Taas väsyneenä päivään uuteen

miesmenneisyydestä

valvoin jälleen aamukuuteen
karisseet on turhat haaveet
yöni täyttää menneen aaveet.

Usvaista ja vailla mieltä
suistunut oon elon tieltä
pääni sisään kaikki juuttui
tuskaiseksi matka muuttui.

Menneisyys on enää mulla
tulevaisuus ei voi tulla
päätökseen saan tämän retken
päällä maan vain olin hetken.

Mielikuvin lapsen silmin
elämäni näen filmin
heitin hukkaan kaiken kalliin
yksin jäin kuin tyhjään halliin.

Yksin, melkein mieltä vailla
erakon mä elän lailla
ystävät ja rakkaat puuttuu
onneksi tää kohta muuttuu.

Kironnut oon kaiken luojan
tuskan sekä surun tuojan
anteeksi en hälle anna:
Siipeni ei enää kanna.

Niin kauan runoratsu juoksi
jäljelle jäi kyynelvuoksi
hiljaa suljen riimisivut
tulkoon uni, päättyy kivut.

90

1177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oletpa kuka tahansa niin komeesti kirjoitat

    • pahaa

      Niin surumielinen....

    • kylmätotuus

      Järkyttävää, mutta hienoa tekstiä.
      Liian monen ihmisen kohdalla myös karu totuus.

    • Lähtöä tuonpuoleiseen tää miesmenneisyydestä on tehnyt jo muutaman vuoden. Vielä tuntuu hengissä pihisevän.

      • kylmätotuus

        Teksti on upeaa luettavaa ja "kouraisee" minua syvältä.

        En tulkinnut sitä niin, että hän kirjoittaisi omasta elämästään.

        Miksi sinä niin teit?
        Kirjailijana tietänet, että tarinat ja runot syntyvät tarkkailemalla ympäröivää yhteiskuntaa ja sen "henkeä" ja tapahtumia. Monet muutkin aiheet inspiroivat kirjoittajia.

        Blogit ovat asia erikseen.


      • silimuori3
        kylmätotuus kirjoitti:

        Teksti on upeaa luettavaa ja "kouraisee" minua syvältä.

        En tulkinnut sitä niin, että hän kirjoittaisi omasta elämästään.

        Miksi sinä niin teit?
        Kirjailijana tietänet, että tarinat ja runot syntyvät tarkkailemalla ympäröivää yhteiskuntaa ja sen "henkeä" ja tapahtumia. Monet muutkin aiheet inspiroivat kirjoittajia.

        Blogit ovat asia erikseen.

        Korppis on kade kun jotain toista kehutaan. Omasta mielestään itse paras ja kaunein :D.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Teksti on upeaa luettavaa ja "kouraisee" minua syvältä.

        En tulkinnut sitä niin, että hän kirjoittaisi omasta elämästään.

        Miksi sinä niin teit?
        Kirjailijana tietänet, että tarinat ja runot syntyvät tarkkailemalla ympäröivää yhteiskuntaa ja sen "henkeä" ja tapahtumia. Monet muutkin aiheet inspiroivat kirjoittajia.

        Blogit ovat asia erikseen.

        Kauanko olet palstaa seurannut?

        Et kauaa, koska tituleeraat minua kirjailijaksi.

        Et kauaa koska et ole lukenut näitä miesmenneisyydestä runoja.

        Hänen runonsa ovat toinen toistensa kopioita, sanat vain eri järjestyksessä. Loppussa hän poistuu tuntemattomaan, kuolema kintereillään.

        Jossakin vaiheessa pidettiin miesmenneisyydestä hautajaisiakin, uskottiin jo miehen kuolleen.

        Syöpäpalstalla tutustuin hyvin sympaattiseen mieskirjoittajaan, joka ei valittanut ja tiesi kulkevansa kohti loppua. Hänestä jäi hyvä muisto, ystävällinen elämää rakastava ihminen.

        Palstalta poimittua.

        Surkeat tarinnat saavat seuraajansa, kanssa surkuttelijan oma elämä saa paremman osan.

        Mielekkään ja tapahtumarikkaan elämä on itsekehua.

        Satunnaisesta epäonnesta kertoja rypee itsesäälissä ja etsii lohdutusta.

        Kateus maininnat osoittavat kirjoittajan katkeruutta.

        Onnelliset ihmiset ovat narsisteja.

        Onko tuttua?


      • Joopa-joo-Ei

        Jos joku voisi itse valita, palstalla olisi vain toisten kirjoituksia ja kirjoittajia arvostelevia tekstejä sekä pahantahtoista juoruilua.

        Nimitteleeköhän tuo "k-kirjailija" muita vai ainoastaan itseään narsistiksi? Hämmästelee ja kuvittelee kummia, kun joku puhuttelee nimimerkkiä korpikirjailija kirjailijaksi.

        Ei älyä, ei häntäpäätäkään.
        Ilkeitä ja ala-arvoisi arvosteluita arvostetun kirjoittajan tekstistä. Kateus vie lopunkin hyvästä mausta.
        Voisiko yksinkertaisuuden määritellä hyveeksi?

        Joku etsii lohdutusta! Onpa kummallista.
        Joku pitää itseään erinomaisena ja muita parempana. Nostaa nenänsä niin korkealle, ettei näe mitään.


      • korppis1
        Joopa-joo-Ei kirjoitti:

        Jos joku voisi itse valita, palstalla olisi vain toisten kirjoituksia ja kirjoittajia arvostelevia tekstejä sekä pahantahtoista juoruilua.

        Nimitteleeköhän tuo "k-kirjailija" muita vai ainoastaan itseään narsistiksi? Hämmästelee ja kuvittelee kummia, kun joku puhuttelee nimimerkkiä korpikirjailija kirjailijaksi.

        Ei älyä, ei häntäpäätäkään.
        Ilkeitä ja ala-arvoisi arvosteluita arvostetun kirjoittajan tekstistä. Kateus vie lopunkin hyvästä mausta.
        Voisiko yksinkertaisuuden määritellä hyveeksi?

        Joku etsii lohdutusta! Onpa kummallista.
        Joku pitää itseään erinomaisena ja muita parempana. Nostaa nenänsä niin korkealle, ettei näe mitään.

        Kommenttisi kätkee sisälleen kaikki kliseet, jotka mainitsin.


      • korppis1 kirjoitti:

        Kommenttisi kätkee sisälleen kaikki kliseet, jotka mainitsin.

        "feikki-korppis1"

        "Kehujen silmiin-pistävästä innokkuudesta päättelin että minun kommenttiani
        kaivataan täällä vesi kielellä :)"

        Outoa, odotin että minä saisin kaikki maailman irvit niskaani.


        H.


      • kylmätotuus
        korpikirjailija kirjoitti:

        Kauanko olet palstaa seurannut?

        Et kauaa, koska tituleeraat minua kirjailijaksi.

        Et kauaa koska et ole lukenut näitä miesmenneisyydestä runoja.

        Hänen runonsa ovat toinen toistensa kopioita, sanat vain eri järjestyksessä. Loppussa hän poistuu tuntemattomaan, kuolema kintereillään.

        Jossakin vaiheessa pidettiin miesmenneisyydestä hautajaisiakin, uskottiin jo miehen kuolleen.

        Syöpäpalstalla tutustuin hyvin sympaattiseen mieskirjoittajaan, joka ei valittanut ja tiesi kulkevansa kohti loppua. Hänestä jäi hyvä muisto, ystävällinen elämää rakastava ihminen.

        Palstalta poimittua.

        Surkeat tarinnat saavat seuraajansa, kanssa surkuttelijan oma elämä saa paremman osan.

        Mielekkään ja tapahtumarikkaan elämä on itsekehua.

        Satunnaisesta epäonnesta kertoja rypee itsesäälissä ja etsii lohdutusta.

        Kateus maininnat osoittavat kirjoittajan katkeruutta.

        Onnelliset ihmiset ovat narsisteja.

        Onko tuttua?

        Olen seurannut palstaa reilut 1½ vuotta ja oletin sinun olevan kirjailija aivan nimimerkkisi perusteella.

        Palaan nyt kuitenkin aloitukseen.
        Toistan, että teksti kosketti minua syvältä. Eihän se ole keneltäkään pois, jos arvostan runoa.

        Kohdistin mielipiteeni vain tähän tekstiin, jonka nimim. "miesmenneisyydestä" kirjoitti aloitukseen. Minulle on aivan merkityksetöntä, mitä hän on aiemmin kirjoittanut. Enkä edelleenkään tulkitse hänen kirjoittavan omasta elämästään.

        Sivumainintana totean, että olisi parempi lopettaa ikivanhojen asioiden "märehtiminen", koska sillä eivät tapahtuneet miksikään muutu!

        Tuohon kirjoituksesi osioon "palstalta poimittua" en ota kantaa.

        Useimmat Eino Leinon tekstit ovat minulle myös tärkeitä, niinkuin lukuisille muillekin suomalaisille. Eiväthän hänen tekstinsä yleensäkään mitään "pintaliitoa" ole, kuten ei ole elämäkään.

        Uskaltaudunpa linkittämään Leinon runon "Ikävöi ihminen". Musiikkiversion esittää Vesa-Matti Loiri.

        https://www.youtube.com/watch?v=GBcTSPvEDwo

        Jokainen meistä kulkee kohti loppuaan. Joka hetki se on hivenen lähempänä. Se on hyvä muistaa.
        Kipujakin on monenlaisia. Fyysisiä kipuja voidaan helpottaa lääkkeillä, mutta "sisäiseen tuskaan" ei useinkaan rohtoja löydy.


    • ElämääIloitaankoVielä

      Vaikka valvoit aamukuuteen,
      Heräsit kuitenkin päivään uuteen
      Toivon, että siitä edelleen sinullekin
      Koittaa vielä parempi, uudelleen tulevakin
      ...
      Rakastaa saat ehkä elämää uudella tapaa
      Jos et heittäydy ja turhan raskaasti makaa
      Kohtaatko uutta kaikua vieläkin siellä
      Älä uutta elämää itseltä kokonaan kiellä

    • nouseylös

      Katsaus menneeseen. Voishan tuon positiivisemminkin kirjoittaa. Vähän viittaa valitteluun ja säälin kerjäämiseen.

    • late_v

      Kenekä runo?

      "Kaita polku kaivolta ovelle nurmettuu
      ikkunan alla pystyyn kuivunut omenapuu
      reppu naulassa, oven pielessä
      siinä linnunpesä
      kun olen kuollut, kun olen kuollut,
      kesä jatkuu, kesä"

      • heitäntämän

        Onko Einari Vuorelan?


      • late_v
        heitäntämän kirjoitti:

        Onko Einari Vuorelan?

        Ei. Lauri Viidan viimeinen sikermä.


      • Vaioletammeko

        Jostain lainattu teksti pitää osoittaa lainatuksi. Tekijän nimi ja / tai lainausmerkit osoitukseksi sitaatista. Aloittaja ei ole niin tehnyt joten oletamme tekstin olevan hänen.


    • setoinenlate

      Lauri Viita selvästikin.

    • enmilläänkeksi

      Ruikuti-uikuti-runo ja liian pitkä. Saman olisi voinut vikistä parilla sanalla.
      Nukuin hyvin. Nyt loikoilen. Aurinko paistaa ja kesätuuli heiluttaa verhoa. Loikoilla on erinomainen sana. Loikoileminen on ihanaa. Ei kiire minnekään. Oletko sinä surkimus loikoillut koskaan? Kokeile joskus.

      • siilimuori3

        Sinähän kuulostat ihan korppikselta.


      • enmilläänkeki
        siilimuori3 kirjoitti:

        Sinähän kuulostat ihan korppikselta.

        Kiitos, kiitos! Sinä kuulostat tyhmältä.
        Aloituksen surkimus kirjoittaa:" tulkoon uni, päättyy kivut." Pitäisi sinun terveydenhoitoalan ammattilaisena tietää, että nykyään on olemassa tehokkaita kipulääkkeitä. Ellei sairaanhoitaja niitä varasta ja anna pelkkää vettä kipupotilailleen.


      • siilimuori3
        enmilläänkeki kirjoitti:

        Kiitos, kiitos! Sinä kuulostat tyhmältä.
        Aloituksen surkimus kirjoittaa:" tulkoon uni, päättyy kivut." Pitäisi sinun terveydenhoitoalan ammattilaisena tietää, että nykyään on olemassa tehokkaita kipulääkkeitä. Ellei sairaanhoitaja niitä varasta ja anna pelkkää vettä kipupotilailleen.

        No ehämmie ole viisaaksi ihtiäin luullukkaa saatikka mainostanu. Henkiseen kipuun ei välttämäti auta pillerit ja piikit vaan toisen ihmisen läsnäolo ja myötätunto. Toisakseen surut on siurtava ja sitte kahtoa etiäppäin.


      • siilimuori3 kirjoitti:

        No ehämmie ole viisaaksi ihtiäin luullukkaa saatikka mainostanu. Henkiseen kipuun ei välttämäti auta pillerit ja piikit vaan toisen ihmisen läsnäolo ja myötätunto. Toisakseen surut on siurtava ja sitte kahtoa etiäppäin.

        Pidä siis huoli itsestäsi, sure ja ole läsnä, koe myötätuntoa. Kateutta en tunne kuolemaa kohtaan, joten mieti mitä kirjoittellet. Tyhmäksi itsesi teet kommenteillasi. Minä en osaa olla läsnä virtuaalisissa kuoleman kaipuissa.

        Tästä taas uusiin seikkailuihin. Tulossa aurinkoinen päivä ja edessä parhaan ystävättäreni vierailu. Emme keskustele sinusta ; )))


      • Siilimuori3
        korpikirjailija kirjoitti:

        Pidä siis huoli itsestäsi, sure ja ole läsnä, koe myötätuntoa. Kateutta en tunne kuolemaa kohtaan, joten mieti mitä kirjoittellet. Tyhmäksi itsesi teet kommenteillasi. Minä en osaa olla läsnä virtuaalisissa kuoleman kaipuissa.

        Tästä taas uusiin seikkailuihin. Tulossa aurinkoinen päivä ja edessä parhaan ystävättäreni vierailu. Emme keskustele sinusta ; )))

        Jos kirjoittaa kuolemasta ja luovuttamisesta se ei välttämättä tarkoita kuolemaa josta nyt siis ei ollut kyse. Onneksi sinä olet se viisas :).


      • kateellinenkorppis
        Siilimuori3 kirjoitti:

        Jos kirjoittaa kuolemasta ja luovuttamisesta se ei välttämättä tarkoita kuolemaa josta nyt siis ei ollut kyse. Onneksi sinä olet se viisas :).

        Mitä tiedät runon taustalla olevan, jos kuolemasta ei ole kysymys, niin kerro ja analysoi kirjoittajaa, mistä on kysymys;) .


      • siilimuori3
        kateellinenkorppis kirjoitti:

        Mitä tiedät runon taustalla olevan, jos kuolemasta ei ole kysymys, niin kerro ja analysoi kirjoittajaa, mistä on kysymys;) .

        En tiedä runon taustoja, tiedän vain sen et kuolemaa ei kai täällä kukaan halaja eikä kadehdi. Minä ainakin ihailin aloittajan kykyä tuoda tuntemuksensa esille, en kuolemaa sinänsä ja tästä oli kyse. Koin korppiksen puhuvan taas asian vierestä.


    • siilimuori3

      Hyvin vaikuttava runo, hyvin kouriintuntuvasti onnistut tuomaan esiin tunnetilasi.
      Mut sisällöstä sen verran et taitaa erakkous ola oma valintasi. Saisit varmasti ainakin virtuaaliystäviä tai kavereita jos vain avaisit ovesi edes raolleen.

    • late_v

      No, mä olen vähän poikkeava yksilö, enkä välttämättä positiivisessa mielessä.

      • vaikuinka

        Ootko aloittaja.


      • late_v
        vaikuinka kirjoitti:

        Ootko aloittaja.

        En.


    • late_v

      Edesmenneen Timo Töyrylän runo on puhutteleva:

      "Jääriitteisen rannan
      minä sinulle annan
      tukun keltaista heinää
      ja kallioseinää"

      Timon runokokoelmista "Alakulosta latvapaloon"

      • enmilläänkeksi

        Timo Töyrylä on tehnyt runon vaimonsa veljen hyvin nuoresta vaimosta "ripille pääsit vasta, pikkuinen piikanen. Nyt keinuttelet lasta hellästi hymyillen."


    • late_v

      "...virtuaaliystäviä tai kavereita jos vain avaisit ovesi edes raolleen."

      No noin kuukausi sitten ryyppäilin tarkoituksella austraalialaisen ystäväni kanssa Skypessä kamerat päällä. Siinä oli virtuaalisuutta kerrakseen, kun molemmilla oli isot vodkapullot näyttöpäätteen edessä ja heilutimme laseja toisillemme kanoen skål.

      Virtuaaliryyppäämisestä ei tullut jostakin syystä krapulaa, vai oliko se sitten jonkinlainen virtuaalikrapula? Promillet meillä kummallakin nousivat 3 promilleen asti ja näytimme ruudussa kalibroitujen mittareittemme lukemia. Sitten lopulta tuli nukkumatti molemmille.

      • Siilimuori3

        Helpottiko?


      • Toi on hyvä idea, pahus kun olen niin huono juomaan, mutta vois kokeilla synttäreitä virtuaalissa koko suvun kanssa. Mussutettas mansikkakakkua yhdessä. Ei se live juttua voita. Onhan siellä kimppayhteyskin skypessä.


    • kesi.vä

      Hienosti kirjoitettu. Olen aiemmin nähnyt yhden kirjoittamasi. Harmi jos olet päättänyt riimittelyhanat sulkea.
      Aurinkoista päivää toivottaa toinen "erakko" :)

    • Tjaa...unettomuuteen saa lääkkeitä tohtorisedältä/tädiltä.
      Hyvin nukutun yön jälkeen herätä aamuun uuteen ei ole välttämättä mikään paha juttu.
      Hienosti menneisyyden mies riimittelee ja jakaa omaa elämänväsymystään muillekin ja samalla .... miksi tänne? Mitä odotat meiltä, mies menneisyydestä? Jos etsit myötätuntoa ja empatiaa, niin saat sitä, se on ilmaista ja annetaan vapaasti, ilman mitään odotuksia. Elämää se vain on...ja yritetään nyt vain pitää se oma tyylimme katkeraan loppuun saakka.
      Kirjoitellaa runoja, riimejä, blogeja, mielipiteitä. Toisiamme kunnioittaen.
      yst.
      Paloma aamun kirkkaudessa

      • VaiHoitaakoJoku

        Kuka tohtorisetä tai -täti sinua hoitaa?


      • VaiHoitaakoJoku kirjoitti:

        Kuka tohtorisetä tai -täti sinua hoitaa?

        Minulla on tohtorisetä joka hoitaa, lääkärisisko joka valvoo mitä tohtorisetä määrää hoituritäti joka pitää silmällä ja neuvoo ja niin edelleen.
        Unilääkkeitä (eikä muitakaan psyyken tai hermoston lääkitystä) ole koskaan tarvinnut. Mutta seurannut lähisuvussakin unettomuutta ja sen aiheuttamaa uupumusta. Ja sitten niitä jotka menee lekurille pyytäänunilääkkeitä kun eivät pysty nukkumaan yöllä....mutta monen tunnin päiväunet kyllä onnistuu ;)


      • suusuppuun-akat
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Minulla on tohtorisetä joka hoitaa, lääkärisisko joka valvoo mitä tohtorisetä määrää hoituritäti joka pitää silmällä ja neuvoo ja niin edelleen.
        Unilääkkeitä (eikä muitakaan psyyken tai hermoston lääkitystä) ole koskaan tarvinnut. Mutta seurannut lähisuvussakin unettomuutta ja sen aiheuttamaa uupumusta. Ja sitten niitä jotka menee lekurille pyytäänunilääkkeitä kun eivät pysty nukkumaan yöllä....mutta monen tunnin päiväunet kyllä onnistuu ;)

        Korppis ja Paloma pilasivat tämänkin hyvän aloituksen.


      • suusuppuun-akat kirjoitti:

        Korppis ja Paloma pilasivat tämänkin hyvän aloituksen.

        Laittamalla vähän arkirealismia kehiin?
        Kyllä meiltä empatiaakin löytyy, mutta olemme vuosien varrella lukeneet ehkä liian monta runoa mieheltä joka on menneisyyttä.... ihan hyviä RUNOJA joissa on loppusoinnut ja poljento (mitä riimi sitten on? runo light?) mutta kaikki loppua enteileviä ja me ollaan vaan iloisia siitä että mies menneisyydestä elää edelleen ja on nykyisyyttä.


      • nainennykyisyydessä
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Laittamalla vähän arkirealismia kehiin?
        Kyllä meiltä empatiaakin löytyy, mutta olemme vuosien varrella lukeneet ehkä liian monta runoa mieheltä joka on menneisyyttä.... ihan hyviä RUNOJA joissa on loppusoinnut ja poljento (mitä riimi sitten on? runo light?) mutta kaikki loppua enteileviä ja me ollaan vaan iloisia siitä että mies menneisyydestä elää edelleen ja on nykyisyyttä.

        Miten voi muka olla liikaa menneisyyden miehen runoja jos niitä on vain murto-osa omaan suoltamaasi kyllästymiseen saakka omahyväisestä skeidasta?
        Arvaa kumpia luen mieluummin, enkä varmasti ole ainoa, silti en kirjoita me muodossa.


      • nainennykyisyydessä kirjoitti:

        Miten voi muka olla liikaa menneisyyden miehen runoja jos niitä on vain murto-osa omaan suoltamaasi kyllästymiseen saakka omahyväisestä skeidasta?
        Arvaa kumpia luen mieluummin, enkä varmasti ole ainoa, silti en kirjoita me muodossa.

        Lueppas nyt uudelleen mitä kirjoitin ja tällä kertaa ajatuksella.


    • Vastaan miehen menneisyydestä omin sanoin,
      "Kesäkuu näin saapuu viimein
      mieli laulaa uusin riimein
      valoa ja ilmaa kuumaa
      elämä on pelkkää huumaa"
      ...entäs kun heinäkuu alkaa...
      "Heinäkuu saa tunteet pintaan
      kipeänä tuntuu rintaan
      onnelliset lapsuuskesät
      mansikat ja linnunpesät."
      ...osaat valoisastikin kirjoittaa...
      Iloa ja valoa sinulle jokaiseen päivään.
      Kiitos taas uudesta runosta.

    • Kehujen silmiin-pistävästä innokkuudesta päättelin että minun kommenttiani kaivataan täällä vesi kielellä :)
      -
      Onko tarkoitus aloittaa tänne runo-palsta?
      Mitä ne raukat ajattelevat varsinaisella runo-palstalla, kun heidät jätetään yksin?

      Runo ei ole riimi.
      Eikä riimi runo.
      -
      Aloitus on kuin omais-hoitajan valitus-aloitus kuluneesta nivelestään.
      Vähän tuntuu yhtä väkinäiseltäkin.
      Loppu-Soinnutus toimii kohtuu hyvin.

      H.

      • näin-olin-näkevinäni

        Tuota hunkzs sun kuvaasi tuossa tiirailin, tuijotin,
        piti ihan suurentaa, nähdäkseni mitä siinä oikein on,

        munanko piilotit noitten pakaroitten väliin,

        niin tuosta runosta,
        ei se ny kehumisen arvoinnen ole,
        nämä hömpsöt homekorvat kai haluu mielistellä miehenkipeydessään kaikkia kaksilahkeisia
        joita voi kuvitella olevan miehiä,
        jos ne ei vielä ole kokeilleet dilton tuomaa ihanuutta,


      • näin-olin-näkevinäni kirjoitti:

        Tuota hunkzs sun kuvaasi tuossa tiirailin, tuijotin,
        piti ihan suurentaa, nähdäkseni mitä siinä oikein on,

        munanko piilotit noitten pakaroitten väliin,

        niin tuosta runosta,
        ei se ny kehumisen arvoinnen ole,
        nämä hömpsöt homekorvat kai haluu mielistellä miehenkipeydessään kaikkia kaksilahkeisia
        joita voi kuvitella olevan miehiä,
        jos ne ei vielä ole kokeilleet dilton tuomaa ihanuutta,

        "näin-olin-näkevinäni"

        En minä usko tuota, he haluavat vain ilkeillä minulle :)
        -
        Kuva on kyllä kannan-otto DB2 keskusteluun ja Läski-leikkauksiin.
        Huomasin kyllä miltä kuva näyttää, kun siirsin sen PC:lleni ja suurensin.
        -
        Se pieni on todella Kanan-Pojan-Paisti-Leike paistettuna.
        Tykkään syödä niitä ja ovat ne hyviä leivän-päälläkin.
        Sattumoisin oli yksi jäljellä.
        Sekä kaksi-rivinen Possun-kylki, jonka leikkasin kahtia.

        H.


      • ent.siivoojaparka
        hunksz kirjoitti:

        "näin-olin-näkevinäni"

        En minä usko tuota, he haluavat vain ilkeillä minulle :)
        -
        Kuva on kyllä kannan-otto DB2 keskusteluun ja Läski-leikkauksiin.
        Huomasin kyllä miltä kuva näyttää, kun siirsin sen PC:lleni ja suurensin.
        -
        Se pieni on todella Kanan-Pojan-Paisti-Leike paistettuna.
        Tykkään syödä niitä ja ovat ne hyviä leivän-päälläkin.
        Sattumoisin oli yksi jäljellä.
        Sekä kaksi-rivinen Possun-kylki, jonka leikkasin kahtia.

        H.

        Tuo kuvasi kyllä sopisi paremmin koti-kiusatun profiilikuvaksi (ennen perunajauhoja).
        Vai oletko sinäkin alkanut pyöräilemään?


    • Miesmenneisyydestä on vanha tuttu. Mykistäviä hänen runonsa minusta ovat.
      Teema on sama: elämän kipeys. Omakohtaista tai ei, mutta jos kirjoittaa noin, on kulkenut syvissä vesissä.
      Media tulvii erilaisia selviytystarinoita. Siksi on "virkistävää" lukea muutakin, siitä kun ei selviydy, kun toivoa ei ole. Itsekin olisin kyllä valmis vakuuttamaan, että toivoa on aina. Mutta hyvä on huudella rannalla, kun merellä on hätä.
      Kiitos runostasi miesmenneisyydestä. Kaikkea hyvää sinulle. Mitä se "hyvä"sitten kohdallasi onkin.

      • "demeter1"

        Niimmutku minäkin kirjoitan riipaisevia riimejä.
        Eläinten riipaisevia kohtaloita elämän julmuudessa.
        Satuja mummojen lapsen-lpsillekin.
        Kaipuuta kaukaisiin rantoihin.
        Tuskaa kuoleman nuolemasta.
        Eikä minulle kukaan "poikkea" kehumassa.
        -
        Hyi! teitä ilkeitä naisia :)
        Osoitatte mieltänne kehumalla mielen-osoituksellisesti.
        Kohtahan aloittajakin alkaa tuntea häpeää.

        H.


      • kehuja.kerjäät
        hunksz kirjoitti:

        "demeter1"

        Niimmutku minäkin kirjoitan riipaisevia riimejä.
        Eläinten riipaisevia kohtaloita elämän julmuudessa.
        Satuja mummojen lapsen-lpsillekin.
        Kaipuuta kaukaisiin rantoihin.
        Tuskaa kuoleman nuolemasta.
        Eikä minulle kukaan "poikkea" kehumassa.
        -
        Hyi! teitä ilkeitä naisia :)
        Osoitatte mieltänne kehumalla mielen-osoituksellisesti.
        Kohtahan aloittajakin alkaa tuntea häpeää.

        H.

        Älä puhu skeidaa, esim. rosaliiin kehuu sua estottomasti.


      • kehuja.kerjäät kirjoitti:

        Älä puhu skeidaa, esim. rosaliiin kehuu sua estottomasti.

        "kehuja.kerjäät"

        Niin, Rosaliin tykkääkin minusta ihan oikeasti.
        Minä välillä laitan hänelle riimeihini pikkuisen pusuloita.
        -
        Taidat olla minulle 10 Triljoonaa kehua velkaa.
        Ainakin sen verran olen loistavia riimejäni kauniiseen musiikkiin
        soljuvasti liittänyt :)
        Demeter1:kin on.
        Ja mitä niitä nyt on.

        H.


      • terv-anoppi-
        hunksz kirjoitti:

        "demeter1"

        Niimmutku minäkin kirjoitan riipaisevia riimejä.
        Eläinten riipaisevia kohtaloita elämän julmuudessa.
        Satuja mummojen lapsen-lpsillekin.
        Kaipuuta kaukaisiin rantoihin.
        Tuskaa kuoleman nuolemasta.
        Eikä minulle kukaan "poikkea" kehumassa.
        -
        Hyi! teitä ilkeitä naisia :)
        Osoitatte mieltänne kehumalla mielen-osoituksellisesti.
        Kohtahan aloittajakin alkaa tuntea häpeää.

        H.

        --
        juuu, tämä
        demeter1 ym. mummot selkeästi kilpaa mielistelee meneisyyden miestä, heh
        sori vaan ku on liian läpinäkyvää,
        älä hunkszi ole yhtää huolissasi,
        hyvä sinäki olet,

        pikkusen naurattaa nämä tyhjän kehujat,
        huomion kipeät mummo-raukat,
        toivottavasti meneisyyden mies y m m ä r t ä ä olla hurmioitunu näitten mummoressukkojen mielistelystä,

        toivottavasti menneisyyden mies edes älyää kehua vastaavasti näitä höpsähtäneitä mummo-raukkoja,
        mummoille olisi hyvin, hyvin, hyvin, tärkeää pieniki huomio osoitus meneisyyden mieheltä,
        se oli taivaanlahja näille,
        mummojen päivä olisi pelastettu,
        aaaaahhhhh, kuinka ihania ovatkaa nämä virtuaali ukkelit ,
        mummot odottaa sydän syrjällään vastaavasti kehuja ja huomion osoituksia meneisyyden miejeltä,
        eikä olisi yhtää pahitteksi vaikka muutki miehet huomioisvat näitä mummoja,
        heillä on tosi kurjaa yksinäisyydessään,


      • "terv-anoppi-"


        Älä moiti aloittajaa.
        Eihän hän tehnyt muuta virhettä, kun että erehtyi palstasta.
        Ihan hyvin sopii runonsa runo-palstalle.
        -
        Pitänee muistaa että he, jotka kasvoivat aikuisuuteen runoja lukien,
        alkavat olla 80 .
        Me 60 emme ole sitä suku-polvea lähelläkään.
        Ainakaan enimmäkseen.
        -
        Ajattele nyt minuakin.
        66V. hippi?
        Mikä runo-poika minä olen?
        Tai edes olen voinut olla.

        H.


      • terv-anoppi- kirjoitti:

        --
        juuu, tämä
        demeter1 ym. mummot selkeästi kilpaa mielistelee meneisyyden miestä, heh
        sori vaan ku on liian läpinäkyvää,
        älä hunkszi ole yhtää huolissasi,
        hyvä sinäki olet,

        pikkusen naurattaa nämä tyhjän kehujat,
        huomion kipeät mummo-raukat,
        toivottavasti meneisyyden mies y m m ä r t ä ä olla hurmioitunu näitten mummoressukkojen mielistelystä,

        toivottavasti menneisyyden mies edes älyää kehua vastaavasti näitä höpsähtäneitä mummo-raukkoja,
        mummoille olisi hyvin, hyvin, hyvin, tärkeää pieniki huomio osoitus meneisyyden mieheltä,
        se oli taivaanlahja näille,
        mummojen päivä olisi pelastettu,
        aaaaahhhhh, kuinka ihania ovatkaa nämä virtuaali ukkelit ,
        mummot odottaa sydän syrjällään vastaavasti kehuja ja huomion osoituksia meneisyyden miejeltä,
        eikä olisi yhtää pahitteksi vaikka muutki miehet huomioisvat näitä mummoja,
        heillä on tosi kurjaa yksinäisyydessään,

        Amen. " terv-anoppi". Tulihan se sieltä, ilkut kehumisesta. Niitä tässä onkin odoteltu kun pari kertaa olen kehunut toista kirjoittajaa.
        Oletko itse jäänyt ilman kehuja ? Kuulostaa vähän siltä.
        Kokemukseni mukaan miesmenneisyydestä ei ole koskaan vastannut "ihalijapostiinsa", joten sitä en kyllä odottanut, tuskin kukaan muukaan.

        Entä onko mummous sinulle jotenkin arka paikka , kun kovasti yrität sillä herjata ?
        Minulle se ei ole, enkä usko että muillekaan palstan mummoille.
        En jaksa lakata ihmettelemästä sitä, miksi täällä ei saisi kehua toista kirjoittajaa.
        Heti syytetään mielistelystä ja/tai kaupankäynnistä..Minulle kehuminen on aina ollut helppoa ja luontaista vaikka olen sitä täällä yrittänyt "yleisön pyynnöstä"välttää... Yritä nyt kestää nämä vähäiset ruodusta poikkeamiset.


      • siilimuori3
        terv-anoppi- kirjoitti:

        --
        juuu, tämä
        demeter1 ym. mummot selkeästi kilpaa mielistelee meneisyyden miestä, heh
        sori vaan ku on liian läpinäkyvää,
        älä hunkszi ole yhtää huolissasi,
        hyvä sinäki olet,

        pikkusen naurattaa nämä tyhjän kehujat,
        huomion kipeät mummo-raukat,
        toivottavasti meneisyyden mies y m m ä r t ä ä olla hurmioitunu näitten mummoressukkojen mielistelystä,

        toivottavasti menneisyyden mies edes älyää kehua vastaavasti näitä höpsähtäneitä mummo-raukkoja,
        mummoille olisi hyvin, hyvin, hyvin, tärkeää pieniki huomio osoitus meneisyyden mieheltä,
        se oli taivaanlahja näille,
        mummojen päivä olisi pelastettu,
        aaaaahhhhh, kuinka ihania ovatkaa nämä virtuaali ukkelit ,
        mummot odottaa sydän syrjällään vastaavasti kehuja ja huomion osoituksia meneisyyden miejeltä,
        eikä olisi yhtää pahitteksi vaikka muutki miehet huomioisvat näitä mummoja,
        heillä on tosi kurjaa yksinäisyydessään,

        Kehut pitää antaa silloin kun niillä on aikansa ja paikkansa. Minulla ainakin on vara sanoa kehut silloin just kun minusta siltä tuntuu. Haluan sanoa sen kun tykkään, sillä liian usein tulee sanottua naama rutussa sekin kun ei tykkää. Jos sillä saa hyvää mieltä itselle ja myös sille toiselle, mikä ettei.

        Minusta miehen menneisyydestä runoelmat ovat tyhjän sijasta harvinaisen täydet, sano sinä katteuksillasi ja katkeruuttasi ihan mitä haluat. Olet vissiin jäänyt itse vaille ja et sitten soisi muillekkaan vai kuinka? Happamia sano kettu pihlajanmarjoista.


      • siilimuori3 kirjoitti:

        Kehut pitää antaa silloin kun niillä on aikansa ja paikkansa. Minulla ainakin on vara sanoa kehut silloin just kun minusta siltä tuntuu. Haluan sanoa sen kun tykkään, sillä liian usein tulee sanottua naama rutussa sekin kun ei tykkää. Jos sillä saa hyvää mieltä itselle ja myös sille toiselle, mikä ettei.

        Minusta miehen menneisyydestä runoelmat ovat tyhjän sijasta harvinaisen täydet, sano sinä katteuksillasi ja katkeruuttasi ihan mitä haluat. Olet vissiin jäänyt itse vaille ja et sitten soisi muillekkaan vai kuinka? Happamia sano kettu pihlajanmarjoista.

        "siilimuori3"

        Kaikkien näitten vuosien jälkeen ei siis yhtä ainoaa kehuttavaa ole ollut.
        Minkä minä olen saanut aikaan?

        H.


      • siilimuori3
        hunksz kirjoitti:

        "siilimuori3"

        Kaikkien näitten vuosien jälkeen ei siis yhtä ainoaa kehuttavaa ole ollut.
        Minkä minä olen saanut aikaan?

        H.

        No katoppakö.......
        Sellaista on vaikia kehua joka ihte ihteesä kehuu ja lyttää muita. Sillon en näe aihetta kehuihin. Siis ei tee mieli kehua vaikka aihetta voisi JOSKUS ollakin.

        Omakehu nääs HAISEE.


      • heh-tapansa-kullaki
        demeter1 kirjoitti:

        Amen. " terv-anoppi". Tulihan se sieltä, ilkut kehumisesta. Niitä tässä onkin odoteltu kun pari kertaa olen kehunut toista kirjoittajaa.
        Oletko itse jäänyt ilman kehuja ? Kuulostaa vähän siltä.
        Kokemukseni mukaan miesmenneisyydestä ei ole koskaan vastannut "ihalijapostiinsa", joten sitä en kyllä odottanut, tuskin kukaan muukaan.

        Entä onko mummous sinulle jotenkin arka paikka , kun kovasti yrität sillä herjata ?
        Minulle se ei ole, enkä usko että muillekaan palstan mummoille.
        En jaksa lakata ihmettelemästä sitä, miksi täällä ei saisi kehua toista kirjoittajaa.
        Heti syytetään mielistelystä ja/tai kaupankäynnistä..Minulle kehuminen on aina ollut helppoa ja luontaista vaikka olen sitä täällä yrittänyt "yleisön pyynnöstä"välttää... Yritä nyt kestää nämä vähäiset ruodusta poikkeamiset.

        jooo, just,,,
        o i k e a kritiikki on aina paikallaan,
        mutta tämä löi kyllä komeesti ylilaidan,
        hyvästä runotyylistä ku ei ollut tietoakaan,
        lähinnä tuosta kehumisesta voisi loukkantua,
        teeskentelyä, teenäistä, heh, läpnäkyvää imartelua,
        ku asiassa ei ole totta hiventäkää,


      • kanatki-tappelee-
        siilimuori3 kirjoitti:

        Kehut pitää antaa silloin kun niillä on aikansa ja paikkansa. Minulla ainakin on vara sanoa kehut silloin just kun minusta siltä tuntuu. Haluan sanoa sen kun tykkään, sillä liian usein tulee sanottua naama rutussa sekin kun ei tykkää. Jos sillä saa hyvää mieltä itselle ja myös sille toiselle, mikä ettei.

        Minusta miehen menneisyydestä runoelmat ovat tyhjän sijasta harvinaisen täydet, sano sinä katteuksillasi ja katkeruuttasi ihan mitä haluat. Olet vissiin jäänyt itse vaille ja et sitten soisi muillekkaan vai kuinka? Happamia sano kettu pihlajanmarjoista.

        makunsa kullaki,
        toisilla on hyvä maku
        toisilla huono maku,
        sun makusi vaikuttaa jälkimmäiseltä,
        onkos teillä kahdella kilpa kosinta käynnissä,


      • Siilimuori3
        kanatki-tappelee- kirjoitti:

        makunsa kullaki,
        toisilla on hyvä maku
        toisilla huono maku,
        sun makusi vaikuttaa jälkimmäiseltä,
        onkos teillä kahdella kilpa kosinta käynnissä,

        No sulla on sun makus joka ei vastaa omaani. Minun ei tarvitse kilpakosia, mullon jo mies. Rehellinen voin silti olla ja kertoa pitäväni. Vhiduddaako ;)?


    • Tämä menee ohi... mutta on sitä, mitä tulee mieleen mielipiteistä... aloittaja on saanut...
      Jos kaikki, jotka kiitoksen sanan löytävät ovat höpsöjä homekorvia niin mielelläni olen höpsö homekorva mutta koskaan en mielistele. Varsinkaan kakslahkeisia, vaikka niin luulette... No, voin yhtä vähän... mutta ei kaikki kiittäjät ole miehenkipeitä... minä nyt tietysti voin olla kaikkien muitten höpsöykieni lisäksi.
      Runoilevat ja riimittelevät ihmiset ovat ihania, olkoon aiheet miten surullisia tai iloisia tahansa.
      Jokaisella on mielipiteen vapaus ja jos haluat kiittää niin kiität ja ei moittija ole sen suurempi sankari, vain eri mieltä asiasta. Erilainen höpsökorva siis.

      Eihän sillä ole väliä onko runo tai riimi tai tanka tai limerikki tai sanoja suorassa jonossa, kunhan löytää sanoja armaasta suomenkielestä ja pistää omia tunnevirityksiä mukaansa. Tämä palsta on oiva paikka moiseen irrotteluunkin. Ei tarvitse lukijan ymmärtää tai miettiä onko hyvä tai huono, vaan miltä se lukuhetki tuntuu, liikuttaako vaiko eikö. Sitten kiitän tunteeni mukaan.
      Jos kritiikkiä pyydetään niin silloin tulee muutakin kuin kiitosta.

    • nainennykyisyydessä

      Kiitos taas menneisyyden miehelle kauniisti soljuvasta runosta.

      Monenmonta runoasi olen jo tallentanut omiin arkistoihini

      helpotusta sulle suon
      mansikoita vaikka tuon
      letut paistan
      huuliltas maistan
      elämän janon
      "tule mukaani" sanon

    • reppuriika

      Ja kyllä sinulle Luoja vielä anteeksi antaa. Ja edessä on elämä.

    • ItteOonMutSinuaSyytän

      Joku vielä vähän kettuilee
      Toinen vähän enemmän hattuilee
      Suunsa kummallakin murtuilee
      Miksi kummassa maha kupruilee
      ...
      Jos ison pierunsa pois päästäisi
      Muilta murheilta se säästäisi
      Mahaansa saisi varovasti rummuttaa
      Hiekkaa rannalla päälleen kummuttaa
      ...
      Ei tarvitsisi muille ilkeillä
      Kun katseensa antais pilkeillä
      Moni rakastaan vielä kaipaa
      Toiset toisille kuoppaa kaivaa
      ...
      Pari katkeraa ja pettynyttä
      Mieli matalassa ryvettynyttä
      Ei rakkaudesta tiedä mitään
      Kun ei halua antaa kelleen sitään
      ...
      Ottaa vaan ja lisää pyytää
      Ei tunnusta omaa syytään
      Jos jakamalla hyvä lisääntyy
      Kiinni pitämällä sekin pysähtyy
      ...
      Katkera jos on mummo tai ukki
      Toisesta taas tulee äkeä syntipukki
      Riskilukki vois eloa vähän helpottaa
      Jos verkossa antais levätä velpottaa
      ...
      Keinuisi hiljaa ja huutaisi saipaa
      Hölmöt luulee että miestä kaipaa
      Mummot kun toisille äkäilee
      Ja rumasti muita nimittelee
      ...
      He itse tietää mitä kaipailee
      Toisille sitä samaa tarjoilee
      Ei kuitenkaan antaa tahtoisi mitään
      Vaikka huutelee: lykkäile sisään.

      • blogit-ja-riimit

        Hiton hienoa riimittelyä ja minä en usko, että itsestäsi kirjoitat, kuten tuota aloittajan runoasi joku ounasteltiin?

        esp:kin on oikeassa, että jos jokaisen laulunsanat olisi tekijän omasta elämästä, niin johan olisi "hullunmyllyä"


      • SalaaJaNikittäTaas
        blogit-ja-riimit kirjoitti:

        Hiton hienoa riimittelyä ja minä en usko, että itsestäsi kirjoitat, kuten tuota aloittajan runoasi joku ounasteltiin?

        esp:kin on oikeassa, että jos jokaisen laulunsanat olisi tekijän omasta elämästä, niin johan olisi "hullunmyllyä"

        Aloitus ei ole minun runoni. Työ höpöriimittely on.


    • ent.siivoojaparka

      Aloituksessa olisi hyvät oikein tyypillisen suomalaisen melankolisen iskelmän sanat.
      Voi minkä hitin siitä saisikaan, jos joku rustaisi siihen mollivoittoisen melodian.
      Minuun aloitus iskee tunnepohjaisesti niin, että kylmät väreet käy ja iho nousee kananlihalle, jos samaistaa itsensä siihen.
      Kirjoittajastahan en tiedä vaikka voisi kuinkakin hyvin. Minämuodossahan voi kirjoittaa kirjoittamatta silti itsestään. Tuskin kaikki laulujen sanoittajatkaan itsestään kaikissa sanoituksissaan kertoo. Muutenhan voisi olettaa heidän tunne-elämänsä olevan vielä sotkuisempaa kuin minun.

      • ent.siivoojaparka

        Lisäisin vielä tuohon, että cellolla soitettuna.


      • "ent.siivoojaparka"

        "Kainuu...kevään aikaan niin pitkään se uinuu
        uinuu...kunnes roihuina tunteensa riehuu.

        Painuu...pyrstö pitkänä virtaan ja nousee
        kunnes syntyy kesä taas uudelleen..."

        :)

        Sävellä, ole hyvä.
        LInkitätkökin jotain sopivaa.

        H.


      • ent.siivoojaparka
        hunksz kirjoitti:

        "ent.siivoojaparka"

        "Kainuu...kevään aikaan niin pitkään se uinuu
        uinuu...kunnes roihuina tunteensa riehuu.

        Painuu...pyrstö pitkänä virtaan ja nousee
        kunnes syntyy kesä taas uudelleen..."

        :)

        Sävellä, ole hyvä.
        LInkitätkökin jotain sopivaa.

        H.

        Ole hyvä .
        https://www.youtube.com/watch?v=8567eevZhbM


      • ent.siivoojaparka
        hunksz kirjoitti:

        "ent.siivoojaparka"

        "Kainuu...kevään aikaan niin pitkään se uinuu
        uinuu...kunnes roihuina tunteensa riehuu.

        Painuu...pyrstö pitkänä virtaan ja nousee
        kunnes syntyy kesä taas uudelleen..."

        :)

        Sävellä, ole hyvä.
        LInkitätkökin jotain sopivaa.

        H.

        Olet näköjään haalinut perääsi minun häiriintyneen kolleegani.
        Säveltäisin kyllä, jos olisin Bach, mutta olen ihan suomalaisittain vain Pah. Eikä minulla ole sitä celloakaan. Pianokin olisi myynnissä, jos joku maksaisi siitä edes jotain.

        https://www.youtube.com/watch?v=aTAASV_Rjl0


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Olet näköjään haalinut perääsi minun häiriintyneen kolleegani.
        Säveltäisin kyllä, jos olisin Bach, mutta olen ihan suomalaisittain vain Pah. Eikä minulla ole sitä celloakaan. Pianokin olisi myynnissä, jos joku maksaisi siitä edes jotain.

        https://www.youtube.com/watch?v=aTAASV_Rjl0

        Kuka sinä olet?

        H.


      • ent.siivoojaparka
        hunksz kirjoitti:

        Kuka sinä olet?

        H.

        No sitä minä oikeastaan joskus ihmettelen itsekin.
        Olen minä tällä samalla nikillä kirjoitellut pari vuotta, kuka sitten lienenkin. Näkyi joku toinenkin ihastuneen samaan nikkiin. Minä en sellaisia arkipäiväisyyksiä ja kuluneita sanontoja bruukaa harrastaa kuin "ole hyvä", "kiitos", "anteeksi", "näkemiin" ... Ne on toiset, ne.


      • joiltainpuuttuvat
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        No sitä minä oikeastaan joskus ihmettelen itsekin.
        Olen minä tällä samalla nikillä kirjoitellut pari vuotta, kuka sitten lienenkin. Näkyi joku toinenkin ihastuneen samaan nikkiin. Minä en sellaisia arkipäiväisyyksiä ja kuluneita sanontoja bruukaa harrastaa kuin "ole hyvä", "kiitos", "anteeksi", "näkemiin" ... Ne on toiset, ne.

        Noita kuluneita sanontoja kutsutaan kohteliaisuuksiksi/käytöstavoiksi.


      • ent.siivoojaparka
        joiltainpuuttuvat kirjoitti:

        Noita kuluneita sanontoja kutsutaan kohteliaisuuksiksi/käytöstavoiksi.

        Ne "kohteliaisuudet" voi esittää muutenkin ja paljon puhuvammin/todella sitä tarkoittaen kuin pelkkinä "kohteliaisuuksina" kulunein sanoin, mitkä livautetaan suupielestä pelkän kohteliaisuuden/tavan takia, ilman että ne tulee sen syvemmältä.
        En anna paljonkaan painoa noille sanoille.


    • Vertaan tekstiä Edith Södergrahnin runoihin, hän oli erittäin taitava Pitkä ketju, joten vastaan aloitukseen,
      Tekstin sanoma on, mielestäni, melankolinen ja palaa johonkin mistä ei voi toipua. Tulevaisuus on kuin vahva läpinäkymätön aamu-usva, vaikka kaikki on vielä ulottuvilla, silti saavuttamattomissa, mystisesti.melankolian kuvaaja, tunnelman välittäjä.

      • "Kawe"

        Ehkäpä Edith on aloittajaa opettanut.
        Tuskaan murheeseen syössyt.
        Lauri Viita tummana seinänä ollut
        Eino Leinon sortuma oppaaksi tullut.
        -
        Väärään palstaan surkeena sortanut.


        H.


    • Miksi väärään palstaan?
      Runoja ja riimejä täällä on näkynyt pilvin pimein. Joskus kömpelöitä kuin norsujen polkka, joskus sulavia kuin orava joka kiipeää puuhun. Jokainen tyylillään. Annas nyt olla hunksz ja älä aina moiti muita.

      • "paloma.se.co"

        Minä en voi.
        Kyseessä on keskustelu-palsta.
        MInä en luo sääntöjä.
        Runoilla on omat palstansa.


        H.


      • TurhäRäksyJaTyyyyyy

        Runoissa on paaaaaaljon enemmän sisältöä kuin sinun (hunkszin) teksteissä koskaan on!!!!


    • elliivo

      Hyvä runo! Tunnelmasta ja poljennosta tulee kaukaisesti mieleen Edgar Allan Poen Korppi. En tiedä miksi eksyin tänään tälle palstalle oltuani pois monta vuotta. Samat vanhat nahistelijat täällä näkyvät edelleen valtaa pitävän :D

      • niimkuinmääkin

        Niinhän monet ovat olleet poissa monta vuotta ja sitten taas poikkeavat ;))))))))


      • ent.siivoojaparka
        niimkuinmääkin kirjoitti:

        Niinhän monet ovat olleet poissa monta vuotta ja sitten taas poikkeavat ;))))))))

        Ajantaju menee vanhemmiten välillä sekaisin. Yksi päivä saattaa tuntua monelta vuodelta ja monen vuoden takaiset asiat eilen tapahtuneilta.


    • Koetapaduuria

      Hieno. Vaikka molliasenteinen. Elämä muuttuu epävireiseksi jos sen ajattelee sellaiseksi.

    • MäMatkaanLähden

      Juhannus kohta taas koittaa
      Aurinko paistaa ken suuta soittaa
      Saanko huomenna maistaa marjaa
      Vaikken oo koskaan katsonut karjaa
      ...
      Niin mies vastaa kun sille huutaa
      Kuka se käyttää lentämiseen luutaa
      Nuoret kaikkialla tv:ssä parittelee aina
      Maanantaina, arkiviikolla ja perjantaina
      ...
      Yksin oon toivon hellää kosketusta
      Ei yllätä vaikka elämä onkin kusetusta
      Onnistuuko itse viel vaippaa vaihtaa
      Hävettää kun toiset ehkä haistaa
      ...
      Mitä voisin vielä toivoa ja odottaa
      Uskaltaisinko uutta suhdetta alottaa
      Huoliiko minua enää kukaan
      Ottaisiko luontoretkelle mukaan
      ...
      Voinko muuta toivoa ja odottaa
      Kun joka paikkaa jo kolottaa
      Tahtoisiko joku minua hoivata siellä
      Vai olenko minä paremman elämän tiellä
      ...
      Olen jo valmis matkaani jatkamaan
      Huomenna lähden muualle matkaamaan
      Annatko sinä vielä lahjasi mulle
      Kun minä itse jätän hyvästit sulle
      ...
      Mä matkaan kohta lähdenkin taas
      Mikään ei pidättele enää tässä haas
      Olen jo kyllin täällä viipynyt
      On lähtöaika tullut nyt!

      • Missäihmisyys

        Tässä ei ollut muuta omalle kohralle kuin tuo " ... vaikka elämä onkin kusetusta ... ". Uskomatonta miten paljon jotkut 'ihmiset' voivat totisina ja tosissaan puhua pashkaa. Kymmenen vuoden oma yritelmä ja koetus ei onnistunut juuri siitä syystä, että "kusettajia" oli niin paljon.


    • töött

      Runoilla voi lyhyesti ja ytimekkäästi ilmaista mielialoja, kaikenlaisia kuten kaikkina aikakausina ihmiset tehneet - luovuutta sekin samoin kuin lapsen kysymys - mikä erottaa ihmiset eläimistä - pistää aikuuisetkin välillä pohtimaan syntyjä syviä. Poikkean vähän aiheesta Korpikirjailijan Kohtalonköynnös- keskustelun tiimoilta - mulla alkoi joskus katsomani Jäniksen vuosi elokuvan taustamelodia soimaan päässäni, jonka sanoin olevan umpiluuta. Oli pakko etsiä soinnut soittimesta ja kirjastosta löysin runon Nuotiotunnelma, Juha Vainio, säv.
      Markku Kopisto, Mun mielestä upea tarina omalta ajaltaan
      - vaikka ihmisten tunteita miksikään yhteiskunnan ilmapiiriä muokkaavaksi noteerattaisikaan, on ne kuitenkin osa maailmanmenoa aina mukana tavalla jos toisellakin - miksi järjenkäyttö ihmisiltä olisi kielletty? Sekin liittyy ihmistenhengissäselviämiseen.
      Silloinkinn jos uupumus ylittää kestokyvyn tai koko maailman kohtalokysymyksiä ihmiset miettivät hartaasti ja arjessa eläessään`?

    • Hauskaa kun miesmenneisyydestä on monistunut aloitukseensa, jotenkin tekstit tuntuvat tutuilta ja sanavalinnat paljastavat tuttuja kirjoittajia.
      Jokainenhan voisi oman versionsa tekaista ja panna loppusoinnut laulamaan, no kaikki muut paitsi minen ossais moista juttua tehdä.

    • tööttt

      Sekin asia, kun esm joku on kaapannut toisten stt-tunnuksia ja muita salasanoja, tyhjentänyt niillä varoja toisten tileiltä, koettu sekin sangen piinaavaksi ja vainoharhaisen oloisen tekeväksi - rva, joka siitäkin asiasta kirjoitti ihan asiaa - kun työskentelee sangen vastuunalaisessa työssä ja joku käyttää luottamustasi väärin - kyllähän sekin vie lähinnä uupumukseen, katastrofi-ja tuhon partaalle-tunnelmiin - koettu sekin monta kertaa täälläkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      444
      9834
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2506
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      59
      1967
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1719
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      90
      1452
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1389
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      376
      1288
    8. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      146
      1265
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      22
      1229
    10. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe