Neito pulassa tai sinnepäin

jalankulkia2

okei, olen siis nuori tyttö. Siinä iässä et alan olla vähän epävarma itestäni ja muiden mielipiteistä.Pelkään että ketkään pojat eivät pidä musta koska olen puoliksi virolainen. Tai siis että onko se hyvä vai huono asia? mulla on tumman ruskeat melkein puoleen selkään asti oleva tukka ja tummat silmät ... pienet luonnon kiharat. Meikkaan välillä mutta suuremmaksi osaksi en koska olen sinut naamani kanssa ja pidä ulkonäöstäni koska esim. kasvoissani on ulkomaalaisia piirteitä. Puhun sujuvaa suomea mutta mietin että miten virolaisuus vaikuttaa asioihin. Minua on haukuttu siitä että en ole kokonaan suomalainen ja pelkään menettäväni "kunnioitukseni" ulkomaalaisuuttani kohtaan. Kaipaan neuvoa.

35

1041

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AlexDeLarge

      Mitähän tähän osais sanoa. Neuvoa mä en osaa oikein antaa, luonnollisesti kannattaa jättää haukkujat omaan arvoonsa. Vitun pellemäistä kitistä siitä, että toinen vanhempi on ulkomailta varsinki ku se ulkomaa on iha metrin päässä ja kulttuuriltaan kuitenki pitkälti samanlainen(...vai onko? Täytyy tunnustaa, etten tiedä). Älä anna urpojen lannistaa.

      • jalankulkia2

        Joo on aika lailla samanlaisia. Haukut olen yrittänyt jättää omaan arvoon mutt vaikeaa on kun on kitenkin tärkee aihe mulle.


    • poikayykaakoo

      Siis tuohan on todella hienoa jos sie oot kaksoiskansalainen, miusta ainaki olisi kiva tuntea muunmaalaisia kuin vaan suomalaisia.

      • jalankulkia2

        Kiitos paljon. Et tiedä kuinka paljon piristi. :)


    • mitä

      • Samoin. Mitä,,tyttöhän kehuu itseään ja tuntuu olevan aivan tyytyväinen elämäänsä.Joskus tutkittiin eroja Suomi jaEesti neitojen kesken huomattiin pituus eroja ,säärissä,käsissä ja yleensä hoikempia ja naisellisempia ajatellen mallin tai missin uraa. Mutta nyt itsenäisyys kun on vallalla ei ole pula Mäkkäreistä,niin kuin Venäjän vallan alla joten eiköhän painovoima ala vaikuttaa kuten Anu Saagim sanoi täytyy pitää tiukka itsekuri tai painoero neitojen vartaloissa tasoittuu. Kauniinpi kyllä Viron nainen on alle kolmekymppisenä vieläkin,mutta Kyllä tuntuu että jos ajatellaan nykynuoria niin saadakseen täydellisen Äidin omille lapsilleen täytyy alkaa varailla jotain kakstoista tai joskus harvoin kuusitoista kesäistä muuten olet jonossa kolmensadan paikkeilla,minun poikani lapsenlikat kertoivat tosi hurjia tarinoita illan vietoissa joita järjestin niin että heidän vanhempansa tiesivät niistä. Yhden kerron se oli kuustoista ja joutui neljättä kertaa tekemään raskauden keskeytyksen,joten lääkäri oli sanonut että hän ompelee koko värkin umpeen. Tämä oli vielä aika lievä tapaus,mutta nuorin tyttö heistä aloitti yhdeksän vuotiaana ja nyt naimisissa ja neljän ihana lapsen äiti, ja kaikeksi hän on äidin puolelta Venäläinen ja hänen äitinsä oli Eestiläinen??!!


      • Jalankulkia2

        Joko olen huono luetunymmärtämisessä tai sitten jotain muuta mutta en tajunnut tästä mitään ?


    • vanhempipoika

      Moi!

      Itsestänikin olisi hienoa tuntea ihminen joka ei ole suomesta kotoisin :) Minun luokalla on joskus ollutkin virolainen tyttö ja hänellä ainakin oli ihan mahtava luonne :D tosin siitä on jo vuosia aikaa.

      Mutta elä todellakaan anna kenenkään lannistaa sinua ja ole ylpeä kaksoiskansalaisuudestasi. Uskon että moni poika varmasti pitää sinusta, varsinki jos sinullakin on yhtä mahtava luonne mitä minun vanhalla virolaisella luokkakaverilla oli :D Ei sillä ole merkitystä onko ihminen suomalainen vai ei, jokaisessa ihmisessä on jotain sellaista mistä tykätään. Pää pystyyn ja poika jahtiin jos siltä tuntuu :D

      • jalankulkia2

        Kiitos... omasta luonteesta en tiedä mutta poika jahti kuulostaa mahtavalta. :D <3


      • Haku_on_päällä

        Jos saan kysyä niin missä kaupungissa mahdat asustella


      • Jalankulkia2

        Kuka kysyy ja mitä varten? :D


    • Kylläsesiit

      Tyttöporukoissa on varsinkin on raakaa jaottelua. Jos on vähän erilainen muihin verrattuna hyvällä taikka huonolla tavalla. Mielestäni poikana virolaiset tytöt on kauniita, monissa heissä on venäläistä piirrettä.

      • Jalankulkia2

        Kiitos kun vastasit :) itse en koe omaavani venäläisiä piirteitä mutta välillähän se on niin että muut näkee sen paremmin kuin itse.


    • Mievaantässänäi

      Kui vanha sie olet?

      • Samaa tässä mietin


      • Jalankulkia2

        Seiskalle meen seuraavaksi.


      • Jalankulkia2

        Kolmetoista :)


    • Jalankulkia2

      Hups kaksi kertaa tuli vahingossa

    • Yksinäinennpoika

      Onks sul kik? :)

      • Jalankulkia2

        On, jos haluut jutella laita sun kik ni laitan viestii. :)


      • ois mukava jutella


    • enolevirolainen

      Virolaisuus on kuule siisti juttu!

      • Jalankulkia2

        Kiitos


    • miten monta vuotta oot

    • monta vuotta oot vastasitko jo

      • Jalankulkia2

        Lukee ylempänä mut 13 täytän parin viikon päästä ja jos haluut jutella jätä kikis tai joku muu tänne :)


    • Zykedi

      Onhan se mahdollista, mutta tietyssä tilanteessa hankalaa jos siihen ei suhtautu oikein. Kuitenkin pitää muistaa että se voi olla mahdollista jos se on mahdollista. Sitten tulee kyseenalaistaa onko se mahdollista. Jos ei ole mahdollista tulee miettiä miten asiasta voi tehdä mahdollista. Se voi olla vaikeaa. Tai sitten ei. Kuka tietää. Ken arvaa. Siitä tietää vain tumman harmaa.

    • Kansa

      Nimien kerääminen kansalaisaloitteeseen kansanäänestyksen järjestämiseksi metsähallituslain kumoamisesta on alkanut.

      Käykää allekirjoittamassa!

      Aloitteen voi allekirjoittaa oikeusministeriön ylläpitämässä palvelussa: https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1986

      Uusi metsähallituslaki yhtiöittämisineen ja kolmansine taseineen on ilmeinen uhka Suomen luonnolle. Perustuslain 20 §:n mukaan vastuu luonnosta ja sen monimuotoisuudesta kuuluu kaikille.

      Suomen kansalaisina tunnustamme tämän vastuun ja vaadimme, että meitä kuullaan yhteistä ympäristöämme koskevassa päätöksenteossa.

      Kansalaisaloite on lakiehdotus kansanäänestyksen järjestämiseksi uudesta metsähallituslaista. Äänestyksessä esitettäisiin seuraava kysymys: ”Kannatatko uuden metsähallituslain kumoamista?” Äänestäjän tulisi vastata kysymykseen joko "KYLLÄ" tai "EI".

      Kansalaisaloite koskee nimenomaan kansanäänestyksen järjestämistä, koska ei ole mitään syytä uskoa, että nykyeduskunta kumoaisi uuden metsähallituslain uudessa käsittelyssä. Perusteluthan kaikuivat nytkin kuuroille korville.

      Sen sijaan poliittisten päättäjien olisi lähes mahdoton olla kunnioittamatta kansanäänestyksen tulosta. Äänestys kertoisi yksiselitteisesti, hyväksyvätkö suomalaiset uuden metsähallituslain.

      Lisäksi kansanäänestys on ainoa tapa punnita lain legitimiteetti tilanteessa, jossa lainsäädäntöprosessi ei vastannut avoimen demokratian vaatimuksia. Esimerkiksi yhtiöittämisen välttämättömyyttä korostavat perustelut eivät pitäneet paikkaansa.

      Edustuksellinen demokratia ei tarkoita sitä, että vaalien jälkeen valtapuolueilla olisi neljä vuotta aikaa toteuttaa visioitaan muusta yhteiskunnasta piittaamatta. On äärimmäisen vaarallista, jos lainsäätäjät eivät välitä tosiasioista eivätkä kansalaisten, alueiden, asiantuntijoiden, järjestöjen ja asiantuntijaorganisaatioiden vastalauseista.

      Jos me hyväksymme tämän nyt, kun vaakakupissa on kolmannes Suomen pinta-alasta, yhteinen kansallisaarteemme, mitä voimme odottaa tulevaisuudessa tapahtuvan?

      Kansalaisaloitteen yksityiskohtaiset perustelut löytyvät allekirjoituspalvelusta sekä Minimahdin artikkelista. Levitä alussa olevaa allekirjoitus-linkkiä tai artikkelia nimikeräyksen alkamisesta: https://goo.gl/0IQuM0

      Käydään siis töihin: allekirjoittakaa & jakakaa tietoa. Annetaan aloitteelle lentävä lähtö!

      Kiitos kaikille & keväisiä päiviä!

      • jonijonninen

        Mutta eihän meilla ole edes äänestysoikeutta. Sitäpaitsi sehän voi olla vaikka kuinka hyvä laki. Jollei se sinua miellytäkään ei se merkitse sitä etteikö se meitä muita miellyttäisi.


    • Asiamiesnainen
    • glaakich

      Ihan oma mielipide asiaan on se että erilaisuus on rikkautta. Oikeet ihmiset osaa arvostaa sua sellasena ku sä ite olet. Tsemppiä!:)

    • Asiamiestyttö
    • Pienenlapsenäiti
    • Toukotyö
    • jonijonninen

      Eihän se haittaa vaikka Virolainen oletkin, kun vaan et ole Sofi Oksasen näköinen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe