Muoville jäteastiat ja heti

TOSIREALISTIKOKKOLAN

Olen esittänyt jo noin kaksikymmentä vuotta sitten, että muovijätteelle on varattava "keräyskammiot" - molokit. Kaikki jäte on perheessämme lajiteltu liki 40 vuotta, (10 vuotta Tuusulassa). Mutta tuo "saatananmoinen" muovijäte: Elintarvikkeiden suojapussit, kanisterit ja palautukseen kelpaamattomat
muovipullot, muovikääreet yms jäte, jota tulee kotitalouksiin päivittäin.
Joten on se merkillistä, ettei muoville ole keräysastiaa Ekoroskin keräyspisteissä.
Tosin jäteautojen "kotityhjennys" olisi historiaa, eli urakoitsijoiden työ loppuisi siihen siltä osin. Turhaa olisi kurkistaa tyhjään roskikseen, kuten on ollut taloudessamme käytäntö jo vuosia...
Naurettavinta onkin, että kotitalouksiin vaadittiin jopa KAKSI roska-astiaa, vaikka omakotitalossamme yksikin on liikaa. Tyhjänä "se nököttää" kauniin katoksen suojassa, hah. Emme ole tarvinneet roska-astiaa enää aikoihin. Ja miksei. No tuo ärsyttävä muovijäte tungetaan säkkiin autotalliin, ja "tyhjennys" Ekoroskin ilmaiselle hyötyjäteasemalle keväällä, ja muu lajiteltu jäte viedään paikalliseen keräyspisteeseen aina tarvittaessa...

19

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TOSIripulisti

      Sarjassamme ripulistin päivän ripulit ! Oot sää poloinen " ihminen"!Ei ihme että ilvekset listitään Perhon rajalle.Nehän voittaisivat älykkyydessän perholaiset mennentullen!

    • TosiressunKaveriYxpila

      Loistava esitys taas kerran. Olenhan sanonut, että tosirealisti on nero. Realisti sopisi hyvin Kokkolan kaupunginjohtajaksi, muttei hän taida haluta koiran virkaa.

    • TosirealismiKokkola

      Todellinen ISOTOOPE tämä Tosirealisti. Etkös tiedä, että ne muovijätteet laitetaan valkoiseen pussiin polttojätteeksi. Sanoppas Tosirealisti, miten olet vapautunut jätemaksuista, kun jätemaksu veloitetaan joka kerta, vaikka roskapönttö olisi tyhjä. Tosirealisti kyllä valittaisi jätemaksusta, jos sen joutuisi maksamaan.

    • TOSIjäteläjä

      Niin Tahvohan on jo itsestään melkoinen jäteläjä!Oksettava ilmestys!

    • KOKKOLANTOSIREALISTI

      Kaikki omakotitalojen jäteastiat on poistettava katujen varsilta, etenkin jos ne eivät ole siistissä "laatikossa tai kehikossa". Kun lajitellaan oikein, maatuva jäte kompostoidaan ja käytetään Ekoroskin keräyspisteitä, niin yksikään kotitalous ei tarvitse "roskapönttöjä". Ja tuo rämisevien "molokkiautojen" ralli loppuu.
      Näin tehdään meillä, ja onnistuu täydellisesti...

      • kysymys_

        Millä rahalla se ekorosk toimii jos kukaan ei maksa mitään?


    • Ota nyt hyvä "mies" ne mielialalääkkeet!

    • TOSItahavo

      Tahavon typeryydellä ei ole rajaa.Huomaa että ripulistilla on jo mädäntynyt korvien väli.

    • asiaan-mutantit

      Sitten kun Kokkolaan tulee muovinkeräys astiat pitäisi myös jätelaskut pienentyä, koska "jätemuovi" hinnoitellaan jo tuotteen hintoihin.

      Sitten kysynkin, maksammeko jo muovista ostaessa ja toisen kerran jätelaskussa?

      Vuoden 2016 alusta voimaan tulevan säädöksen myötä muovia käyttävillä tuottajayhteisöillä on velvollisuus huolehtia kuluttajien muovipakkausten keräämisestä ja kierrättämisestä.

      Käytännössä tämä tarkoittaa esimerkiksi sitä, että kun ostaa kaupasta muoviin käärityn elintarvikkeen, kyseisellä yhtiöllä on velvollisuus huolehtia muovin kierrättämisestä.

    • KOKKOLANTOSIREALISTI

      Oikein. Näin se on. Hyvä...

      • asiaan-mutantit

        Joo täytyy joskus välillä käydä kaveria auttamassa.

        1 kpl jäteastia ja kompostori riittää omakotitalouteen ja polttojätteestä ei pitäisi tulla mitään maksuja, koska siitä tehdään energiaa ja kuljetusmaksuissa se voidaan kompensoida.
        (siis vanhan mallin mukaan)

        Yrityksien taloutta ei pitäisi roskilla avustaa.
        Kompostoria ei tarvitse muiden tyhjentää. (ei maksuja)
        Kaupasta muoviin käärityn elintarvikkeen, kyseisellä yhtiöllä on velvollisuus huolehtia muovin kierrättämisestä. (ei maksuja)
        Hyötykäyttöasemaa ja EKO pisteitä voimme tukea, mutta kustannuksista pitää olla yksilöityä tietoa, hihasta vedettyjä maksuja ei saa käyttää herrojen herkkupöytien kattauksiin.

        Kommentoi taas:
        Oikein. Näin se on. Hyvä...


    • TOSIripulisti

      Ripulistin ripulit!

    • KOKKOLANTOSIREALISTI

      Onneksemme sivustolla on muitakin järkeviä, kuin tollot ja turkoosit, hah...

    • RessunKaverit

      Tosirealisti on nero.

    • TOSItahavo

      Tahavo on jätettä!

    • TosirealistiKokkolan

      Tässä se on. Vastaus Keparin kirjoitukseen 13.6.2017 s 5. Ekoroskilta biojäteastia lainaksi?
      Mikä naurettava esitys. Hah hah haaa!!!...

    • TosirealistiKokkolan

      Tulihan ne muovinkeräyskontit, kun olen niitä vaatinut jo 20 vuotta. Talouksien roskienkeräyspisteitä ei tarvita enää kuin taloyhtiöiden "aitauksiin, koppeihin jne".
      Olen todennut lukuisia kertoja, että kerrostalojen asukkaat "työntävät" kaiken jätteensä kaupan muovikassiin. Sinne menevät lasi, metalli, paristot, muovi, kartonki, suodatinpussit..., eli kaikki jäte mikä vain pussukkaan mahtuu. Hah hah haaa!!!...

      • tai_biojätteisiin

        Voisitko hypätä sinne konttiin?


      • KulunuttaJankutusta

        Haista pskat! Kaikkihan ovat jo iät ja ajat vaatineet itsestään selvästi tarvittavia muovinkeräysastioita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      74
      3258
    2. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      16
      1182
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      1048
    4. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      103
      971
    5. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      933
    6. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      814
    7. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      811
    8. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      89
      698
    9. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      680
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      625
    Aihe