekiöissään. Millään uskaltais laskee muna asennossa!! Kuulostaa kyllä hauskalta... =)

        se laskettelu toisaalta aika vaarallistakin, varsinkin jos laskee muna-asennossa. Vauhti nousee tosi hurjaksi..jos laskee vielä ilman lsseja niin näkö kykykin on niin ja näin..:)
        Parempi totutella alkuun hiljemmin ja lisää sitten vauhtia kun tuntuu siltä...muuten voi mopo karata käsistä..:)


      • japanitar kirjoitti:

        varmasti löytyy helpompiakin tapoja poistaa stressiä..:)

        on sellainen aika varma laji stressin poistoon...tämä tietysti vaatii sitten erityiset jälkihoidot...:))


      • madson kirjoitti:

        se laskettelu toisaalta aika vaarallistakin, varsinkin jos laskee muna-asennossa. Vauhti nousee tosi hurjaksi..jos laskee vielä ilman lsseja niin näkö kykykin on niin ja näin..:)
        Parempi totutella alkuun hiljemmin ja lisää sitten vauhtia kun tuntuu siltä...muuten voi mopo karata käsistä..:)

        vielä yhden hauskan lajin, kumparemäen laskun. Jos normaalilla laskettelulla, siis oikein muna-asenolla laskettuna stressi ei helpota, on silloin siirryttävä kumpare mäkeen. Tässä vielä varoituksen sana, jos on taipumusta löysä vatsaisuuteen, en suosittele tätä lajia, silloin on tyydyttävä "maltillisimpiin" talviurheilu muotoihin.


      • tosi-jorma
        tuffe kirjoitti:

        sen kun nopeutuu nykyisin, munasta kananlentoon, sitten onkin kypsää kanaa.. :)

        täyty tönästä ladulle.. Vai hävisköhän kokonaan..


      • tosi-jorma
        tosi-jorma kirjoitti:

        täyty tönästä ladulle.. Vai hävisköhän kokonaan..

        hävis.. Voi, voi tämän tekniikkaa..


      • tosi-jorma
        tuffe kirjoitti:

        sen kun nopeutuu nykyisin, munasta kananlentoon, sitten onkin kypsää kanaa.. :)

        Nopeutuuhan se, varsinkin sillon jos joku ajaa vielä takaakin, niin on ikään kuin tuli pyrstön alla.. :)


    • tuffe

      Minäkin innostuin viime vuonna, siis hiihtämään. Täälläpäin tosiaan on hiukka huonosti lunta. Naapurin papparainen keksi siihen ratkaisun, menee golfkentälle hiihtämään! En tosin tiedä kuinka sallittua se on... Kai sitä kunto nousee kun haulikon uhalla saa pötkiä...

    • tosi-jorma

      jo aikaa tosiaan, kun olen niillä viimeeksi lykkinyt menemään. Lapissa muistaakseni jollain Karhun juoma-lammella olen käynnyt viimeeksi, ja jotain kurua pitkin sinne ainakin mentiin.. Eihän se mitään vanhan aikasta ole, ainut vissiin on se, että käyttääkö tyylinä luistelua, vai perinteistä.. ;))) Ja että onko oikeet voiteet, jos niihin on mahdollisesti tarvetta...;)))

      • japanitar

        kyllä pitää olla voiteita.. Niillä kai ne pärjää tuolla mmailmacupissakin..hmmm


      • tosi-jorma
        japanitar kirjoitti:

        kyllä pitää olla voiteita.. Niillä kai ne pärjää tuolla mmailmacupissakin..hmmm

        Kysytään niistä voiteista ensin vaikka naisedustajiltamme, ja sitten vaikka miesedustajilta lopputulokset voitelun onnistumisesta.. Niin kukaan ei osaa ajatella mitään vääryyttä aiheesta..


    • Jepulis

      Siis ilman muuta murtsikkaa ja perinteisellä tavalla. On muuten älyttömän hienoa. Täällä hämeesseä vedetään jo täysillä. Lunta on juuri riittävästi. Vedäpä murtsikoilla kevättalvelle, on älyttömän upeeta ja halpaa.

      • japanitar

        olen. Tykkään hiihtää kevättalvella merenjäällä, ja halvalla saa rusketuksen ja hyvän mielen..:)


    • KalleGraniitti

      Mukavaa lukea... ihan samat asiat mielessä. Murtsikkaladut kutsuu jos ja kun saatais lunta. Sukset pitäis myös hankkia. Kunnon vanhan lajit taas kunniaan ja pintamuotilajit unhoon...

    • Pohjoisen "karpaasi"

      Joo on se kiva kuulla, että joku muukin harrastaa vielä hiihtoa.
      Itse hiihdän 2000-2500km/talvi ja pelkästään vapaata.
      Mikä onkaan mukavampaa kuin pitkän lenkin jälkeen tuleva hyvän olon tunne.
      Tuo tunne saa lähtemään ladulle ilta toisensa perään.
      Joskus hiihdän noita pidempiä yhdyslatuja pimeässä ja siinäkös vasta ajatus lepää kun on ihan yksin keskellä lumista luontoa.
      Tietysti seurassa olis vielä mukavampaa hiihdellä, mutta eipä tuo siippa joka talvi ehdi suksia jalkaansa laittaa.
      Muuten ylipainoisille tiedoksi, että hiihdolla ja varsinkin vapaantyylin hiihdolla paino tippuu kirjaimellisesti silmissä.

      • Bambse

        Ihanaa, että muitakin innokkaita hiihtäjiä riittää! Tänään kävin hiihtämässä. Periaatteessa oli ihanaa, mutta mutta.... pitoteippi piti liiankin hyvin. Suksenpohjaan kertyi kauhee kasa lunta välillä. Hieman meinas fiilikset mennä, mutta periksi ei anneta!!
        Posket punottaa vieläkin ja mieliala on korkealla kaikesta huolimatta.
        Tätä on saatava lisää :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe