Hieno valssi

tykästyin

Tämä on mielestäni niin kaunis valssi ja niin ihastuttava T.Kansan tulkinta ,että laitan sen tänne. https://www.youtube.com/watch?v=G_MwAtvCC-E

Kyllä Tapsa osaa näemmä muutoinkin laulaa kuin vaan huutamalla. Hienoa herkkyyttä on tässä.

75

540

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tykästyin
      • myös-tykästyin-

Kiitos tästä alotuksesta, toivottavasti muistellaan Tapani Kansan pitkää uraa yhtenä suomen parhaista artisteista,
        ihana kun hän esiintyi 2015
        toivottavasti vielä joskus näemme hänen esityksiään TV:ssä,
        -

tässä muistoja nuoruuden ajoilta, kaunista,,,

https://www.youtube.com/watch?v=F6Q_yQVI_5E

• tapanikanssa
        myös-tykästyin- kirjoitti:

Kiitos tästä alotuksesta, toivottavasti muistellaan Tapani Kansan pitkää uraa yhtenä suomen parhaista artisteista,
        ihana kun hän esiintyi 2015
        toivottavasti vielä joskus näemme hänen esityksiään TV:ssä,
        -

tässä muistoja nuoruuden ajoilta, kaunista,,,

Eikö 70 palsta riittänyt TKansalle.

• Tykkäsin molemmista, varsinkin alempaa isä lauloi usein. On varmaan sota-aikaisia, siellä jossain on kuunnellen ja ajatelleet tyttöä siellä kotona.

• henrjii
    • T.Kansa.paskaa

Luulin. Niin luulin mutta aina pitää jättää vara erehdykseen. Luulin, että palstalaisilla on älyä sen verran, että jos linkittää jotakin, vaikka uutisen tai juutuupisen, osaa kertoa hieman linkin taustasta ja kertoa hieman mitä linkki sisältää ja MIKSI se koskettaa juuri linkittäjää?
      Mutta ei, hätäinen maininta nimestä tai ei mitään, ja linkki sellaisenaan.
      Kaikki eivät halua avata linkkejä tai haluavat tietää linkistä sen verran, onko se kiinnostava?
      Tunteet eivät ole kauppatavaraa eivätkä jaettavissa. Kukin kokee ne omalla tavallaan.

• hajutonjamauton

Sitä on noustu väärällä jalalla ylös ja unen pöpperössä avattu linkki jossa paskaa, voi kauhiaa!

• koreastijalalla

• sepelkyyhkyt

ÄLÄ MÄKÄTÄ!!!!

• Heikunkeikku

Onkos tää valssialoitus. Ketju jonne tällätään vain valsseja. Voisi olla ihan mielenkiintoista.
      En tiedä olenko maininnut, mutta alanpahan mainitsemaan.
      Kun odotin nuorimmaista lastani, niin luin jostakin, että vauva kuulee vatsan sisällä ollessaan ulkopuolisia ääniä ja jopa tunnistaa syntymän jälkeen äänet, joita on kuullut usein.
      No minäpäs siitä innostuin, kun oli sopivasti se vauvakin sisälläni.
      Aloin ihan urakalla soittamaan Chopinin valssia. Jep, perheen kauhuksi (kaiketi) joka päivä moneen kertaan tätä samaista kappaletta. Aattelin nimittäin testata, pitikö tuo lukemani totuudenjyviä.
      Yheksän kuukautta kului siis soitellessa. Vauva syntyi.
      Nostin kehdon pianon viereen ja ei muutaku sormia siihen asentoon, että ilmoille kajahti Chopinin valssi. Lapseni kuunteli sitä ihan selvästi. Usein nukutin hänet tällä kappaleella. Se rauhoitti häntä. Ja jos hän itkua väänteli, niin minäpä vauvan kaa soittimen ääreen ja Chopini soimaan. Itku loppui välittömästi ja keskittynyt ilme naamas.
      Laitan tämän samaisen kappaleen nyt tänne.
      Chopin Op. 64 nr.2
      https://www.youtube.com/watch?v=hOcryGEw1NY

• kaksivarista

Kerrohan Heikunkeikku, että miten on. Olen laulanut lapsilleni tooosi paljon. En tiedä, laulanko puhtaasti nuotilleen. Olen ujo enkä julkisesti ikinä ole laulanut. Mitään instrumenttia - Melodicaa lukuunottamatta - en ole soittanut.
        Kun lapseni menivät n. 3-vuotiaina kerhoihin, niin tädit siellä laulattivat heit' innoissaan ja olivat aivan ihastuksissaan, kun lapseni lauloivat niin nuotilleen ja kauniisti. Jokainen lapseni on sitten musikaalisuutensa vuoksi ajautunut konservatorioon ja musiikkiluokille mutta ei Luojan Kiitos! muusikoiksi vaan harrastajiksi loppuiäkseen.
        Suvussani on musiikin ammattilaisia ja harrastajia on vielä enemmän.
        Mutta kysymys on: Jos äiti laulaa lapselleen jossain kohtaa nuotin vierestä eikä äänikään ole trimmattu parhaaseen sointiin. Niin korjaako lapsi sen laulaessaan?
        Vai täytyykö minun ajatella, että laulan oikein, koska lapsenikin minulta laulun opittuaan ihastuttavat oikein laulamisellaan?
        Verhoja hento tuuli pääsi heiluttelemaan raollaan olevasta ikkunasta. Pappa kuunteli Lauantain toivottuja levyjä. Kesäillan valssi kuorolauluna huumasi minut: miten jotain näin taivaallisen ihanaa voi olla. Vieläkin säväyttää. Nyt harmonikalla https://www.youtube.com/watch?v=RqpvZjtQlv0

• Heikunkeikku

"kaksivarista"
        Jaahas, miksi on luojan kiitos, etteivät lapsesi ole muusikoiksi ryhtyneet?
        Ei se nyt NIIN kamala ammatti ole:)
        En osaa vastata tarkalleen kysymykseesi. Olettaisin, että JOS lapsi kuulee vain ja ainoastaan sen laulun, jossa lauletaan joku kohta pikkusen eri tavalla, niin hän musikaalisena lapsena laulaa niin, kuten on sen kuullut. Elikkä jos vaikka joku intervalli pitäisi olla kvartti ylös ja huono laulaja laulaa sen kohdan terssi ylös, niin lapsi laulaa terssin ylös, koska ei tiedä, että se kuuluisikin olla kvartti.
        Oletan, että sinä olet laulanut oikein jos lapsesi ovat laulun oppineet oikein.
        Yks esimerkki soittamisesta. Jos oppilas vahingossa kotona harjoittelee jonkun sävelen väärin (esim. unohtaa ylennyksen), ja jos hän soittaa koko ajan sen väärän äänen samalla tavalla väärin, korva tottuu siihen ja kun tunnilla korjaan väärän äänen oikeaksi, niin oppilas kokee, että se menee väärin.
        Jos kovin riitasointuinen virhe kotona tulee, niin musikaalinen lapsi hoksaa sen paremmin ja tihruttaa tarkemmin nuotteja löytääkseen virheen.
        On "kahdenlaista väärinlaulua". Joku voi laulaa laulua, eikä yhtään kuule, että laulaa väärin. Sitten on laulaja, joka kuulee heti, jos laulaa väärin ja yrittää korjata sen kohdan ja pienellä tapailulla siinä onnistuukin. Väärinlaulu voi johtua myös siitä, että ei osaa käyttää äänihuuliaan tarpeeksi hyvin.
        Voi olla hyvinkin musikaalinen, vaikka ei osaisi laulaa. Jos ei osaa laulaa nuotilleen, niin monet osaavat kuitenkin viheltää nuotilleen.

• kaksivarista
        Heikunkeikku kirjoitti:

"kaksivarista"
        Jaahas, miksi on luojan kiitos, etteivät lapsesi ole muusikoiksi ryhtyneet?
        Ei se nyt NIIN kamala ammatti ole:)
        En osaa vastata tarkalleen kysymykseesi. Olettaisin, että JOS lapsi kuulee vain ja ainoastaan sen laulun, jossa lauletaan joku kohta pikkusen eri tavalla, niin hän musikaalisena lapsena laulaa niin, kuten on sen kuullut. Elikkä jos vaikka joku intervalli pitäisi olla kvartti ylös ja huono laulaja laulaa sen kohdan terssi ylös, niin lapsi laulaa terssin ylös, koska ei tiedä, että se kuuluisikin olla kvartti.
        Oletan, että sinä olet laulanut oikein jos lapsesi ovat laulun oppineet oikein.
        Yks esimerkki soittamisesta. Jos oppilas vahingossa kotona harjoittelee jonkun sävelen väärin (esim. unohtaa ylennyksen), ja jos hän soittaa koko ajan sen väärän äänen samalla tavalla väärin, korva tottuu siihen ja kun tunnilla korjaan väärän äänen oikeaksi, niin oppilas kokee, että se menee väärin.
        Jos kovin riitasointuinen virhe kotona tulee, niin musikaalinen lapsi hoksaa sen paremmin ja tihruttaa tarkemmin nuotteja löytääkseen virheen.
        On "kahdenlaista väärinlaulua". Joku voi laulaa laulua, eikä yhtään kuule, että laulaa väärin. Sitten on laulaja, joka kuulee heti, jos laulaa väärin ja yrittää korjata sen kohdan ja pienellä tapailulla siinä onnistuukin. Väärinlaulu voi johtua myös siitä, että ei osaa käyttää äänihuuliaan tarpeeksi hyvin.
        Voi olla hyvinkin musikaalinen, vaikka ei osaisi laulaa. Jos ei osaa laulaa nuotilleen, niin monet osaavat kuitenkin viheltää nuotilleen.

"Heikunkeikku"
        Jäänee hämärän peittoon sitte mun laulutaitoni. Tunteella ja riemumielin lapsilleni lauleskelin. En pyrkinyt mitenkään lapsiani opettamaan ja kehittämään. Usein löytyi sopivat laulun sanatkin tilanteeseen kuin tilanteeseen. Jos jollekin mun pitäisi esittää laulutaitoani, niin menisin aivan puihin. Ei tulis mitään.
        Miten sinä suhtaudut korvakuulolla soittamiseen?
        Mä suhtaudun niin, että vain musikaaliset sen taitaa, niin että oikein menee.
        Epämusikaalisemmat ja pilalle äkseeratut lapset silmät sirrillään nuotteja tihruaa vielä tutussa kappaleessakin.
        Jotkut musiikin opettajat eivät tykkää korvakuulosta.
        Entä annatko lasten kuunnella kaikkia musiikin lajeja? Meillä oli yksi opettaja, joka heti alkajaisiksi sanoi, että ei saa kevyttä musiikkia, ei rokkia, ei enää, ei, vain klassista saa kuunnella lapsi ala-asteikäinen oli. Lyhyeksi jäi ko. opettaja-oppilas-suhde.

• kaksivarista
        kaksivarista kirjoitti:

"Heikunkeikku"
        Jäänee hämärän peittoon sitte mun laulutaitoni. Tunteella ja riemumielin lapsilleni lauleskelin. En pyrkinyt mitenkään lapsiani opettamaan ja kehittämään. Usein löytyi sopivat laulun sanatkin tilanteeseen kuin tilanteeseen. Jos jollekin mun pitäisi esittää laulutaitoani, niin menisin aivan puihin. Ei tulis mitään.
        Epämusikaalisemmat ja pilalle äkseeratut lapset silmät sirrillään nuotteja tihruaa vielä tutussa kappaleessakin.
        Entä annatko lasten kuunnella kaikkia musiikin lajeja? Meillä oli yksi opettaja, joka heti alkajaisiksi sanoi, että ei saa kevyttä musiikkia, ei rokkia, ei enää, ei, vain klassista saa kuunnella lapsi ala-asteikäinen oli. Lyhyeksi jäi ko. opettaja-oppilas-suhde.

Se valssi
        https://www.youtube.com/watch?v=j3ObHjm1fAE

• Heikunkeikku
        kaksivarista kirjoitti:

"Heikunkeikku"

Hidastempoista juttelua tällä palstalla. Hämäläisetkin jo jäis toiseksi.
        Vastaan nyt eiliseen kommenttiisi. Jospas sinä sitte huomenna vastaisit takas:)
        Hyvällä tsäkällä tänään.
        "Tunteella ja riemumielin lapsilleni lauleskelin." Kuulostaa toooosi mahtavalta. Lauleskeleva äiti, niin mikäs sen pareet. JOS olisit huono laulaja, niin arvelen, että sinua ei huvittaisi lauleskella, joten kallistun enenevässä määrin siihen ajatukseen, että osaat laulaa hyvin.
        Kun minä olin pieni äitini kans keksiskeli omia laulujaan omin sanoin. Yksi on jäänyt erityisesti mieleen, koska se oli niin huvittavaa ja äitini "lauloi" (=esitti) sitä usein.
        Äiti seisoi ja läpsytteli rytmissä käsiään kehon sivuille ja lauloi tälleen: "Hintula hintula hintun taa, pask oli kuivanu kintun taa". Siis hah hah, melkein hävetti kirjottaa noita sanoja. Mutta kun se kerran noin lauloi, niin minkäs minä sille voin.:)
        En opeta lapsia korvakuulolla soittamaan. Varmaan silläkin on paikkansa, esimerkiksi hyvin nuorien lapsien kanssa. Minulla ei niin nuoria ole. En tahdo ottaa alle 7-vuotiasta, kuin poikkeustapauksissa voin ajatella kuus vuotiasta, mut viis tai neljä on mulle jo ei-ei-juttu. En ole perehtynyt niin pienten lapsien opettamiseen.
        Tahdon alusta lähtien opettaa nuottien lukemisesta ynnä muista semmosista.
        Mitä musiikin kuunteluun tulee, niin minulle on ihan saman tekevää, mitä vapaa-aikanaan kuuntelee. Hyvä jos musiikkia kuuntelevat, oli musiikin laji mitä tahansa. Kuuntelen itsekin eri tyyppistä musiikkia. Tilanteen mukaan.

Tässä laitan 10-vuotiaan soittoa. Oi ja oi ja vielä kerran oi. Soittaa ihan älyttömän taitavasti ja musikaalisesti.
        Liszt: https://www.youtube.com/watch?v=U0eBhYwLP0A

• kaksivarista
        Heikunkeikku kirjoitti:

Hidastempoista juttelua tällä palstalla. Hämäläisetkin jo jäis toiseksi.
        Vastaan nyt eiliseen kommenttiisi. Jospas sinä sitte huomenna vastaisit takas:)
        Hyvällä tsäkällä tänään.
        "Tunteella ja riemumielin lapsilleni lauleskelin." Kuulostaa toooosi mahtavalta. Lauleskeleva äiti, niin mikäs sen pareet. JOS olisit huono laulaja, niin arvelen, että sinua ei huvittaisi lauleskella, joten kallistun enenevässä määrin siihen ajatukseen, että osaat laulaa hyvin.
        Kun minä olin pieni äitini kans keksiskeli omia laulujaan omin sanoin. Yksi on jäänyt erityisesti mieleen, koska se oli niin huvittavaa ja äitini "lauloi" (=esitti) sitä usein.
        Äiti seisoi ja läpsytteli rytmissä käsiään kehon sivuille ja lauloi tälleen: "Hintula hintula hintun taa, pask oli kuivanu kintun taa". Siis hah hah, melkein hävetti kirjottaa noita sanoja. Mutta kun se kerran noin lauloi, niin minkäs minä sille voin.:)
        En opeta lapsia korvakuulolla soittamaan. Varmaan silläkin on paikkansa, esimerkiksi hyvin nuorien lapsien kanssa. Minulla ei niin nuoria ole. En tahdo ottaa alle 7-vuotiasta, kuin poikkeustapauksissa voin ajatella kuus vuotiasta, mut viis tai neljä on mulle jo ei-ei-juttu. En ole perehtynyt niin pienten lapsien opettamiseen.
        Tahdon alusta lähtien opettaa nuottien lukemisesta ynnä muista semmosista.
        Mitä musiikin kuunteluun tulee, niin minulle on ihan saman tekevää, mitä vapaa-aikanaan kuuntelee. Hyvä jos musiikkia kuuntelevat, oli musiikin laji mitä tahansa. Kuuntelen itsekin eri tyyppistä musiikkia. Tilanteen mukaan.

Tässä laitan 10-vuotiaan soittoa. Oi ja oi ja vielä kerran oi. Soittaa ihan älyttömän taitavasti ja musikaalisesti.
        Liszt: https://www.youtube.com/watch?v=U0eBhYwLP0A

Eihän tässä kiirus. Hiljaa hyvä tulee. Parempi katsoa kuin katua. Hitaasti mutta varmasti.
        Juu nuottien lukua ja musiikinteoriaa meilläkin. Linkkisi 10-vuotiaan soitanta oli juuri sellaista, josta itsekin pidän. Kokovartaloeläytymistä. Ja ilman nuotteja. Tarkoitin korvakuulolla soittamisella juuri tuollaista, että opettaja sallii laittaa vaikka silmät kiinni ja sallii sukeltaa musiikkiin sisään nauttia ilman kokoaikaista pelkoa VIRHEESTÄ. Ei virheeseen kuole. (Virhepelko ikäluokkaani pysyväisistutettiin vieraiden kielten puhumisessa ja kirjoittamisessa. Ei sitten uskalleta puhua eikä pukahtaa, vaikka olisi laudatur. Hui, jos tulee virhe. Itse koin tekeväni benji-hypyn kun aloin vaan puhua ja kirjoittaa opiskelemiani kieliä, Sanovat ymmärtävänsä erinomaisesti, tuhahtavat pikkuvirheille, ei merkitystä.
        Liian kovien äänten ei kannata antaa pilata kuuloaan. Sen nykynuoret ymmärtävätkin. Kuulonsuojaimia käyttävät.
        Iloluontoinen oli äitisi, hauska :) Oli minullakin itsekeksimiäni laululoruja. Yksi, josta lapset pieninä tykkäsivät: makasin sängyllä selälläni polvet koukussa ja lapsi istui vatsan päällä nojaten polviin. Sitten keinutin polvia puolelta toiselle. Laulaen (nuotteja en osaa kirjoittaa:
        ♫Matti se tässä vaan keinuu ja sillä on niin mukavaa ♪
        toistoja haluttu määrä ja sitten
        ♪ Mutta on sillä myös vähän kurjaa, kun se aina putoaa ♫
        Lapsi humahdutetaan sivulle pehmeään sänkyyn.
        Harrastustoverini menehtyi eilittäin, Siksi surua valssikin soi https://www.youtube.com/watch?v=GfafnTasUqE

• TapaniKansanIkuinen-fani

IKI IHANA TAPANI KANSA ,,,

koko ikäni olen ihaillu Tapani Kansaa artistina , hän on suomen komein ihanin hurmaavin artisti vieläki,
      kaikki sympatia hänen elämäänsä,,,,,

https://www.youtube.com/watch?v=mZADqEC6gKU

• ikuisesti-Tapanin-fani-

Iki ihana Tapani Kansa ,,, uuuuuuhhhhh, vieläki sydäntä sykähdyttää nuoruuden muistot, saman ikäpolven nähneet,
        SUURI KIITOS alotuksen tekijälle,
        nostit ihanat muistot nuoruudesta pintaan, Tapani Kansan myötä,
        oli ihana nähdä hänen esityksensä konsertissa 2015 ,,,,
        kiitos kiiots kiitos ,,
        koko päivä on pelastettu,
        pelkästään tämän alotuksen ansiosta,

• ent.siivoojaparka
        ikuisesti-Tapanin-fani- kirjoitti:

Iki ihana Tapani Kansa ,,, uuuuuuhhhhh, vieläki sydäntä sykähdyttää nuoruuden muistot, saman ikäpolven nähneet,
        kiitos kiiots kiitos ,,

Ette ole huomanneet, että juutuupilta voi kuunnella saman kappaleen uudestaan ja uudestaan linkittämättä?
        Jos ette, niin tässä teille sitten neljännen kerran ikilihava Tapani Kansa ja Anna mun jäädä sun luo.

• kokorahalla
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Ette ole huomanneet, että juutuupilta voi kuunnella saman kappaleen uudestaan ja uudestaan linkittämättä?
        Jos ette, niin tässä teille sitten neljännen kerran ikilihava Tapani Kansa ja Anna mun jäädä sun luo.

Lähellä kahdeksaakymmppiä olevat alkaa olla jo vähän höperöitä, laittaa kahdelle palstalle tapani Kansaa

• 6016
        ikuisesti-Tapanin-fani- kirjoitti:

kiitos kiiots kiitos ,,

Tässä on laulaja, eikä mikään ylpeä pelle.

https://www.youtube.com/watch?v=qYKl08LZx4A

• iki-ihana-T-Kansa-
      • itsetuntomurskatu

Tässä on hauska muisto nuoruuden ajoilta, mutta minä koen sen "kiduksena", sillä ne tuo liian paljon niitä muistoja, joita en halua enää kuulla.

Muistan paljonkin lauluja silloin 50- 60-luvulta, jolloin osasin suurimman osan laulujen sanojakin ulkoa ja muistan vieläkin niitä, mutta, mutta, nyt ei soi laulu minulle.

Jotain särkyi elämässäni? Ne "valat", jotka vannoit" ei ollutkaan todellista?

En elänyt elämääni musiikin sanoin, koska minulta kiellettiin (avio-oikeudella) heti alkuunsa tuollaine "hempeily", kuten tansseissa käynti?

Nyt en siedä mitään musiikkia, ainakaan niitä 50 -60- luvun hittejä?

• Ymmärrän.
      Aloituksella on jotain huomautettavaa minulle.
      Samoin ehkä myös aloitukseen kommentoinneilla.
      -
      On se helppoa ottaa toisen hartaasti vaalima idea ja "luoda" siitä "mukamas" oma
      aloitus.
      Saahan niin tehdä, muuta minä jään ihmettelemään kuinka paljon itse-häpeää
      jotkut ihmiset jaksavatkin sisällään kantaa.

H.

• Korjaus:

...tehdä, mutta...

...ihmettelemään PILKKU kuinka...

H.

• riimukirjoitus

Kun en osaa riimitellä. Enkä pidä holhouksesta.

• vanhoissa

Pentti Kumpulainen ja hänen hyvä orkesteri 80 luvulta en kirjoita soittajia on sellainen tunne--- mutta levy on Svalan Grammofon Presenterar Penti Kumpulainen Till Dig.

On kuitenkin tämä Suomessa tehty.

https://www.youtube.com/watch?v=PanjLIJ0924

• lissäätätätänne

Vihdoinkin musiikkialoitus, missä aloittaja ei ole jatkuvasti nälvimässä kirjoittajia.

• hyvä.aloitus

Eikä kukaan lässyilemässä rakastumisistaan.

• tykästyin
        hyvä.aloitus kirjoitti:

Eikä kukaan lässyilemässä rakastumisistaan.

Pusi pusi, kultsi !!!!!
        Pysy aloituksen aiheessa. Se on Tapani Kansa ja
        Missä on musiikkisi? Tämä on musiikkiketju.

• asko775s

Onko Nalle Lehtosen Godfather- valssi eri kappale kuin Kummisetä-elokuvan Godfather?

• kummitäti3

Sama biisi on.

• Rahkosfani

Muistoja karpaateilta hieno valssi Esko Rahkosen esittämänä. Paljon hyviä, kuten Pikku syntinen, sekä upeita tangoja.

• att2

Kyllä varmaan, mutta vähän amatööri tasolla jotka ovat kuin syntyneet soittimiin on toinen asia ei vain laulaja yleensä olen kuunnellut kaikki vanhat. Spotify fri joka on ilmainen ainakin minulla tosi hyvä muutamilla yli 600 laulua, välillä mainosta jos ne antaa tulla sitä suurempi valikoima.

• tosionn

Tämä on kanssa ihana valssi ja Tapani Kansa osaa laulaa sen todella nätisti https://www.youtube.com/watch?v=lAy99DIODMQ

Arvostan kyllä T.Kansan osaamista laulujen tulkitsijana. Kaikki kunnia Juha Tapiolle ym. muille sen kaltaisille laulajille, joita mahtuu kaksitoista tusinaan, mutta minä arvostan kyllä laulajassa myös sitä ,että hänellä on niin äänessään, kuin olemuksessaankin persoonaa, karismaa ja luonnetta. Persoonattomia lauluääniä ja artisteja on tämä maa pulloollaan. Tapani Kansa on niitä harvoja artisteja jotka ei huku massaan. Hänen äänensä tunnistaa kaikenmaailman tangokuninkaista ja iskelmäprinsseistä edukseen. Tapsan äänessä on nyanssia, eli voimavaihtelua jota harvemmin tänäpäivänä monienkaan artistien lauluista kuulee.
      Ikä on antanut Kansan ääneen lisää lämpöä.

Jos Kansan ääntä / tulkintaa vertaisi johonkin edesmeenneen laulajan ääneen, niin siinä on hitunen jotain samankaltaista, kuin Georg Otsin äänessä.

• muistoja-meneisyydestä

• ent.siivoojaparka
        muistoja-meneisyydestä kirjoitti:

tosionn:

täysin samaa mieltä kansasi,

Tapani Kansa on kautta-aikain nuoruudesta asti ollu loistava persoonallinen artisti,
        hän on aina ihastuttanu yleisönsä upealla artisti persoonallisuudellaan,
        upealla esiintymisellään komeudellaan hurmaavalla olemuksellaan
        loistavalla äänellään,
        sanoja ei löydy tarpeeksi ilmaisemaan ihastusta,

https://www.youtube.com/watch?v=F4Ptyg3d5HY
        https://www.youtube.com/watch?v=3IA8MBbSgc4

No siinä olisi yksi, mutta se on itse häävalssi.
        Yksi viestitteli äsken hätäisenä, kun hänen tehtävänään olisi jonkun hääjuhliin suunnitella suomenkielinen soittolista spotifylle, niinkuin häävalssin jälkeen. Kaikki kappaleet kun hänen mielestään vaikuttavat olevan kaipausta, menetystä, pettämistä, surua...

• ei_örinää

Minä kyllä ihmettelen kuka jaksaa kuunnella jotain Vesa-Matti Loirin ylitaiteellista örinämörinää ? Ja lehdetkin sitä hehkuttaa . Näyttelijänä on aivan mainio mutta...

T. Kansa on sentään LAULAJA ja pirunhyvä onkin
      https://www.youtube.com/watch?v=SfhhTL0HV8E

• kaunis-kiitos-

kiitos, tästäki, ihana ihana ihana ihana ihana ,,,

toivottavasti vielä kauan saamme nauttia Tapani Kansa esiintymisestä TV:ssä,

• Eräs tuttava mies on mennyt kihloihin. Ikää on molemmilla tarpeeksi, yli 100v yhteensä, nainen on aika paljon nuorempi.
      Toivon heille monia onnellisia vuosia.
      Laitoin heille kuunneltavaksi tämän kappaleen.
      https://www.youtube.com/watch?v=YBOVKu8ywgI

• att2

Makuja on monia olkoon kaikki onnelisia omistaan, tosin eräitä on suosittu liikaa ex TV ja Suomalainen uskoo kuin kansa Titoon tai Kekkoseen.

• att2
    • att2

Heitä en koskaan tapaa, laulun sanoilla elämä kulkee.

• Alma__
    • att2

Tappajat laulaa itäkarjalasta joka ei ole ollut Suomea???

Paljon kuultu--- ei ihmisiltä, näin totuus-- tiedän.

• Aloitustani on moitittu riimi-pakolliseksi.
      Kyllä se sitä vähän enemmänkin on.
      Mutta ei se väkisin velvoita.
      Eikä aloitukseni ylemmäksi ole paskko väkinäisesti venytellä.
      Pää-asia aloituksessani on että kunnioittaa tekstillään liittämäänsä musiikkia.
      Ns. Aloituksen ajatusta.
      Lapsille on omat aloituksensa.
      -
      Tuon olen sanonut jo sadasti.
      Mutta aina vaan siitä naristaan.
      -
      Mites olisi, jos te puutteellisemmat laittaisitte pari riviä?
      Ei mitään ystävääni heikkua.
      Tyyliin:
      Pälä, pälä, pälä...veto henkeen...pälä,pälä,pälä...veto henkeen...
      Jatkoksi ala-ikäinen pimppa-rauta.
      luv heikulle.
      -
      Eikä blogia.

Minä aloin...
      Minä sitten...
      Ja sitten minä...
      -
      MINÄ sitten :) tekaisen riveistänne ja musastanne sievän riimin tai suloisen
      pikku-tarinan.
      Kun kerkiän.
      Jos niin haluatte/toivotte.

H.

• Korjaus:

...pakko väkinäisesti...

H.

• hyihyi
        hunksz kirjoitti:

Korjaus:

...pakko väkinäisesti...

H.

Älä tule sotkemaan tätä ketjua. Painu omaasi lässyttämään.

• tulee.siksi
        hyihyi kirjoitti:

Noku siellä ei ole ketään kuin hän yksin.

• hyihyi kirjoitti:

"hyihyi"

Tämä kommentti kosketti minua.
        "Kun en osaa riimitellä. Enkä pidä holhouksesta."
        H.

• tulee.siksi kirjoitti:

Noku siellä ei ole ketään kuin hän yksin.

"tulee.siksi"

Tuntuuko tämä tutulta?
        "Aloituksella on jotain huomautettavaa minulle.
        Samoin ehkä myös aloitukseen kommentoinneilla."
        -
        Ivaile, ivaile vaan.
        -
        H.

• Heikunkeikku

"hunksz"
        Ei käy.
        Ei kertakaikkisesti käy.
        Minä olen yli-sadasti, siis enemmän kun sun sadasti sanomiset, sanonut, että kirjoitan vain (luetaan: VAIN) siten kuten miten MINÄ sillä hetkellä, kun kuten-miten-mitääni kirjoitan, niin kirjoitan kuten tahdon. (hengitys) Jos kirjoittaisin jonkun toisen ohjeitten mukaan, niin silloinhan minä en minä, aito minä, olisikaan. (hengitys)
        Sitäpaitsi olet jo monasti kirjoittanut, että minä ängen ketjuusi. Tai jopa niin, että hei älä tuu tähän väliin, kun tahdon jutella ton toisen kaa. Tavattoman epäkohteliasta. Mutta tarpeellista toki, jos kerran on sitä mieltä. (hengitys)
        JOS tulisin aloitukseesi vaikkapa vain käväisemään, niin se vaatisi tottavie jonkinmoista, miten sanois, jonkinmoista pyytelyä, kenties anelua. (hengitys)
        "Tuu nyh"-sanapari olisi liian lattea. Lähes tyly. Mutta jos siihen lisäisi joitakin sopivia lisäsanoja, niin kenties voisin harkita käväisyä. (hengitys)
        Ketju muodostuu ihmisten kommenteista. Lyhyt ketju tulee, tokko ees riittäis käsirenkaaksi, jos aloittaja alkaa haloolla päähän lyömään ja sanomaan "Lässynlää lässynlää, laaaaapsellista lässssyyyy, etkö pysty parempaan".
        (hengitys)
        Ketjustasi voisi tulla ilakoivan ilakoiva, naurusuisten kimppakiva, JOS jokainen saisi kirjoittaa miten tahtoo. Riimiä toki heille, jotka osaavat riimitellä.
        MINÄ en koskaan ängettele minnekään jos ei tahota. Jos puolestaan alkais tahottamaan, sitä joka ensteks siis ei taho, niin se joka ei taho, pitäis hänen napata lakki päästä, luoda katseensa alas ja ilmoittaa, että alkaakin tahomaan. (hengitys) Sitten vasta se, joka ei änkeile, alkaa funtsimaan, että onkohan toi tosissaan.
        (hengitys)

• asko775s
        Heikunkeikku kirjoitti:

"hunksz"
        Ei käy.
        Ei kertakaikkisesti käy.
        Minä olen yli-sadasti, siis enemmän kun sun sadasti sanomiset, sanonut, että kirjoitan vain (luetaan: VAIN) siten kuten miten MINÄ sillä hetkellä, kun kuten-miten-mitääni kirjoitan, niin kirjoitan kuten tahdon. (hengitys) Jos kirjoittaisin jonkun toisen ohjeitten mukaan, niin silloinhan minä en minä, aito minä, olisikaan. (hengitys)
        Sitäpaitsi olet jo monasti kirjoittanut, että minä ängen ketjuusi. Tai jopa niin, että hei älä tuu tähän väliin, kun tahdon jutella ton toisen kaa. Tavattoman epäkohteliasta. Mutta tarpeellista toki, jos kerran on sitä mieltä. (hengitys)
        JOS tulisin aloitukseesi vaikkapa vain käväisemään, niin se vaatisi tottavie jonkinmoista, miten sanois, jonkinmoista pyytelyä, kenties anelua. (hengitys)
        "Tuu nyh"-sanapari olisi liian lattea. Lähes tyly. Mutta jos siihen lisäisi joitakin sopivia lisäsanoja, niin kenties voisin harkita käväisyä. (hengitys)
        Ketju muodostuu ihmisten kommenteista. Lyhyt ketju tulee, tokko ees riittäis käsirenkaaksi, jos aloittaja alkaa haloolla päähän lyömään ja sanomaan "Lässynlää lässynlää, laaaaapsellista lässssyyyy, etkö pysty parempaan".
        (hengitys)
        Ketjustasi voisi tulla ilakoivan ilakoiva, naurusuisten kimppakiva, JOS jokainen saisi kirjoittaa miten tahtoo. Riimiä toki heille, jotka osaavat riimitellä.
        MINÄ en koskaan ängettele minnekään jos ei tahota. Jos puolestaan alkais tahottamaan, sitä joka ensteks siis ei taho, niin se joka ei taho, pitäis hänen napata lakki päästä, luoda katseensa alas ja ilmoittaa, että alkaakin tahomaan. (hengitys) Sitten vasta se, joka ei änkeile, alkaa funtsimaan, että onkohan toi tosissaan.
        (hengitys)

kuinka sä jaksat tuollaista!

• Heikunkeikku
        asko775s kirjoitti:

kuinka sä jaksat tuollaista!

Leikillä jaksoin:)
        Tekstini oli sitä Lässytystä. Tein parhaani onnistuakseni.

• entinen-rekattu
      • "entinen-rekattu"

Romanttis-sanoitettuja musia?
        Tuntuuko tutulta?
        Vai pilkkaako sanailet.
        Huomiota kaipaillen, tuskaisesti näyttelet.
        Alahan aidoksi, ja kirjoita minun aloitukseeni.
        Se on aito aloitus.
        Siinä saa olla omanaan, pois näytelmät ivaavat.

H.

• hunksz kirjoitti:

"entinen-rekattu"

Tuntuuko tutulta?
        Vai pilkkaako sanailet.
        Huomiota kaipaillen, tuskaisesti näyttelet.
        Alahan aidoksi, ja kirjoita minun aloitukseeni.
        Se on aito aloitus.
        Siinä saa olla omanaan, pois näytelmät ivaavat.

H.

hunksz

"Saa olla omanaan", eihän saa, minäkään en saanut olla, vaan heti tulit neuvomaan ettei tuollaisia passaa aloitukseesi kirjoitella.
        Ei ruumiita, pelkkää romanttista rakkausriimiä ja suloisia höttölauluja pitää laittaa.
        Tein virheen, vaan en kadu, saas nähdä otanko opiksenikaan. Tuskin.

• Ancelina kirjoitti:

hunksz

"Saa olla omanaan", eihän saa, minäkään en saanut olla, vaan heti tulit neuvomaan ettei tuollaisia passaa aloitukseesi kirjoitella.
        Ei ruumiita, pelkkää romanttista rakkausriimiä ja suloisia höttölauluja pitää laittaa.
        Tein virheen, vaan en kadu, saas nähdä otanko opiksenikaan. Tuskin.

Unhoittui poies, laitanpa tähän:

YP.

• hiihdellen

Kivasti paistaa aurinko valkoisille hangille. Puiden oksilla pumpulilunta. Pieni tuulenvire heiluttelee puiden oksia ja pudottelee maahan pumpulilumipalleroita.

https://www.youtube.com/watch?v=Uh6pVfBQP1U

Hyvä on hiihtäjän hiihdellä kauniissa keväisessä luonnossa.

• Romanttis-sanoitettuja musia?
        Tuntuuko tutulta?
        Vai pilkkaako sanailet.

H.

• silloin.kun.tuiskuttaa

• kehveli.sentään
        hunksz kirjoitti:

Tuntuuko tutulta?
        Vai pilkkaako sanailet.

H.

Höpönlöpön höpsislöpsis

Siinä joutavalle romantiikkaa.

• entinen-rekattu

• kehveli.sentään

• Olisin laittanut tähän Kultaa ja Hopeaa, mutta oli niin karseita verioita.

Mutta josko sitä tulee...? Terveiset palstalaiselle, jonka tiedän katselevan
      tulevina päivinä lähetyksiä Norjasta. (nikkiä, kun ei saa kuulemma mainita)

• Kiitos markeena, kisakatsomo on jo valmiina ja jännitys tiivistyy. Jotain aina joku saa, sais nyt Kaisakin.
        Mukavia katseluhetkiä sinulle.

• kesitty

Linkkiä en pysty laittaa, mutta pystyn kuuntelemaan.

• aaah-ku-ihana-

• valkama.siimes

• tunteeella

Kunnolla volyymiä ja tämä soimaan. Tapsalla on miellyttävän soinnikas, pehmeä ja lämmin ääneneväri. Jotkut biisit Tapsa vetää turhan pateettisesti, mutta tämä on hillityn tyylikäs veto .
      https://www.youtube.com/watch?v=lAy99DIODMQ

• entinen-rekattu
    • VlassiaTämäkin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4320
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2171
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      555
      1711
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      99
      1425
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1147
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1078
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      216
      957
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      903
    9. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      878
    10. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      874
    Aihe