Koirapillille käyttöä sairaalassa

Sairaalassa on otettu käyttöön koirapilli sellaisia tilanteita varten, jos on Jallulle asiaa, mutta ei haluta häiritä muita potilaita. Jallu nimittäin kykenee selvästikin kuulemaan muun muassa ultraääniä. Erottaahan hän jopa eron 24bit/96khz ja 16bit/48khz ääniraitojen välillä.

27

391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaiettäsairaalassa

      Ja dynamiikka onnsinulle kanssa ihan outo käsite, eikö siellä hoidossa jossa sanot olevasi ole luettavana audio aiheisia kirjoja?
      Lue myös se linkki jonka laitoin,myritäppä siitä vääntää taas fakta hölynpölyksi.

      • Ei ole yhtään outo käsite. Sille vain on rajansa, mitä ihminen erottaa ja mitä ei.

        http://drewdaniels.com/audible.pdf

        Esimerkiksi tuossa tutkimuksessa ei ole onnistuttu osoittamaan, että ihminen sen pystyisi arvausta paremmin erottamaan.


      • lahjaton-Matt
        Tri.Kerkko.Koni kirjoitti:

        Ei ole yhtään outo käsite. Sille vain on rajansa, mitä ihminen erottaa ja mitä ei.

        http://drewdaniels.com/audible.pdf

        Esimerkiksi tuossa tutkimuksessa ei ole onnistuttu osoittamaan, että ihminen sen pystyisi arvausta paremmin erottamaan.

        Juurihan tuossa sanoit että dynamiikka on sinulle outo käsite koska et erota sitä.
        Kehut varmaan cd äänilevyjenkin äärirajoille huudatettua musiikkia hyväksi jossa dynamiikasta ei ole tietoakaan.

        Monet tutkimukset ja artikkelit on todistanut lukuisia kertoja tuon asian, mutta ethän sinä näistä pysty mitään tajuamaan.


      • lahjaton-Matt kirjoitti:

        Juurihan tuossa sanoit että dynamiikka on sinulle outo käsite koska et erota sitä.
        Kehut varmaan cd äänilevyjenkin äärirajoille huudatettua musiikkia hyväksi jossa dynamiikasta ei ole tietoakaan.

        Monet tutkimukset ja artikkelit on todistanut lukuisia kertoja tuon asian, mutta ethän sinä näistä pysty mitään tajuamaan.

        Loudness war ei ole mikään CD-formaatin itsensä vika.


      • Tri.Kerkko.Koni kirjoitti:

        Loudness war ei ole mikään CD-formaatin itsensä vika.

        Näinhän se on! Täällä osastolla käytämme ainoastaan CD-levyjä niiden suuremman taajuuskaistan vuoksi...


      • Voithmäää
        Tri.Kerkko.Koni kirjoitti:

        Loudness war ei ole mikään CD-formaatin itsensä vika.

        Sellaista ei ole kukaan väittänytjään, se lukemisenymmärtäminen on sinulle aika moisen hankala suoritus ilmeisesti, kysy hoitajilta apua.


      • Voithmäää kirjoitti:

        Sellaista ei ole kukaan väittänytjään, se lukemisenymmärtäminen on sinulle aika moisen hankala suoritus ilmeisesti, kysy hoitajilta apua.

        Muuten vain jokeltelit:

        "Kehut varmaan cd äänilevyjenkin äärirajoille huudatettua musiikkia hyväksi jossa dynamiikasta ei ole tietoakaan."

        Sellaista se on se Jallun jokeltelu.


      • Jallujokeltaq
        Tri.Kerkko.Koni kirjoitti:

        Muuten vain jokeltelit:

        "Kehut varmaan cd äänilevyjenkin äärirajoille huudatettua musiikkia hyväksi jossa dynamiikasta ei ole tietoakaan."

        Sellaista se on se Jallun jokeltelu.

        Oletko jotenkin yksinkertainen?


      • Jallujokeltaq kirjoitti:

        Oletko jotenkin yksinkertainen?

        Noin yleisellä tasolla en varmastikaan ole kovinkaan yksinkertainen, mutta hyvin mahdollista tietysti on, että olen jollain kapealla osa-alueella yksinkertainen. Sen sijaan Jallu nähtävisti tykkää jokellella joutavia.


    • Normikuuloinen

      Normaali kuuloinen kykenee,mainä et olekaan normaalikuuloinen.

    • Linuks_kuulohäiriö

      Linuksin valtavat ultra-toimimattomuudet luovat mm. vainoharhoja kaiken muun hankaluuden lisäksi.....†

      • Jaaha, onkos Karikin niitä kaiutinkaapeleiden sisäänajajia?


      • hihhulit_hiiteen
        Tri.Kerkko.Koni kirjoitti:

        Jaaha, onkos Karikin niitä kaiutinkaapeleiden sisäänajajia?

        Kari on hihhuli.


      • hyvin.kuuluu
        Tri.Kerkko.Koni kirjoitti:

        Jaaha, onkos Karikin niitä kaiutinkaapeleiden sisäänajajia?

        Turhaan mollaatte Karia sillä hän pystyy myös kuulemaan kuinka maali kuivuu ja ruoho kasvaa. Erityisen tarkaksi hänen korvansa ovat kehittyneet kuulemaan kuinka virukset tulevat ethernet kaapelia myöten hänen windows koneelleen. Johtuu varmaan siitä että windows koneen kanssa sitä saa paljon harjoitusta asian oppimiseen.


      • Turvalliset_Windowsit

        Niin, ihanasti jo 8 vuotta Windowia, eikä vieläkään yhtään haittaohjelmaa tai virusta!

        Windowsit XP ja 7.


      • dossiili
        Turvalliset_Windowsit kirjoitti:

        Niin, ihanasti jo 8 vuotta Windowia, eikä vieläkään yhtään haittaohjelmaa tai virusta!

        Windowsit XP ja 7.

        Iiihaahaa Dosseja ja Windowseja 30 vuotta, tuhansia haittaohjelmia.


    • Suloinen_Windows_

      Tämä on linukshihhulit yhtä onnea kaikki, kun saa Windowsilla surffata ja muutenkin viettää vapaa-aikaa…..♥

      • hihhulit_hiiteen

        Kyllä varmasti saa vinkuran seurassa viettää vapaa-aikaansakin. Runsaasti. On nimittäin virusten skannailua, levyn eheyttämistä, BSOD:kin harmillisen usein, ajureitten metsästystä pitkin nettiä, päivitysrumbaa aivan omine ongelmineen, muiden ohjelmien päivittämistä jne. jne... Voi, voi näitähän riittää! Ja kaiken aikaa takaraivossa jyskyttää aavistus siitä, että tärkeät asiatiedot (ei toki viihdekäyttäjä Karin tapauksessa, tietenkään) vuotavat sinne jonnekin. Toivotan kuitenkin jaksamista ohdakkeisella polullanne.


    • ei-voi-muuten

      CD ja vinyylilevyjä ei voi erottaa kuullun perusteella muuten kuin vinyylin napsujen ja rahinan takia.

      • voivoijavoi

        Kannattaa kuunnella bittejä ja katsella pikseleitä.


      • lihapierukkamies

        Senkin voi erottaa mutta cd ja bluray ääniraidasta ainakin erottaa jos ei ole puolikuuro tai muuten lahjaton musiikillisesti kuten kejussa Jallu kertoo olevansa.


      • lihapierukkamies kirjoitti:

        Senkin voi erottaa mutta cd ja bluray ääniraidasta ainakin erottaa jos ei ole puolikuuro tai muuten lahjaton musiikillisesti kuten kejussa Jallu kertoo olevansa.

        Missä Jallu, siellä jätetään lumevaikutus huomioimatta. Jos lumevaikutuksella voidaan hyvänen aika parantaa kroonisia kiputiloja, on ihan dorkaa väittää, ettei sitä muka tarvitsisi huomioida äänenlaatua arviotaessa.


      • lihapierukkamies
        Tri.Kerkko.Koni kirjoitti:

        Missä Jallu, siellä jätetään lumevaikutus huomioimatta. Jos lumevaikutuksella voidaan hyvänen aika parantaa kroonisia kiputiloja, on ihan dorkaa väittää, ettei sitä muka tarvitsisi huomioida äänenlaatua arviotaessa.

        se lukemisenymmärtäminen ja keskustelu aiheesta josta et mitään ymmärrä.


      • lihapierukkamies kirjoitti:

        se lukemisenymmärtäminen ja keskustelu aiheesta josta et mitään ymmärrä.

        Nyt ei Jallu itse taida ymmärtää, kun on jäänyt lumevaikutuksen eliminointi kokonaan välistä. No, usko sinä vapaasti, minä taas suosin tietämistä.


      • Tri.Kerkko.Koni kirjoitti:

        Nyt ei Jallu itse taida ymmärtää, kun on jäänyt lumevaikutuksen eliminointi kokonaan välistä. No, usko sinä vapaasti, minä taas suosin tietämistä.

        Tämän "lihapieru-Jallun" viestejä ei kannata ottaa turhan vakavasti, tyyppihän on mielisairas...


      • näin_on
        tri-vindovs-mieli-ala kirjoitti:

        Tämän "lihapieru-Jallun" viestejä ei kannata ottaa turhan vakavasti, tyyppihän on mielisairas...

        Ja .....†, Kari siis, tekee hälle seuraa.


    • Linuks_lihapieru

      Tyypillistä linuks-fanaattisuutta, joka ei näillä näkymin ole parannettavissa.....†

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2010
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1363
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe