ongelma RPM;ien kanssa

Pewu

Hei,

En saa asennetta kahta rpm pakettia kun ne kumpiki väittää tarvivansa toisiaan.

esim. ku koittaa asentaa pakettia rpm1 niin se sannoo rpm2 reguired by rpm1 ja sit ku koittaa asentaa tota toista niin se sanoo rpm1 required by rpm2

voiko 2 pakettii siis jotenki asentaa yht aikaa tai jotai

8

528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • j-e-a-n

      eikö kyseisiä pakettejä löydy urpmilla / pakettienhallinnan kautta?

    • user

      Voit pakottaa paketit asentumaan käyttämällä komennossa -f argumenttia.

      Tarkista kuitenkin ensin, ettei paketit vaikuta mihinkään muuhun pakettiin.
      Voit tarvita vielä lisäpaketteja.

    • jepjep

      Tulkaa nyt hyvät ihmiset järkiinne ja heittäkää nuo rpm:ien kanssa taistelut kuuseen. Siirtykää debianin apt-get maailmaan niin ei tarvitse ikuisesti tapella ja jatkuvasti kysyä neuvoja. !!

      • harmaahurtta

        Asennatko sinä yksittäisen, netistä imaistun paketin apt-get -komennolla? Eikö apt-getkin ole edustaohjelma dep-pakettien asentimelle (oliko dpkg, on vähän pitkään kun viimeks tehny debianilla).

        RPM:lle on eri distroissa vastaavat, mm. urpmi ja yum. Myös apt-get for RPM on olemassa.

        >>
        apt-get maailmaan niin ei tarvitse ikuisesti tapella ja jatkuvasti kysyä neuvoja. !!    


      • jepjep
        harmaahurtta kirjoitti:

        Asennatko sinä yksittäisen, netistä imaistun paketin apt-get -komennolla? Eikö apt-getkin ole edustaohjelma dep-pakettien asentimelle (oliko dpkg, on vähän pitkään kun viimeks tehny debianilla).

        RPM:lle on eri distroissa vastaavat, mm. urpmi ja yum. Myös apt-get for RPM on olemassa.

        >>
        apt-get maailmaan niin ei tarvitse ikuisesti tapella ja jatkuvasti kysyä neuvoja. !!    

        Yksinäisenä imaistun paketin (.deb) asennan tietty dpkg:llä. Debianille julkaistaan lähes kaikki ohjelmat ym apt-get:llä debian:n peileistä asennettaviksi, ei tosin aivan heti yleisen julkaisun jalkeen. Ainakin tähän asti olen löytänyt kaikki tarvitsemani apt-get:illä asennavana. Apt-get on siitä loistava, että se asentaa aina kaikki tarvittavat lisäosat ymv. Apt-get:llä voi myös poistaa paketteja, kuten hyvin tietänet.


      • harmaahurtta
        jepjep kirjoitti:

        Yksinäisenä imaistun paketin (.deb) asennan tietty dpkg:llä. Debianille julkaistaan lähes kaikki ohjelmat ym apt-get:llä debian:n peileistä asennettaviksi, ei tosin aivan heti yleisen julkaisun jalkeen. Ainakin tähän asti olen löytänyt kaikki tarvitsemani apt-get:illä asennavana. Apt-get on siitä loistava, että se asentaa aina kaikki tarvittavat lisäosat ymv. Apt-get:llä voi myös poistaa paketteja, kuten hyvin tietänet.

        Olen toki tietoinen apt-getin mainioista riippuvuksien hallinta -ominaisuuksista. RPM:lle olevat vastaavat edustaohjelmat vain osaavat vastaavat temput. Eli debian ei ole näissä asioissa enää niin paljoa muista edellä että sitä kannattaa suureen ääneen mainostaa.

        Debianin etu tässä tapauksessa on sen jo pitkään vakiintuneet käytännöt. Eli yleensä ottaen voi luottaa siihen että debianin mirrorit ovat paikallaan. Esimerkiksi mandraken urpmi vaatii (vielä toistaiseksi, korjausta on ilmeisesti tulossa) sen konfiguroimisen ulkoisen palvelimen, esim veppisaitin avulla.

        Samoin debianissa (tai ainakin ubuntussa), lienee ominaisuus etsiä nopein mirrori.


    • rpm rpm1 rpm2.

    • pulmia

      kun koitan asentaa reaplayer 8:a sitä ja toista tarvittavaa (olikohan se rpn..) pakettia , ne eivät suostu asentumaan MDK10.1:en , mutta reaplplayer 10 asentui ilman ongelmia . Kokeile jotain vastaavaa ohjelmaa jos se on mahdollista , kuten tässä realplayerin kohdalla kävi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2143
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe