Olen hämmentynyt Brexitistä

expimot

Brittien eroamisen puolesta ovat eniten ääntä pitäneet maahanmuutovastaiset, kun taas näkyvimpänä EU:n puolestapuhujana verkkokalvoilleni piirtynyt Alexander Stubb.

Suomessa EU-vastaisimpia monine rasisteineen ovat persut, joka on viimeinen puolue jota äänestäisin.

Aikanaan vastustin vahvasti unioniin liittymistä, mutta nyt en suoraan sanottuna tiedä riemuitako brittien äänestystuloksesta, vai ei.

Miten tämä vaikuttaa Britanniaan, EU:un ja Suomeen?

118

935

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Höpöti.
      Lörpöti.
      Tumppu.
      Huppu.
      -
      Ei se vaikuta mitään.
      Pienin mahdollisuuksin se vaimentaa hiukan EU:n määräilevää asennetta.
      -
      Jää myös nähtäväksi mistä Britit ostavat paperinsa jatkossa.

      H.

    • Maailma-on-nurin

      Voih. Eih. Menetimme englannin. Joutuuko koulumme luopumaan englannin kielestä ja tilalle Putinin laskuoppi?
      Eikö TeeVeet saa näyttää kuvaklippejä kuningattaresta enää? Kuinka käy Williamin, Cäterinen, Härryn, ei niitäkään kuvissa enää. Entä BigBen time? Emme elä Londoon ajassa enää. Myös englantilaiset sanomalehdet ovat pannissa.
      Apua. Teemmekö konkurssin, eroaako Soini ja Sipilä?
      Nautin vielä mökillä tämn juhannuksen ajan. Ehkä ensi juhannuksena on omaisuutemme korvamerkitty EU:n haltuun ja olemme osa länsi-venäjää.

      • expimot

        "Eikö TeeVeet saa näyttää kuvaklippejä kuningattaresta enää? Kuinka käy Williamin, Cäterinen, Härryn, ei niitäkään kuvissa enää."

        Sen verran minäkin uskon tietäväni seurauksista että uskallan luvata: päivittäinen julkkis- ja kuninkaallisannoksesi on taattu jatkossakin.


      • Maailma-on-nurin

        Sulla on sitten lautasantenni ja london kanavat vai? Epistä.


    • Kansa sanoi "me haluamme maamme takaisin" he saivat. Vahvat seisoo yksin, heikot sylityksin

      • Kansa on joukko lampaita (sheeple) joita johdattavat populistit kansankiihoittajat. Ja minä kun luulin brittejä järkeväksi jengiksi. Olen menettänyt uskoni.
        Eurooppa on vahva ainoastaan jos kaikki ovat mukana ja seisovat samalla linjalla. Ja me tarvitsemme globaalisessa maailmassa vahvaa Eurooppaa näitä kahta suurta talousmahtia, USA:ta ja Kiinaa plus muita kaukoitää tasapainottamaan. Englannin maalaisväestö on valinnut itsekkään ja huonon ratkaisun. Mutta jospa he sitten parin vuoden päästä tulevat järkiinsä ja alkavat kerjäämään takaisin pääsyä.


      • expimot
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Kansa on joukko lampaita (sheeple) joita johdattavat populistit kansankiihoittajat. Ja minä kun luulin brittejä järkeväksi jengiksi. Olen menettänyt uskoni.
        Eurooppa on vahva ainoastaan jos kaikki ovat mukana ja seisovat samalla linjalla. Ja me tarvitsemme globaalisessa maailmassa vahvaa Eurooppaa näitä kahta suurta talousmahtia, USA:ta ja Kiinaa plus muita kaukoitää tasapainottamaan. Englannin maalaisväestö on valinnut itsekkään ja huonon ratkaisun. Mutta jospa he sitten parin vuoden päästä tulevat järkiinsä ja alkavat kerjäämään takaisin pääsyä.

        Uskotko että EU tasapainottaa mitään jos TTIP vapaakauppasopimus syntyy?

        Minä en tiedä, mutta kuulostaa siltä että se poistaisi viimeisetkin rajoitteet globaalilta bisnekseltä.


      • expimot kirjoitti:

        Uskotko että EU tasapainottaa mitään jos TTIP vapaakauppasopimus syntyy?

        Minä en tiedä, mutta kuulostaa siltä että se poistaisi viimeisetkin rajoitteet globaalilta bisnekseltä.

        Vaara piilee että ei.
        Mutta onhan sitä aina hauska uskotella että maailmantaloudessa olisi jotain tasapainottavia tekijöitä. Nyt näyttää tosi mustalta.


      • jepuli.s
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Kansa on joukko lampaita (sheeple) joita johdattavat populistit kansankiihoittajat. Ja minä kun luulin brittejä järkeväksi jengiksi. Olen menettänyt uskoni.
        Eurooppa on vahva ainoastaan jos kaikki ovat mukana ja seisovat samalla linjalla. Ja me tarvitsemme globaalisessa maailmassa vahvaa Eurooppaa näitä kahta suurta talousmahtia, USA:ta ja Kiinaa plus muita kaukoitää tasapainottamaan. Englannin maalaisväestö on valinnut itsekkään ja huonon ratkaisun. Mutta jospa he sitten parin vuoden päästä tulevat järkiinsä ja alkavat kerjäämään takaisin pääsyä.

        Ainahan se on tiedetty että ihminen on laumaeläin. Näkeehän sen jo uskonnoistakin, eilen oli ohjelma skientologiasta, alkuunpanija ajatteli perustaessaan uskonnon pelkästään miten saisi paljon rahaa verottomana. Hän oli hyvä puhumaan ja tulikin paljon kannattajia.
        Nyt ihmiset ovat ymmällään, heistä tuntuu että tietoa salaillaan maahanmuuton ja monen muun asian suhteen. Lisäksi lama ja työttömyys aiheuttaa katkeruutta tulijoita kohtaan kun oma elämä on heikoissa jamassa.
        Kreikka ei varmaan ikinä maksa velkojaan, lisää olisi saatava.
        Kyllä ihmiset osaavat ajatellakin, en allekirjoita tuota lammas vertausta, oli se sitten suomeksi tai englanniksi. Tässä asiassa ei oikein laumaeläin vertauskaan ole hyvä.
        Jokaisella on ensisijaisesti huoli omasta pärjäämisestä, suvaitsevaisuutta riittää niin kauan kun asiat ovat hyvin.


      • expimot kirjoitti:

        Uskotko että EU tasapainottaa mitään jos TTIP vapaakauppasopimus syntyy?

        Minä en tiedä, mutta kuulostaa siltä että se poistaisi viimeisetkin rajoitteet globaalilta bisnekseltä.

        TPP ja TTIP yhdessä poistaisivat kaikki rajoitteet. Mikä minua eniten stressaa noissa vapaakauppasopimuksissa on se että korporaatiot pystyvät pakottamaan jäsenvaltiot noudattamaan heidän politiikkaansa mitä tulee maiden elinkeinoelämään. Haluaisin edelleenkin asua maailmassa jossa vallitsee demokratia eikä korporaatioiden mahti.


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Kansa on joukko lampaita (sheeple) joita johdattavat populistit kansankiihoittajat. Ja minä kun luulin brittejä järkeväksi jengiksi. Olen menettänyt uskoni.
        Eurooppa on vahva ainoastaan jos kaikki ovat mukana ja seisovat samalla linjalla. Ja me tarvitsemme globaalisessa maailmassa vahvaa Eurooppaa näitä kahta suurta talousmahtia, USA:ta ja Kiinaa plus muita kaukoitää tasapainottamaan. Englannin maalaisväestö on valinnut itsekkään ja huonon ratkaisun. Mutta jospa he sitten parin vuoden päästä tulevat järkiinsä ja alkavat kerjäämään takaisin pääsyä.

        Siinähän se tuli taas se palomalainen mielipide; Kaikki ovat tyhmiä, jotka ovat eri mieltä Paloman kanssa.
        Ei tästä ole kauan, kun luin mielipidemittauksen, että yli puolet ruotsalaisista haluaisivat pois EU:sta. Samoin Tanskassa. Norjahan ei viisaana koskaan mukaan mennytkään.
        Eurooppa ei koskaan edes yhdistynytkään.


    • Lontoo, suurkaupungit ja Wales äänestivät Bremainia, maaseutu ja Skotlanti Brexitia. Pelko, ja epäluottamus voittivat taas kerran. Olen pahoillani Britannian puolesta. Ääriainekset ja populismi ovat ovat saaneet yleensä niin järkevän kansan huonolle tielle. EU on vahva jos sen jäsenmaat ovat vahvat ja puhaltavat yhteiseen hiileen. Brexit heikentää EU:ta ja samalla vaikuttaa tavalla tai toisella meidän kaikkien elämään.
      ***
      Surun päivä Britannialle.
      ***
      Päivän parempi uutinen: Kolumbian hallitus ja vasemmistosissit ovat allekirjoittaneet pysyvän aselevon ja aseistariisumissopimuksen. YK:n pääsihteeri ja viiden maan presidentit juhlistivat tilaisuuden kun presidentti Santos ja sissipomo Timochenko puristivat kättä.
      Tämä uutinen taas ei vaikuta mitenkään meidän kaikkien elämään. Tulipahan vaan kerrottua. Minä nostan lasin vaaleanpunaista shampanjaa tänä iltana rauhansopimuksen puolesta. 55 vuotta sisällissotaa on nyt loppunut.

    • Punnan arvo on jo romahtanut.
      Muita seurauksia tulevat olemaan hyperinflaatio ja massatyöttömyys.
      Ja sitten Britannia anoo EU:lta köyhäinapua.
      Suomi maksaa.

      • EnOtaVastuuta

        Suomen vastuut nousee, se on selvä. Siksipä Soini avasi äänensä ja otti kantaa. Vaan minne on kadonnut hänen into erota euro alueesta eli yhteisöstä ja rahasta?


      • ent.siivoojaparka

        Britanniallahan pitäisi nyt pyyhkiä hyvin, kun sinne ehti tulemaan niinkin paljon niitä maahanmuuttajia ennenkuin alkovat katkaisemaan maahanmuuttovirtaa.
        Eikös se niin mennyt, että he nostavat maan kuin maan takaisin jaloilleen?


      • kikypotkut
        EnOtaVastuuta kirjoitti:

        Suomen vastuut nousee, se on selvä. Siksipä Soini avasi äänensä ja otti kantaa. Vaan minne on kadonnut hänen into erota euro alueesta eli yhteisöstä ja rahasta?

        Uskovainen ja poliitikko kuulostaa ihan keskiajalta,sellaiset meillä on ministereinä ja raha on heidän Jumalansa.

        Tekopyhät ovat kaikista vastemielimpiä otuksia maailmassa kuten nämä poliitikot ovat osoittaneet olevansa.

        Sipilä ja kiky sekä Soini ja EU siinä teille sankareita.


      • bessie-
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Britanniallahan pitäisi nyt pyyhkiä hyvin, kun sinne ehti tulemaan niinkin paljon niitä maahanmuuttajia ennenkuin alkovat katkaisemaan maahanmuuttovirtaa.
        Eikös se niin mennyt, että he nostavat maan kuin maan takaisin jaloilleen?

        Ei se niin mennyt. Kukaan ei ole koskaan väittänyt, että "maahanmuuttovirta" nostaisi maan kuin maan takaisin (?) jaloilleen. Päinvastoin, kaikki tietävät että "maahanmuuttovirrat" ovat kohdemaille erittäin raskas taloudellinen rasite, ja rasite muutenkin.
        Erityisen hyvin sen tietävät lähtömaiden naapurivaltiot (tai lähtömaiden vakaat ja turvalliset osat), mutta on se jo pitkään tiedetty muuallakin.


    • se-on-menoa-nyt

      TÄMÄ OLI ODOTETTAVAISSA,
      ei mikään yllätys,
      älymystö on ollu asian takana jo piiiiiiitkään,
      ne on osanneet laskea mikä on taloudellisesti tulevaisuudessa kaikkein paras muoto hallita maataan,
      samaa jatkumo tulee monen muun maan kohdalla,
      myös suomi tulee irtautumaan ainaki EMUSTA,
      se on vääjäämätön seuraamus , tapahtuma lähitulevaisuudessa,
      euron puolustajat jää armotta suomessaki alakynteen,

    • Mitäs jos mentäisi jatkamaan tuonne alku-peräiseen Brexitiin.
      Nämä tylsät kopiot eivät innosta minua.

      H.

      • expimot

        Sitähän tässä kaikki miettivät, "mikä mahtaa innostaa hunksia?".


      • lähdePois

        Mene hyvä ihminen, kukaan ei ole estämässä!


      • lähdePois kirjoitti:

        Mene hyvä ihminen, kukaan ei ole estämässä!

        "lähdePois"

        En minä ihan heti mene.
        Seuraan jonkin aikaa, kuka tällaisiin kopioihin kirjoittelee.
        Tällaisethan ovat siinä mielessä inhoja, että kykenemätön aloittaja
        kopioi älykkään aloituksen ja alkaa sitten huudella:
        Hei! Mulla on älykäs aloitus, tulkaa nyt heti kaikki kirjoittamaan
        minulle, ei se toinen ole enää mitään :)
        Käy niin sääliksi.

        H.


      • KärsivällisyyttäVaatii
        hunksz kirjoitti:

        "lähdePois"

        En minä ihan heti mene.
        Seuraan jonkin aikaa, kuka tällaisiin kopioihin kirjoittelee.
        Tällaisethan ovat siinä mielessä inhoja, että kykenemätön aloittaja
        kopioi älykkään aloituksen ja alkaa sitten huudella:
        Hei! Mulla on älykäs aloitus, tulkaa nyt heti kaikki kirjoittamaan
        minulle, ei se toinen ole enää mitään :)
        Käy niin sääliksi.

        H.

        @hunksz koeta kestää narsisti-besserwisser ex-priimaa


      • expimot
        hunksz kirjoitti:

        "lähdePois"

        En minä ihan heti mene.
        Seuraan jonkin aikaa, kuka tällaisiin kopioihin kirjoittelee.
        Tällaisethan ovat siinä mielessä inhoja, että kykenemätön aloittaja
        kopioi älykkään aloituksen ja alkaa sitten huudella:
        Hei! Mulla on älykäs aloitus, tulkaa nyt heti kaikki kirjoittamaan
        minulle, ei se toinen ole enää mitään :)
        Käy niin sääliksi.

        H.

        A. Ei sinun käy sääliksi, sinua ärsyttää ja olet kateellinen.
        B. Sekö Brexit aloitus, joka on metri kopipastettua tekstiä on älykäs?
        C. Turhaan täällä kitiset mene vaan pois. Älyköt ei itke toisten aloituksista.


      • kiitosjoetukäteen

        Ole hyvä vaan, sitten meidän toisten onkin mukavampi jatkaa täällä.


    • suomierotkooneusta

      Minä olen hyvilläni tuosta. Kunpa muutkin maat tekisivät samoin. Koko ajan on kirjoitettu (ainakin enimmäkseen) mitä haittaa siitä on kun Englanti lähtee EU:sta. Mutta en ole juuri nähnyt kirjoituksia mitä hyötyä siitä on. Askel on oikeaan suuntaan. Milloin on Suomen vuoro? Ei tulisi enää "pakolaisia", rahat valtiolla riittäisi kun ei tarvitsisi maksaa kauheita jäsenmaksuja EU:lle. Ei tarvitsisi osallistua persaukisten valtioiden "lainojen antamiseen". Yleensähän ymmärretään kun annetaan lainaa niin sen saa joskus takaisin. EU on antanut asialle ihan uuden merkityksen. Lainaa ei tarvitsekaan maksaa takaisin. Minä kyllä keksisin hirveästi myönteisiä asioita EU-erolle. Tuli mieleen kun olen nyt ostanut tomaatteja, on isoja ja pieniä, niin milloin EU määrää jonkin senttikoon jota ei saa ylittää tai alittaa. Muistelkaapa käyrät kurkut!

      • expimot

        "Käyrät kurkut kieltävä kurkkudirektiivi lienee yksi tunnetuimmista EU-legendoista. Tarina päättömästä kurkkudirektiivistä ponnahtaa edelleenkin aika ajoin esiin, kun käydään keskustelua EU:n luoman sääntelyn järkevyydestä ja tarpeellisuudesta."


      • heimemaksetaan

        mutta onneksi alpaania liittyy e,u,n jos kova pyörä rattailla ajo sallitaan. upeeta mahtavaa taas uusi jäsen


    • EU on saanut pahaa aikaan hyvin monella alalla. Kuka EU:stä nautii on maitten poliitikot ei mitään muuta.

      Joku puhui maahanmuutosta sen vastaisuudesta, kyllä Suomi on tässä asiassa kaikken suurin.

    • de-meter

      Äänestin aikanaan EU:in jäsenyyttä vastaan ja jos meillä tulisi kansanäänestys nyt
      äänestäisin eroamisen puolesta. Ihan vain tunnesyistä..))
      En ole seurannut EU-politiikkaa mitenkään innokkaasti, minulle eli tavikselle, se on näkynyt lähinnä byrokratian kasvuna ja päätösvallan hämärtymisenä. Kun en matkusta enkä kuluta juuri mitään, arkeeni se ei ole vaikuttanut paljonkaan.
      Noin aatteellisesti en ole kokenut "eurooppalaistuneeni" EU-jäsenyyden aikana ja niihin asioihin, joihin olisin toivonut EU: in kautta parannusta, ei ole parannusta tullut.Tarkoitan Ilmastopolitiikkaa ja toimia kestävän kehityksen ja hillityn talouskasvun aikaansaamiseksi. Eikä maahanmuuttopolitiikassakaan ole yhteistä linjaa löytynyt.
      Aika näyttää alkaako tästä unionin alasajo.

    • Jussina.järveen

      Ole kuule aloittaja ihan rauhassa vaan hämmentynyt. Brittejä sinun ihmettelysi ei kiinnosta. He saivat takaisin itsemääräämisoikeutensa ja pääsivät mm. Irti jatkuvasta rahan syytämisestä Kreikkaan.

      Ihmettele vaan edelleen, mutta huomioi oman järkikapasiteettisi rajallisuus.

      • expimot

        Brittejä ehkä ei, mutta sinua näyttää kiinnostavan, kiitos siitä.

        Olen kyllä tietoinen "järkikapasiteettini" rajallisuudesta, tosin näilläkin rajoitteilla tunnistan kommentistasi omalle kapasiteetilleen sokean pöhkön.


      • Äänestin vastaan. Oikeus omaan mielipiteeseen, siksi juuri kansalta kysyttiin. Minä hävisin, ääneni ei riittänyt. Siitä lähtien on rajan yli kävellyt rikolliset, kerjäläiset,
        pa-tu siirtolaisten määrällä ei ole mitään tolkkua. EU:n valtioita tasapäistetään, kurjuutta levitetään jokaiselle tasapuolisesti. Kysyn vaan kuka hyötyy, olen haistavinani että joku.


      • Sattaa.ropisee
        Reeta3 kirjoitti:

        Äänestin vastaan. Oikeus omaan mielipiteeseen, siksi juuri kansalta kysyttiin. Minä hävisin, ääneni ei riittänyt. Siitä lähtien on rajan yli kävellyt rikolliset, kerjäläiset,
        pa-tu siirtolaisten määrällä ei ole mitään tolkkua. EU:n valtioita tasapäistetään, kurjuutta levitetään jokaiselle tasapuolisesti. Kysyn vaan kuka hyötyy, olen haistavinani että joku.

        Ainakin tästä EU-sirkuksesta hyötyvät mepit ja muut paskatapit jotka me kustannamme lentelemään ympäri Euroopan taivaita tärkeinä kokoustamaan milloin minnekin maahan. Palkat ja päivärahat on sillä porukalla niin runsaat, että on varaa kustantaa asunnot eri maihin ja vielä jää runsaasti ylikin.

        Ja onhan se EU-parlamentti sopiva kaatopaikka kotimaan politiikassa uransa paskoneille politrukeille. Sinnehän se Jäättemäkikin pelastautui kun erotettiin epärehellisyyden takia pääministerin paikalta.


      • Kinkeriläinen
        Reeta3 kirjoitti:

        Äänestin vastaan. Oikeus omaan mielipiteeseen, siksi juuri kansalta kysyttiin. Minä hävisin, ääneni ei riittänyt. Siitä lähtien on rajan yli kävellyt rikolliset, kerjäläiset,
        pa-tu siirtolaisten määrällä ei ole mitään tolkkua. EU:n valtioita tasapäistetään, kurjuutta levitetään jokaiselle tasapuolisesti. Kysyn vaan kuka hyötyy, olen haistavinani että joku.

        Inkeriläisiä maahanpalaajiakin oli 30 000. Koiviston ajoista asti ollaan heitä jouduttu hyysäämään, miten olet sen kukkarossasi tuntenut?
        Uusia tulijoitakin on 30 000 verran, kyllä tämä on ihan kauheaa, kun juuri ne inkeriläiset on saatu asettumaan, niin taas sama ruljanssi.
        Kyllähän me kaikki olimme niin rasittuneita inkeriläisten aiheuttamista vaikeuksista. Ei taloutta, joka ei olisi kärsinyt.
        Kai muistatte? Kertokaa muistonne.


      • et.varmaan

        Inkeriläiset ovat suomalaisia, jos lukisit historiaa heistä ymmärtäisitkö sittenkään.


    • jepuli.s

      Maahanmuutto ja kreikan tilanne on suurimpia syitä EU.n hajoamiseen, uskon että vähitellen kansanäänestyksiä järjestetään muuallakin.. Olen varma jos suomessa järjestettäisiin vaalit, kävisi samalla tavalla. Maahanmuuttokriittisiä on paljon enemmän kuin suvaitsevaiset osaavat edes painajaisissaan kuvitella.

    • SuomenNainen

      Purkautuminen on siis alkanut, toivottavasti se sujuu mahdollisimman maltillisesti eikä Suomi jää viimeisten lähtijöiden joukkoon.
      Pelkkä kauppaunioni riittää.
      Suomi takaisin suomalaisille, kyllä itse pitää saada määrätä asioista jotka vaikuttavat omaan kansaan.

      • SuomenNainen:
        jos asuisit yksinomalla pikkusaarellasi nimeltään Suomi, 6 hehtaaria metsää ja rantakallio, kaikkien sopimusten ja liittojen ulkopuolella, niin saisit päättää aikapitkälti itse kaiken mitä tivaasta ei sada, mereltä ei puhalla tai maan syvyyksistä pulppua, mutta elät täydellisessä utopiassa ja omassa pikku kuplassasi jos kuvittelet että Suomi ja suomalaiset pystyvät päättämään yksin omista asioistaan tässä globaalissa yhteiskunnassa.


      • vihdoinki-EU-erot-alkaa

        SuomenNainen

        Täysin samaa mieltä, mahdollisimman pian suomelle itsenäisyys,
        karmeeta olisi jos suomi eroaisi viimeisten joukossa,

        suomi erotkoon heti pikaisesti Britannian perässä

        suomi tehköön samat BREXIT,


      • SuomenNainen
        Paloma.se.co kirjoitti:

        SuomenNainen:
        jos asuisit yksinomalla pikkusaarellasi nimeltään Suomi, 6 hehtaaria metsää ja rantakallio, kaikkien sopimusten ja liittojen ulkopuolella, niin saisit päättää aikapitkälti itse kaiken mitä tivaasta ei sada, mereltä ei puhalla tai maan syvyyksistä pulppua, mutta elät täydellisessä utopiassa ja omassa pikku kuplassasi jos kuvittelet että Suomi ja suomalaiset pystyvät päättämään yksin omista asioistaan tässä globaalissa yhteiskunnassa.

        Ihan jokaisesta asiasta ei välttämättä ole tarvis päättää siksi esimerkiksi kauppaunioni olisi ihan hyvä juttu.
        Nyt on luovutettu jo ihan liikaa itsemääräämisoikeutta EU:lle, joten on aika ryhtyä purkamaan näitä mielettömästi rahaa syöviä mahtirakenteita. Olisi jo aika päästä takaisin kaupantekoon Venäjänkin kanssa, helpottaisi kovasti taantumasta nousuamme.

        Ei sen nyt ihan niin kuulu mennä että muualta sanellaan kaikki tekemiset ja elämiset, joten se on nyt purun paikka, olet sitten siellä omassa pesässäsi ihan mitä mieltä tahansa.

        Oletko koskaan ajatellut vaihtoehtoa että joku voisi olla oikeammassa kuin sinä?


      • SuomenNainen kirjoitti:

        Ihan jokaisesta asiasta ei välttämättä ole tarvis päättää siksi esimerkiksi kauppaunioni olisi ihan hyvä juttu.
        Nyt on luovutettu jo ihan liikaa itsemääräämisoikeutta EU:lle, joten on aika ryhtyä purkamaan näitä mielettömästi rahaa syöviä mahtirakenteita. Olisi jo aika päästä takaisin kaupantekoon Venäjänkin kanssa, helpottaisi kovasti taantumasta nousuamme.

        Ei sen nyt ihan niin kuulu mennä että muualta sanellaan kaikki tekemiset ja elämiset, joten se on nyt purun paikka, olet sitten siellä omassa pesässäsi ihan mitä mieltä tahansa.

        Oletko koskaan ajatellut vaihtoehtoa että joku voisi olla oikeammassa kuin sinä?

        "Oletko koskaan ajatellut vaihtoehtoa että joku voisi olla oikeammassa kuin sinä? "
        kysyy SuomenNainen.
        Vastaus: kyllä.
        On tiettyjä asioita joiden suhteen voin tarkistaa kantani useamman kerran päivässä jos joku minulle osoittaa selvästi ja vakuuttavasti että olen väärässä. Mielipiteet ja uskomukset eivät kuulu siihen luokkaan.
        Tietyissä periaatekysymyksissä olen vankkumaton.


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        "Oletko koskaan ajatellut vaihtoehtoa että joku voisi olla oikeammassa kuin sinä? "
        kysyy SuomenNainen.
        Vastaus: kyllä.
        On tiettyjä asioita joiden suhteen voin tarkistaa kantani useamman kerran päivässä jos joku minulle osoittaa selvästi ja vakuuttavasti että olen väärässä. Mielipiteet ja uskomukset eivät kuulu siihen luokkaan.
        Tietyissä periaatekysymyksissä olen vankkumaton.

        Kukapa teidä aamiaispöydässä saisi sinut tarkistamaan kantaasi. Sieltähän nämä raporttisi ja palopuheesi ovat peräisin, eikä sinun päästäsi.


      • expimot
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Kukapa teidä aamiaispöydässä saisi sinut tarkistamaan kantaasi. Sieltähän nämä raporttisi ja palopuheesi ovat peräisin, eikä sinun päästäsi.

        Entisen siivoojan henkilökohtainen vendetta käynnissä, mopit ja rätit saa kyytiä.


      • Trna
        expimot kirjoitti:

        Entisen siivoojan henkilökohtainen vendetta käynnissä, mopit ja rätit saa kyytiä.

        Haista pas.. raukkamainen nälvijä.


      • Anrt
        Trna kirjoitti:

        Haista pas.. raukkamainen nälvijä.

        Älä nyt noin pienestä hermostu siivooja : )


      • ent.siivoojaparka
        expimot kirjoitti:

        Entisen siivoojan henkilökohtainen vendetta käynnissä, mopit ja rätit saa kyytiä.

        Tunteeko expimot nyt hurskastellen olevansa kaiken sellaisen yläpuolella?
        Vai halusiko hänkin, koska joku toinenkin, laumasielu kun on.


      • expimot
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Tunteeko expimot nyt hurskastellen olevansa kaiken sellaisen yläpuolella?
        Vai halusiko hänkin, koska joku toinenkin, laumasielu kun on.

        Kun huutelee netissä, pitää ymmärtää että sieltä voi tulla takaisin. En ole minkään yläpuolella, mutta yhtään ainoaa minun aloittamaa ilkeilyä jotain palstalaista kohtaan et löydä.

        Paloma ei ole huutelija, sinä olet ilkeä sellainen.


      • ent.siivoojaparka
        expimot kirjoitti:

        Kun huutelee netissä, pitää ymmärtää että sieltä voi tulla takaisin. En ole minkään yläpuolella, mutta yhtään ainoaa minun aloittamaa ilkeilyä jotain palstalaista kohtaan et löydä.

        Paloma ei ole huutelija, sinä olet ilkeä sellainen.

        Enhän minä Palomaa ole huutelijaksi sanonutkaan. Onko kukaan muukaan?

        Yritetään vain ymmärtää, että lähes seitenkymppinen saattaa joskus kuulla väärinkin, mitä aamiaispöydässä toiset puhuvat, ehkä vielä ruoka suussa ja samaan aikaan kuin itse pureksii näkäriä.


    • laskunmaksajasuomi

      Äkkiä pois EU sta, tekis maallemme vaan hyvää!

      • herraskaistapaskaa

        mutta mistä näille ongelma jäte poliitikoille sitten suojatyöt


    • vihdoinki-valoa-näkyviss

      Ihmetellä voi vain noita suomen nyky päättäjiä,( huijareita ) toppuuttelijoita ja eu:n kehujia,
      ilmeiseti ovat tavallista tyhmempää sakkia, tai vain itse hyötyvät eu yhteisöstä, kansan hyvinvoinnista pittammatta,
      se on väärin,
      suomi eroaa myös mahdollisimman pian Brittien esimerkin mukaisesti,
      vanha malli koko eurooppaa katsottuna OLI parempi,
      joka maalla oli oma itsenäinen talous, itsemääräämisoikeus,

      oli ja on aivan hullua ollu pienen suomen maksaa älyttömyyksiä kreikan ja muun eteläeuroopan valkoja,

      suomi on ollu samoin nettomaksaja kuin Britannia,

      Britanniassa ihmiset jo viisastui, tuli toivottu ero,

      suomi seuraa perässä,
      suomi tekee myös BREXIT aivan pikapuolin mikäli kansalta kysytään,

    • haisoo

      "Brexit on kuin pieru hississä"

    • MihinRahatUppoaa

      "Suurimmat nettomaksajat suhteessa bruttokansantuloon vuonna 2014 olivat Hollanti, Saksa ja Ruotsi. Suurimmat nettosaajat suhteessa bruttokansantuloon olivat puolestaan Unkari, Bulgaria ja Liettua.

      Suomi on edelleen keskitasolla nettomaksajien joukossa.

      Suomen nettomaksuosuus 1995-2013

      Vuosi Nettomaksu, miljoonaa euroa

      1995 -70,8
      1996 72,6
      1997 30,1
      1998 -105
      1999 - 200
      2000 275,9
      2001 -153
      2002 - 4,9
      2003 - 26,7
      2004 - 69,6
      2005 - 84,8
      2006 - 241
      2007 -171,6
      2008 - 318,5
      2009 - 544,2
      2010 -300,2
      2011 - 652,1
      2012 - 658,
      2013 - 604
      2014 - 809"
      lähde: www.eurooppatietous.fi

      • TänneValtaosa

        Euroopan unioni työllistää yli 40 000 henkilöä, joiden joukossa on runsaat tuhat suomalaista johtajista vahtimestareihin. EU:n toimielimet rekrytoivat vakituista henkilökuntaa avointen kilpailujen kautta. Käynnissä olevista kilpailuista ilmoitetaan Euroopan unionin virallisessa lehdessä ja Euroopan henkilöstövalintatoimiston EPSOn verkkosivuilla.

        Euroopan unionin neuvostossa työskentelee noin 2800 virkamiestä eri maista. Suomalaisia heistä on noin 124. Komissiossa on arviolta 23 507 virkamiestä, joista suomalaisia on noin 516.

        Euroopan parlamentissa on tällä hetkellä 13 suomalaisten valitsemaa europarlamentaarikkoa. Kaiken kaikkiaan parlamentissa työskentelevistä noin 8000 henkilöstä suomalaisia on noin 180.

        Unionin tuomioistuimessa ja unionin yleisessä tuomioistuimessa henkilöstöä on yhteensä noin 1 900, joista suomalaisia on noin 50. Tilintarkastustuomioistuimessa työskentelee noin 900 henkilöä ja suomalaisia on noin 30. Talous- ja sosiaalikomitean 353:sta jäsenestä 9 on suomalaisia ja alueiden komitean 350:sta jäsenestä 17 on suomalaisia.

        www.eurooppatietous.fi


    • EU-oli-tuhoontuomittu-

      TÄMÄ ON SUURI ILONPÄIVÄ SUOMELLE ja KOKO EU ALUEELLE,

      nyt alkaa tapahtua,
      hullut nettomaksut loppuvat suomeltaki,
      riistopolitikkalle loppu tuli,
      jokaiselle maalle itsenäisyys palutuu,

      EU yhteisö oli jo alkujaan tuhoontuomittu, suurta tyhmyyttä,

      • Suomikinromahtaa

        """""Suomen vastuut nousee, se on selvä. Siksipä Soini avasi äänensä ja otti kantaa. Vaan minne on kadonnut hänen into erota euro-alueesta eli yhteisöstä ja rahasta?"""

        JA käyrät mulkut on kiellettävä, vain mamujen suora soro kelpaa.


    • expimot

      Jonkun EU-sopimuksen mukaan eroneuvottelut kestävät kaksi vuotta. Tämän kaksi vuotta britit saavat olla mukana päättämässä EU:n ja varsinkin EU:n ja "ulkopuolisten" välisistä asioista?

      Kuulostaa oudolta.

    • PaavonPerilliset

      Seuraavaksi Fexitja Suomi nousuun

      • kuninkaallisesti

        sitten Sexit ja Ruotsi nousuun!


    • typeryydelle-loppu

      Vitut, suomi eroaa myös,

      suomi suomalaisille, itsemäärämisoikeus suomelle, oma valuutta,

    • Saattaapi tässä käytä niinnii, että Brittien ero EU:sta kääntää Euroopan populististen puolueiden kannatuksen nousuun. En pistä hanttiin jos niin käy.

    • tursustaas

      Paloma
      tietosi ovat väärät. Koko Skotlanti halusi pysyä EU:ssa samoin P-Irlanti.

      Luulet tietäväsii, mutta usein perättömiä kirjoittelet. Ylläpidon olisi syytä siivota sinun valheitasi.

      • Hulabaloma

        Se on vain paloma-sarkasmia...


      • EnMuistaEdes

        Koska tuon aatesuunnan tyypit ovat totta puhuneet?


    • expimot

      Itsenäisyyspuolueen johtaja Nigel Farage peruu jo lupauksiaan.

      Lupasi brexit-kampanjan aikana että eron myötä säästyvät 350 miljoonaa puntaa viikossa, menevät jatkossa NHS:lle, eli julkiselle terveydenhuoltojärjestelmälle.

      Takkihan kääntyi nopeammin kuin kotoisilla persuillamme.

    • Aloitukseen,
      Englanti teki, mielestäni, huonon ratkaisun. Äänestäjät olivat jakautuneet nuoriin, koulutettujen, kaupungeissa asuvien - kyllä äänestäjien ja työläisten, maalaisten hiukka vanhemman väestön ei äänestäjiin - karkea jako jotenkin noin.
      Nuorempi väki katsoo laajemmalla skaalalla asioita, tekee työtä isommissa ympyröissä, kun vanhempi väki on nurkkapatriootteja elävät omissa ympyröissä työ, koti, pubi akselilla.
      Englannillahan oli jo erityissopimuksia EU.n kanssa. Olisi varmaan viisasta, että he äänestäisivät toisen kerran - kuin varmistukseksi- toisaalta ero oli selkeä - maa jakautui nyt.
      Suomen kauppakumppani, samoja näkökulmia usein EU-päätöksenteossa, kaiketi Saksa nousee Suomelle merkittävämmäksi.
      Koko Euroopan taloudellinen kehitys oli jo päässyt kasvuun, Suomikin, saa nähdä miten heijastuu kun Englannin talouden (Punnan lasku) notkahdus sijoitusten varovaisuuden takia alkaa.

    • flegmaatti

      Erosta saattaisi seurata jotain myönteistäkin jos EU-maiden päättäjät lopultakin uskoisivat, että tähän saakka kuljettu tie ei ole järkevä.
      Koko järjestelmä on suunniteltava uusiksi tähän mennessä kertyneen tiedon pohjalla.
      Suunnittelussa on käytettävä mahdollisimman vähän nyt EU:n leivissä olevaa porukkaa.

      Olin aikanaan EU:n kannattaja mutta rahaliittoa pidin älyttömänä.

      Nyt suhtaudun brittien eroon jakomielisesti. Hyvää on sen aiheuttama impulssi kriittiseen tarkasteluun ja ikävänä puolena on sen vaikutus perheemme talouteen.
      Pidän viimemainittua tärkeämpänä.

      • expimot

        "..jos EU-maiden päättäjät lopultakin uskoisivat, että tähän saakka kuljettu tie ei ole järkevä."

        Takuulla uskovat ja yrittävät korjata systeemiä, jos eivät niin lopullinen romahdus on väistämätön.


    • näin.ollen

      Suomessa ei ajatella eroa eu:uusta paitsi Väyrynen jonka ajatukset eivät saa kannatusta, Britit lähtee turha tulla pyrkimään takaisin vaikka kuin huonosti menisi.

    • bessie-

      Äänet menivät sen verran tasan, että tällaiseen tulokseen olisi pitänyt varautua jonkinlaisella 'varasuunnitelmalla', kompromissiratkaisulla. Ehkä onkin, en tiedä. Tämä tulee kyllä jakamaan kansaa aika pahasti, mutta toisaalta, olihan tämä jako tavallaan olemassa jo muutenkin ja hyvin jakautunut kansakunta kaiken kaikkiaan.

      Enlannin omien etujen ajamista EU:ssa 'kompromissi' tosin tarkoittaisi, mutta eihän siinäkääm mitään uutta olisi.

      Myös Suomen pitäisi nyt käyttää tämä tilanne hyväkseen, ja ruveta ponnekkaasti neuvottelemaan ja jopa vaatimaan asioita jotka ovat nimenomaan Suomen edun mukaisia.

      • ero-suurenee

        äänet eivät menneet läheskään tasan kun erotamme Skotlannin äänestyksestä erilleen, hehän varmaankin tekevät oman ratkaisunsa ja äänestävät uudelleen


      • bessie-
        ero-suurenee kirjoitti:

        äänet eivät menneet läheskään tasan kun erotamme Skotlannin äänestyksestä erilleen, hehän varmaankin tekevät oman ratkaisunsa ja äänestävät uudelleen

        Mutta jos Skotlanti äänestäisi uudelleen ja sen tuloksena itsenäistyisi, niin eikö silloin Britanniassa pitäisi äänestää uudelleen Brexitistä? Äänioikeutettuja olisi Skotlannin verran vähemmän. Skotlanti taas äänestäisi haluaako EU:hun vai ei, jos edes katsoisi tarpeelliseksi siitä erikseen äänestää.


      • ero-suurenee
        bessie- kirjoitti:

        Mutta jos Skotlanti äänestäisi uudelleen ja sen tuloksena itsenäistyisi, niin eikö silloin Britanniassa pitäisi äänestää uudelleen Brexitistä? Äänioikeutettuja olisi Skotlannin verran vähemmän. Skotlanti taas äänestäisi haluaako EU:hun vai ei, jos edes katsoisi tarpeelliseksi siitä erikseen äänestää.

        Ojalan laskuopin mukaan brexit äänien prosentuaalinen osuus kasvaisi jos ihmiset äänestäisivät silloin uudelleen samoin kun eilen.


      • bessie-
        ero-suurenee kirjoitti:

        Ojalan laskuopin mukaan brexit äänien prosentuaalinen osuus kasvaisi jos ihmiset äänestäisivät silloin uudelleen samoin kun eilen.

        Ojalan laskuopin mukaan kyllä, mutta: "...JOS ihmiset äänestäisivät silloin uudelleen samoin kuin eilen."


      • ent.siivoojaparka
        bessie- kirjoitti:

        Mutta jos Skotlanti äänestäisi uudelleen ja sen tuloksena itsenäistyisi, niin eikö silloin Britanniassa pitäisi äänestää uudelleen Brexitistä? Äänioikeutettuja olisi Skotlannin verran vähemmän. Skotlanti taas äänestäisi haluaako EU:hun vai ei, jos edes katsoisi tarpeelliseksi siitä erikseen äänestää.

        Siinähän Britannian eroaminen vain vahvistuisi entisestään.


      • ero-suurenee
        bessie- kirjoitti:

        Ojalan laskuopin mukaan kyllä, mutta: "...JOS ihmiset äänestäisivät silloin uudelleen samoin kuin eilen."

        ainahan voitaisiin järjestää uusia äänestyksiä vaikka päivittäin kun kuitenkin joku muuttaa pois maasta ja joku toinen tulee maahan, se ei lienee kuitenkaan ole kansanvaalien idea?

        mikäköhän saattaisi olla syynä niin suureen mielenmuutokseen äänestyskäyttäytymisessä että lopputulema muuttuisi?


      • bessie-
        ero-suurenee kirjoitti:

        ainahan voitaisiin järjestää uusia äänestyksiä vaikka päivittäin kun kuitenkin joku muuttaa pois maasta ja joku toinen tulee maahan, se ei lienee kuitenkaan ole kansanvaalien idea?

        mikäköhän saattaisi olla syynä niin suureen mielenmuutokseen äänestyskäyttäytymisessä että lopputulema muuttuisi?

        Totta kai kansanäänestyksen tulosta pitää kunnioittaa. Kuitenkin näin iso asia, ja näinkin tasaisesti jakautuneet äänet, siksi ajattelen että pitäisi löytyä jonkinlainen kompromissi.

        "mikäköhän saattaisi olla syynä niin suureen mielenmuutokseen äänestyskäyttäytymisessä että lopputulema muuttuisi?"

        Lopputulema voisi muuttua muistakin syistä kuin mielenmuutoksista, toki monet senkin tekisivät. Varmaan monet uskoisivat EU:n muuttumiseen paremmaksi ja esim. ryhdikkääseen ja yhtenäiseen turvapaikkapolitiikkaan.
        Osa nukkuvista heräisi. Varsinkin nuoret voisivat tajuta, että heidän äänensä on tärkeä.


      • ero-suurenee
        bessie- kirjoitti:

        Totta kai kansanäänestyksen tulosta pitää kunnioittaa. Kuitenkin näin iso asia, ja näinkin tasaisesti jakautuneet äänet, siksi ajattelen että pitäisi löytyä jonkinlainen kompromissi.

        "mikäköhän saattaisi olla syynä niin suureen mielenmuutokseen äänestyskäyttäytymisessä että lopputulema muuttuisi?"

        Lopputulema voisi muuttua muistakin syistä kuin mielenmuutoksista, toki monet senkin tekisivät. Varmaan monet uskoisivat EU:n muuttumiseen paremmaksi ja esim. ryhdikkääseen ja yhtenäiseen turvapaikkapolitiikkaan.
        Osa nukkuvista heräisi. Varsinkin nuoret voisivat tajuta, että heidän äänensä on tärkeä.

        niin ... miksiköhän se kansanäänestys järjestettiin? siksikö että erotahdon voittaessa voitaisiin ryhtyä virittelemään kompromisseja?
        se jos mikä tulisi jakamaan kansan jos heidät petetään mitätöimällä äänestystulos
        1,5 miljoonaa erottavaa ääntä ei mielestäni ole kovin pieni ero


      • bessie-
        ero-suurenee kirjoitti:

        niin ... miksiköhän se kansanäänestys järjestettiin? siksikö että erotahdon voittaessa voitaisiin ryhtyä virittelemään kompromisseja?
        se jos mikä tulisi jakamaan kansan jos heidät petetään mitätöimällä äänestystulos
        1,5 miljoonaa erottavaa ääntä ei mielestäni ole kovin pieni ero

        Ai miksiköhän järjestettiin? Siitä kai ollaan aika yleisesti yksimielisiä...

        33 miljoonaa ja jotain? äänestäjää, äänestysprosentti 70 prosentin kieppeillä?, eli jos nuo luvut oikein muistan niin niiden valossa tuo alle 1,5 miljoonan äänen ero on pieni minun mielestäni.

        En ole hisahtanutkaan mitään äänestystuloksen mitätöimisestä ja äänestäjien pettämisestä? (Itseasiassa olen sitä mieltä, ettei tällaisen asian päättämistä olisi edes pitänyt antaa/sälyttää kansalaisten päätettäväksi (suoralla kansanäänestyksellä ja juuri tässä maailman- ja Euroopan tilanteessa.)

        Mietiskelin vain, että kun äänet menevät 'liian' tasan, niin pitäisi pystyä neuvottelemaan molempia eikun kaikkia osapuolia tyydyttävä ratkaisu, jonka siis ei tarvitsisi olla EU:ta eroaminen.


    • näin-tulee-käymään

      Suomessa on myös enemmistön kannatus eroon, kuin Briteillä,
      suomen etu on jos eroaa ,
      samoin kuin Britannia voi tehdä itsenäisesti kauppaa vaikka venäjän kanssa,
      sinne on suuret markkinat kuten entuudestaan tiedämme,
      Kekkonen osasi tehdä kauppaa venäjälle,
      suomesta tuli maailman rikkaipiin maihin kuuluva pieni valtio,
      suomi sai lisänimekseenki " pohjolan japani "
      kaiken tämän rikkauden ja hyvinvoinnin tuhosi Lipponen,
      mutta kaiken tämän voi vielä paluttaa,
      suomeen myös uudet vaalit euro vai ei,
      tulos on sama kuin nyt Briteillä, suomi eroaa myös eurosta,

      • se.siitä

        Pidä mielipiteesi, mielestäni se on laskennallinen päätös tällä hetkellä talousasiantuntijat ei ole eronkannalla, rivikansalaisiin en luota joten ei kannata hötkyilla.


    • Jos ja kun, ehkä, mahdollisesti, varmaankin voisi olettaa....
      Eiköhän tämä kuvittelu jo riittäisi?
      Keskustelua on syntynyt.
      Vaikka aloituksen kopiointi saikin minut voimaan pahoin.
      -
      Tässä yksi fiksuimmista kommenteista.
      "Hyvää on sen aiheuttama impulssi kriittiseen tarkasteluun ja ikävänä
      puolena on sen vaikutus perheemme talouteen.
      Pidän viimemainittua tärkeämpänä." (flegmaatti"
      -
      Jääkäämme odottamaan, propagointi puolelle tai toiselle on hedelmätöntä.
      Jankuti.
      Mäki.
      Taaski.
      Uusiksiki.


      H.

      • expimot

        "Eiköhän tämä kuvittelu jo riittäisi?"

        Ei näköjään riitä kun aloitus on kerännyt muutamassa tunnissa enemmän kommentteja kuin runoketjusi monessa päivässä.

        Sehän sinua tässä hiertääkin, olet mustasukkainen huomiosta, eiks nii?


      • expimot kirjoitti:

        "Eiköhän tämä kuvittelu jo riittäisi?"

        Ei näköjään riitä kun aloitus on kerännyt muutamassa tunnissa enemmän kommentteja kuin runoketjusi monessa päivässä.

        Sehän sinua tässä hiertääkin, olet mustasukkainen huomiosta, eiks nii?

        "expimot"

        Ei.
        Niin monta vuotta minua on tuosta epäillyt yksi jos toinenkin.
        Niin tuttu on tuo iva.
        -
        Muista, jos laatu muuttuu määräksi, on homma pilalla.
        Odotan sinulta seuraavaksi laatua.
        Omaa laatua.

        H.


      • expimot
        hunksz kirjoitti:

        "expimot"

        Ei.
        Niin monta vuotta minua on tuosta epäillyt yksi jos toinenkin.
        Niin tuttu on tuo iva.
        -
        Muista, jos laatu muuttuu määräksi, on homma pilalla.
        Odotan sinulta seuraavaksi laatua.
        Omaa laatua.

        H.

        Minä odotan edelleenkin ensimmäistä laadukasta aloitusta, tai edes kommenttia sinulta. Kun tämä ihme tapahtuu, lupaan yrittää nostaa tasoa itsekin.


      • expimot kirjoitti:

        Minä odotan edelleenkin ensimmäistä laadukasta aloitusta, tai edes kommenttia sinulta. Kun tämä ihme tapahtuu, lupaan yrittää nostaa tasoa itsekin.

        "expimot"

        Tuostakin on käyty aikoinaan keskustelua.
        Kirjoittajat väittävät etteivät ymmärrä aloituksiani, tai että ne vaativat liian paljon.
        Siksi teen asia-aloituksia vain harvoin.
        Odottava aikasi saattaa mennä pitkäksi.
        Ohi-mennen sanottuna.
        Paloma on useimmiten ymmärtänyt.

        H.


      • expimot
        hunksz kirjoitti:

        "expimot"

        Tuostakin on käyty aikoinaan keskustelua.
        Kirjoittajat väittävät etteivät ymmärrä aloituksiani, tai että ne vaativat liian paljon.
        Siksi teen asia-aloituksia vain harvoin.
        Odottava aikasi saattaa mennä pitkäksi.
        Ohi-mennen sanottuna.
        Paloma on useimmiten ymmärtänyt.

        H.

        "Odottava aikasi saattaa mennä pitkäksi."
        Minulla on aikaa.

        "Paloma on useimmiten ymmärtänyt."
        On ollut normaaliin tapaansa ystävällinen, sinullekin.


      • expimot kirjoitti:

        "Odottava aikasi saattaa mennä pitkäksi."
        Minulla on aikaa.

        "Paloma on useimmiten ymmärtänyt."
        On ollut normaaliin tapaansa ystävällinen, sinullekin.

        "expimot"

        Bah!
        Aina se kiusii minua.
        Jämsäläinen :)
        End Of Chat.

        H.


    • On totta, että numeraalisesti ero oli selkeä, mutta sisäpoliittisesti vaikutus on kovasti repivä ja aiheuttaa muutoksia aluetasolla.
      Unioniin tuli muutama reunavaltio Venäjän rajan läheisyydestä, vaikutuspiiristä- oli ymmärrettävää, että halusivat mukaan myös Natoon, mutta useat ovat taloudellisesti nettohyötyjiä. Kuten olemme nähneet myös monia muita ongelmia on kehittynyt, koska maiden lainsäädäntö poikkeaa esim pohjoismaisesta kovin paljon esim. sos.pol ja verotus. Myös se miten EU.n lainsäädäntö työstetään useissa maissa, omaa lainsäädäntöä muuntelemalla hyödyn saamiseksi, eli säännöt samoiksi -sanktioilla toimiviksi ym. EU koneisto on raskas päätöksenteossa ja mielettömän kallis, kun kokoontuu sekä Brysselissä, että Strassbourgissa. Korjattavaa on ja voi tosiaan olla hyvä, että nyt herätään oikaisemaan suuntaa EU.n tehokkuudessa

    • tööttt

      Mennevuosina oli niitä eri valtioiden valtiovelkasummia lueteltu joissain lehdissä
      - Suomellakin aika huike summa, mutta esm Amerikalla summa oli jossain 2000 milj. dollarin luokkaa - onko pelkoa siitä noita velalla pyöriviä pöytälaatikkoyrityksiä, jotka veroparatiiseihin satsaa omaisuuksiaan, alkaa rytisemällä kaatumaan ympäri maailmaa ja kansat nääntyvät kunta- ja valtioverotuksen alle, juoppo- ja huumelusut ehkä paraiten pärjäävät konkurssiaaltojen iskiessä, mutta siinä nousevat myös rinnalla terroristit, jotka panee paskaksi muittenkin elämän sotkuillaan - ihan kuin Suomessakin on nähty
      ja koettu myös viime aikoina. ?

    • samakuied

      korjaus miljardin luokkaa, mitä vielä nostaa korko- ja pankkien kulut, kuin muissakin maissa.

      • Yleistietoa

        USA:n valtionvelka on kyllä lähes 20000 miljardia dollaria.


    • HUOMATKAA_manipulointi-

      ON ALKANU, avatkaa silmänne,
      nähkää OIKEA TOTUUS asiasta,
      ajatelkaa OMILLA aivoillanne,
      Korkmannin näkemys on VAIN hänen näkemyksensä,
      ON TOINENKI KATSANTOKANTA,
      suomelle paljon parempi,
      seuratkaa informaatiota MONELTA ERI KANTILTA,
      sieltä paljastuu lopulta totuus ja suomen oikea etu,

      --
      Korkmanni pelottelee ja manipuloi kansalaisia hah,
      uhkailee kaikenlailla irtisanomisilla Brittejä,
      sun muulla kierolla puheellaan kansalaisia,

      HUOMATKAA,
      liian läpinäkyvää YXI_SILMÄISTÄ manipulointia,

      KENEEN MENEE TÄYDESTÄ HAH ???
      EI keneekään
      jotka osaa itsekkin ajatella mistä oikeesti nyt on kysymys,

      EI suomelle mitenkää käy,
      päinvastoin suomi tekee nyt BREXIT
      Korkmann puhukoon vaan läpiä päähänsä,
      luulee olevansa asiantuntija,

      ON parempiaki asiantuntijoita jotka osaa katsoa asiaa toiseltaki kannalat,
      Korkmanilla on YKSI-SILMÄINEN katsantokanta,
      totuus on toisenlainen,

      VALPPAUTTA KANSALAISET, käyttäkää omia aivojanne,

      • tulevaisuus-paranee-nyt

        Asiantuntijat viisaammat suomessa ovat sitä mieltä,
        suomessa tulee samasta asiasta kansan äänestys noin kahden vuoden kuluttua,
        suomi tekee myös BREXIT
        suomelle itsenäisyys,
        itsemäärämis oikeus, itsenäisyys takasi,
        itsenäinen kaupankäynti myös venäjän kanssa,
        venäjä on suomen suuri naapuri,
        suomi ei ikinä pääse naapuristaan kaus pakoon,
        raja pysyy ikuisesti tuossa vieressä,
        siksi suomen pitää luoda hyvät suhteet myös venäjän kanssa,
        suomi voi tehdä kauppaa sulassa sovussa naapureittensa kanssa samoin kuin teki KEKKONEN aikoinaan,
        suomi maksoi velkansa ennätys ajassa,
        muutenki rikastui ja hyvinvointi hyödytti KOKO kansaa,
        koko kansa oli työllistetty,
        työttömyyttä ei ollu samoin kuin nyt kun kokoomus on huseerannu suomen johdossa,


      • kun.aika.koittaa
        tulevaisuus-paranee-nyt kirjoitti:

        Asiantuntijat viisaammat suomessa ovat sitä mieltä,
        suomessa tulee samasta asiasta kansan äänestys noin kahden vuoden kuluttua,
        suomi tekee myös BREXIT
        suomelle itsenäisyys,
        itsemäärämis oikeus, itsenäisyys takasi,
        itsenäinen kaupankäynti myös venäjän kanssa,
        venäjä on suomen suuri naapuri,
        suomi ei ikinä pääse naapuristaan kaus pakoon,
        raja pysyy ikuisesti tuossa vieressä,
        siksi suomen pitää luoda hyvät suhteet myös venäjän kanssa,
        suomi voi tehdä kauppaa sulassa sovussa naapureittensa kanssa samoin kuin teki KEKKONEN aikoinaan,
        suomi maksoi velkansa ennätys ajassa,
        muutenki rikastui ja hyvinvointi hyödytti KOKO kansaa,
        koko kansa oli työllistetty,
        työttömyyttä ei ollu samoin kuin nyt kun kokoomus on huseerannu suomen johdossa,

        ei Suomen lähtö voi oikein olla Brexit (Britannia exit), se tulee olemaan Fexit tai Finexit


      • kun.aika.koittaa kirjoitti:

        ei Suomen lähtö voi oikein olla Brexit (Britannia exit), se tulee olemaan Fexit tai Finexit

        "kun.aika.koittaa"

        SFinxit, peekele!
        Meille pokeri-naamoille.

        H.


      • maggienhaamu

        Englannissa suurin osa alle 30 vuotiaista äänesti EU:ssa pysymisen puolesta.
        Täällä härmässäkin vanhat homekorvat parkuu eroa EU:sta:))


      • konkariesh
        maggienhaamu kirjoitti:

        Englannissa suurin osa alle 30 vuotiaista äänesti EU:ssa pysymisen puolesta.
        Täällä härmässäkin vanhat homekorvat parkuu eroa EU:sta:))

        Britit, ainakin vanhempi polvi ovat hyvin vanhoillisia ja konservatiivisia. Ovat aina olleet.
        Muistan opiskeluajoilta, kun yksi lehtori kertoi kirjeenvaihtoystävästään, jonka oli sitten tavannut kun oli matkustanut britteihin. Lehtori ( nainen) oli erittäin hämmästynyt kaikesta mitä näki ja koki, kun matkusti maahan.
        Kirjeenvaihtoystävä oli myös nuori nainen ( kuten lehtori)silloin ja olivat alkaneet kirjeenvaihtoon murrosikäisenä.
        Ope kertoi, että yleisvaikutelma kaikesta oli vanhoillinen ja konservatiivinen. Esim. muoti laahasi kymmenen-viistoista vuotta jäljessä, mihin meillä oli jo totuttu.
        En ihmettele, että vanhemmat kansalaiset ovat äänestäneet vastaan jos sama vanhoillisuus on edelleen voimassa.


    • entinenmiäs

      Vähän samoilla mietteillä. Vaikka kyse olisi ollut Suomen eroamisesta EUsta, en tietäisi, riemuitakko vai ei. Kuka oikeasti tietää, onko Brexit aihe riemuun vai ei, ei kukaan. Eiköhän tuo eropäätös ole syntynyt niin täysin tunnepohjalta, vain aika näyttää, oliko siinä järkeä vai ei.

    • expimot

      Onnea ja menestystä ensi vuoden EU-puheenjohtajuudellenne britit.

    • Suomi on nuolia valtio riippuen tilanteesta. Suomella ei ole aivoja päättää omasta tilanteesta muuten kuin pakon hetkellä.

      • Luottamukseni erityisesti suomalaisiin nolla luokkaa. He ovat venäläisiä tavallaan vääristävät asioita, herää kysymys mistä on kysymys?

        Politiikka polku-maahanmuuttajat, siihen piti presidenttin nuolla Putia--niin tuli loppu. tähänkin on toinen puoli ei Putin ole hölmö. - Se toinen veto???


        muistini on hyvä tulevaisuudelle.


    • Tähän vain Suomi on kaikessa- apina valtio.

      • hyi.mikä.olio

        Huutele ruotsiin, älä tännepäin pakolaismaanpetturi.


      • Olet oikeassa Suomi on pakolaismaa 1900 luvulta lähtien myös sitä ennen.

        Suomesta en saa eläkettä vaikka töitä tein monia vuosia ja verot maksoin eläke alkoi 23 vuotta täyttäneiltä muutin kun täytin 23.

        En koskaan ole ollut työtön ei myöskään puolisoni.

        Vanhempani taistelivat Itäkarjalassa---Venäjällä.


      • Suomen sotia johti Venäläinen Kenraali arvoltaan- ja maata myös (alkuperää en tiedä puhui huonoa suomea)

        Suomessa nuoleminen Venäjää kohti jatkuu (maahan muutto)


    • Britit eivät ole älykästä kansaa - ero EU:stä täytyy olla heti ilman mitään vaiheita.

      EU on nolla on tavallaan valtio valtioissa joissa nämä rahaa himoavat virkamiehet ja naiset käyttävät valtaa ilman järkeä.

      • ajattelin

        MIksi kukaan ei keskustele kanssasi ?


      • He pelkäävät---suomalaiset yleensä ovat pelkureita ja pettäjiä he kuuluvat siihen kansalaisuuteen--volganmutkasta, ei kaikki kuitenkin yleensä. Siksi kävi niin Nokialle ja tänään koko suomelle, ei kaikki sanoin aikaisemmin.


      • ajattelin----- mitä pelkäät kun et ole sininen?

        Tiedän asut venäjällä-suomessa sama asia.


      • EiEdesMaanmiehet
        ajattelin kirjoitti:

        MIksi kukaan ei keskustele kanssasi ?

        eikös sen jo huomaa muutaman viestin lukemisen jälkeen? samaa suomiapina tuubaa se on työntänyt niin kauan kun muistan


      • apina olet se siitä!


      • Niinistö kiipesi ja pelastui--- apinan opit ja samaa tietä hän kulkee!


      • Mitä Suomi Apina on oppinut 2016???


    • Kauan sitten ruattalaiset herrasväet irvivät suomalaiselle tavikselle, että kun Aasian aroilta tuli apinalauma Suomeen, niiltä katkottiin hännät ja sillä tavalla apinoista tuli suomalaisia.
      Johon se tyhmä ja sivistymätön suomalainen vastasi: "...ja niistä hännistä tehtiin sitten ruotsalaiset."
      Sellaisia ne suomalaiset ovat, aina yhtä epäkohteliaita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      444
      9834
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2506
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      59
      1967
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1719
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      90
      1452
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1389
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      376
      1288
    8. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      146
      1265
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      22
      1229
    10. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe