Oon 12v tyttö. Oon perheen ainoa lapsi, vanhemmat eronneet. Kun olin 3-5v näin kotona perhe väkivaltaa, ja muistan edelleen pieniä muistikuvia niiltä ajoilta. Traumat kyllä jäi D: Iskä ja äiti eros kun olin 5-6v en muista.Isovanhemmat jne kyllä tietävät tämän. Asuin äitin kaa kahden noin 7v asti kunnes se sit sai uuden poikaystävän. Muutettii sitte kolmistaa ku olin täyttämäs 8 ja aina tähän päivään asti täällä asutaan. Äitin poikaystävä ja äiti on riidelly siit lähtie ku olin 9-10v. Joskus on iha hyvii päivii, mut ne on jääny harvaks. 2014 ystävänpäivänä mun täti tapettiin, joka oli tietenki iso isku koko suvulle. noin Kaks viikkoo sit mun oikee vaari kuoli syöpään, ja äiti näki sen pitkästä aikaa 17 vuoden jälkee sillon mun tädin hautajaisissa. (Tädillä oli päihdeongelmia) Se sekotti äidin pään. Se alko sekoo 2014 vuoden jälkee ja siit tuli vainoharhainen. Kokoaja luulee et sen poikaystävä pettää sitä ja luulee et esim mun kavereiden äidit on jotenki mukana jossai jutussa. En saa enää olla ulkona edes puol seittemää pidempää. En ees kotipihassa. Äsken olin menossa vessaan ja näin vaa äidin jalat saunas. Säikähin eka mut sit huomasin et de istuu. Ja katto ikkunast ulos. Ku kysyin et mitä? ni se sano shh ja kysyin uusiks ni shh shh.. Se on istunu siel 2h. Se on kokoaja puhelimel ja jos pyydän vaik sitä tekee ruokaa ni vastaus on aina kohta ja se kohta ei tuu koskaa. En juurikaan syö päivässä kuin yhden jugurtin ja jotain pientä kun äiti ei tee ruokaa. En tunne että saan kenestäkään turvaa. Isovanhemmille en uskalla puhua, kavereista puhumattakaan. Netissä on kaikenlaisia masennustestejä ja ne on mun vastauksien perusteella näyttäny kaikki positiivista, sitä vakavinta. Itsemurha on kyllä ollut mielessä, ja kun noi riitelee ne vaa luulee et nukun vaik oikeesti saatan menettää yöunet ja oon yksin itkemässä sängyssä, aamulla yleensä hyvin väsynyt. ja sit pakotetaan kouluun. Ennen olin koulussa kympin tyttöjä, nykyään en edes vaivaudu ja numerot ovat seiskaa ja kutosta. En voi keskittyä tunneilla kun kaikki asiat pyörii mielessä. Joka päivä itken. Mua pidetää ilosena lapsena jol on hyvät ja huolehtivat perheenjäsenet. Must kuvitellaa et mua voi haukkuu ja etten loukkaannu kosk oon "vahva". Nauran ja hymyilen mut sisäisesti itken. Jos joku sanoo et mun hiukset on jännästi tänään ja vaik se tarkottais sen hyväl kyynel tulee silmäkulmaa. Avauduin mut mitä mun pitää teiän mielest tehä:(
Äidin mielenterveys ongelmat
7
350
Vastaukset
- trollarimaatti
Nukkumaanmenoaika, lapsi pieni...
- Aboriginaali
Toivottavasti löydät tästä linkistä apua.
http://www.potilaanlaakarilehti.fi/tiedeartikkelit/verkosta-apua-masennuksen-kanssa-kamppailevalle-nuorelle/#.VvBQeNKLQb0
------------------------------------------------------------------------- Hei nimimerkki, kärsinpäiväpäivältäenemmän
Ota yhteyttä koulun terveydenhoitajaan ja kuraattoriin tai johonkun muuhun turvalliseen aikuiseen lähipiirissäsi. Älä jää yksin isojen ja veikeiden asioidesi kanssa.
Pirkko-pappi- talvijalumi
Äitisi tarvitsee apua ja se ei nyt onnistu vaikenemalla.Olet vielä kovin nuori ja äitisi kuuluisi huolehtia että on ruokaa ja turvaa sinulle.Pitäisiköhän tästä tilanteesta nyt kuitenkin kertoa terkkarille koska kouluarvosanasikin on laskenut näitten kotihuolien takia.Miksi et uskalla kertoa isovanhemmille?Voisiko heidän luona asua ja käydä koulua jonkin aikaa?
- Jdkfifkwkk
Olisi jo aika viedä asia kouluterveydenhoitajalle tai -kuraattorille. He auttavat varmasti, sillä se on heidän työtään. Se tuntuu varmasti vaikealta, mutta heillä on vaitiolovelvollisuus ja myös velvollisuus auttaa Sinua. Olet vielä lapsi ja tarvitset turvallisen aikuisen, jolle voit puhua. Jos äitisi on tuossa tilassa, Sinun kannattaa jutella koulukuraatorille tai -terkkarille. Kodistasi pitäisi löytyä turvaa ja rakkautta, ja vanhemman velvollisuus on luoda sitä. Äitisikin pitäisi pyytää apua, mutta hänen tilanteensa on ymmärrettävä. Olet kuitenkin vasta lapsi, eikä sinun tulisi murehtia tällaisesta! Niinpä vie asia kouluterkkarille tai -kuraattorille, jotta asiat selviäisivät!
- M0im0i
Nostan tämän...miten kyseisellä nuorella nyt menee?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131244
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201121- 1381003
- 99843
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten315796Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä43682Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592