Excel -funktiot

Excelcist

Millä komennolla saisin muodostettua Excel -funktion niin että:

Mikäli solu A1 sisältää saman tiedon kuin solu B1, tulos olisi solun C1 arvo
Mikäli solu A1 ei sisällä samaa tietoa kuin solu B1, tulos olisi solun D1 arvo

7

222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tätäkö

A1 solun arvo tulee siis kaavalla? Käsinsyötetty arvo A1 soluun ei voi muuttua toiseksi jonkin toisen solun arvon perusteella (koodilla ehkä onnistuu, en tiedä). Mutta....
      Yksinkertainen esimerkki. A1 solun vastaus tulee kaavalla=SUMMA(A2 A3) ja kun tämä muutetaan haluamaasi muotoon, niin...
      A1=JOS(SUMMA(A2 A3)=B1;C1;D1)
      Elikkä jos A2 A3=B1 on vastaus C1, muissa tapauksissa D1

• Excelcist

A1 solun arvo syötetään käsin, samoin kuin B1.

Tuo kaava itsessään voisi tulla soluun X.

• Excelcist

Tarkoituksena olisi siis tehdä taulukko, johon syötän yhden "oikean" rivin ja useita muita rivejä. Funktion ideana olisi verrata muita rivejä tähän yhteen "oikeaan" riviin ja laskea kuinka monta yhtäläisyyttä riveillä on keskenään.

Yksinkertaisuudessaan:

Oikea rivi:
        1
        2
        3

Muut rivit:
        1 (tosi=1)
        2 (tosi=1)
        4 (epätosi=0)

3 (epätosi=0)
        2 (tosi=1)
        1 (epätosi=0)

• Suunnilleen_näin

Minulla ei ole Exceliä enkä muista syntaksia ihan varmasti, mutta jotakuinkin tähän tyyliin: =JOS(A1=B1;C1;D1)

• tätäkö

Varoittaa tuolla kehäviittauksesta, ja antaa vastauksen 0. Vastaus soluun A1 pitää siis tulla kaavan avulla.

• eionnistunuin
        tätäkö kirjoitti:

Varoittaa tuolla kehäviittauksesta, ja antaa vastauksen 0. Vastaus soluun A1 pitää siis tulla kaavan avulla.

Ajattele itseäsi funktiona. Toiseen päähän tulee syöte ja toisesta päästä tulee funktion tulos ulos. Ymmärrät varmaankin, ettei funktion tulos voi olla sen parametri.

• Excelcist

Toimii tarkoitukseeni juurikin tuolla kaavalla. Kiitoskiitos!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      123
      1853
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1640
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      51
      1215
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      49
      1098
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      978
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      876
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      876
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      810
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      38
      797
    Aihe