Taas käskee ajuripäivityksiä päivittämään

Voihan.ajurit

Onko teillä muilla sellainen kehotus että vaadittuja ajuripäivityksiä puuttuu Windows 10, 7, 8.., korjaa heti? Pari päivää tullut aina välillä se kehoitus. En ole uskaltanut päivittää kun pelkään että mitä kummallisuuksia tapahtuu. Uskallankohan päivittää ja mitä tapahtuu jos ei päivitä?

23

265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voihan.ajurit
    • En käytä Windows:ia kun on liian kallis ja tarvii aina niitä virustorjuntaohjelmia hankkia ja niiden kanssa pelata. Ja hidaskin se on.

Nytkin kun pistä virrat pois koko koneesta (siis ei mihinkään valmius - tai lepotilaan) niin kestää kolme sekuntia niin se on kiinni.

Huomenna uudelleen käynnistys kestää n. 35 sekunttia. Kaikki päivitykset alle minuutista muutamaan minuuttiin, että tarvi uudelleen käynnistää.

Ja kaiken lisäksi minulla on 7 vuotta vanha kone.

• Eivara.venettä.kaada

Linux jo n. 10v ollut käytössä täälläkin, eikä vielä ensimmäistäkään pöpöä eikä muuta örveltäjää ole koneeseen tarttunut. Windowsia en ole käyttänyt enää vuosiin ja netistä löytyy varmaankin ohjeita mitä asentaa, kun jaksaa vaan etsiä mitä päivityksiä kannattaa varoa ja ettei koneesta tule entinen.

• Jos osaa häthätää käyttää Windows tietokonetta, eikä ihan tarkasti ymmärrä päivityksien merkitystä, niin tuskin kannattaa vaihtaa käyttöjärjestelmää mihinkään muuhun kuin siihen mihin on jo tottunut eli pysyä vanhassa.

Mutta jos katsoo ennakkoluulottomasti eteenpäin eikä pelkää uuden oppimista, niin silloin voisi vaihtaa vaikkapa linux -pohjaiseen käyttöjärjestelmään. Niistä helpoin lienee Ubuntu.

Esimerkiksi Ubuntussa on jo mukana tavalliselle käyttäjälle kaikki tarpeelliset ohjelmat. Lisääkin on saatavissa muutama kymmenen tuhatta ohjelmaa ja nekin kaikki siten keskitetysti, ettei niitä tarvitse, eikä saakaan, haalia ympäri nettiä.

Windows:iin sopivat ohjelmat eivät sellaisenaan toimi missään Linux -pohjaisessa käyttöjärjestelmässä, vaikkakin joistain ohjelmista on tehty myös Linux -pohjaisiin käyttöjärjestelmiin sopivia versioita.

Kuitenkin esim. Ubuntu:n toimisto-ohjelmat ymmärtävät Microsoft:in Office -ohjelmien tiedostoja ja osaavat myös tallentaa tiedostoja MS Office muotoihin.
        Lisäksi Ubuntu osaa lukea Windows:in käyttämää tiedostoformaattia, mutta Windows ei ymmärrä Linux:ien päälle mitään.

Ja mikä parasta, ei tarvitse huolestua viruksista tai muistakaan haittaohjelmista, ne eivät koskaan pääse salaa mellastamaan Ubuntu -koneeseen. Jos niitä koneeseensa tahtoo, niin ne on tietoisesti itse ja aktiivisesti asennettava.

Hyvä sekin on, että Ubuntu:n saa ilmaiseksi niine kymmenine tuhansine ohjelmineen. Onhan siihenkin saatavissa joitakin maksullisia ohjelmia, mutta ne on aika harvinaisia.

Ubuntun:kin käytön joutuu opettelemaan, sillä se poikkeaa Windows -puolen käytöstä ja filosofiasta jonkin verran.

Tiedän tapauksen, jossa käyttäjän ensimmäinen käyttöjärjestelmä oli Ubuntu. Kun hän joutui käyttämään Windows:ia niin hän ihmetteli, että kuinka kukaan voi noin vaikeaa systeemiä käyttää. Samoin varmasti kokee Windows -käyttäjä Ubuntu:un siirtyessään.

Jos kiinnostus herää ja intoa riittää, niin kannattaa tutustua vaikkapa Ubuntu:un.
        Mielelläni anna neuvoja ja ohjeita niin pitkälle kuin osaan ja lisää saa sitten vaikkapa: http://www.ubuntu-fi.org/

• eppu2

Mulla on Windovs 10, muttei ikinä ole tullut tuollaisia ajuripäivitysjuttuja.
      Pojanpoika on tietysti voinut laittaa jonkun eston.
      Ainaski hän laittaa mulle aina ilmaisen virustorjunnan.

• Essollakin linux-kone

Esson tietokoneessakin on Linux-käyttöjärjestelmä, eikä sen kanssa ole koskaan ollut mitään harmia. Hyvin sillä Linux-koneella on pystynyt menestyksellistä nettikeskustelua käymään.

Kotonakin minulla on Linux-kone, sillä Windows-himmelien kanssa menee hermot. Minulla on nyt käytössä Linux-Mint 17.2 , ja se on eläkemiehelle oikein mukava ja selkeä käyttöjärjestelmä. Linux toimii hyvin vanhassakin tietokoneessa, joten paljon rahaa säästyy, kun ei tarvitse aina ostaa uutta tehokasta tietokonetta.

• knubb

Kuka eli mikä taho niistä päivityksistä ilmoittaa ?? Tuo mikropiltin juttu on viime vuoden elokuulta ja se bugi on korjattu.

• Voihan.ajurit

En mä tiedä että mikä taho ilmoittaa. Se suorakaiteen muotoinen laatikko jossa se kehoitusteksti on, ilmestyy aina välillä mun tietsikan ruudulle kaiken muun asian sekaan.

• Voihan.ajurit

• nsamr

• haiseehuijaukselta
        Voihan.ajurit kirjoitti:

P.S.
        Mä klikkasin sen "laatikon" yläosaa niin meni tällaiselle sivulle.

http://www.simplestar.com/simple-driver-updater/lp/ggl/wddc/?lang=fi&gclid=CPSL1pbSqssCFRITGwodvicA_Q

On sivulla niin huonoa suomeakin:))
        Jos näytönohjaimelle on tarjolla uusi ajuri,se asentuu windows päivityksen yhteydessä tai näytönohjain (NVidia,tms) ilmoittaa mahdollisuudesta päivittää ajuri ja yleensä ilmoituksen klikkaus vie valmistajan kotisivuille.
        Voit tarkistaa itse; Ohjauspaneeli-Laitehallinta-Näyttösovittimet,valitse omasi ja klikkaa hiiren kakkosella "Ominaisuudet" ja Ohjain välilehti ja klikkaa Päivitä ohjain.
        Melko varmasti tulee ilmoitus "Ajurit ajantasalla"tms.

• pöpötpois

• Voihan.ajurit
        pöpötpois kirjoitti:

Kannattaa tarkistaa kone kun jotain outoja ilmoituksia pomppaa ruudulle. Vaikka tällä ilmaisella; https://www.f-secure.com/fi_FI/web/home_fi/online-scanner

Taidan pyytää poikaa tarkistamaan kun tulee käymään. Olen tosiaan epäluuloinen noiden kaikenmaailman "korjaa heti"- käskyjen kanssa:/ Siinä ajuri-ilmoituksessa sen suorakaiteen muotoisen "laatikon" sisällä luki niin.

• mainoksennus

• ent.siivoojaparka
        Voihan.ajurit kirjoitti:

Taidan pyytää poikaa tarkistamaan kun tulee käymään. Olen tosiaan epäluuloinen noiden kaikenmaailman "korjaa heti"- käskyjen kanssa:/ Siinä ajuri-ilmoituksessa sen suorakaiteen muotoisen "laatikon" sisällä luki niin.

Ei tarvitse odottaa itseään viisaampia käymään, jos ottaa siitä valokuvan ja lähettää jollekin, joka ei vielä ole meitä nykyajan vanhuudenhöperöitä.
        Minä lähetän aina likkalle tai hänen entiselle orvolle alivuokralaiselleen kuvan, jos tulee jotain outoa. Yleensä tulee vastauksena, että jos se on tiellä, niin ruksaa pois. Muuten ei tarvitse välittää siitä mitään.

• laukkaa.ratsu.reima

Tarvitaanko hevonenkin????

• vaihda

Eikös tää Windows 10 korvannut ne aiemmat 7 ja 8:n ? Eli kun ne on nyt poistuneet niin niitä ei enään tueta siks pitää vaihtaa tää 10 tilalle josta taitaa olla kyse noissa päivityksissä. Itse tein niin koneelleni ja taas pelittää. Jos sen sijaan ei tee mitn niin nää päivitys ilmoitukset loppuu pian kun 7 ja 8 ei enään tueta sit sun kone stoppaa varmasti itellään. Kannattaa ottaa selvää, eikä toi käyttöjärjestelmän vaihtokaan ihan helpompia ole amatöörille joka ei osaa edes päivittää konettaan.

• Kyllä näin on, minulla 7. 8 tai 8,1 toimii Yotupe sinne ei ole tullut mitään.

Yritin pari kertaa ei toiminut saa olla. 10 toimii hyvin huonosti monella.

Ehkä pitäisi vaihtaa weplesäre toiseen mutta ollut vuosia sama, vanhalla vaikeaa.

Valokaapelin kytkemiseen luulen tarvitsen apua, koska minulla kulkee kaikki netissä paitsi "kännykkä".

• sekolmaskin
        xx9 kirjoitti:

Kyllä näin on, minulla 7. 8 tai 8,1 toimii Yotupe sinne ei ole tullut mitään.

Yritin pari kertaa ei toiminut saa olla. 10 toimii hyvin huonosti monella.

Ehkä pitäisi vaihtaa weplesäre toiseen mutta ollut vuosia sama, vanhalla vaikeaa.

Valokaapelin kytkemiseen luulen tarvitsen apua, koska minulla kulkee kaikki netissä paitsi "kännykkä".

10 toimii hyvin huonosti monella. Miten monella, - sinullako ?
        Mielestäni kymppi on parempi kuin aiemmat ja toimii hienosti. Ellei toimi kantsii tarkistaa ne asetukset uudelleen. 10 on paljon hyviä ja uusia lisäominaisuuksia.

• sepä.se

Ei kannata laittaa 10:ä vanhaan koneeseen. Näin sanoi huoltomies.

• i000000000000i

ANTAKAA AJURIPÄIVITYSTEN OLLA. ÄLÄ KOSKE MISSÄÄN TAPAUKSESSA, SANOI AMMATTIMIES MINULLE.

• sepä.se

Niin minullekin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5326
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3701
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3263
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2505
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2102
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1987
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163