Olen hankkiutumassa vanhasta koneestani eroon ja nyt mielelläni tyhjentäisin koneen. Kovalevyn tyhjentäminen on teoriatasolla hanskassa; (1) boottilevyn tekeminen, (2) koneen käynnistäminen em. levykkeeltä, sekä (3) format c-komento dos -tilassa. Probleema on siinä, että mikään näistä vaiheista ei todellakaan ole hanskassa. Eli, löytyykö joltakin linkkiä SEIKKAPERÄISIIN ohjeisiin, tai muuta vinkkiä.
Kovalevyn tyhjentäminen
5
1306
Vastaukset
- Ossi
Formatointi ei poista tietoa levyltä. Hae DBAN osoitteesta http://dban.sourceforge.net. Tee korppu ohjeen mukaan ja tyhjennä levy.
- hmmm
Mikäli siinä koneessa on win98 niin teeppäs windows 98 käynnistyslevyke. Voit myös lainata käynnistyslevykettä joltain, jolla sellainen on. Aseta käynnistyslevyke levykeasemaan ja käynnistä tietokone. Valitse CD-Rom tuki ja odota hetki. Kun komentorivi on vapaa komennoille, kirjotia yksinkertaisesti ensin vaikkapa format d: kun se on formatoitu niin format c:... ongelmien välttämiseksi itse formatoisin kaikki muut asemat ennen C:tä...
- hmmm
Siis windows98 käynnistyslevyke kelpaa kaikkiin windows käyttöjärjestelmiin ja sillä saa aukaistua koneen DOS tilassa
- Ossi
Formatointi ei poista levyllä olevia tietoja. Tiedot häviävät vasta kun niiden päälle kirjoitetaan jotakin.
Formatointi on kuin poistaisit kirjasta hakemiston, tieto on kyllä jäljellä mutta vaikeammasti löydettävissä.
Joka tapauksessa, itse olen ostanut kymmeniä käytettyjä kovoja eikä koskaan ole ollut mielenkiintoa alkaa tutkimaan mitä ne on sisältäneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351432
- 1101193
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261023Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89974Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313871- 99823
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644