Vanhojen ketjujen noston esto

Kovin vanhojen, esimerkiksi yli puoli vuotta sitten viimeksi kommentoitujen, ketjujen nosto, "necropostaus", olisi kyllä syytä estää teknisesti. Jollain toisenlaisella foorumilla sellaiseen toimintaan voi olla ihan järkevä syykin, mutta Suomi24:ssä se tuntuu olevan lähes poikkeuksetta häiriköintiä.

"Tietotekniikka > Apua aloittelijalle" -palstalla on häirikkö, joka parhaillaan tekee sitä.

13

255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aaltopahvi.kierrätykseen

      Vanhoja nostellaan kaikilla palstoilla häiriköiden toimesta.
      Ei tarvii olla mikään neropatti ku huomaa että viimeisin keskustelufoorumin uudistus oli täysi fiasko. Puolitoista vuotta uudistuksesta alkaa olla takana ja edes virheitä ja vikoja ei ole saatu korjattua. On hukattu jopa se työlista mikä luvattiin pitää näkysällä ja ajantasalla siitä mitä ominaisuuksia on työn alla ja mitä tulossa.
      Tämä vain on sitä Allerin kustantamaa Suomi24 kehitystä. Aaltopahvilla ei ole rahaa pennin killinkiääkään tähän laittaa. Hohhoijaa, laittaisitte vain lapun luukulle ja lopettaisitte koko paskan - tai myykää/lahjoittakaa koko Suomi24 jollekin joka oikeasti haluaa satsata palveluun ja sen kehittämiseen. Aller-vetoisella menolla tästä ei tule koskaan yhtään mitään.

      Missä on edes se vanhaan foorumin arkisto????

    • SieKu

      Miten olisi paluu wanhaan! Ketjut ALOITUSJÄRJESTYKSEEN kuten oli yli 10 vuoden ajan täällä

      Ei kiusanostoja, mutta silti mahdollistaa antaa asiallisia kommenteja/jatkaa keskusteluja myös vanhoihin ketjuihin

      • Tai sitten niin, että riittävän vanhoihin ketjuihin lisätyt kommentit eivät enää nosta ketjua.


      • yyyyyyyyyyyyyyyy

        Mitä ihmeen järkeä olisi kommentoida johonkin ketjuun, joka on jossain palstan alasivulla 5 tai 173, kun kukaan ei ikinä tulisi huomaamaan sitä kommenttia?

        Ei tietenkään mitään, eli uuden kommentin sisältävän ketjun nouseminen takaisin palstan sivulle 1 on ihan hyvin perusteltavissa.

        Mutta on tässä systeemissä kieltämättä omat ongelmansakin. Joka ei suinkaan ole systeemin vika, vaan näillä palstoilla asuvien häirikköjen vika. Eräällekin palstalle häiriköt spämmäävät jokaikinen päivä niin käsittämättömän palstan roskaansa, että jokaikinen asiallinen keskustelunaloitus putoaa muutamassa tunnissa pois palstan etusivulta, ja myös pysyisi siellä kaukana kenenkään huomaamattomissa, jos sitä ei pystyisi kommentilla nostamaan takaisin näkyville.


      • yyyyyyyyyyyyyyy
        yyyyyyyyyyyyyyyy kirjoitti:

        Mitä ihmeen järkeä olisi kommentoida johonkin ketjuun, joka on jossain palstan alasivulla 5 tai 173, kun kukaan ei ikinä tulisi huomaamaan sitä kommenttia?

        Ei tietenkään mitään, eli uuden kommentin sisältävän ketjun nouseminen takaisin palstan sivulle 1 on ihan hyvin perusteltavissa.

        Mutta on tässä systeemissä kieltämättä omat ongelmansakin. Joka ei suinkaan ole systeemin vika, vaan näillä palstoilla asuvien häirikköjen vika. Eräällekin palstalle häiriköt spämmäävät jokaikinen päivä niin käsittämättömän palstan roskaansa, että jokaikinen asiallinen keskustelunaloitus putoaa muutamassa tunnissa pois palstan etusivulta, ja myös pysyisi siellä kaukana kenenkään huomaamattomissa, jos sitä ei pystyisi kommentilla nostamaan takaisin näkyville.

        Lisään vielä, että tämä nykyinen systeemi mahdollistaa siis nämä kaksi vaihtoehtoa:

        - Häirikkö nostelee vanhoja roskaspämmejä palstan etusivulle ohi asiallisten keskustelujen

        - Joku muu nostelee asiallisia keskusteluja palstan etusivulle ohi roskaspämmien

        Yrittäkää nyt ihmiset siis todellakin ymmärtää, että nuo molemmat vaihtoehdot ovat ihan todellisia ja tapahtuvat näillä palstoilla jokaikinen päivä.

        Ainoa todellinen ongelma on se, että palstojen ylläpidolla ei ole minkäänlaisia resursseja valvoa keskusteluja, eli erotella asiaa roskasta, eikä monilla palstoilla edes kykyä siihen.


      • Heitä-tarvitaan
        yyyyyyyyyyyyyyy kirjoitti:

        Lisään vielä, että tämä nykyinen systeemi mahdollistaa siis nämä kaksi vaihtoehtoa:

        - Häirikkö nostelee vanhoja roskaspämmejä palstan etusivulle ohi asiallisten keskustelujen

        - Joku muu nostelee asiallisia keskusteluja palstan etusivulle ohi roskaspämmien

        Yrittäkää nyt ihmiset siis todellakin ymmärtää, että nuo molemmat vaihtoehdot ovat ihan todellisia ja tapahtuvat näillä palstoilla jokaikinen päivä.

        Ainoa todellinen ongelma on se, että palstojen ylläpidolla ei ole minkäänlaisia resursseja valvoa keskusteluja, eli erotella asiaa roskasta, eikä monilla palstoilla edes kykyä siihen.

        Resursseja tulisi vapaaehtoisilta sheriffeiltä.


      • edrftgyhujiko
        yyyyyyyyyyyyyyyy kirjoitti:

        Mitä ihmeen järkeä olisi kommentoida johonkin ketjuun, joka on jossain palstan alasivulla 5 tai 173, kun kukaan ei ikinä tulisi huomaamaan sitä kommenttia?

        Ei tietenkään mitään, eli uuden kommentin sisältävän ketjun nouseminen takaisin palstan sivulle 1 on ihan hyvin perusteltavissa.

        Mutta on tässä systeemissä kieltämättä omat ongelmansakin. Joka ei suinkaan ole systeemin vika, vaan näillä palstoilla asuvien häirikköjen vika. Eräällekin palstalle häiriköt spämmäävät jokaikinen päivä niin käsittämättömän palstan roskaansa, että jokaikinen asiallinen keskustelunaloitus putoaa muutamassa tunnissa pois palstan etusivulta, ja myös pysyisi siellä kaukana kenenkään huomaamattomissa, jos sitä ei pystyisi kommentilla nostamaan takaisin näkyville.

        Kommentin huomaisi kysyjä joko:

        A: Sähköpostilla tullesta vastausilmoituksesta
        B: Kelloon tulleesta ilmoituksesta

        Kuka tahansa keskustleija:

        Kikkaamalla nappulaa joka tuo uusimmat vastausket saaneet ketjut ekoiksi (toteuttu 2009)


      • Siinä-ohjeet
        edrftgyhujiko kirjoitti:

        Kommentin huomaisi kysyjä joko:

        A: Sähköpostilla tullesta vastausilmoituksesta
        B: Kelloon tulleesta ilmoituksesta

        Kuka tahansa keskustleija:

        Kikkaamalla nappulaa joka tuo uusimmat vastausket saaneet ketjut ekoiksi (toteuttu 2009)

        Tarkoitatko, että kun haluaisi katsoa keskusteluja, täytyisi tehdä joitain maagisia liikeitä (mikä Suomi24:n tapaan ei yleensä toimisi). Muutoin näkisi vain häiriköiden tyhjänpäiväiset aloitukset.

        Eiköhän sinun kannattaisi joko:
        A: Ottaa lääkkeesi reseptin mukaan
        B: Mennä kallonkutistajalle.


      • Niinpä-niin-häirikkö
        edrftgyhujiko kirjoitti:

        Kommentin huomaisi kysyjä joko:

        A: Sähköpostilla tullesta vastausilmoituksesta
        B: Kelloon tulleesta ilmoituksesta

        Kuka tahansa keskustleija:

        Kikkaamalla nappulaa joka tuo uusimmat vastausket saaneet ketjut ekoiksi (toteuttu 2009)

        Tuosta esityksestäsi paistaa häiriköinti. Huudat systeemin vastaisuutta.

        Fiksu keksisi, että se "kello" voisi toimia myös toiseen suuntaan. Eli painat sitä ja kaikki keskustelut ovat sinulla aloitusjärjestyksessä.

        Mutta ethän sinäkään sitä käyttäisi. Mitä kukaan tekee aloitusjärjestyksellä!


      • SieKuo
        Niinpä-niin-häirikkö kirjoitti:

        Tuosta esityksestäsi paistaa häiriköinti. Huudat systeemin vastaisuutta.

        Fiksu keksisi, että se "kello" voisi toimia myös toiseen suuntaan. Eli painat sitä ja kaikki keskustelut ovat sinulla aloitusjärjestyksessä.

        Mutta ethän sinäkään sitä käyttäisi. Mitä kukaan tekee aloitusjärjestyksellä!

        Tuollainen painike toteutettu jo

        Se oli 2009...

        Joten mikä ongelma


    • trollin.rölli

      Vanhojen nostolla on kiva härnätä näitä ripulitrolleja.

      Voi sitä kiukun määrää.

      • Niinpä niin, häirikkö katsoo oikeudekseen sotkea koko palstan, koska ei pidä jostakusta keskustelijasta…


    • Diwef

      "Nostojen esto" ollut käytössä vuodet 99-09

      Vuodet 09-11 löytyi myös helposti uudet vastaukset vaikkapa 100 sivun takaa..

      Miksi tämä systeemi lopetettiin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe