Elämäsi tähtihetki

Omasta_mielestäni_ansai

Milloin olet viettänyt elämäsi tähtihetkeä?

Millainen oli tähtihetkesi?

Miten se syntyi? Olitko ansainnut sen? Millaisen palkinnon sait?

54

334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mites sulla meni?
      Tapasi mukaan, saat keksiä päästä.

      H.

      • Venus-Sultan-Mars

        Oliko sinunkin tähtihetki kuin minun.
        Seisoit pihamaalla, polvihousuissa siellä pöndellä ja koit a-haa elämyksen.
        Opit näkemään ja tunnistamaan Otavan seitsemän onnentähteä, siellä kaukana tähti-taivaalla?
        Vai tavasitko tähtikartastoa, luokkahuoneessa opettajan viitoittamana?


    • siilimuori3

      Minä olen ansainnut kaikki elämäni tähtihetket, siis ne hetket jotka ole tähtihetkiksi kokenut. Ilolla ottanut vastaan :D. Tosin en niitä tässä ala yksilöimään, kel onni on se onnen kätkeköön.

      • "siilimuori3"

        Hyvinhän sulla meni.
        Sait keksiä päästä.

        H.


      • siilimuori3
        hunksz kirjoitti:

        "siilimuori3"

        Hyvinhän sulla meni.
        Sait keksiä päästä.

        H.

        Aatella. Kyllä minäkin olen sitä mieltä et päästä keksityt voittaa ne persiistä keksityt, niitäkin on tullut keksittyä :D.


      • siilimuori3 kirjoitti:

        Aatella. Kyllä minäkin olen sitä mieltä et päästä keksityt voittaa ne persiistä keksityt, niitäkin on tullut keksittyä :D.

        "siilimuori3"

        Missähän reeta3 viipyy?

        H.


      • siilimuori3
        hunksz kirjoitti:

        "siilimuori3"

        Missähän reeta3 viipyy?

        H.

        Kuules kun en tiedä. Minä tiedän vain omat menoni ja tuloni. Siis budjettini.


      • SanoiPaavoLippinen
        hunksz kirjoitti:

        "siilimuori3"

        Missähän reeta3 viipyy?

        H.

        Niin Hunksi. Sen näkee sokea reettakin, ettei reetaa näy.


      • hunksz kirjoitti:

        "siilimuori3"

        Missähän reeta3 viipyy?

        H.

        Voi kuule hunksz kulta, kun en mä ehdi jokapaikkaan sun perässäs.
        Olet sä suloinen silloin kun olet, sekaisin...


      • ent.siivoojaparka
        hunksz kirjoitti:

        "siilimuori3"

        Missähän reeta3 viipyy?

        H.

        Reeta3?
        Minä ihmettelen minne viatonsivullinen on häipynyt.


      • Olettaisimmeko

        Maistraatti vaihtoi hänen nimensä viralliseen siniseen.


      • viaton.on.reeta
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Reeta3?
        Minä ihmettelen minne viatonsivullinen on häipynyt.

        Tuo todettiin jo aamupäivällä.


      • ent.siivoojaparka
        viaton.on.reeta kirjoitti:

        Tuo todettiin jo aamupäivällä.

        Niin näkyi todeksi todistetun silloin kun nukuin vielä yöuniani.
        Ensimmäinen epäilykseni heräsi tummasta luumusta.


    • Sen huomaa vasta jälkeenpäin. Ajattelee että silloin olin onnellinen.
      Olen nytkin onnellinen, alan pakata jonkin ajan päästä tavaroita autoon ja ajelen mökille. Mukavaa mennä siivottuun mökkiin.
      Eläkkeellä olo ja tämä vapaus on yhtä tähtihetkeä.

    • Suurin ja kaunein tähtihetki taisi olla 23.12 1980 klo. 15.55, silloin tulin ensimmäistä kertaa äidiksi. Että helkkari vieköön, minä pystyin siihen, palkinto lojui sylissäni.

      • siilimuori3

        Aivan.
        Lapsen syntymä on siinä mielessä veikeä et samalla kun se on yksi ainutlaatuisimmista tähtihetkistä elämässä se saattaa myös olla kauhein. Tunneskaala voi heittää laidasta laitaan tapauksesta riippuen.


      • siilimuori3 kirjoitti:

        Aivan.
        Lapsen syntymä on siinä mielessä veikeä et samalla kun se on yksi ainutlaatuisimmista tähtihetkistä elämässä se saattaa myös olla kauhein. Tunneskaala voi heittää laidasta laitaan tapauksesta riippuen.

        Onhan ne kaksi muutakin syntymän ihmettä olleet tähtihetkiä, mutta ensimmäinen on aina ihmeellisin.


      • siilimuori3
        Ancelina kirjoitti:

        Onhan ne kaksi muutakin syntymän ihmettä olleet tähtihetkiä, mutta ensimmäinen on aina ihmeellisin.

        Juu. Minä tarkoitin sellaista et lapsen syntymässä aina ei kaikki mene niin kuin Strömsössä ja se saattaa tehdä tapauksesta myös elämän pahimman painajaisen. Vaikka lopputulos on viiden tähden ja plus päälle :D.


      • siilimuori3 kirjoitti:

        Juu. Minä tarkoitin sellaista et lapsen syntymässä aina ei kaikki mene niin kuin Strömsössä ja se saattaa tehdä tapauksesta myös elämän pahimman painajaisen. Vaikka lopputulos on viiden tähden ja plus päälle :D.

        Ymmärsin kyllä, kaikki on mahdollista niin herkässä tilanteessa.


      • siilimuori3 kirjoitti:

        Juu. Minä tarkoitin sellaista et lapsen syntymässä aina ei kaikki mene niin kuin Strömsössä ja se saattaa tehdä tapauksesta myös elämän pahimman painajaisen. Vaikka lopputulos on viiden tähden ja plus päälle :D.

        Lastensyntymiset ovat olleet suuria ja merkityksellisiä tapahtumia elämässäni mutta ei mitään tähtihetkiä. Kauheita kivun, tuskan ja ahdistavia vuorokausia kaikki tyyni. Kokemuksina ok. mutta ei tähtiä.
        Paljon suurempia ovat olleet hetket jolloin olen katsellut nuoria miehiä sylissään heidän omat pienet lapsensa.
        Muuten elämä on ollut tasaista ja paljon pieniä ja suuria onnen hetkiä joten suurinta tähteä en osaa ja ehkä on turhaakin keksiä.


      • rosaliiin kirjoitti:

        Lastensyntymiset ovat olleet suuria ja merkityksellisiä tapahtumia elämässäni mutta ei mitään tähtihetkiä. Kauheita kivun, tuskan ja ahdistavia vuorokausia kaikki tyyni. Kokemuksina ok. mutta ei tähtiä.
        Paljon suurempia ovat olleet hetket jolloin olen katsellut nuoria miehiä sylissään heidän omat pienet lapsensa.
        Muuten elämä on ollut tasaista ja paljon pieniä ja suuria onnen hetkiä joten suurinta tähteä en osaa ja ehkä on turhaakin keksiä.

        Niinpä, voihan olla helpompi kokea tähtihetkiä, kun joku toinen on ne kivut ja tuskat kärsinyt.
        Olen ylpeä omista suorituksistani, toki myös tyttären.


      • Ancelina kirjoitti:

        Niinpä, voihan olla helpompi kokea tähtihetkiä, kun joku toinen on ne kivut ja tuskat kärsinyt.
        Olen ylpeä omista suorituksistani, toki myös tyttären.

        Tähtihetket voi olla sillai tärkeitä, että kun tämä elämä oikein raatelee niin kuin joskus tekee itse kullekin, niin tähtihetki voi olla se hyvä ja kantava hetki, joka kantaa vaikean asian yli.
        Jokaisella ihan omat tähtensä ja niiden arvottaminen on tosi vaikeaa.
        Ei ole minun kirkkain tähteni yhtään kirkkaampi kuin toisen kirkkain tähti.


    • Lasten syntymä oli tietenkin hienointa mitä elämässä voi olla.

    • Kaikkea.mahtuu

      Lasten syntymät ovat olleet tähtihetkiä, olen myös sillä hetkellä tajunnut sen kiitollisena. Juuri sitä tunnetta en ole saanut mistään muusta.
      Orgasmi (kun sitä nyt tulee harvakseltaan) on myös suuri hetki. Myös niiden arvon olen ymmärtänyt aina, silloinkin kun olivat tiheämmässä.
      Päästä lämpimään syliin ennen nukahtamista, on siinäkin ihanuus, käsi silittää selkää, olkaa ja hiuksia.
      Siemailen vähän liikaa olutta. Kun herään kolmantena aamuna niin etten ole illalla juonut ollenkaan, istun onnellisena sängyn laidalla, taidan pistää kädet ristiin.
      Muuten sitten on ahertamista, tylsyyttä, harmeja ja ilojakin.

    • Ensirakkaus ja sen jälkeiset kyyneleet.
      Ylioppilashatun päähän painaminen.
      Avioliiton solmiminen Korven Kirkossa.
      Lasten syntymät.
      Kesämökin osto, kunnostus ja sen antamat kesänautinnot.
      Lasten tuomat ilot ja surut.
      Avioero ja uudet elämän alku.
      Yrityksen perustaminen.
      Eläkkeelle siirtyminen.
      Uusi vahva ihmisuhde ja sen mukanaan tuoma matkalaukkuelämä.
      Eläkeiän vapaus ja tekemisen vapaaehtoisuus.

      jne...jne... ; )

    • Jaa.
      Tähtihetkiä ovat tietenkin lasten syntymät.
      Häät Kolumbiassa oli kai sellainen myös, samoin koulusta valmistuminen.
      Yksi tähtihetkistä oli kun sain edustaa virallisesti rakasta synnyinmaatani ja kantaa Suomen lippua urheilutilaisuudessa.
      Tähtihetkiä oli kun keksin ton Lutusen ja ensi tapaaminen tapahtui onnellisten tähtien alla.
      Onhan niitä paljon muitakin.
      Tässä vain muutama.

    • peräkammarista

      huah hahhaa kun löysin tän palstan

      • takakammarista

        ja kylkiäisenä tuli palstan peräaukko.


    • Tosi ihanaa kun tähtihetki on vielä edessä! Ajatella, 68v ja tähtihetki
      tulematta. Pieniä on ollut läpi elämän, joten olen tyytyväinen kuitenkin.
      Ei vanhana halua mitään järisyttävää iloakaan:-)

    • eppu2

      Elämä on tähtihetkiä täynnä.
      Mutta myös pilvistä taivasta, muuten ei niitä tähtiä huomaisikaan, ellei tunne pilven verhon repeävän.
      Suurin loiste oli silloin, kun sen ainoan sain, enempää en halunnutkaan.

    • ent.siivoojaparka

      Kyllä minun tähänastisen elämäni suurin tähtihetki oli oma syntymäni. Mitä loistaa edessäpäin, sitähän ei voi mennä ennustamaan. Jossain, toivottavasti vielä kaukana on se musta aukko, mikä nielaisee tähden, mutta minkä tähden.
      Lasten syntymä toi mukanaan niin suuren vastuun, ei enää pelkästään omasta elämästäni, vaan myös toisen ihmisen elämästä, jonkun nimettömän ja tuntemattoman, josta ei oikein vielä tiennyt, kuka tämä on.

      • star..star

        Mä en muista syntymästäni mitään joten vaikee sitä omana tähtihetkenään pitää.


      • ent.siivoojaparka
        star..star kirjoitti:

        Mä en muista syntymästäni mitään joten vaikee sitä omana tähtihetkenään pitää.

        Ei minullakaan niin tarkkaa muistikuvaa siitä ole, mutta tiedän syntyneeni ja se on ollut parasta tähänastisessa elämässäni. Mitä merkitystä minulle olisi millään, jos en olisi syntynyt?


      • star..star
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Ei minullakaan niin tarkkaa muistikuvaa siitä ole, mutta tiedän syntyneeni ja se on ollut parasta tähänastisessa elämässäni. Mitä merkitystä minulle olisi millään, jos en olisi syntynyt?

        Mulle ne tähtihetket on tulleet sitä mukaa kun olen kokemuksia keräillyt.


      • Näin.se.muisti.pettää
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Ei minullakaan niin tarkkaa muistikuvaa siitä ole, mutta tiedän syntyneeni ja se on ollut parasta tähänastisessa elämässäni. Mitä merkitystä minulle olisi millään, jos en olisi syntynyt?

        En muista syntymäni hetkeä. Vain vähän aikaa ennen sitä. Ja seuraavaksi, kun ehkä neli-kuusikuukautisena pihalla ryömin. En osannut vielä puhua enkä kävellä. Totesinpahan vain, että täällä tuokin asia on noin, eikä niinkuin edellisessä paikassa...


    • Tierä heistä tähtihetkistä ,sekatyämiehen riemut on pienimuotosia ja maanläheisiä.
      Yleensä se täs sosiaaliluokas tuulee vastaan ja kovaa , jos iha pakko jotain on vääntää niin ehkä eräs ikävän sorttinen lakko aikoinaan.
      Kaikki lakot on hanurista ja niitten tappioita ei duunari saa koskaan takaisin mut siinä taistos tyänantaja sai mitä tilas.
      Ainoa kerta kun onnetar hymyili känsäkourille.

    • eräsreissaaja

      1974 seilasimme Australiasta Tahitin (Panaman kanaalin) kautta Eurooppaan. Tyttöporukassa Papeeten illassa (satamassa 24 h) päätimme mennä katsastamaan paikallista yöelämää. Yöklubin meno oli upeaa: pimeässä säihkyvät neonväriset näkinkengistä tehdyt vyöt hulatanssin sykkeessä olivat upeaa katsottavaa. Illan kuluessa meitä tyttöjä tanssitti samettisen yön tangon tahdeissa ranskalaisilta saarilta tullut hurmuri. Nuoria ja hoikkia olimme, täynnä elämää. Yksi senaikaisesta porukastamme on jo siirtynyt ajastamme iäjysyyteen.

      Upeita muistoja, nuoruutta. Trooppinen luonto, päiväntasaajan ylitys, samettiset Tyynenvaltameren yöt, mieleenpainuneina muistoina, joskin hitonmoista myrskyä ennen Tahitia en välttämättä halua muistella.

    • kesitty

      Ei tullut tänä talvena sitä paukkupakkasten ja tähtitaivaan sinertävien hankien tähtihetkeä. Kohta juna pysähtyy ja saan pikkuvesseliltä halauksen. Siinä on sitä tähtisadetta.

    • 1.5ja4veet

      Viimeinen tähtihetki oli kun nuorimmat jälkeläiseni pyysuivät meitä järjästämään päiväkodissa juhlan ja esiintymään siellä. Se oli eilen, torstaina.

      • Ketjussa on monia, myös omaan, kokemusmaailmaani liittyviä onnen hetkiä.
        Mielestäni vuosista muodostuu kuin nauha, johon elämä pujottaa niitä täydellisiä helmiä. Huikealta tuntuu, että olen neljän ihmisen mummi, tittelistä olen hyvin ylpeä.
        Suurta mielihyvää tuottaa se, että voin olla aika-ajoin tukena ihmisille ns. elämän mutkakohdissa, perustuu vastavuoroisuuteen. Keskustelusta tulleen seesteisen olon lasken onnen tunteeksi sen voimia antavan vaikutuksen vuoksi.


    • Ne pari kertaa syntytyshuoneessa, eikä hassumpi kokemus ollut sekään, kun tulin tuplien mummuksi.

      Muutama päivä sitten oli "tähtihetki", kun 3 vee poika sanoi mulle, et sää olet Ihana Tyttö.

      • quando

        markeena
        Tuo oli kyllä tähtihetki jos mikä, onnekas olet.


    • liianmonta

      Yleensä osaan vastata tähän ei muistu tähti hetkeä koska hyvin monia.

      • Näin on vastaan itselleni. En käytä merkkiä jota ehkä käytin vuosia.....

        Vihamieliset luulen nainen käytti merkkiäni.


    • Jos löydän vielä rakkaan ystävän, voimme saada yhdessä tähtihetkiä.

      • Etsivä löytää......


      • Olet niiiin oikeassa


      • kawe kirjoitti:

        Olet niiiin oikeassa

        Kaikki takana päin voivat olla tähtihetkiä, hetkillä on oma arvonsa elämäni kaaressa on surua ja murhetta iloa ja onnea mikään ei voi olla tähtihetki.


    • Täällä.taas

      Sitä odotellessa pitänee muistella se edellisen elämän tähtihetki.
      Kun siinä isän sylissä pikkupoikana meren jäällä tyhmyyttäni tein kuolemaa, niin mikä ihana autuus se olikaan, kun tajusin kuolevani! Ajatella, pääsisin pois täältä! Ei sen ihanampaa tunnetta ole sen koommin ollut!

    • Vietin elämäni tähtihetkiä silloin, kun sain lotossa 4 miljoonaa euroa. Siinä olin todella suosittu ja pääsin päättämään jopa maan asioista.
      Pahaksi onneksi heräsin kesken kaiken käänsin kylkeä ja huokasin, että olipa taas painajainen .... siis tämä herääminen.

    • Suomen valtio ei ole tähti!!!!

      • Kommentti aikaisemmin ei tullut esille???


    • xx9
      Miksi pitäisi ikäänkuin luopua - esim. ikään vedoten- siitä mahdollisuudesta, että tähtihetket ovat nähty tai koettu?
      Mielestäni elämänkokemuksemme on armollinen ja auttaa näkemään oleellisen - myös ne pienetkin onnen hetket, eikö
      Kyynisyys on masennuksen renki, kuin eriarvo on yhteiskunnassa terrorismin pesämuna.

    • Oppijakokemus

      Onneksi niitä sentään kuitenkin oli joitakin, muutamia, aika monta. Sain tehdä sitä, mitä olisi pitänyt tehdä koko elämä. Jumalaton työ ja tuska, etsiminen ja hakeminen ... Jos olisin aloittaessa kaiken vaivan tiennyt, olisinko aloittanutkaan. Mutta tähtihetket kyllä sitten korvasivat monin kerroin ja verroin.

      Ja siitä huolimattakin, että kyyneleitä riitti 70 km matkan ajan silloin kun tiesi viimeisen tähtihetken olleen ja menneen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      370
      8394
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2344
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1712
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1569
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      81
      1324
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      120
      1312
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      353
      1154
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      1025
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1002
    10. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      112
      941
    Aihe