Äidin mielenterveys ongelmat

kärsinpäiväpäivältenemmä

Oon 12v tyttö. Oon perheen ainoa lapsi, vanhemmat eronneet. Kun olin 3-5v näin kotona perhe väkivaltaa, ja muistan edelleen pieniä muistikuvia niiltä ajoilta. Traumat kyllä jäi D: Iskä ja äiti eros kun olin 5-6v en muista.Isovanhemmat jne kyllä tietävät tämän. Asuin äitin kaa kahden noin 7v asti kunnes se sit sai uuden poikaystävän. Muutettii sitte kolmistaa ku olin täyttämäs 8 ja aina tähän päivään asti täällä asutaan. Äitin poikaystävä ja äiti on riidelly siit lähtie ku olin 9-10v. Joskus on iha hyvii päivii, mut ne on jääny harvaks. 2014 ystävänpäivänä mun täti tapettiin, joka oli tietenki iso isku koko suvulle. noin Kaks viikkoo sit mun oikee vaari kuoli syöpään, ja äiti näki sen pitkästä aikaa 17 vuoden jälkee sillon mun tädin hautajaisissa. (Tädillä oli päihdeongelmia) Se sekotti äidin pään. Se alko sekoo 2014 vuoden jälkee ja siit tuli vainoharhainen. Kokoaja luulee et sen poikaystävä pettää sitä ja luulee et esim mun kavereiden äidit on jotenki mukana jossai jutussa. En saa enää olla ulkona edes puol seittemää pidempää. En ees kotipihassa. Äsken olin menossa vessaan ja näin vaa äidin jalat saunas. Säikähin eka mut sit huomasin et de istuu. Ja katto ikkunast ulos. Ku kysyin et mitä? ni se sano shh ja kysyin uusiks ni shh shh.. Se on istunu siel 2h. Se on kokoaja puhelimel ja jos pyydän vaik sitä tekee ruokaa ni vastaus on aina kohta ja se kohta ei tuu koskaa. En juurikaan syö päivässä kuin yhden jugurtin ja jotain pientä kun äiti ei tee ruokaa. En tunne että saan kenestäkään turvaa. Isovanhemmille en uskalla puhua, kavereista puhumattakaan. Netissä on kaikenlaisia masennustestejä ja ne on mun vastauksien perusteella näyttäny kaikki positiivista, sitä vakavinta. Itsemurha on kyllä ollut mielessä, ja kun noi riitelee ne vaa luulee et nukun vaik oikeesti saatan menettää yöunet ja oon yksin itkemässä sängyssä, aamulla yleensä hyvin väsynyt. ja sit pakotetaan kouluun. Ennen olin koulussa kympin tyttöjä, nykyään en edes vaivaudu ja numerot ovat seiskaa ja kutosta. En voi keskittyä tunneilla kun kaikki asiat pyörii mielessä. Joka päivä itken. Mua pidetää ilosena lapsena jol on hyvät ja huolehtivat perheenjäsenet. Must kuvitellaa et mua voi haukkuu ja etten loukkaannu kosk oon "vahva". Nauran ja hymyilen mut sisäisesti itken. Jos joku sanoo et mun hiukset on jännästi tänään ja vaik se tarkottais sen hyväl kyynel tulee silmäkulmaa. Avauduin mut mitä mun pitää teiän mielest tehä:(

7

350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trollarimaatti

      Nukkumaanmenoaika, lapsi pieni...

    • Aboriginaali
    • Hei nimimerkki, kärsinpäiväpäivältäenemmän
      Ota yhteyttä koulun terveydenhoitajaan ja kuraattoriin tai johonkun muuhun turvalliseen aikuiseen lähipiirissäsi. Älä jää yksin isojen ja veikeiden asioidesi kanssa.
      Pirkko-pappi

      • Ei tämä ole kyllä yhtään veikeää.


    • talvijalumi

      Äitisi tarvitsee apua ja se ei nyt onnistu vaikenemalla.Olet vielä kovin nuori ja äitisi kuuluisi huolehtia että on ruokaa ja turvaa sinulle.Pitäisiköhän tästä tilanteesta nyt kuitenkin kertoa terkkarille koska kouluarvosanasikin on laskenut näitten kotihuolien takia.Miksi et uskalla kertoa isovanhemmille?Voisiko heidän luona asua ja käydä koulua jonkin aikaa?

    • Jdkfifkwkk

      Olisi jo aika viedä asia kouluterveydenhoitajalle tai -kuraattorille. He auttavat varmasti, sillä se on heidän työtään. Se tuntuu varmasti vaikealta, mutta heillä on vaitiolovelvollisuus ja myös velvollisuus auttaa Sinua. Olet vielä lapsi ja tarvitset turvallisen aikuisen, jolle voit puhua. Jos äitisi on tuossa tilassa, Sinun kannattaa jutella koulukuraatorille tai -terkkarille. Kodistasi pitäisi löytyä turvaa ja rakkautta, ja vanhemman velvollisuus on luoda sitä. Äitisikin pitäisi pyytää apua, mutta hänen tilanteensa on ymmärrettävä. Olet kuitenkin vasta lapsi, eikä sinun tulisi murehtia tällaisesta! Niinpä vie asia kouluterkkarille tai -kuraattorille, jotta asiat selviäisivät!

    • M0im0i

      Nostan tämän...miten kyseisellä nuorella nyt menee?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1244
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1121
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      315
      796
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      43
      682
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe