Asensin F-Securen

kurssejakäynyt

Kun entinen loppui. Tuli vain mieleeni, kuinka moni meidän ikäisistämme osaa asentaa ohjelmia tietokoneeseen. Ainakaan miniäni äiti (eikä isä) sitä osaa tehdä. Kymmenisen vuotta ovat nuorempia kuin minä. Heidän tyttönsä oli vanhin (miniäni) kun taas poikani oli minun nuorimmaiseni. Ja lapset suurin piirtein samanikäisiä. No onhan miniäni äidillä minun poikani joka asentelee tarvittaessa. Minä en sitä apua saa, kun asuvat niin etäällä. Toki joskus puhelimessa on neuvonut, tai sitten sähköpostilla.
Moniko teistä siis osaa asentaa ohjelmia tietokoneeseen? Ja varsinkin naiset?

24

343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enmilläänkeksi

Osaan. Olen nainen. Olen käynyt mikrotukihenkilökoulutuksen (ja monta muutakin :)
      Miten niin, "Ja varsinkin naiset?" :P

• mörkövahti

Osaan mitä tarvitsen Osaan asentaa myös ne ilmaiset ohjelmat. Itse oppinut, tekemällä.
      Tiedän ikäisäni jotka pelkää liikkua netissä, sähköpostia turha laittaa, ei uskalleta avata.

• enolenörtti

Osaan asentaa paljon muutakin Securen asentaminen on helppoa. Kävin lyhyen kurssin ja opetellut lisää itse. Jo 80-luvulla oli töissä tietokone, siinä ei ollut internettiä, oli vain töitä varten.
      Tunnen monta ikäistäni joka ei osaa käyttää tietokonetta eikä älypuhelinta.

• Toivottavasti et kysy minulta.
      Minun sana-varastoni asiassa on senlainen, että et ymmärtäisi puheistani
      höykäsen-pöläystäkään.
      Melkein 40V. nörttinä on vaatinut veronsa.
      -
      Ohimennen sanottuna minulla on kaikessa F-Secure.
      Kaverin poikakin tekee firmassa töitä.
      -
      Ah! kuinka usein hymyilen, pidätellen naurua lukiessani tänlaisia aloituksia.
      -
      En pilkkaa kuitenkaan, mitenkään.

H.

• Korjaus:

sen-lainen

H.

• Neuv-voja-kaipaafa

Minun autoni on nimeltään Plösö.
        Kuinka asennan virus -ja itikantorjunta ohjelmat sen etupuskuriin ja tuulilasiin?
        Toimiiko F(uck)-peruute?

• enemmistöosaa

eihän f-securea tarvitse mitenkään osata asentaa, sen kun vaan seuraa ohjeita ja tekee mitä neuvotaan, varsinkin kun kyse on vain vanhan päivityksestä.
      Tämän ikäluokan ihmisistä on jo aika suuri osa työssään käyttänyt tietokoneita ja monia eri ohjelmia, joten ei pitäisi valtaosalle tuottaa vaikeuksia.
      80 on jo paljon porukkaa jotka ovat ns. "pihalla" it-asioissa, tosin anoppini 87v on aika haka nettisurffailussa ;)

• kurssejakäynyt

On kiva kun meidänkin ikäluokassa on paljon "nörttejä". Ja olen minäkin asentanut paljon muita ohjelmia, tuon nyt vain mainitsin kun oli ajankohtainen. Aikanaan olen suorittanut tietokoneen a-ajokortin sekä myös AB ajokortin.

• Olen täysin itteoppinut 2005 otin ekakerran läppärin syliini ja se oli rakkaut enssilmäyksel , jos kielitairottomana saan eri ohjelmat asettumaan niin saa muutkin.
      Mul on yks pettämätön niksi ,kun se kone kyselee kaikkee joutavanpäivästä niin aina ruksi siihen kohtaa mis jessi on.

• "Koti-kiusattu"
        -
        Eihän mitään tarvitse osata.
        RTFM.
        -
        Minä sain syliini ekan läppärin 1984.
        Samaan aikaan kuin Pöytä-PC:n
        1979 pääsin halaamaan midi-tietokonettakin.
        Sitä ensimmäistä "omaani".
        Voi teitä...

H.

• hunksz kirjoitti:

"Koti-kiusattu"
        -
        Eihän mitään tarvitse osata.
        RTFM.
        -
        Minä sain syliini ekan läppärin 1984.
        Samaan aikaan kuin Pöytä-PC:n
        1979 pääsin halaamaan midi-tietokonettakin.
        Sitä ensimmäistä "omaani".
        Voi teitä...

H.

Jaa ,sulla tommosta neiti meininkiä ,mä komensin kahta värtsilän dieseliä ,joskus isollakin työkalulla joskus heittokellon kans.

• koti-kiusattu kirjoitti:

Jaa ,sulla tommosta neiti meininkiä ,mä komensin kahta värtsilän dieseliä ,joskus isollakin työkalulla joskus heittokellon kans.

"Koti-kiusattu"

Luultavasti sinulla on syy vaihtaa koneita.
        Liekö neitimäinen.

H.

• tynkääääää

Veetuttaako mikä?

• Vähän-epäilyttää
        hunksz kirjoitti:

"Koti-kiusattu"

Luultavasti sinulla on syy vaihtaa koneita.
        Liekö neitimäinen.

H.

"Hunkszin hurmiota"
        Ihanko syliisi sait, iskikö munille se ensimmäinen "läppäri"
        Tällaistako halailit hurmiossa, 13 kilon jötikkää?

https://fi.wikipedia.org/wiki/Compaq_Portable

• entinenmiäs

Aika helpostihan ohjelmat nykyisin asentuu. Toisille itsestäänselvyys, toisille vaikeampaa ja jotkut ovat sormi suussa ihan peruskäytössäkin. Itse osaan tehdä jonkinlaisen ohjelmankin, niin eiköhän tuo asennuskin sitten luonnistu;)

Varmaan monikin on niitä neuvoja erilaisiin tietokoneongelmiin saanut puhelimitse tai sähköpostilla edes tietämättä, että on olemassa paljon parempikin keino. Etätukiyhteyttä käyttämällä kaverinkin on paljon helpompi auttaa ja autettavan helpompi ymmärtää mitä pitää tehdä.

• tarjatakuu

Kumman kaa olisit KK.n vai Hoon?
      Olisin KK.n

• mun-peli-komein

eix ketään haluu olla mun kaa, mul on hienompi hoo pee tai eisseri tai esus eli asus eli leno eli pakar pell eli ii mäk note pookki läpä.

• reppuriika

Koneellani oli vuosi sitten F-Secure, mutta kun vuosi kului umpeen, niin vaihdoin edullisempaan tai vuoden ilmaiseen Avansiin. Alussa tuli hieman ongelmia kun se entinen sotki alla. Nyt pian on edessä päivitys. Kyllä F-Secure olisi varmempi, mutta on se kalliimpikin. Kone on jo kaksi vuotta vanha ja ei minulla ole tärkeitä juttuja, oikeistaan ei muuta kuin pankkitiedot. Taidat päivittää tämän edullisemman uudelleen.
      En ole taitava tietotekniikassa, mutta osaan poistaa, päivittää ja asentaa ohjelmia. Osaan sen verran englantia, että siinäkin mielessä onnistuu.

• kylmätotuus

Minun tietoni tästä rakkineesta ja sen toiminnoista ovat täydellisiä.
      Osaan jopa käynnistää sen ja sulkeminenkin on hanskassa.

Usein käy kuitenkin niin, että on pirautettava pojalle ja huudettava: "Apuuva!"

Onneksi hänellä on pitkä pinna ja hän tuntee koneeni kuin omat taskunsa.
      Kärsivällisesti hän minua neuvoo, mitä pitää tehdä.
      "Äetee, napsautapas nyt siitä kohdasta hiiren vasemmanpuoleisella painikkeella yhden kerran! Ei oikeanpuoleisella, eikä kahdesti! Ja sitten siitä ja siitä jne.": hän jutustelee.

On upeaa, että minulla on niin hyvä etätukija!
      Ilman häntä, ette tekään hyvät palstalaiset pääsisi nauttimaan hienoista kirjoituksistani.

• Esson koneessa on Linux

Parlamentin jäsenten käytössä Essolla on vanha Linux-kone, jossa ei ole mitään virustorjuntaa. Siltikään ei koskaan ole ollut viruksista mitään kiusaa. Kotonakin kaikki parlamentin jäsenet ajelevat Linux-koneilla, eikä ongelmia ole koskaan esiintynyt.

• entinenmiäs

Esson väki onkin näemmä fiksua. Linux pohjainen käyttöjärjestelmä on normaaliin kotikäyttöön paras saatavilla oleva.

• Olemme samaa mieltä kanssasi. Fiksuus on meille essolaisille jo myötäsyntyinen ominaisuus, ja kyllä sen ovat kaikki baarissa vierailevat rehevät neitosetkin huomanneet.

• asko775s

Mikä on F.secure jonka voi asentaa? Kaveri on töissä F-securella.

• NoProblemsAtAll

Onko ohjelmien asentamisessa jotain merkillistä tehtävää?
      Omani ovat hoitaneet hommien ihan itsekseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5326
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3701
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3263
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2505
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2102
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1987
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163