Ihana Lumia

Piti aikanaan ostaa Nokia, kun piti kannattaa aatetta, vaikka omistus olikin jo karannut ulkomaille.
Uskollisuus ei todellakaan ole kannattanut. Puoli vuotta piti käyttää vanhaa kännyä kesällä, kun Lumian näyttö ei sietänyt kesän valoisuutta. Sama varmaan on nyt kohta edessä.
En saa asennetuksi mitään toimintoa, koska en keksi miten se viedään. Onneksi on kätevämpiä jälkikasvuja, että edes jotain toimintoja puhelimesta löytyy. Tänään sain taas senpäiväisen raivokohtauksen, kun yritän soittaa ihan asiallista asiaa isoon firmaan, jossa on ruuhkaa.
Kolme kertaa olen nyt soittanut, ja Lumia on sitä mieltä, että sen ei kuulu roikkua jonossa. Firman automaattiääni tiedottaa, että jonotusaika on 8 min. Lumia katkaisee odotuksen ennen sitä. Nyt jo 3 kertaa. Minun on nyt etsittävä nettiyhteys ja kirjoitettava epistola. Eikä asiani tule sillä edes selväksi, koska minun pitää saada vastaukset kysymyksiini.
Olen saamaton, kun en pääse ostamaan uutta puhelinta. En vain tiedä, minkä ostaisin, ja siksi se on jäänyt. Joka tapauksessa se ei tule olemaan tätä samaa merkkiä, ei nyt eikä ikinä enää. Ja nyt se on hankittava. Täytyyhän minun voida hoitaa asioitani puhelimitse.
Onko hyviä ehdotuksia. Mikä puhelin itsellänne on?

10

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielestäni

Samsung, hyvä on kun laitat tarpeeksi rahaa, parilla sadalla saa ihan hyvän.

• jjoutava

Lumia 735 on minulla on enkä ole tiennytkään Lumian olevan niin huono. Latasin uutena käyttöohjeen koneelle ja muutaman kerran olen sieltä apua etsinytkin ja saanut tiedon ja avun.
      Ensimmäisenä älypuhelimena kun se minulla on niin en käsittelyn herkkyyttä oikein sietänyt, mutta nyt oppinut käyttämään sen verran kuin olen tarvinnut.

Lumian ostin sen takia kun näppäinpuhelin, sekin oli Nokia, oli ulkona niin hankala, näytöstä ei näkynyt oikein mitään. Tämä vuoden vanha Lumia on sentään vähän parempi.

• Ramoona_

Hiljattain puhelimista puhuttiin palstalla, mutta kertailenpa, kun paikalle osuin. Hylkäsin Lumia 800:n noin viiden vuoden käytön jälkeen, koska sen akku piti vähintään kerran päivässä ladata, sitten lataustarve paheni eikä akun uusiminen omin päin onnistu. Joskus tuli hutisoittoja, kun vahingossa hipaisin viimeksi tulleen puhelun kohdalle, muutenkin se tuntui elävän omaa elämäänsä taskussa.

Lastenlapset toimivat minulla suosittelijoina, Samsungia ja IPhonea heillä on . Valitsin Applen iPhone 5 :n, on kivan kokoinen ja näköinen ,paljon helpommin oppi käyttämään kuin Lumiaa. Pidän sitä suojakotelossa, pysyy puhtaana eikä toimi ominpäin. Käytän paljon kameraa ja lähetän kuvia, siinä on kuvankäsittelyäkin. Akku kestää hyvin. Sormenjälkitunnistuksen uskalsin asentaa, ääniohjausta eli Siriä en vielä, pelkään että saan aikaan sillä jotain hallitsematonta. Paljon on sellaisia hienouksia, joita en käytä, mutta onhan sitten kapasiteettia, jos alkaa kiinnostaa leikkiminen.

• Minun Lumiallani on ehkä 1½ v ikää, ja akku menee tyhjäksi joka päivä. Kiitoksia mielipiteistä, hyvät ehdotukset, ja hinnatkin ovat samaa luokkaa. Kysyn vielä lapsenlapsen mielipidettä, joka opiskelunsa ohessa myy liittymiä ja siinä ohessa puhelimia. Tosin hän minulle suositteli tätä Lumiaa varmaan arvellen, ettei mummu kuitenkaan tee muuta kuin soittaa kaverille. Erehdys. Ostan ehkä saman mikä hänellä itsellään on, niin voin luottaa arvosteluunsa.

• Makriina.ek

Hänellä on iPad Apple, näkyy niitäkin olevan monta sorttia, taidan tyytyä siihen keskihintaiseen, joka sekin on ihan tarpeeksi hinnakas.
      Tunteeko joku?

• HajamielinenMakriina

No Ramoona tuntee! Sori, muistin, että puhuit Samsungista

• kkke

Lumia on hyvä, varmaankin katkera kilpailija tehnyt avauksen

• Minulla on tämä Lumia 535, joka sopii kyllä puhelujen osalta käyttööni. Hankala vain kun valokuvia en saa siirrettyä tietokoneeseen. Edellisillä puhelimilla ei ollut mitään ongelmaa, pitänee kysyä Mac-asiantuntijalta.

Joku jo sanoi, ettei se huoli Windovs kuvajärjestelmää, joka on Lumiassa.

• Siirtää ainakin FB:iin. Ehkä jokin takaportti muuallekin on auki.

• kkke

Oletko todella asiantunteva, mikä on hyvä ja missä olosuhteissa? Ainakaan aloittajan motiiveista arvauksesi meni pahasti pieleen, joten jätän mielipiteesi "arvaamaatomaan" lokeroon.

Oletko koskaan asunut ns. katvealueella, jossa puhelimen kuuluvuus riippuu siitä, missä olet? Oletko koskaan ollut edes ulkona ja yrittänyt nähdä puhelimesi näyttöön? Oletko joku Lumian jälleenmyyjä?

Makriina, et sinä ole kilpailija vaan totuuden tuoja meille toisille. Kiitos. Olen saanut myös monta vinkkiä, mitä ei pitäisi hankkia....no, olkoon nyt tässä, että kke saa myös puheenvuoron, joka asuu kaupunki kämpässä, ryystää kaljaa ja kännissä on tyytyväinen Lumiaansa?

Tämä oli vitsi tuolle kke:lle, joka luulee tietävänsä kaikkien asiat ja olosuhteet. Herttumalei, jos hän onkin se puhelinmyyjä, joka meitä häiritsee?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja tuntuu kiinnostavan vain muiden rahat

En muista kenenkään muun olleen huolissaan yhtä paljon muiden rahoista kuin persujen. Mistähän se kertoo?
      Maailman menoa
      69
      2489
    2. Järkevä ehdotus: reilun 8 miljardin euron veronkorotukset

Nykyinen hallitus on päästänyt valtion tulopuolen rappeutumaan, vaikka varallisuutta on Suomessa enemmän kuin koskaan. U
      Maailman menoa
      84
      2384
    3. Miksei asevelvollisuuden kuluja lasketa Nato-menoihin?

Koskela (vas) kysyy aiheellisesti, että kun kerran palkka-armejaan perustuvat maat laskevat kysesestä toiminnasta aiheut
      Maailman menoa
      17
      2110
    4. Purralla luistaa hihna isolla pyörällä

Näki taas eilisillan tv-tentissä kuinka paniikissa oli kannatusromahduksen takia. Ei saanut kuin tiuskittua yksittäisiä
      Maailman menoa
      40
      1755
    5. Antti Lindtman heikko johtaja - ei valtiomiesainesta lainkaan

kyllä se eilen taas nähtiin. Ei pystynyt Antti vastaamaan edes toimittajan yhteen yksinkertaiseen kysymykseen - juu tai
      Maailman menoa
      84
      1712
    6. Miksi vasemmisto ei vastusta ulkomaisen halpatyövoiman maahantuontia

joka heikentää suomalaisten duunarien työmarkkina-asemaa ja rasittaa Suomen julkista taloutta? Vasemmistolla ideologin
      Maailman menoa
      113
      1678
    7. Miksi kaikki avioeronneet miehet eivät kunnioita naisia?

Niin. Miksi avioeronneet miehet kohtelevat huonosti naisia, jotka lähestyvät heitä? Tämä on kokemuksen rintaääntä. Tämä
      Sinkut
      258
      1555
    8. Mitä koululla tapahtui?

Onks kellää mitää vinkkilöit miks helikopteria tarvittii vuoksenniskan koulul https://www.is.fi/kotimaa/art-200001193287
      Imatra
      25
      1027
    9. Persuilla kannatusromahdus - enää 13,5%.

Ylen tuorein puolueiden kannatusmittaus kertoo, että persujen kannatus on enää 13,5 prosenttiyksikköä. Kepu on mennyt he
      Perussuomalaiset
      322
      984
    10. Unelmia Italiassa: Totuus Ralph-pojan kanssa pitkästä ajomatkasta Italiaan

Viime kesän kynnyksellä Kikotin-matkailuauto lähti tien päälle ja matka halki Euroopan kohti Italiaa starttasi. Tämä oli
      Tv-sarjat
      4
      830
    Aihe