Paras kamera valokuvaamiseen.

rtcer

Millä kameralla saa parhaat valokuvat, elikkä auringonvalokuvia, päivävalokuvia, kirkasvalokuvia ja yleensä kaikesta valosta otettavat kuvat, myös salamavalosta otetut kuvat pitäisi onnistua.

8

474

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikilla kameroilla saa kuvia kun on valoa. Paras kamera on aina se joka on käsillä kun haluaa kuvata.

      Pokkarit ovat harvinaistuneet ja puhelinten kamerat ovat niitä korvanneet osin ainakin. Järkkärit ovat monipuolisia koska niihin voi aina valita (varojen antaessa periksi) sopivan optiikan kulloiseenkin tilanteeseen. Yleensä niissä on myös isommat kennot joten niiden erottelu ja dynamiikka useimmiten on parempi kuin pokkareiden ja puhelinkameroiden.

      Itse pidän hyvien kuvien (suhteellinen käsite) saatavuutta varmimpana juuri järjestelmäkameralla, mieluummin täyden kennon. Kaikki tunnetut valmistajat tekevät laatua jolla pienellä harjoituksella alkaa saamaan "hyviä kuvia".

    • valovoimaa

      Jos pelkkää valoa kuvaa, niin optiikan olisi hyvä olla pieniaukkoinen, jottei pala puhki. ISO-arvo pitäisi saada säädettyä myös mahdollisimman pieneksi.

      • "Jos pelkkää valoa kuvaa, niin optiikan olisi hyvä olla pieniaukkoinen, jottei pala puhki. ISO-arvo pitäisi saada säädettyä myös mahdollisimman pieneksi."

        Mitä jos kuvaakin älyn valoa.
        Jos aukko falskaa, niin meneekö puhki?


    • Canonisti_minäkin

      Siis mikä tuottaa parhaat värit, on lienee kysymys. Kinokennoiset ammattijärkkärit on yksi vastaus. Toinen on Hasselblad ja muut keskarit.

      http://www.hasselblad.com

      https://www.phaseone.com

      http://us.ricoh-imaging.com/product/645-series/645z/

      Jos hakee edullisempaa vaihtoehtoa, niin minusta Fujin X-sarja on tällä hetkellä lyömätön. Joidenkin testien mukaan myös Olympuksen uusin Pen F on hyvä, jos käytetään vain kameran tuottamaa .jpg kuvaa.

      Oma kohtuuhintainen suosikkini on Fujin X Pro2 ja siihen 23 mm sekä 56 mm objektiivit.

      Tuossa Rajalan hinnat. Kannattaa katsoa lisäksi ainakin Verkkis.

      http://www.rajalacamera.fi/fuji-x-pro-2-runko.html

      http://www.rajalacamera.fi/fujinon-xf-23-1-4-r.html

      http://www.rajalacamera.fi/fujinon-xf-56-1-2-r-objektiivi.html

      Ja sitten se Oly

      http://www.rajalacamera.fi/olympus-pen-f-hopea-m-zuiko-17-1-8-hopea-m-zuiko-45-1-8-hopea.html

    • Oly kuitenkin voi hajota herkästi, osta oikea Canonin järkkäri.

    • Canonisti_minäkin
    • Nikon_kamera

      Paras kamera on se joka on mukana ja jota osaa käyttää.

      Paras neuvo hyviin kuviin: "F/8 ja ole paikalla!"

      • Canonisti_minäkin

        Tuossa ensimmäisellä rivillä on kaikki oleellinen. Kun osaa käyttää kameraa, ymmärtää samalla sen rajoitukset. Ei mopolla mahdottomia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe