Millä komennolla saisin muodostettua Excel -funktion niin että:
Mikäli solu A1 sisältää saman tiedon kuin solu B1, tulos olisi solun C1 arvo
Mikäli solu A1 ei sisällä samaa tietoa kuin solu B1, tulos olisi solun D1 arvo
Excel -funktiot
7
197
Vastaukset
- tätäkö
A1 solun arvo tulee siis kaavalla? Käsinsyötetty arvo A1 soluun ei voi muuttua toiseksi jonkin toisen solun arvon perusteella (koodilla ehkä onnistuu, en tiedä). Mutta....
Yksinkertainen esimerkki. A1 solun vastaus tulee kaavalla=SUMMA(A2 A3) ja kun tämä muutetaan haluamaasi muotoon, niin...
A1=JOS(SUMMA(A2 A3)=B1;C1;D1)
Elikkä jos A2 A3=B1 on vastaus C1, muissa tapauksissa D1- Excelcist
A1 solun arvo syötetään käsin, samoin kuin B1.
Tuo kaava itsessään voisi tulla soluun X. - Excelcist
Tarkoituksena olisi siis tehdä taulukko, johon syötän yhden "oikean" rivin ja useita muita rivejä. Funktion ideana olisi verrata muita rivejä tähän yhteen "oikeaan" riviin ja laskea kuinka monta yhtäläisyyttä riveillä on keskenään.
Yksinkertaisuudessaan:
Oikea rivi:
1
2
3
Muut rivit:
1 (tosi=1)
2 (tosi=1)
4 (epätosi=0)
3 (epätosi=0)
2 (tosi=1)
1 (epätosi=0)
- Suunnilleen_näin
Minulla ei ole Exceliä enkä muista syntaksia ihan varmasti, mutta jotakuinkin tähän tyyliin: =JOS(A1=B1;C1;D1)
- tätäkö
Varoittaa tuolla kehäviittauksesta, ja antaa vastauksen 0. Vastaus soluun A1 pitää siis tulla kaavan avulla.
- eionnistunuin
tätäkö kirjoitti:
Varoittaa tuolla kehäviittauksesta, ja antaa vastauksen 0. Vastaus soluun A1 pitää siis tulla kaavan avulla.
Ajattele itseäsi funktiona. Toiseen päähän tulee syöte ja toisesta päästä tulee funktion tulos ulos. Ymmärrät varmaankin, ettei funktion tulos voi olla sen parametri.
- Excelcist
Toimii tarkoitukseeni juurikin tuolla kaavalla. Kiitoskiitos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2445811Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k304254Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,212460Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E3072255Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast481461Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611329Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.1391253Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1331237- 351014
- 171944