Tarvitsen apuanne. Mikä olisi paras vaihtoehto näistä objektiivista tai minkä itse ottaisit, perustelut?
https://www.rajalacamera.fi/nikkor-af-s-55-300-4-5-5-6-g-vr-ed-objektiivi.html?gclid=CIGktajLvs0CFRBmGwodBGUK_w
https://www.rajalacamera.fi/tamron-af-70-300-4-5-5-6-sp-di-vc-usd-nikon.html
https://www.rajalacamera.fi/sigma-naf-70-300-4-5-6-dg-os-objektiivi.html
Mikä paras objektiivi? Nikkor - Tamron vai Sigma?
8
297
Vastaukset
Muistaakseni tuo Nikon oli ihan kelvollinen. Pehmonen piirto telepäässä. En nyt muista oliko se ihan tuo malli vai 70-300. Kevyt kanniskella. Valovoimaisemmat ovat sitten raahattavia. Jos rahat piisaa niin f2.8 70-200 mm
- Canonisti__minäkin
Kiertäisin kakki nuo kaukaa. Jos oikeast tarvitset kolmesatasta, niin Nikonin oma f/4.0 300 käytettynä.
Kaikkien noiden zoomien ongelmat ovat samoja. Ne ovat optisesti ja mekaanisesti huonoja, vaikka muutama trolli täällä muuta väittääkin. Se ei auta, että objektiivi on halpa, jos se on huono.- suttukuva
Kyllä ne normaalille ihmiselle riittää. On itsellä kumpiakin ja itse en kyllä eroa huomaa, muuten kuin että kiinteät valovoimaisempia ja siksi hämärässä parempia. On turha luulla että on mestari kuvaaja jos kuvaa vain primeillä. Ja kestävyydestä ainakin mun halpa zoomi on kestänyt kohta 10 vuotta.
- Canonisti__minäkin_
suttukuva kirjoitti:
Kyllä ne normaalille ihmiselle riittää. On itsellä kumpiakin ja itse en kyllä eroa huomaa, muuten kuin että kiinteät valovoimaisempia ja siksi hämärässä parempia. On turha luulla että on mestari kuvaaja jos kuvaa vain primeillä. Ja kestävyydestä ainakin mun halpa zoomi on kestänyt kohta 10 vuotta.
Nykyään edellinenkin runko tuottaa hyvää kuvaa ainakin hyvässä valossa. Onko se pakko pilata tuollaisella sutulla?
- Canonisti__minäkin__
Canonisti__minäkin_ kirjoitti:
Nykyään edellinenkin runko tuottaa hyvää kuvaa ainakin hyvässä valossa. Onko se pakko pilata tuollaisella sutulla?
Piti sanoman edullinenkin.
Ei kittejä tarvitse haukkua. Niiden laatu usein hyvä, mutta kestävyys usein melko heikko. Jos objettiivin kiinnitys on muovia ei se kestä käytössä. Jos käyttö vähäistä pärjää hyvin vuosia. Tuolla Nikonin f4.0 300 mm - se uusi alle kilon painoinen on kiva lasi. Tarkentaa lähelle ja ripeästi. Kuvasin sillä tänään. Terävyyteen vaikuttaa moni asia. Harvoin vika obiskassa. Tuolla Nikonin zoomilla otin kerran lomareissulla kuvia. Valoisana kesäpäivänä ihan hyvä. Tavoitti hyvin haikarat pesällään ja skarpisti. Illan pehmeä valo sitten hankalampi. Mutta kuka lomalla kantaa FX runkoa ja monen kilon telettä? Autoonkaan ei moista uskalla jättää. Jos kuvia ottaa ig, fb ym nettikäyttöön kaikki järkkäreiden zoomit parempia kuin ns. superzoomi pokkareiden joiden laatu usein kelvotonta telepäässä.
Käytin aikoinaan Sigman 70 - 300 putkea joka luontui 1:2 makroksikin välillä 200 - 300 mm. Kansiossa jossa alla oleva kukka sijaitsee
https://picasaweb.google.com/Tapani.Niittyaro/LomamatkanKukkiaHolidayFlowers2007LappiJaKoillisSuomi#5149721089291398322
Ovat muutkin 200 - 300 mm välillä kuvatut tuolla Sigman putkella kuvattuja.
Osa kansion josta löytyy
https://picasaweb.google.com/Tapani.Niittyaro/Joutsenperhe2007#5474454819336755122
joutsen kuvista on samalla putkella kuvattuja.
Siinä kyseisessä versiossa ei ollut OS; VR tai muuta vakaajaa vaan kuvaajan piti toimia vanhanaikaisesti kivettymällä tai muulla konstilla. Esim. Nikkorin vastaavaa näin käytettävän toissa päivänä ja ainoa mistä kuvaaja valitti oli tarkennuksen hitaus vanhan tyyppisen moottorin ansiosta.
Olin itse kuvaamassa tuolla uudella 300 millisellä F4 Nikkorilla joka tarkentaa todella nopeasti, kuvasin lentäviä merilintuja ja aika monta onnistui.
Täältä löytyy monta tietäjää joiden tieto on mutu luokkaa eikä omakohtaisia kokemuksia löydy vaan tieto tulee hevosmiesten tietotoimiston kautta. Parhaiten luottaisin käytännön esimerkkejä esittäviin koska sormituntuma on aina sormituntuma eikä mikään musta tuntuu unelma.Tuo uusi Nikon hyvä lasi. Itsekin testailin sitä lokeilla. En tiedä mitä varsinaist lintukuvaajat käyttää, mutta tuo on kivan kevyt pitää mukana. Liikuva kohde tarvitsee nopeutta rungoltakin. Festivaalilla olen käyttänyt sitä, kun pitkällä putkella ei edes pääse sisälle. Omasta mielestäni olen saanut hyviä kuvia. Olen käyttänyt vain FX runkoa. DX rungolla tulisi niitä millejä lisää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201071- 136969
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten303777Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514