Kädet sen kertovat,

pimeäpirttikö

eli iän. Ryppyisiksi ovat tulleet. En haluakaan peitellä, paljon on saatu käsilläni aikaan ja saadaan vieläkin. En ole koskaan pitänyt käsiäni koristeina, kynnet ovat lyhyet lakkaamattomat.

52

546

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ramoona_

Miksi peittäisikään käsiään, jotka ovat käsittämättömän paljon uurastaneet, vaalineet ja hellineet . Toki niissä saakin eletyn elämän merkit näkyä, kuten kasvoissakin. On kauniita ja liikuttavia taideteoksia vanhusten sielukkaista käsistä, niin paljon kertovista. Pienokaisen pieni , sileä pullea kätönen vanhuksen kädessä on liikuttava näky. Käsikkäin kulkeminen antaa voimaa , yhteenkuuluvuutta. Kätilön käsien avustamana tänne synnytään, läheisen käsi on paras lohtu lähdön hetkelläkin. Väliin mahtuu kätten työ, joka jää aikanaan jälkipolville .

Kädet ansaitsevat hyvää hoitoa. Olen aina tehnyt paljon puutarhatöitä, suojakäsineistä on paljon apua ja ne suojaavat vaurioiltakin. Siivous pesuaineineen vaatii myös omanlaisensa käsineet. Tietysti kunnon käsineet kylmää estämään , mutta myös liialta auringolta. Muistan aina levittää suojakertoimia myös kämmenselkiin, nehän ovat hyvin alttiit auringolle heti keväällä. Tietysti käsien rasvaus hyvillä ravitsevilla voiteilla, kynsien ja kynsinauhojen hoito on rutiineja. Jos käteni ovat hyvin kuivat, levitän yöksi reilusti voidetta ja laitan siihen tarkoitetut puuvillahanskat . Tavaralahjoja en enää halua, siksi saan joskus manikyyrin tai pedikyyrin lahjakortin. Myös yksi lastenlapsistani tekee mielellään mummille käsihoidon, lopuksi lakkaa kynnet, joskus hullutellaan fantasialookilla. Hän lupasi leikata kynteni sitten, jos en itse enää siihen pysty. :) En pitkinä pidä kynsiä, mutta koetan säilyttää kauniin luonnollisen muodon ja juhliin lakkaus viimeistelee juha-asun.

• pimeäpirttikö

Käsineitä on minullakin moneen hommaan käsien suojaamiseksi. Puutarhatyöt odottavat, samoin niihin sopivat hanskat. Voi olla, että kokeilen ensi kertaa manikyyriä, kun suvun naiset (ikähaitari 6 kk-73 v) lähtevät Tallinnaan. Pedikyyri on jo tuttu, meillä annetaan lahjaksi palveluja, ei tavaraa.

• Hyvämuistinen

En pidä pitkinä kynsiäni, vaikka ne nopeasti minulla kasvavatkin pitkiksi, leikkaan säännöllisesti, hion reunan ja käytän iltapesujen jälkeen hiukan käsivoidetta, joten ne pysyvät kyllä siisteinä ja kauniina.

Olen saanut paljon jalkahoitolahjakortteja syystä , että lahjojen oston olen kieltänyt. Olen aina käyttänyt ne. saamani lahjakortit. - Välillä pelottaa kynsisienen saanti sieltä varpaaseen, kun heillä on ne yhteiset välineet kaikille, ja vanhuksia paljon asiakkaina. - Tottakai desifiointi on varmaan käytössä, mutta sattuuhan näitä HUS'issakin likaisilla neuloilla pitämisiä.

Terveys, iloisuus, rehellisyys, toisten huomioiminen, ne ovat minun teesini!

Jos luottamus johonkin katoaa, silloin menee myös ystävystymisen mahdollisuus.

• Juuri-niin

Hyvämuistisella on viesti jonka minäkin sellaisenaan allekirjoitan. .

• Olen käsien ihailija, nuo työn aateloimat varsinkin, sekä miesten, että naisten. On suuri ero fyysisen työn tekijöiden käsien anatomialla, on kuin voimistelua käden lihaksille tehty työ. Kädet kertovat paljon, en nyt lähde erittelemään miten "luen" niitä, mutta omiakin käsiäni arvostan herkkinä työkaluina.

Juuri taputtelin spelttipuuron lopusta 4 rieskaa pelille paistumaan, ja nyt nämä kädet lähtee siivoamaan jauhot leivinpöydältä. Sen jälkeen rullaamaan muutaman papiljotin hiuslatvoihin, ennen kaupungille lähtöä:D

Näpyttelynhän ne hoitivatkin jo aivojen käskystä.

Heippa vaan te muutkin kädelliset!

• Jokainen-on-oikeassa

Onhan se oudon näköistä, jos vanhan naisen kädet ovat kuin käyttämättömät evät.

Useimmat naiset ovat lapsiaan hoitaessaan joutuneet usein pesemään käsiään, - on pessyt kaikkea, astioita, vaippoja, vaatteita, kodin pintoja, lattioita, autojakin myös sisältä - ja työn tekeminen muuttaa käsien
        ihoa ja mallia.

Silti en kenenkään mielipiteitä pidä väärinä! - Jokainen mielipide on oikea!

Tämä on keskustelua, ei yritystä taivuttaa toista ajattelemeen samoin kuin itse. Minä ainakaan en ole vallanhaluinen.

Jos jollekin on tärkeätä pitkät lakatut kynnet ja vauvaiho käsissä, se sopii silloin hänelle, ilon löytäminen vanhanakin on hyvä asia.

• Me-kätevät

Ikäiseni nainen oli laitattanut tekokynnet koristeineen, ne olivat pitkät ja upeat.

Minua ne ällöttivät. Eronnut vanha nainen,
      vain omasta itsestään huolta pitänyt, hän ei tunnu oikealta.

Olisi vielä kuin aatelisella palvelija pitelemässä päivänvarjoa takana.

• konkariesh

Jokainen saa olla oma itsensä ja persoonansa. Saa laittaa itseään , meikata ja laittaa tekokynsiä tms. Moni koristautuu omaksi ilokseen ( kuulun itsekin siihen ryhmään) ja laittaa itsensä sellaiseksi,mistä saa hyvää oloa ja mihin on tottunut. Minulla on monta ikäistäni ystävää ja olemme puhuneet, että laittaudumme eri tavoin jatkossakin, välittämättä mahdollisista negatiivisista kommenteista. Vanhuus voi olla iloista kun ei asettaudu tiettyyn vanhusmuottiin.

• Niii-i

ja kun on kiinnostunut vain itsestään!

• haisee

-siihenhän se negatiivinen sopii kuin nenän päähän. voi itku!

• Kateusonkatkerakalkki

Hyvä "konkariesh"! Mikä hemmetin kumma siinä on että maatiaistantat, jotka eivät halua ja tahdo koristautua värein eivätkä mitenkään, eivät anna ja suo sitä iloa muillekaan?

Eihän kaikkien tarvitse olla värittömiä, harmaita hiirulaisia. Eikä se nyt jumanklavita tarkoita että ei olisi kiinnostunut mistään muusta kuin itsestään jos osaa ja tietää miten pidetään ulkomuoto ja -näkö hyvän ja terveen näköisenä.

• tantmualta
        Kateusonkatkerakalkki kirjoitti:

Hyvä "konkariesh"! Mikä hemmetin kumma siinä on että maatiaistantat, jotka eivät halua ja tahdo koristautua värein eivätkä mitenkään, eivät anna ja suo sitä iloa muillekaan?

Eihän kaikkien tarvitse olla värittömiä, harmaita hiirulaisia. Eikä se nyt jumanklavita tarkoita että ei olisi kiinnostunut mistään muusta kuin itsestään jos osaa ja tietää miten pidetään ulkomuoto ja -näkö hyvän ja terveen näköisenä.

Kuulunen maalaistanttoihin, mutta muut tehköön kuten haluavat. Minusta kädet ovat tekemistä, ei näyttämistä varten. Pitkät , räikeäksi lakatut kynnet eivät mielestäni ole kauniit. Mutta tämähän on vain minun mielipiteeni.

• MOUKAN-eleet

Näyttämisen halu, vallanhalu, räikeys, käskyttely = moukkamaista.

• Moukkamikämoukka

Miten nämä liittyvät aiheeseen: " Näyttämisen halu, vallanhalu, räikeys, käskyttely " ? Pitkät kynnet ja / tai punainen suu eivät kerro mistään tuollaisesta. Mutta arvaa mitä se kertoo sinusta että luulet ja oletat niin?

• konkariesh
        Kateusonkatkerakalkki kirjoitti:

Ehkä kateudesta on kyse, mutta itse näen ( ja moni muu) että me ikääntyneetkin saamme piristää itseämme, siten kuin hyvältä tai piristävältä tuntuu.
        Uskon ja monista tutuistakin tiedän, että kyse ei ole näyttämisen halusta, halusta herättää huomiota. Omalla kohdallani on päinvastoin, sillä en ole koskaan halunnut julkisuutta, mutta silti uskallan olla oma itseni sellaisena persoonana kuin olen.
        Itselläni on ollut ajoittain tekokynnet. Ne kestävät aikansa ja palaan normaalikynsiin. Kun leivon, oli tekokynnet tai ei, käytän aina kertakäyttöhanskoja ( suosittelen kaikille). Kätevä käyttää ja ei tarvitse pestä käsiään yhtenään.
        Kesän piristykseksi ( juhlia ja menoja tiedossa) aion laitattaa ensi kertaa tekoripset. Sukulainen on kosmetologi ja alustavasti puhuimme. Sellaiset mahdollisimman luonnollisen näköiset ripset.
        Onhan meidän "julkkiksissa" paljon ikääntyneitä joilla on vuodest toiseen tekokynnet, ripset ym. Miksi me tavalliset emme voisi piristää itseämme samoin?On Lenita, Pirkko M, Marion, Pirkko A ja moni muu..
        Suvaitaan itsellemme ja toisillemme lupa piristäytyä, vaikka ulkoisesti laittautumalla niin kauan kun mielemme niin haluaa:)

• kattleija

"Kädet sen kertovat eli iän"
        Toki kädetkin kaiken muun mukana. So what, pitäisi voida tuosta irti saada asiaa riitelemättäkin ja syyttelemättä muita.
        Hoidelkaamme ja kaunistelkaamme itseämme oman halumme ja mieltymystemme mukaan, eiks' vaan.
        Eihän tuo pyyntö suvaitsevaisuudesta valitettavasti toteudu, joten antaa mennä kommentit toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ilman vaikutusta.

ps. kun tv:stä katselen kauniita ihmisiä, joista on tehty hieman toistensa näköisiä nuorilta näyttäviä kauneuskirurgian avulla, niin käsien lisäksi ikä näkyy myös kaulasta.

• Kateusonkatkerakalkki kirjoitti:

Miksi pillastuit?

• Itsessäsikateus
        konkariesh kirjoitti:

Ehkä kateudesta on kyse, mutta itse näen ( ja moni muu) että me ikääntyneetkin saamme piristää itseämme, siten kuin hyvältä tai piristävältä tuntuu.
        Uskon ja monista tutuistakin tiedän, että kyse ei ole näyttämisen halusta, halusta herättää huomiota. Omalla kohdallani on päinvastoin, sillä en ole koskaan halunnut julkisuutta, mutta silti uskallan olla oma itseni sellaisena persoonana kuin olen.
        Itselläni on ollut ajoittain tekokynnet. Ne kestävät aikansa ja palaan normaalikynsiin. Kun leivon, oli tekokynnet tai ei, käytän aina kertakäyttöhanskoja ( suosittelen kaikille). Kätevä käyttää ja ei tarvitse pestä käsiään yhtenään.
        Kesän piristykseksi ( juhlia ja menoja tiedossa) aion laitattaa ensi kertaa tekoripset. Sukulainen on kosmetologi ja alustavasti puhuimme. Sellaiset mahdollisimman luonnollisen näköiset ripset.
        Onhan meidän "julkkiksissa" paljon ikääntyneitä joilla on vuodest toiseen tekokynnet, ripset ym. Miksi me tavalliset emme voisi piristää itseämme samoin?On Lenita, Pirkko M, Marion, Pirkko A ja moni muu..
        Suvaitaan itsellemme ja toisillemme lupa piristäytyä, vaikka ulkoisesti laittautumalla niin kauan kun mielemme niin haluaa:)

Kerro nyt lopulta , mistä sinulle voisi/pitäisi olla kade, kun aina sitä kateutta muille tarjoat . Ilman sitä vakinikkiäsi tietenkin . Sydämen kyllyydestä suu puhuu eli se kateus sinussa itsessäsi asuu .

• tekokynnet-on
        Itsessäsikateus kirjoitti:

Kerro nyt lopulta , mistä sinulle voisi/pitäisi olla kade, kun aina sitä kateutta muille tarjoat . Ilman sitä vakinikkiäsi tietenkin . Sydämen kyllyydestä suu puhuu eli se kateus sinussa itsessäsi asuu .

, kun aina sitä kateutta muille tarjoat . Mitä, mitä?

Miksi minä en näe "konkariesh" kirjoitettavan kateudesta? Muuten hän kirjoittaa, kuin minun ajatuksiani.

• Ramoona_
        kattleija kirjoitti:

"Kädet sen kertovat eli iän"
        Toki kädetkin kaiken muun mukana. So what, pitäisi voida tuosta irti saada asiaa riitelemättäkin ja syyttelemättä muita.
        Hoidelkaamme ja kaunistelkaamme itseämme oman halumme ja mieltymystemme mukaan, eiks' vaan.
        Eihän tuo pyyntö suvaitsevaisuudesta valitettavasti toteudu, joten antaa mennä kommentit toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ilman vaikutusta.

ps. kun tv:stä katselen kauniita ihmisiä, joista on tehty hieman toistensa näköisiä nuorilta näyttäviä kauneuskirurgian avulla, niin käsien lisäksi ikä näkyy myös kaulasta.

Älkääpä muuta visertäkö, Katleija ja Makriina, miksi ihmeessä joku pillastuu toisten huulten punaamisesta tai kynsien laittamisesta tai laittautumattomuudesta, muustakaan ehostautumisesta tai ehostautumattomuudesta . Kateuskorttikin lätkäistään pöytään, ei tämä nyt niin vakava asia sentään ole.

Koetan hoitaa hyvin ihoani kauttaaltaan , ostan tasokkaita tuotteita , luotan raikkaaseen ulkoilmaan liialliselta auringolta suojattuna ja kauneusuniin. Muistelen, että Katleijallakin on huulipunapuikko aina mukana, taitaa olla roskista pihalle viedessä ja mustikkametsässäkin.

Kädenselkämyksiin ilmaantuu helposti iän mukana tummia pigmenttiläiskiä, ja niiden estämiseen on tuotteitakin myynnissä, itse käytän arbutiinivoiteita myös kasvoihin aurinkoisena kautena. Nivealla on hyvä Anti Age -käsivoide, jossa on myös aurinkosuoja, aurinkohan vanhentaa ihoa joka ja altistaa melanoomalle. Dekoltee-alue kielii iästä myös, samoin nenän alle ylähuulialueelle syntyvät pystyt rypyt. Niitä sanotaan ainakin Hämeessä viilirypyiksi. Kuulemma entisajan viilin kermaiseen nukkamaiseen pintaan muodostui juuri tuollaisia. :)

• Miten voi puheet kääntyä moisiksi? Annetaan nyt jokaisen toteuttaa itseään, kauneuskin kun on katsojan silmissä.

Minä laitoin käteni koneompelemaan tänään,...on kesämökin kauniit verannan verhot, joita tein pussilakanat. Mieli on hyvä, kun ne ei sovi ikkkunoihin.

Huolehdin toki käsistäni, lakkaan juhliin kyntenikin varpaita myöten, mutta pääasia se ei ole mitenkään. Nyt pitää muistaa ostaa tuo juttu, millä saa langan neulansilmään,..tänään oli kovilla, että näin pujottaa.

• sini-sirkku kirjoitti:

Miten voi puheet kääntyä moisiksi? Annetaan nyt jokaisen toteuttaa itseään, kauneuskin kun on katsojan silmissä.

Minä laitoin käteni koneompelemaan tänään,...on kesämökin kauniit verannan verhot, joita tein pussilakanat. Mieli on hyvä, kun ne ei sovi ikkkunoihin.

Huolehdin toki käsistäni, lakkaan juhliin kyntenikin varpaita myöten, mutta pääasia se ei ole mitenkään. Nyt pitää muistaa ostaa tuo juttu, millä saa langan neulansilmään,..tänään oli kovilla, että näin pujottaa.

, lakkaan juhliin kyntenikin varpaita myöten,

Niin minäkin, joskin nyt harvoin, kun ei ole niitä juhlia, mutta kesällä täytyy olla lakatut varpaankynnet.

Tuosta tulikin mieleeni, kun viime toukokuun lopussa olin Virossa ja otin siellä kaikki mahdolliset "kauneudenhoidot", kuten kestopikmentin ripsien yläpuolelle, jonka piti kestää ainakin vuoden, mutta kovin on heiveröinen. Hiukset leikattiin hienosti, mutta pirulaiset kasvoivat taas pois kuosistaan.:))

Sitä´vastoin varpaankynsissä on lakka pysynyt, siis edelleen on ukkovarpaassa vielä punaista millin verran. Ihme aineet heillä on. Itse en sellaista ole vielä keksinyt että, pysyy, pysyy, pysyy, kuin se (mikä se olikaan) entinen huulipuna.

Uskomattoman huolimattomaksi olen tullut, kun muistelen työssäolo aikoja. Aina yöksi paplarit päähän (silloin ei ollut näitä nykyisiä pika vempaimia), silmämeikit, huulipuna ja a i n a lakatut kynnet. Usein oli , silloin kun ne tuli markkinoille minun ulottuville, myös tekokynnet.

Kaikkea olen kokeillut, kun veljeni vaimo perusti kauneushoitola, niin olin siellä "koekaniinina" saaden jos´jonkinlaista "vanutusta" ja lämpökääreitä. Tekoripsiä en ole laitattanut, mutta niitäkin kokeillut itsekseni, mutta ei hyvä. Samoin hiusten pidennys on kokeilematta, vaikka tuttava kampaaja on kovasti houkutellut tulemaan luokseen.

Uskomaton riita ketju tästäkin muodostui, vaikka aloitus oli käsistä! Onhan tuolla toinen, joka kuohduttaa mieliä, "saako asua erillään"? No, olkoon,.. jokainen on ainakin osan lukenut ja voin kertoa itsestäni, että tänä vuonna tulee 10 v, kun meillä mieheni kanssa on ollut eri asunnot, mutta toisaalta tulee 53 v, kun olemme avioliitossa edelleen, joten repikää siitä te moralisoijat.

ps.Minä laitoin käteni koneompelemaan tänään,...on kesämökin kauniit verannan verhot, joita tein pussilakanat. Mieli on hyvä, kun ne ei sovi ikkkunoihin.

Kysymys? Siis, hetkinen! Käsitin, että teit verhoista pussilakanat? Sitten on mieli hyvä, kun ne ei sovi ikkunoihin? Nauran itsekseni täällä, kun olen lukenut "sata" kertaa ja muutellut kirjoituksesi tarkoitusta ja mielessäni se muuttuu aina erilaiseksi. Todella hyvä "pähkinä" minulle!

Mikäli et hermostu minuun, voin kertoa, mitä mielikuvia sain tuosta kirjoituksestasi.

• Kristiinallekysymys

Miksi moitit muita riidan tuomisesta ketjuun , kun itse kehotat repimään teidän erillään asumisesta ? Mitä se ketään muka kiinnostaa , tai olisit edes sen sinne asumisketjuun kirjoittanut !!

• Vaikäsityskykynolla
        Makriina kirjoitti:

Miksi pillastuit?

Miten niin "pillastuit" ? Mulla on vain 'taito' sanoa kärkevästi, paapottaa, napottaa ja nipottaakin joksus. Ei ole mun moka jos joku ei tyyliäni kestä. Joten mitä väliii ...

Mutta tahallinen ilkeily on ikävää. Miten joku voi lukea kommentista kateutta jos sitä ei siinä ole? Onko lukijalla lukihäiriö vai joku muu ymmärtämisen vaje?

• Tanttaenole
        tantmualta kirjoitti:

Kuulunen maalaistanttoihin, mutta muut tehköön kuten haluavat. Minusta kädet ovat tekemistä, ei näyttämistä varten. Pitkät , räikeäksi lakatut kynnet eivät mielestäni ole kauniit. Mutta tämähän on vain minun mielipiteeni.

Minäkin asun maalla eikä maatiaistantta tarkoita mielestäni maalaissellaista, maatiainen voi asua kaupungissakin. Onneksi aivan itse omistat mielipiteesi itsellesi, koska kenenkään ei tarvitse käsiään ja kynsiään sinun mieliksesi olla laittamatta.

Hyvin hoidetut kädet ja laitetut kynnet, olivat ne lyhyet tai pitkät, ovat hyvä merkki ihmisestä kuten muukin itsensä laittaminen ja hoitaminen. Ne kertovat itsensä kunnossa pitämisestä ja huolehtimisesta eikä siinä pitäisi olla mitään niin pahaa, että joku pahansuopuuttaan arvostelee ja arvioi. Kauneus on terveyttä ja terveys on kauneutta joten kannattaa ajatella kaksi kertaa ennen kuin käyttää käsiään näpyttelyyn.

• Niin-ja

Ja hampaatkin kauniit ja hoidetut, se kertoo paljon jo ihmisestä, ei pelkät tekokynnet.

• Kristiina23 kirjoitti:

, lakkaan juhliin kyntenikin varpaita myöten,

Niin minäkin, joskin nyt harvoin, kun ei ole niitä juhlia, mutta kesällä täytyy olla lakatut varpaankynnet.

Tuosta tulikin mieleeni, kun viime toukokuun lopussa olin Virossa ja otin siellä kaikki mahdolliset "kauneudenhoidot", kuten kestopikmentin ripsien yläpuolelle, jonka piti kestää ainakin vuoden, mutta kovin on heiveröinen. Hiukset leikattiin hienosti, mutta pirulaiset kasvoivat taas pois kuosistaan.:))

Sitä´vastoin varpaankynsissä on lakka pysynyt, siis edelleen on ukkovarpaassa vielä punaista millin verran. Ihme aineet heillä on. Itse en sellaista ole vielä keksinyt että, pysyy, pysyy, pysyy, kuin se (mikä se olikaan) entinen huulipuna.

Uskomattoman huolimattomaksi olen tullut, kun muistelen työssäolo aikoja. Aina yöksi paplarit päähän (silloin ei ollut näitä nykyisiä pika vempaimia), silmämeikit, huulipuna ja a i n a lakatut kynnet. Usein oli , silloin kun ne tuli markkinoille minun ulottuville, myös tekokynnet.

Kaikkea olen kokeillut, kun veljeni vaimo perusti kauneushoitola, niin olin siellä "koekaniinina" saaden jos´jonkinlaista "vanutusta" ja lämpökääreitä. Tekoripsiä en ole laitattanut, mutta niitäkin kokeillut itsekseni, mutta ei hyvä. Samoin hiusten pidennys on kokeilematta, vaikka tuttava kampaaja on kovasti houkutellut tulemaan luokseen.

Uskomaton riita ketju tästäkin muodostui, vaikka aloitus oli käsistä! Onhan tuolla toinen, joka kuohduttaa mieliä, "saako asua erillään"? No, olkoon,.. jokainen on ainakin osan lukenut ja voin kertoa itsestäni, että tänä vuonna tulee 10 v, kun meillä mieheni kanssa on ollut eri asunnot, mutta toisaalta tulee 53 v, kun olemme avioliitossa edelleen, joten repikää siitä te moralisoijat.

ps.Minä laitoin käteni koneompelemaan tänään,...on kesämökin kauniit verannan verhot, joita tein pussilakanat. Mieli on hyvä, kun ne ei sovi ikkkunoihin.

Kysymys? Siis, hetkinen! Käsitin, että teit verhoista pussilakanat? Sitten on mieli hyvä, kun ne ei sovi ikkunoihin? Nauran itsekseni täällä, kun olen lukenut "sata" kertaa ja muutellut kirjoituksesi tarkoitusta ja mielessäni se muuttuu aina erilaiseksi. Todella hyvä "pähkinä" minulle!

Mikäli et hermostu minuun, voin kertoa, mitä mielikuvia sain tuosta kirjoituksestasi.

Miksi minä tässä hermostuisin:D mukava on lukea eläväistä kirjoittelua!

Nuo verannan verhot, kerroinkin jo kerran, mutta varuus imaisi selostukseni, on niin hyvää puuvillakangasta kauniine kuosineen, etten muutossa raaskinut luopua niistä. Pesty vain kerran, joten sain pari hyvää pussilakanaa niistä.

Muistuu taas mieleen hauska Vapputätini, joka vanhana ei oppinut oikein täkkiä asettamaan pussilakanaan. Niinpä hän aikansa väänneltyään mokomaa, kertoi pujahtaneensa itse sen sisään. Peiton veti kaiken ylle, ja ihasteli puhelimessa kuinka nyt oli alus ja päällislakana kivasti samassa :D)))

Kahvipetteri ilmoitti tuhinalla valmiudestaan tuolla, joten vuorossa on aamun hyvä kahvihetki!

Viihtymisiä!

• MIELIpiteensä-saa-jokai-

nen sanoa, ja jokainen mielipide on oikea.

Komppaan yhtä viestiä tuolta ylempää. Se on minunkin mielipiteeni.

"Muut tehkööt kuten haluavat., mutta minusta kädet ovat tekemistä,
      ei näyttämistä varten. Pitkät , räikeäksi lakatut kynnet eivät mielestäni ole kauniit."Vain tämän viestin olen ketjuun kirjoittanut, enkä enää palaa tähän ketjuun lukijaksikaan.

• reuma_äänetön.voittaja

Nivelreuma on runnellut käsiäni. On nivelkyhmyjä ja niissä aika-ajoin särkyjä. Käsien puristusvoima on ajoittain heikko.
      Oikean käden nyrkki on reuman takia muuttunut oudon muotoiseksi. Lihaskunto yleensäkin vajentunut.
      Tarvitsen jo lisäapua ok-talon ulkotöissä. Onneksi on vielä miehiä auttamaan työvajeista pappaa.

• Makriina.ek

Sanotaan. että otteeseen taipuva peukalomme on edesauttanut ihmisen kehitystä tähän pisteeseen. Kädelliset ovat kehityskaaren huippua. Siksi sormien nivelrikot ja reumatismit ovatkin niin vaikea vaiva. Tarvitsemme käsiämme, tarvitsemme oikeat otteet.
      Ihmisen kädet ovat aina kauniit, sairauksiensa runteleminakin. Käpertyneelläkin kädellä voi koskettaa hellästi.

• reuma-äänetön.voittaja

Näin se vaan olee. Aivot ne antavat käskyn hellään tai satuttavaan ajatukseen tai kosketukseen.

• konkariesh

Makriinan kanssa täysin samaa mieltä, että ihmisen kädet ovat aina kauniit, sairauksien ja työn runtelemat, kaikenlaiset kädet ja käden kosketus on aina yhtä liikuttavaa.
        Mitä tulee käsiensä "koristeluun" ja naisellisuuteen niin olen tavannut "ysikymppisiä", joilla on kirkkaan punaiset kynnet ja virkeä mieli:)
        Kynsiään voi "koristella" eri tavoin, muotoilla vaikka tasapäisiksi, maalata eri värisiksi, vaikka joka kynsi eriväriseksi jos siltä tuntuu.
        Aika harvoin käytän kynsilakkaa ( vielä harvemmin tekokynsiä) mutta jotenkin mieli piristyy, jos viitsin lakata ja yleensä käytän vaaleita värejä.

• Jokainen-on-oikeassa

Jokainen on oikeassa omine mielipiteineen, ne sopivatkin hänelle.

- - -

Onhan se oudon näköistä, jos vanhan naisen kädet ovat kuin käyttämättömät evät.

Useimmat naiset ovat lapsiaan hoitaessaan joutuneet usein pesemään käsiään, - on pessyt kaikkea, astioita, vaippoja, vaatteita, kodin pintoja, lattioita, autojakin myös sisältä - ja työn tekeminen muuttaa käsien ihoa ja mallia.

Silti en muidenkaan mielipiteitä pidä väärinä! - Jokainen mielipide on oikea!
      - - -

Tämä on keskustelua, ei yritystä taivuttaa toista ajattelemeen samoin kuin itse. Minä ainakaan en ole vallanhaluinen.

Jos jollekin on tärkeätä pitkät lakatut kynnet ja vauvaiho käsissä, se sopii silloin hänelle, ilon löytäminen vanhanakin on hyvä asia.

• Hyvät-ihmissuhteet

Paras ilo ja onnellisuus tulee hyvistä ihmissuhteista, ystävistä,

jotka halaavat tavatessaan minut.
        -
        Katri-Helena sanoi, että heillä lapsena ja nuorena ei halattu.

Hän sanoi sen taidon oppineensa vasta maailmalle lähdettyään.

-

Minun kotonai halattiin pikkutyttönä ollessani, mutta se väheni sitten

toisella kymmenellä, mutta anoppini halasi heti ekalla kerralla, hänelle se

oli luontevaa, ja halaaminen kyllä tuntuu tosi hyvältä nykyisin.

• Koettua

Tosi kokemus onnellisuudesta minullakin ovat hyvät ystävät.

• Tämänkin-ikäiset

pitävät kauneutta tärkeimpänä asiana ja JAKSAVAT nähdä VAIVAA sen vaatimuksista! Minusta siisteys ja sivistyneisyys, rehtiys ja muiden huomioiminen sekä hyvät tavat ovat ne tärkeimmät asiat.

kauneimmat naiset ovat harvoin onnellisimmat.

Otetaan vaikka Virpi Miettinen, kaunein missi nuorena. Ei ollut hänen elämänsä onnellinen ennen kuin ehkä nyt vanhana.

Melkein kuka muu kaunotar tahansa samoin: eroja, viinaa...huonoja ihmissuhteita, itkua...

http://www.iltalehti.fi/viihde/2014101318742797_vi.shtml

• Mitä se on tuo usein kuulemani sana täälläkin, jonkun suusta nääs nimittäin....tuo sivistyneisyys. Ja hyvät tavat, eilenki söin paistetut muikut sormillain. Mut kauniina piän itteeni edelleen ja silti oon onnellinen, aina silloin tällöin. Oonko jokin luonnonoikku...saapiko sitä pittää ittestään?

• älä-yritä

sinähän olet vain susi

• Rupusakkia
        sus.morsian kirjoitti:

Mitä se on tuo usein kuulemani sana täälläkin, jonkun suusta nääs nimittäin....tuo sivistyneisyys. Ja hyvät tavat, eilenki söin paistetut muikut sormillain. Mut kauniina piän itteeni edelleen ja silti oon onnellinen, aina silloin tällöin. Oonko jokin luonnonoikku...saapiko sitä pittää ittestään?

Uskotaan jo että olet palstan kaunotar , en ole kenenkään muun nähnyt itseään kauniiksi kehuvan.

• Tosiaankin

sinä sen sanoit, en ole minäkään ikinä päivänä
        kenenkään huomannut itseään kauniiksi kehuvan, tuo on ainoa.

• jjoutava
        Tosiaankin kirjoitti:

sinä sen sanoit, en ole minäkään ikinä päivänä
        kenenkään huomannut itseään kauniiksi kehuvan, tuo on ainoa.

Toellakin kaunis on sus.
        Näinhän tänäänkin kun hän suonnustautui hameeseen lähtiessään DUOn kauppaan. Mitkä sääret!

• erakkoseniori

Äitii! Äitii kato ny

puhalsin saippuakuplia

osoitin sormellani suurinta

kirmasin kilpaa tuulen kanssa

varpaani tunsivat keväänpehmeän nurmikon

nauroin nauroin lapsuuteni naurun

särkyivät saippuakuplat

lapsuuteni maisemar niin ikään

tänään tänään ikkunani sumeat

jalkani vuosirenkaiden kahleissa

metsä ikuiseksi luulemani

kasvaa lasia ja betonia

lapsuuteni nurmikko

nyt mustaksi värjätty

janoisten hevosten laukata

• yksullamirjami

Vihdoinkin tuli loppu näistä ikäihmisen käsistä - Ja se Sus-oli paras --voisin minäkin sanoa ihan samoin , että olen kaunis --kun kerran pojan tytär sen sanoi jokin vuosi sitten kylläkin --
      Mutta enhän minäkään ole miksikään muuttunut Vuodet vaan vierii niinkuin vesi pinnasta -- jättämättä jälkiä --varsinkaan kun ei liikaa ajattele olenko kaunis --

Nauruun tekis purskahtaa joskus kun tapaa vanhan naisen joka ei ole tyytyväinen olemukseensa --tekee itsestään naurunalaisen -
      Teveelllinen elämä on se joka on pitänyt minutkin "kunnossa" ja hyväksyminen ikääni .

Työssä vaan kädet oli kovilla . Käsityötä oli paljon niissä kengissä joita tein vammaisille jalkaan Työssäni näin paljon sellaisia joilla oli paha reuma - Onneksi minun käsissä ei ole reumaa on vaan kulumista jonkinverran . mikä tuli nyt vanhemmiten paremmaksi -- niistäkin vaivoista voi ajankanssa toipua melkein terveeksi - Niin kauniit ei minun käteni ole --
      Aira Samulin onkin eri "maata"
      Ja me ollaan sus "in kanssa ollaankin vaan kaunistuttu --voi kun JJoutava on löytänyt itselleen ihanan oikean naisen -se meistä ei ole kadonnut iänmukana
      U.M

• jatkukoon

Kaunis nainen olen minäkin, koska mennessäni dementiakodissa asuvaa veljeäni tervehtimään yksi nainen tuli ovella vastaan ja sanoi monta kertaa, että nyt tuli tosi kaunis nainen vierailulle. Taidan olla erilailla kaunis näin luomuna kuin palstan kaksi muuta kaunotarta.

• Puolueetonn

Nyt on ilmoittautunut miss mummo kisan voittaja sus ja perintöprinsessa um. Pitäiskö olla puolueeton raati kauneuskilpailussa ? Onhan tuo Skillan tosi nätti profiilikuvassa eikä muut ole uskaltaneet naamaansa edes laittaa näkyviin .

• Puolueetonn kirjoitti:

Nyt on ilmoittautunut miss mummo kisan voittaja sus ja perintöprinsessa um. Pitäiskö olla puolueeton raati kauneuskilpailussa ? Onhan tuo Skillan tosi nätti profiilikuvassa eikä muut ole uskaltaneet naamaansa edes laittaa näkyviin .

Minulla on aina (melkein) rekattu ,ja kuvaa ei ole retuseerattu -- niinkun ei ole kuvattavaakaan
        Vai on puolueeton "hän" apuva,apuva minä en kyllä aio ottaa osaa kisaan -- Luovutan heti --U.M
        Nämä kauneusjutut ovat naisen aliarvostusta . Niinkun jo tuli sanottua aiemmin . Ikäihminen on kaunis mitä enemmän aika näkyy kasvoissa -- tarkoitan , mikä on elämän arvokkuus ja riemukin , elämäänsä tyytyväinen ihminen -- sen näkee päältäpäinkin .

• Puolueetonn kirjoitti:

Minulla on aina (melkein) rekattu ,ja kuvaa ei ole retuseerattu -- niinkun ei ole kuvattavaakaan
        Vai on puolueeton "hän" apuva,apuva minä en kyllä aio ottaa osaa kisaan -- Luovutan heti --U.M
        Nämä kauneusjutut ovat naisen aliarvostusta . Niinkun jo tuli sanottua aiemmin . Ikäihminen on kaunis mitä enemmän aika näkyy kasvoissa -- tarkoitan , mikä on elämän arvokkuus ja riemukin , elämäänsä tyytyväinen ihminen -- sen näkee päältäpäinkin .

• melkeinminä
        Puolueetonn kirjoitti:

Ja sitten tuli Tuhkimo ja vei prinssin kaunottarien nenän edestä- sen pituinen se.

• kevätkello

Nyt selvisi palstan henki. Tietyt osallistujat ratkaisevat, mikä ketju elää, mikä kuolee. Puolestani saavat olla vaikka kuinka pitkiä, en avaa ja pitkitä. En myöskään aloittamiani jatkele.

• Perkel
    • jakolasku

Jos joku pitää itseään kauniina niin keltä se on pois, ei keltään. Voi taivas näitä vittuilijoita.
      Koirastani voin sanoa että se on komea ja kookas eikä se riitä se on myös älykäs.
      Maailmassa on kaikkea komeaa ja kaunista kun viitsii vain katsella tarkemmin. Ihmisellä on vaan ainoalaatuinen kyky hävittää mikä on kaunista.

• Hyvä-viesti-tuo-iloa

Ramoona_

1.4.2016 9:12

Miksi peittäisikään käsiään, jotka ovat käsittämättömän paljon uurastaneet, vaalineet ja hellineet . Toki niissä saakin eletyn elämän merkit näkyä, kuten kasvoissakin. On kauniita ja liikuttavia taideteoksia vanhusten sielukkaista käsistä, niin paljon kertovista. Pienokaisen pieni , sileä pullea kätönen vanhuksen kädessä on liikuttava näky. Käsikkäin kulkeminen antaa voimaa , yhteenkuuluvuutta. Kätilön käsien avustamana tänne synnytään, läheisen käsi on paras lohtu lähdön hetkelläkin. Väliin mahtuu kätten työ, joka jää aikanaan jälkipolville .

Kädet ansaitsevat hyvää hoitoa. Olen aina tehnyt paljon puutarhatöitä, suojakäsineistä on paljon apua ja ne suojaavat vaurioiltakin. Siivous pesuaineineen vaatii myös omanlaisensa käsineet. Tietysti kunnon käsineet kylmää estämään , mutta myös liialta auringolta. Muistan aina levittää suojakertoimia myös kämmenselkiin, nehän ovat hyvin alttiit auringolle heti keväällä. Tietysti käsien rasvaus hyvillä ravitsevilla voiteilla, kynsien ja kynsinauhojen hoito on rutiineja. Jos käteni ovat hyvin kuivat, levitän yöksi reilusti voidetta ja laitan siihen tarkoitetut puuvillahanskat . Tavaralahjoja en enää halua, siksi saan joskus manikyyrin tai pedikyyrin lahjakortin. Myös yksi lastenlapsistani tekee mielellään mummille käsihoidon, lopuksi lakkaa kynnet, joskus hullutellaan fantasialookilla. Hän lupasi leikata kynteni sitten, jos en itse enää siihen pysty. :) En pitkinä pidä kynsiä, mutta koetan säilyttää kauniin luonnollisen muodon ja juhliin lakkaus viimeistelee juha-asun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiky-maksuista valehtelu persujen törkein vaalipetos

Perusduunarina koen pahimmaksi persujen vaalipetokseksi "työmies" Putkosen lupaaman työntekijöiltä perittävien kiky-maks
      Maailman menoa
      24
      5284
    2. Haluat nainen torjua minut

Yhä uudelleen ja uudelleen. Huomaan sen. Ymmärrän miksi, mutta silti se sattuu. Eihän minulla ole muuta kuin haaveet si
      Ikävä
      47
      3702
    3. Miksei asevelvollisuuden kuluja lasketa Nato-menoihin?

Koskela (vas) kysyy aiheellisesti, että kun kerran palkka-armejaan perustuvat maat laskevat kysesestä toiminnasta aiheut
      Maailman menoa
      30
      3429
    4. Persuja tuntuu kiinnostavan vain muiden rahat

En muista kenenkään muun olleen huolissaan yhtä paljon muiden rahoista kuin persujen. Mistähän se kertoo?
      Maailman menoa
      93
      3211
    5. Onko Sdp:n romahdus pienpuolueeksi alkanut?

Mikään puolue ei kykene selviytymään loputtomasti, jos sitä repii jatkuvasti sisäiset ristiriidat ja kyvyttömyys päättää
      Maailman menoa
      41
      3158
    6. Demareissa jo paniikki päällä

Talouspoliittinen kykenemättömyys repii puolueen kahtia.
      Maailman menoa
      68
      2631
    7. Antti Lindtman heikko johtaja - ei valtiomiesainesta lainkaan

kyllä se eilen taas nähtiin. Ei pystynyt Antti vastaamaan edes toimittajan yhteen yksinkertaiseen kysymykseen - juu tai
      Maailman menoa
      124
      2122
    8. En malta odottaa, että Lindtman pääsee suhmuroimaan pääministerinä

kun pitää sopeuttaa 10 miljardin edestä, ja eläkkeisiinkin voidaan puuttua Antin mielestä. (Demarien kannattajissa suuri
      Maailman menoa
      54
      2109
    9. Farmi Suomi: Kirsi Salo syyttää koulukiusaajiksi - Jucci Hellström lataa napakasti

Mitäs mieltä olet Kirsi Salon koulukiusaamiskommentista? Farmi Suomi -kisassa väki vähenee ja kisa kovenee. Peliliikkeit
      Tv-sarjat
      26
      1347
    10. Listaa syitä mikä

Estää asioiden eteenpäin menemisen.
      Ikävä
      180
      1227
    Aihe