Itse kävin viikko sitten perjantaina yksin yöelämässä, yhdessä karaokebaarissa ja kahdessa yökerhossa ja yhteensä kolme kertaa tultiin kyselemään että olenko yksin liikkeellä, missä kaikki kaverit ovat, miksi istun yksin eikä samasta pöydästä löydy yhtään muijaa jne.
Miksi ihmisille tuntuu aina olevan jotenkin ylitsepääsemätön ongelma että mies käy yksin baareissa, mikä siinä on niin vitun vaikea käsittää ettei kaikilla vaan ole kavereita joiden kanssa käydä bilettämässä (tai kavereita ylipäätään, niinkuin minulla ei esimerkiksi ole)?
Itse käyn baarissa usein ihan vaan siitä syystä että haluan edes joskus vetää pääni täyteen ja baareissa on sentään siihen tarkoitukseen parempi tunnelma kuin kotona yksin ryypätessä. Tosin sen verran huonot fiilikset jäi tosta viime kerrasta ettei tee mieli ihan vähään aikaan käydä baarissa ollenkaan.
Miksi yksinäisen miehen baarissaoloa ei suvaita?
31
185
Vastaukset
- wecuu
Miks sä olet noin riippuvainen toisten mielipiteistä? Mitä väliä vaikka ne ajattelis mitä. Ja alat vaan jutella siellä ihmisille niin et ole yksin.
- vihainen_mies
Enkä ala, koska ei ole mitään juteltavaa. No kyllä mulle passais jos joku nuori ja nätti nainen tulis juttelemaan mutta niin vaan ei koskaan tapahdu. Mutta EVVK mitkään juttuseurat miesten kanssa.
- moikkamoi__
vihainen_mies kirjoitti:
Enkä ala, koska ei ole mitään juteltavaa. No kyllä mulle passais jos joku nuori ja nätti nainen tulis juttelemaan mutta niin vaan ei koskaan tapahdu. Mutta EVVK mitkään juttuseurat miesten kanssa.
Kuule ap, ymmärrän sua täysin. Nimittäin olen nainen ja sitä vasta on ihmeteltykin kun mulle ei ole ollut ikinä ongelma lähteä yksin baariin tai vaikkapa mieluisalle keikalle. Olisi monet hauskat illat ja keikat jäänyt näkemättä jos aina pitäisi olla joku kaiffari kainalossa. Musamaku kun ei mene yksiin kavereiden kanssa, joten ei ole ollut ikinä ongelmaa mennä yksin. Olen tottunut menemään yksin. Olen nyt 45v ja myös nuorena tyttönä kuljin yksin. Nyt olen aviossa, enkä tietty niin usein mene, mutta tilanteen tullen kyllä, eikä se ole ongelma mulle tai miehelleni, joka myös joskus käy esim. keikalla yksin, kun on bändi josta en välitä. Mutta monille muille se tuntuu olevan ongelma, ja etenkin kun on (hui kamalaa) nainen ja vieläpä varattu.
Mutta ei anneta muiden häiritä (vaikka joskus ärsyttää sellainen pienisieluisuus).
Kippis! - tarralenkkari666
vihainen_mies kirjoitti:
Selittyipä sekin miksei sinulla ole kavereita. Jos et halua seuraa, niin älä mene baariin, vaan laita vaikka joku baari-aiheinen elokuva pyörimään kotona.
- vihainen_mies
tarralenkkari666 kirjoitti:
Selittyipä sekin miksei sinulla ole kavereita. Jos et halua seuraa, niin älä mene baariin, vaan laita vaikka joku baari-aiheinen elokuva pyörimään kotona.
No kavereita ei ole siitä syystä että en ole vielä tähän ikään (23v) mennessä tavannut yhtäkään ihmistä jonka kanssa todella synkkaisi ja jonka kanssa haluaisi viettää aikaa.
Mutta jos alat väittämään että samasta syystä johtuu naisettomuuteni niin ei sitten pidä paikkaansa. - tarralenkkari666
Se ettei sinulla ole edes kavereita tarkoittaa, että olet antisosiaalinen. Antisosiaalisuus ei ole meriitti parinhaussakaan. Nyt ei käsittääkseni kyse kuitenkaan ollut naisista, vaan siitä että istut naama norsun vitulla baarissa ja sähiset ihmisille, jotka yrittävät keskustella kanssasi :D
- Antisosiaalinen_ko
Se ettei sinulla ole edes kavereita tarkoittaa, että olet antisosiaalinen. Antisosiaalisuus ei ole meriitti parinhaussakaan. Nyt ei käsittääkseni kyse kuitenkaan ollut naisista, vaan siitä että istut naama norsun vitulla baarissa ja sähiset ihmisille, jotka yrittävät keskustella kanssasi :D
Haista tarralenkkari vittu.
- KaveritonSuhdeMies
Hah! Mulla ei ole koskaan ollut ongelmaa parisuhteen saamisen kanssa vaikka kavereita ei ole kuin yksi. Kaksi lisäksi sellaista niinsanottua kaveria jotka saattaa kerran tai kaks ottaa vuodessa yhteyttä tai päinvastoin. Kaverittomuus ei kerro etteikö saisi suhdetta vaan se että tuleeko yleensäkkään ihmisten kanssa toimeen. Itse tulen ja voin luontevasti jutella kaikille. Edellisessä suhteessanikin sanoin naisystävälleni että kavereita ei ole ja vietän useinmiten aikaa yksin. No eipä nainen tuota säikähtänyt vaan oli ennemmin iloinen että saamme näin enemmän myös yhteistä aikaa. Ketään naista kaverittomuuteni ei ole koskaan haitannut.
- tarralenkkari666
En väittänyt ettei suhdetta voisi saada ilman kavereitakin, se kaverittomuus vaan yleensä kertoo antisosiaalisuudesta ym. ominaisuudesta, joka vaikeuttaa myös pariutumista.
- MitenNiinYksin
Ei mun tarvii yleensä olla yksin kovin kauaa. Joku nainen tulee aina iskemään. Oon vaan niin kranttu, etten aina kelpuuta.
- vihainen_mies
Itseäni ei tule kukaan nainen iskemään koskaan. Tosin en siitä valita enkä oikeastaan baareissa edes käy naisten takia.
Minäkin olen aina ollut yksin baareissa mutta se vaan niin vitun masentavaa, kun ei sitä naista kuitenkaan saa ja tulee todella kalliiksi. Helpommalla pääsee kun ostaa vitusti viinaa ja katselee youtubesta jotain hauskaa paskaa.
- BaariMies
Mistä ihmeestä tämä myytti juontaa juurensa että miestä ei suvaita yksin baarissa? Näin baarissa yksin kulun puoliammattilaisena sanon että jos pitää valita lähdenkö baariin yksin vai porukalla niin yksin. Usein jopa kieltäydyn porukka kutsuista. Syy on hyvin yksinkertainen. On huomattavasti helpompi tutustua ihmisiin useinmiten naisiin. En esim tupakoi kuin vain baarissa. Jos sä istut yksinäs sen tuopin kanssa nurkassa koko illan ei juttu tuskin kenenkään kanssa tule onnistumaan. Mutta jos kaivat röökit ja lähdet välillä käymään terassilla tai röökikopissa niin kaikki alkaa juttelemaan kanssasi ja etenkin naiset. Porukalla baarissa ollessa harvoin naiset uskaltautuvat jutulle mutta yksinollessa ei koskaan tarvitse yksin lähteä baarista. Koskaan mun baari historian aikana ei yksikään ole tullut sanomaan miksi olet yksin täällä. Ei se muakaan kiinnosta onko joku tullut sinne yksin tai yhdessä. Ehkä kettuna kuitenkin bongaan niitä yksinäisiä naisia koska sit tietää että loppu illaksi tai jopa yöksi on juttuseura useinmiten taattu;)
- vihainen_mies
No kuten tuossa ylempänä kirjoitin niin kyllähän sitä yksinäisen miehen baarissa oloa aina paheksutaan. Ja tupakkaa en polta joten siitä syystä ei tule röökikopeissa vierailtua.
No mun kanssa ei terasseilla ja tupakkakopeissa ole jutellut kukaan silloin kun baareissa kävin. Naiset tulevat juttelemaan kanssasi vain siksi kun olet vetävän näköinen.
Ja joka helvetin kerta lähdin yksin baarista vaihtamatta sanaakaan kenenkään kanssa. EI muuta kuin masentaa, ahdistaa ja rahaa menee kuten edellä tulikin jo mainittua.
Eli vain kauniiden naisten seura kiinnostaa ja ne taas eivät ole sinun seurastasi kiinnostuneita. Kohtaamisongelma, joka ei ratkea kuin omaa asennettasi muuttamalla tai tyytymällä yksinäisyyteen.
- vihainen_mies
No kuten tuolla ylempänä kirjoitin niin eihän kauniiden naisten seura ole välttämättömyys mutta jos nyt joku pitäisi valita kuka tarjoutuisi baarissa juttuseuraksi niin lähinnä sitten ne kauniit naiset eikä mitkään pubiruusut saati toiset miehet. Sitten kun ne miehet baareissa (ja oikeastaan kaikkialla muuallakin) ovat juurikin niitä hyvin ärsyttäviä aivottomia besserwissereitä, joiden pitää vetää jotain roolia (esim. kovina naistenkaatajina, haha!) ja jotka tulevat pahimmillaan tuntikausiksi lässyttämään jostain aiheesta joka kiinnosta itseä kuin kilo paskaa (esim. jääkiekko) ja jotka pyrkivät vielä yleensä dominoimaan sitä keskustelua.
- Kaveriton_nussimaton
Jostain syystä ne ovat tosiaan aina miehiä (ilmeisesti hinttejä), jotka baarissa tulevat jotain puhumaan, ei sitten vahingossakaan mitkään teininaiset. Pitäisi ilmeisesti alkaa pitää T-paitaa, jossa lukee: "En ole hintti, eikä peräsuoli kiinnosta!" Ehkä vitun homot tajuaisivat sitten pysyä kaukana.
vihainen_mies kirjoitti:
No kuten tuolla ylempänä kirjoitin niin eihän kauniiden naisten seura ole välttämättömyys mutta jos nyt joku pitäisi valita kuka tarjoutuisi baarissa juttuseuraksi niin lähinnä sitten ne kauniit naiset eikä mitkään pubiruusut saati toiset miehet. Sitten kun ne miehet baareissa (ja oikeastaan kaikkialla muuallakin) ovat juurikin niitä hyvin ärsyttäviä aivottomia besserwissereitä, joiden pitää vetää jotain roolia (esim. kovina naistenkaatajina, haha!) ja jotka tulevat pahimmillaan tuntikausiksi lässyttämään jostain aiheesta joka kiinnosta itseä kuin kilo paskaa (esim. jääkiekko) ja jotka pyrkivät vielä yleensä dominoimaan sitä keskustelua.
Ongelmasi on siis se, että yksin liikkeellä oloasi ihmetellään. Kannattaisiko sitten vähän tsempata ja lyöttäytyä niiden muiden miesten seuraan? Näyttää naisten silmissä hyvältä, kun rupattelee hyvällä fiiliksellä muiden miesten kanssa eikä murjota yksin tuoppiin tuijotellen.
- give.it.a.rest
Näköjään palstalla tehdään kaikki että darkfear tekisi paluun?
Edes yksin baarissa -kortti ei tuntunut enää tuottavan tulosta..? Kuka sinulta kyselee? Minulta ei ikinä ole kukaan mies tullut kyselemään, miksi olen yksin, mutta naiset kyllä. Jokainen kerta siis on mahdollisuus, koska jos olisin totaalisen vastenmielisen näköinen, eivät ne naiset tulisi kyselemään.
Itse myös käyn usein yksin baarissa. Tosin suosin kyllä baareja, joissa on jokin bändi soittamassa, niin silloin on jotain mihin kiinnittää katseensa, eikä näytä niin kyttäävältä. Suosin myös joraamista vaikka yksinään. Kyllä ne kiinnostuneet naiset tulevat sitten pe*settä heiluttamaan eteen.- suvaitaantietenkin
Öh... Siis oikeasti kolme kertaa kysyttiin, että oletko yksin liikkeellä? Kuten BEM tuossa jo sanoi, niin Jos kysyjät oli naisia, niin miksi et ottanut niistä yö/juttuseuraa? Ei ne turhan takia sellaisia tule kyselemään. Tai no jos haluat dokata rauhassa, niin kyllä sekin varmaan niille olisi istunut.
Eli itselläni ainakin on käynyt paremmin ns. flaksi kun olen ollut itsekseni liikkeellä. Kavereiden kanssa tulee keskityttyä liikaa niiden kanssa hengaamiseen. - kaikki-pelkää-mörköä
Vihainen-mies ; "No kuten tuossa ylempänä kirjoitin niin kyllähän sitä yksinäisen miehen baarissa oloa aina paheksutaan. Ja tupakkaa en polta joten siitä syystä ei tule röökikopeissa vierailtua."
Kyllä nyt on kyse ihan omasta asenteestasi! Jos joku kysyy oletko yksin ja missä kaverit on, otat sen henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja olet heti piikit pystyssä! Miksi?
Ehkä herätät huomiota, on pantu merkille että taas tuolla istuu se yksinäinen vihainen mies jolla koskaan ei ole ketään seuraa. Ihminen on utelias eläin, ja kun hieman on rohkaisua nautittu uskalletaan tulla kysymään. Valtaosa baareissakävijöistä kun käy siellä juuri seuran takia!
Asenteesi takia kukaan ei sinuun uskalla yrittää kontakia, kuka haluaa kiukkuisen äijänkuvatuksen kanssa olla tekemisissä. Jos riisuisit sitä omaa panssariasi välillä ja lakkaisit epäilemästä pahinta jokaisesta, olisi varmaan helpompi olla siellä baarissakin yksin. Jos joku kysyy, vastaisit että haluat olla yksin, siinä kaikki. Ja jos et halua olla yksin, ota tilaisuudesta vaarin ja ala jutella niitä näitä kyselijöitten kanssa. Avoimemmalla mielellä niitä tuttuja ja kavereitakin alkaa löytyä! - Eräkettu
Saatan käydä yksin olusen baarissa nauttimassa...
Enkä tarvii seuraa...
Silloin tällöin tulee muija tai joku jätkä hömpöttään... Aina liikun yksin viihteellä ja ei kiinnosta kyllä vittujakaan mitä siitä joku ajattelee..
Otan oman tilani sama mihin menen ja tuolin otan vaikka jonkun perseen alta jos ei muuten löydy.
Vaikuttaa, et sulla on joku itsetunto ongelma.. Jos nainen tulee kysymään, et ootko yksin täällä, niin se pitää tietysti pyytää istumaan siihen viereen ja sitten jututtaa sitä. Näin on tehty monet kerrat.
Jätkätkin saattaa tulla höpisemään, mutta kyllä niillekkin voi puhua, ei se ole mitään homoa, jos puhuu ihmisille.Miten voi olla mahdollista että minulle ei kukaan tule puhumaan mitään? Voin istua tai seistä samassa paikassa vaikka valomerkkiin asti. Tuli just mieleen että en olekaan käynyt baarissa varmaan puoleentoista vuoteen. On se niin vastenmielistä.
Jostain syystä kuvittelen, ettei se naisille ole senkään vertaa sallittua. Hehän ovat heti "huoraamassa", jos yksin kapakkaan menevät.
Tuttu juttu.
Itse sanon että kaverit on tulossa. Ne meni jo edeltä toiseen paikkaan.- jhgvht
Miten niin ei suvaita? Tuntuu olevan ihan omassa päässäsi tuo kuvitelma. Ei se, jos joku kysyy että oletko yksin liikkeellä tarkoita ettei sinua suvaita. Se on vain utelias kysymys. Ehkä joku yrittää aloittaa keskustelua kanssasi, mutta jostain syystä sinä tulkitset sen negatiiviseksi asiaksi.
Itse olen ollut monesti yksin baarissa, eikä ole ollut mitään ongelmaa. - menemukaanvaan
Missä päin noin ahdasta on ? Itselläni on joskus ollut niin että olen tietämättäni joutunut lesbojen reviirille, mutta muuten on kaikki sujunut hyvin.
- enkäybaarissa
Voin samaistua, vaikka oon kyllä nainen. Eniten häiritsee jos tulee jotain entisiä kavereita vastaan, jotka hirveesti ihmettelee miks oon yksin ja jälkeenpäin saan jostain kautta kuulla et sitä on oikeen kunnolla päivitelty ja surkuteltu.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2763103Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2341987- 671936
- 711634
BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho51386Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3391254MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/241008"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko22929Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola165917- 64906