Ravintolahuijaukset Rodoksella?

kaksiolutta34euroa

Miten yleistä asiakkaiden huijaaminen yllätyslaskuilla ja hatusta vedetyillä piilohinnoilla oikein on? Tällaisia tarinoita löytyy suomalaisesta Rodos-keskustelusta täältäkin, sekä lisäksi ihan asiallisilta kansainvälisiltä sivustoilta kuten TripAdvisor.

Onko tällainen tosiaan yleistynyt? Olen itse ollut Rodoksella viimeksi 90-luvulla, ja olihan silloinkin jo turistirysissä korkeita hintoja, mutta tuollainen huijauilu kuulostaa jo ihan jonkun kummallisen itämaan meiningiltä.

13

921

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turkissatoinenjuttu

      Ei ole itselle huijauksia sattunut. Kalleimman oluen olen juonut Albatros baarissa (Demisin vieressä) mutta ei sekään maksanut kuin vitosen

      • Muihin.baareihin

        "ei sekään maksanut kuin vitosen"
        Itse join samassa baarissa tölkillisen siideriä viisi vuotta sitten hintaan seitsemän euroa. Sen jälkeen ei ole tullut poikettua.


    • Kyllä tuota tapahtuu. Etenkin vanhassa kaupungissa.

    • hinnatylösaina

      Lain mukaan hinnan pitää olla täsmälleen se, mikä hinnnastossa. Saksalaisella tarkkuudella vain laskemaan, paljonko tänään yrittävät vedättää.

      • Juu... Niin varmaan. Homma toimii siten, että hinnastoja on kahdenlaisia.

        Ensimmäisestä katsot hinnan ja toisen mukaan veloitetaan.


    • kulkuri..16

      Joo kyllä Rodos on hintojen suhteen "ryöstö tasoa" verrattuna esim. Espanjan kohteisiin. Ruokailu ravintolassa maksaa n. 50% enemmän ja hinnat vielä tahtoo joissain paikoissa jopa tuplaantua listahinnasta.
      Ja eihän nämä KREKUT osaa edes sitä lentokenttäänsä pyörittää, karmea härdelli aina kun olen ollut siellä, 3 kertaa. Mieluummin jonnekin muualle. Hyvää kesää.

      • turkissatoinenjuttu

        Pistäkääs ravintoloiden nimiä esille, missä tällaista tapahtuu, ettei turistit vahingossa mene huijattaviksi


    • plaka.huijaa
    • kaikkealöytyy

      Uutuutena on ottaa tilaus aika epäselvästi vastaan ja tuoda sitten selkeästi ylihinnoiteltu annos pöytään, jota ei alunperin oltu edes tilattu. Sanovat voit muuttaa tilaustasi, mutta molemmat "tilatut" laskutetaan.

      • lettupaja

        mikä baari?että osaa varoa!


    • joiklli0

      siinä vaiheessa kannatta poliisit tilaa paikalle(tuskin tulee)tai opas selvittää asiaa

    • hullutuleehuijatuksi

      Ei Kreikassa tavallisesti turisteja ravintoloissa huijata, sehän on kuin purisi omaa kättään. Hinnasto kannattaa aina pyytää, ja katsoa ne hinnat tarkkaan, jottei tule yllätyksiä. Laskussa ovat ne tilaamiesi annosten ja juomien hinnat, vain leivästä saatetaan laskuttaa erikseen. Jollet halua leipää pöytää, sano se heti atrjoilojalle, ettei sellaisia ehdi kiikuttaa. Yllätyslaskut saa eteensä sellainen, joka ei ole hinnastoa tilaushetkellä vilkaissut! Rodoksella kannattaa sitten panostaa hieman paikallisiin ruokiin ja juomiin - siis muitakin löytyy kuin ouzoa ja viinejä! - , joista saat lisätietoa täältä: http://kreikkaan.net/matkakohteet/rodos/rodos-ruokailu

      • kulkuri..16

        Yleensä en suosi allincluciveä mutta jos roodokselle lähden vielä niin takuulla otan sen. Muualla ei ruokaloissa ole huijattu mua kuin kyseisellä saarella.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      97
      950
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      897
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      294
      781
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      139
      586
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe