Ravintolahuijaukset Rodoksella?

kaksiolutta34euroa

Miten yleistä asiakkaiden huijaaminen yllätyslaskuilla ja hatusta vedetyillä piilohinnoilla oikein on? Tällaisia tarinoita löytyy suomalaisesta Rodos-keskustelusta täältäkin, sekä lisäksi ihan asiallisilta kansainvälisiltä sivustoilta kuten TripAdvisor.

Onko tällainen tosiaan yleistynyt? Olen itse ollut Rodoksella viimeksi 90-luvulla, ja olihan silloinkin jo turistirysissä korkeita hintoja, mutta tuollainen huijauilu kuulostaa jo ihan jonkun kummallisen itämaan meiningiltä.

13

784

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turkissatoinenjuttu

      Ei ole itselle huijauksia sattunut. Kalleimman oluen olen juonut Albatros baarissa (Demisin vieressä) mutta ei sekään maksanut kuin vitosen

      • Muihin.baareihin

        "ei sekään maksanut kuin vitosen"
        Itse join samassa baarissa tölkillisen siideriä viisi vuotta sitten hintaan seitsemän euroa. Sen jälkeen ei ole tullut poikettua.


    • Kyllä tuota tapahtuu. Etenkin vanhassa kaupungissa.

    • hinnatylösaina

      Lain mukaan hinnan pitää olla täsmälleen se, mikä hinnnastossa. Saksalaisella tarkkuudella vain laskemaan, paljonko tänään yrittävät vedättää.

      • Juu... Niin varmaan. Homma toimii siten, että hinnastoja on kahdenlaisia.

        Ensimmäisestä katsot hinnan ja toisen mukaan veloitetaan.


    • kulkuri..16

      Joo kyllä Rodos on hintojen suhteen "ryöstö tasoa" verrattuna esim. Espanjan kohteisiin. Ruokailu ravintolassa maksaa n. 50% enemmän ja hinnat vielä tahtoo joissain paikoissa jopa tuplaantua listahinnasta.
      Ja eihän nämä KREKUT osaa edes sitä lentokenttäänsä pyörittää, karmea härdelli aina kun olen ollut siellä, 3 kertaa. Mieluummin jonnekin muualle. Hyvää kesää.

      • turkissatoinenjuttu

        Pistäkääs ravintoloiden nimiä esille, missä tällaista tapahtuu, ettei turistit vahingossa mene huijattaviksi


    • plaka.huijaa
    • kaikkealöytyy

      Uutuutena on ottaa tilaus aika epäselvästi vastaan ja tuoda sitten selkeästi ylihinnoiteltu annos pöytään, jota ei alunperin oltu edes tilattu. Sanovat voit muuttaa tilaustasi, mutta molemmat "tilatut" laskutetaan.

      • lettupaja

        mikä baari?että osaa varoa!


    • joiklli0

      siinä vaiheessa kannatta poliisit tilaa paikalle(tuskin tulee)tai opas selvittää asiaa

    • hullutuleehuijatuksi

      Ei Kreikassa tavallisesti turisteja ravintoloissa huijata, sehän on kuin purisi omaa kättään. Hinnasto kannattaa aina pyytää, ja katsoa ne hinnat tarkkaan, jottei tule yllätyksiä. Laskussa ovat ne tilaamiesi annosten ja juomien hinnat, vain leivästä saatetaan laskuttaa erikseen. Jollet halua leipää pöytää, sano se heti atrjoilojalle, ettei sellaisia ehdi kiikuttaa. Yllätyslaskut saa eteensä sellainen, joka ei ole hinnastoa tilaushetkellä vilkaissut! Rodoksella kannattaa sitten panostaa hieman paikallisiin ruokiin ja juomiin - siis muitakin löytyy kuin ouzoa ja viinejä! - , joista saat lisätietoa täältä: http://kreikkaan.net/matkakohteet/rodos/rodos-ruokailu

      • kulkuri..16

        Yleensä en suosi allincluciveä mutta jos roodokselle lähden vielä niin takuulla otan sen. Muualla ei ruokaloissa ole huijattu mua kuin kyseisellä saarella.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      326
      3595
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      223
      3106
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      146
      2593
    4. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      20
      2102
    5. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2095
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      16
      1917
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1725
    8. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1722
    9. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      286
      1422
    10. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      123
      1342
    Aihe